18 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

Sobre PlanningPME

PlanningPME es una solución de programación de personal que le permite planificar y administrar recursos, tareas, clientes, intervenciones, proyectos, lugares de trabajo.

Descubre más sobre PlanningPME

Puntos a favor:

We are delighted with the exceptional support and the quick access it provides. The user-friendly interface and intuitive design make it a standout tool in the market.

Puntos en contra:

I'm new to planning pme and at this time no vons for me will update as needed.

Valoraciones de PlanningPME

Evaluación media

Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,4

Probabilidad de recomendación

8,8/ 10

PlanningPME tiene una valoración global de 4,3 estrellas sobre 5 según las 23 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Has utilizado PlanningPME?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (23)

Eric
Jefe de Sistemas e Informática en México
Dispositivos médicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Excelente Plataforma de Planeación.

5,0 el año pasado

Comentarios: Muchas áreas

Puntos a favor:

Facilidad en la planeación y descripción de funciones.

Puntos en contra:

Al cambiar un recurso, no borrar la trazabilidad de ese recurso.

Roger
Roger
Head of Distribution & Partnerships en Italia
Usuario de Linkedin verificado
Hostelería, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Perfect solution for start-up or small size companies

4,0 hace 6 años

Puntos a favor:

The big advantage of the software is the quite flexible set-up possibilities, the simple user interface, and its pricing.

Puntos en contra:

For what we needed in our company (maintenance, cleaning and welcoming staff scheduling) this was a very good solution and there aren't any features that are lacking so far.

Respuesta de Target Skills

hace 3 años

Dear Roger, Thank you for your comment ! We are happy that PlanningPME meets your needs and is well suited to your business. Indeed, one of PlanningPME big advantage is the possibility to customize your schedule according to your business activity. Best regards, The Target Skills team

Michael
Leiter ICT en Italia
Servicios para instalaciones, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Jederzeit gerne wieder - sehr innovativ und flexibel

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Sehr kompetenter Support am Telefon und auch per Mail. Sehr freundliches Personal.

Puntos a favor:

Sehr flexible Einstellungsmöglichkeiten, man kann alle Fälle abdecken.

Puntos en contra:

Rollout auf Thin Clients teilweise etwas komplex.

Alternativas consideradas previamente: Asana

Razones para cambiar a PlanningPME: Hat sich bewährt und war schon lange im Einsatz.

April
Administration en EE. UU.
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Newbie here

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: I started to get a better planning system with my growing business comes growing needs for me and my crew. I can handle scheduling while planning in advance upcoming events employees schedule and their time off requests so far I like this app for

Puntos a favor:

Great for small businesses for scheduling easy to assign and designate employees tasks remotely organize and plan for upcoming events and employees time on and off the clock their needs and mine.

Puntos en contra:

I'm new to planning pme and at this time no vons for me will update as needed.

Gavin
Manager en Australia
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Electrical Company User

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Excellent. The uptime on the system is great, we can access it from our mobile phones and any questions we have are answered promptly.

Puntos a favor:

I really like the quarterly view, which lets me look at 13 weeks of planning. I also like that we can scroll forward in time very easily. This is particularly helpful as a lot of our projects are planned well in advance. I also like that we can have colour codes for different resource groups and different tasks.

Puntos en contra:

There has been a recent change made which sees the quarterly view default to Monday (1st day of the week) instead of today. This has only changed recently and means I am forced to click on the "today" button every time. The 1st column should always be today. Would be good if this could be changed back. Would also be good if Microsoft outlook bookings could be integrated into PME schedule.

Alternativas consideradas previamente: Resource Guru

Razones para cambiar a PlanningPME: Planning PME has a better quarterly view, better use of colours.

Thomas
Service Manager en Alemania
Maquinaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Very good software for planning recources in service

4,0 el año pasado

Comentarios: For our purposes, still the best tool on the market for customer service.

Puntos a favor:

The tool is very flexible. The global search function in particular helps us a lot in our daily work.

Puntos en contra:

The software becomes very slow and crashes more often as the planning file grows larger throughout the year. For us at the moment about 20MB.

Marjo
IT Manager en EE. UU.
Producción audiovisual, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

The Best Planning and Scheduling Solution

5,0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

I like the ease of planning and ensuring efficiency with PlanningPME. It makes scheduling easy. The software helps ensure maximum productivity.

Puntos en contra:

With PlanningPME, there hasn't been issues.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Easy to use

4,0 el año pasado

Comentarios: Easy to use, easy to maintain and add tasks.

Puntos a favor:

Resource management is easy to use and easy to read.

Puntos en contra:

Easy to implement, easy to read by users, easy to scale up/down.

Mantas
Sales manager en Lituania
Logística y cadena de suministro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Genius is simplicity and good support

5,0 hace 2 meses

Comentarios: Very good support and sales team. Easy to use

Puntos a favor:

The genius of PlanningPME lies in its simplicity. It is incredibly easy to install, use, and customize. We are delighted with the exceptional support and the quick access it provides. The user-friendly interface and intuitive design make it a standout tool in the market. The efficiency and reliability of PlanningPME have significantly improved our workflow, making it an indispensable asset for our team.

Puntos en contra:

Colors of different statuses could be full sized (like in offline version)

Stephane
Manager and Architect en Suiza
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

PPME Review

4,0 el año pasado

Comentarios: Very simple to use, good overview for large ressource planning.

Puntos a favor:

Planning Overview, simplicity of usage, highlining of issue in case of double booking

Puntos en contra:

Some restriction with custom attributs on API

Dolores
Training Planner en Argentina
Alimentación y bebidas, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

"PlanningPME is a great scheduling tool"

4,0 hace 2 años

Puntos a favor:

PlanningPME is a great scheduling tool for any size company. Our company used both the client version in conjunction with webAccess for our field resources and it is the perfect tool for us. Not only is it user friendly but it gives you the ability to see what everyone is doing in a glance and is very flexible. They just launched some new features in webAccess like automatic notifications and PlanningPME rescue; a static version of the schedule in case connectivity is lost for any reason. It also has single sign on which is a must have in this time of cybersecurity. These are awesome new features. I highly recommend this scheduling tool for your business of any size!

Puntos en contra:

More often than not, it is a tool which functions in a pretty slow way

Respuesta de Target Skills

hace 2 años

Dear Dolores, Thank you so much for your comment ! We are delighted to hear that both of our PlanningPME products suit your needs. For speed performances, many factors can be taken into account as your Internet speed connection, on-site server performances etc... Our support team will be happy to give you advise to improve this point. The Target Skills team

Alessandro
Manager en Italia
Automatización industrial, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Interessante scoperta

4,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: Ho selezionato PME a valle di una lunga ricerca che ha sondato costi/benefici di svariati prodotti sul web. Prima di PME non utilizzavamo nessