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Sobre SendGrid

SendGrid es la plataforma líder de entrega de correo electrónico en la nube, en la que confían más de 78 000 de las marcas de más rápido crecimiento del mundo.

Descubre más sobre SendGrid

Puntos a favor:

The software is powerful and while advances it’s quite easy to get a hang of.

Puntos en contra:

The customer support was the worst I have ever experienced.

Valoraciones de SendGrid

Evaluación media

Facilidad de uso
4,1
Atención al cliente
3,8
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
4,0

Probabilidad de recomendación

7,5/10

SendGrid tiene una valoración global de 4,2 estrellas sobre 5 según las 718 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (718)

Eddie
Eddie
CEO
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

E-mail Marketing optimized for Professionals

5,0 hace 3 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Guillermo
Guillermo
Gerente en España
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Excelente para integrar con Click funnels

4,0 hace 2 años

Comentarios: Muy buena para integrar con Click funnels

Puntos a favor:

He adquirido esta herramienta para poder integrar correos en Click funnels y no me arrepiento, la funcionalidad que tienen juntos es muy buena, además sus precios por cantidad de clientes es competitiva

Puntos en contra:

Mejorar un poco el entorno gráfico para apreciar las estadísticas de los correos

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Si tú eres el desarrollador y necesitas enviar correos o mensajes, esta es una gran opción.

5,0 hace 4 años

Comentarios: En general cuando trabajo con sengrid hago las plantillas y solo agrego en código la llamada al api de sengrid para utilizar esas plantillas nuevas donde las necesito, o en su defecto entro en alguna plantilla para editar o cambiar el tamaño de texto o tipo de letra. Pero en general, una vez configurado todo, no hay que hacerle casi nada al código que maneja sengrid; es una sensación muy agradable el saber que si la implementación es la correcta (y documentada) no hay que volver a re trabajar en el proceso de envíos de emails.

Puntos a favor:

La implementación en tecnologías como la son .net core y .net 4.5 es increíblemente amigable, no hay forma de que siguiendo el simple tutorial en la misma página web de sengrid puedas terminar confundido; simplemente agregas el nuget desde visual studio, agregas en tu código (o haces una clase genérica), las llaves necesarias que te proporcionan a través de tu perfil como más. Puedes agregar tu url y datos de empresa para evitar que tus correos terminen como spam en el correo de tus clientes. Además, la forma en que se pueden editar las plantillas y sustituir ciertos bloques del contenido por texto o algún otro dato que generes en código es también muy sencillo y cómodo.

Puntos en contra:

En ocasiones la IU de la interfaz de la edición de las plantillas para en estado “Legacy” es lenta, y en algunos casos el generador de plantillas (el nuevo) se cofunde un poco en el orden de los componentes según se arrastran a la pantalla, pero con un poco de practica se le agarra el chiste.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Productos cosméticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Una buena herramienta para tu email marketing

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Nosotros la usamos principalmente vía API conectadas a las web que tenemos de Prestashop y nos garantiza,os ademas que vayan los correos perfectamente a la bandeja de entrada

Puntos en contra:

No hay nada que no nos guste de este servicio ya que nos da buenos resultados

Yosue
Yosue
Diseñador Web en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Email marketing eficaz incluso en su prueba gratuita

4,0 hace 6 meses

Comentarios: En una herramienta genial que ayuda a las empresas a enviar email marketing a muchas personas a la vez (100 por día en su prueba gratuita). Permite crear y enviar esos correos de manera fácil, y también muestra qué tan bien funcionaron esos correos. Es perfecto para empresas grandes y pequeñas que quieren hacer crecer su negocio usando email marketing

Puntos a favor:

Muy fácil de usar, ofrece una prueba gratuita que permite 100 emails por día, algo que para iniciar está bien. Además de excelentes herramientas de análisis de campañas que pueden darte muy buena información como el rebote, la apertura de los correos, las conversiones, etc

Puntos en contra:

No quise optar por un plan mayor porque me pareció un poco caro en comparación con otros proveedores de este servicio, aunque su prueba gratuita es bastante eficaz

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Educación primaria/secundaria, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión
Fuente: GetApp

No se puede crear una cuenta

1,0 el año pasado

Comentarios: Muy malo todo. No pude crear la cuenta.

Puntos a favor:

No me gusta nada. Cuando no se puede crear una cuenta y te rechaza todas las opciones, no se puede considerar un buen producto.

Puntos en contra:

No me gusta en absoluto. No pude crear la cuenta.Cuando no se puede crear una cuenta y te rechaza todas las opciones, no se puede considerar un buen producto.

marlyn
marlyn
gerente en España
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Si necesitas enviar campañas a tus suscriptores esta es una buena opción

4,0 hace 2 años

Comentarios: En general todo ha ido bastante bien sin embargo es difícil obtener soporte si estás en la fase de prueba gratuita, y esto le resta calidad.

Puntos a favor:

Se integra fácilmente con muchos otros software de marketing por correo electrónico, es muy fácil de configurar y mejora la entrega de correo electrónico, yo he logrado la integración con clickfunnel y ha ido todo bien.

Puntos en contra:

Algo que podrían mejorar es el menu ya que no agrada mucho desde el punto de vista visual.

Álvaro
Álvaro
Freelance en España
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Buena herramienta para la gestión completa de contactos, y correos comerciales

4,0 hace 9 meses

Comentarios: Creo que es una herramienta realmente interesante para la gestión completa de todo lo referente a los emails comerciales. A considerar para este tipo de tareas y mejorar la productividad diaria

Puntos a favor:

Lo fácil que te hace el día a día a la hora de realizar el envío de correos electrónicos masivos de carácter comercial

Puntos en contra:

Se hace algo complicado al principio de utilizar, aunque no es de las que tiene mayor curva de aprendizaje en su sector

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Un buen servicio de gestión de newsletters

4,0 el año pasado

Comentarios: Me parece una herramienta muy útil y con un precio muy asequible.

Puntos a favor:

Me gustó la facilidad para crear plantillas personalizadas y segmentar mi lista de correo para enviar correos específicos a cada audiencia. En otras plataformas que he probado la segmentación era difícil de implementar y en SendGrid el manejo es bastante intuitivo.Por otro lado, la entregabilidad es excelente.

Puntos en contra:

Quizás sugeriría aumentar el número de mails que validan en cada plan, ya que es una función muy útil para no perder envíos y perjudicar la reputación del remitente al usar alguna dirección que ya no puede recibir mails por el motivo que sea (buzón lleno, etc.)

Juan
Juan
Autónomo en España
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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Perfecto para enviar emails en WordPress a través de SMTP

5,0 el año pasado

Comentarios: SendGrid permite crear campañas de mailmarketing de productos online o publicaciones de una web o blog para llegar a los usuarios de una lista de suscriptores que podemos captar gracias a la creación de un formulario integrado en la herramienta.

Puntos a favor:

Fácil integración con WordPress. Evita cargar al servidor con funciones de envío de correo evitando consumir los recursos que podemos necesitar para que funcione correctamente nuestra página web.

Puntos en contra:

Aunque el número de correos que se pueden enviar a través de SendGrid en amplio en la versión gratuita, no deja de estar limitado y hay que esperar en ocasiones a que se regenere la cuota para terminar de enviar los emails.

Emiliano
Emiliano
Dirección en España
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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De las mejores del mercado.

5,0 hace 6 meses

Comentarios: La experiencia es positiva. Es una empresa confiable y respetuosa con los datos.

Puntos a favor:

Tiene planes muy avanzados para envíos masivos con un control granular de lo que sucede. Me parece adecuado para grandes empresas.

Puntos en contra:

Los planes para pequeña empresa me parecen algo limitados en prestaciones. Adecuados para empresas tradicionales, pero no para usuarios avanzados con pequeños proyectos. Me refiero a opciones de IP dedicada o la validación de correos, que obliga a plantear el uso de herramientas complementarias.

Lindsey Raye
Lindsey Raye
Email Marketing Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Alternativas consideradas previamente:

SendGrid has great deliverability

5,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Using programs like Rackspace and Heroku to use dynamic customer data from other platforms other than CRM

Puntos en contra:

Changing of hands to Twilio changed a few features but more plug ins

Jennifer
Jennifer
Human Resources Generalist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Sendgrid'e Email API has solved our problems in email campaigns

4,0 hace 7 meses

Comentarios: In addition to having their emails filtered as spam, sales representatives were unable to monitor their recipients' actions when sending them via their email client. Our problem was fixed via Sendgrid's email API.

Puntos a favor:

Integrating with the email API is a breeze. When compared to other mass email service providers, we have seen that SendGrid consistently produces the highest interaction rates. The ability to automatically retry sent emails is a good bonus.

Puntos en contra:

There is no consistency in the percentages of emails opened or clicked. There is currently no mechanism to block measurements that originate from email service provider bots.

Thomas
Senior IT Developer en RU
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Using SendGrid As An SMTP Service (Integrating With Other Software)

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Overall we're really happy with SendGrid and have been using them for years now with no thought of moving or going back to our old method (which was just sending all of our emails over our regular SMTP details, which came with lots of drawbacks and undelivered emails).

Puntos a favor:

We like how SendGrid provides us with a central platform which we can send emails to from our multiple other Platforms and have them all sent together from one Platform. It was also really useful for us to be able to purchase a Static IP Address just for ourselves, as this has increased both our reputation and the amount of our emails which are delivered now vs before we moved to SendGrid.

Puntos en contra:

The initial setup, getting a Static IP Address and learning about the reporting features took a little bit of time to get used to, however this is probably to be expected with this type of product and it did not take us too long. We also had to "warm up" the new Static IP Address which we purchased, which meant sending some emails over a Shared Pool IP Address for so many days but, again, this is probably to be expected to help with reputation etc.

Gustavo
Marketing Manager en Malta
Juegos de azar y casinos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Needs improvement

2,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Quite simple to use which can sometimes lead to limitations

Puntos en contra:

I had several problems in sending due to differences in the database. the planning of the campaigns is non-existent within this tool.

Dylan
Dylan
Software Developer en RU
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Pretty solid product with a good reputation, but can be pricey

5,0 hace 4 meses

Comentarios: My overall experience with SendGrid has been positive. I appreciate its reliability, detailed analytics, and user-friendly interface. My only concerns are with pricing scalability and occasional customer support challenges, but the platform consistently delivers effective and impactful email campaigns.

Puntos a favor:

SendGrids high deliverability rates, solid tracking metrics and easy to use interface make it a very attractive offering in a competitive space.

Puntos en contra:

The pricing structure mean that scalability can be a concern, there are some sudden jumps in pricing. The step from 200k to 250k emails a month takes you from $89.95/mo to $249/mo which is a suddenly 3x cost increase, with similar 2x increases at the next intervals. Having unit-based pricing would be less stressful than suddenly crossing a threshold.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Integrated with Envision

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Puntos a favor:

I love the visual editor - it makes putting together email campaigns quite simple. Being able to edit both desktop and mobile independently is always a plus. I love that it integrates with our Salon booking system - Envision.

Puntos en contra:

Current limitations placed on Envision/SendGrid integration is only 5000 emails per location. We would love to increase but were told we are not able to. Also, unable to view campaign statics with the integrated platform.

Enrico
Customer Service Manager en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

My Experience With SendGrid

5,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

I like that it comes with email security features It makes customer engagement easy Email marketing and tracking is easy too It makes the best email marketing solution for business.

Puntos en contra:

SendGrid has met business needs. No dislikes.

Erick
Product Marketing Manager en Brasil
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Powerful but difficult to setup and use

4,0 la semana pasada Nuevo

Puntos a favor:

Its API is flexible and has a good starting price.

Puntos en contra:

It's not easy to set up and maintain. Its options are confusing and the interface looks outdated.

Danny
Danny
Marketing Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Solid platform with a few drawbacks

4,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: For the price, I feel like SendGrid can definitely work for certain companies. It’s easy to setup and start using. If you rely heavily on campaign analytics, I’d look elsewhere.

Puntos a favor:

The user interface is fairly intuitive and easy to navigate. Template and list management tools are also nice.

Puntos en contra:

After SendGrid was acquired by Twilio, we saw a downgrade in service. Engagement analytics were not as reliable since many spam filters were showing as clicks. It made it hard to determine which campaigns were actually successful.

Sammy
Product Designer en Canadá
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Reliable but not the best email tool for designing

3,0 hace 2 semanas Nuevo

Puntos a favor:

Sendgrid is a very reliable tool and has all the functionalities needed.

Puntos en contra:

Design tools could be enhanced, it's limiting in terms of what you can do for design.

Dome
Digital Director en Italia
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

That's the best smtp software you can get for your buck

5,0 hace 2 años

Comentarios: i would recommend sendrgrig to everyone my mum included. It's just the best smtp provider if you consider money and value

Puntos a favor:

ok this is not a free software but you can get all you want: just smtp or stats and more.. what I really enjoyed was the stats service.. If you run an e-commerce you'll be familiar with the question: "did my customer got the email?" well with sendgrid you can actually answer that question. You'll have a full report and you can easily tell if your customer got the email or something went wrong. This is something just invaluable.

Puntos en contra:

This is not a pricy software but you need to understand its value. if your business is not big enough maybe it will be hard to sustain. nevertheless i just can say this is the place to look even if you have a small business. unless you want to take the burden of handling smtp this software is just awesome.

Paul
Paul
Business Owner en RU
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

After 10 years - they banned by account without notice

1,0 hace 2 años

Comentarios: I used the service for 10 years, sending telephone call receipts and email notifications from clients sites, not had any issues, then this last year clients started complaining about receiving emails at night. I thought that was odd, turns out that Sendgrid IP address was blacklisted, very expensive to upgrade to a dedicated IP address, so put up with the multitude of issues throughout the year - then last time complained about deliverability I then suddenly got an email to say "We have reviewed your account and have determined that Twilio’s services cannot support the content and/or nature of your business. " What an absolute JOKE, never host mission-critical email with these clowns - why suddenly an issue after 10 years! and why so careless suspend my account!

Puntos a favor:

Basic SMTP - no really a lot to like in fact it's awful

Puntos en contra:

We have reviewed your account and have determined that Twilio’s services cannot support the content and/or nature of your business. SLOW support

Martin
CTO en Bélgica
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

API implementation is shaky and there are some 500s that you can't solve

1,0 hace 4 años

Comentarios: After ending up on a 500 error from their server on a simple endpoint to create API keys on subusers, I made a support ticket. I had some answers at first and then the ticket stayed unanswered for 24 days, after which I went to Twitter to push them to answer me. They did answer me and told me to try using the API test tool to see if that would also produce the same 500. It did, it was now pretty clear that the error was on their side. 2 days later my ticket was simply deleted without any answer, I cannot see it in my list anymore. Despite asking them about it on Twitter again, nothing changed... I would strongly avoid Sendgrid if you're planning on using it for anything important.

Puntos a favor:

If you use the most basic features of SendGrid, it will work and do what you need.

Puntos en contra:

Don't use Subusers, ever! If you are a company who will need to rely on their subusers feature to provide services to your client, please don't, you're wasting your time and you're better off trying another provider that has the same type of functionality but that actually WORKS and is more simple. 500s left and right, endpoints that simply don't work, wrong documentation, ...

Pranjal
Co founder en India
Producción audiovisual, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

More about deliverability and less about total email marketing solution defines sendgrid.

4,0 hace 2 años

Comentarios: Sendgrid is great with delivering emails and is undisputed in transactional emails . Use it for its top notch deliverability, reporting and analytics as no other application even comes close to it in these areas but as a total email marketing platform; it lacks behind as it has very few campaign automation features, it is difficult to get used to and has a poor customer support. It is also slightly more expensive than others and falls in the middle of the lineup in terms of pricing.

Puntos a favor:

Deliverability, reporting and analytics and email validation are the areas where sendgrid is at the top. It even tells you if the email ids you are sending emails to are active or are misspelled or are disposable. It has excellent reporting features and lets you know the emails which bounced, got opened or got unsubscribed. Its email editor is good wherein you can edit existing templates using drag and drop features and you can also use tags for sending personalised emails.

Puntos en contra:

Campaign automation, segmentation of contact lists are severe drawbacks of this application. There is hardly anything you can automate in terms of automating your campaigns or automating when to send emails on certain action points.

Ava
Ava
Marketing Operations Analyst en RU
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Solid option for our email marketing operations.

4,0 hace 12 meses

Comentarios: The most significant benefit my team has gained from Sendgrid is the assurance that our transactional emails and newsletters are delivered directly to our subscribers' inboxes, rather than being filtered out as spam.

Puntos a favor:

I absolutely love using Sendgrid for our email marketing needs. Its intuitive and user-friendly interface makes creating and sending professional-looking emails a breeze. The email list segmentation feature, which allows us to trigger email engagement based on user behavior within our app, has had a significant impact on our overall sales conversion workflow. Additionally, Sendgrid's reporting and analytics tools have been invaluable in measuring and identifying the strengths and weaknesses of our email campaigns through real-time data metrics. Overall, Sendgrid has been a game-changer for our email marketing efforts.

Puntos en contra:

Twilio's email builder is restrictive when it comes to available design options and flexibility. One area for improvement is its drag-and-drop editor, which could benefit from more advanced customization options, such as the ability to add custom HTML or CSS for greater design flexibility.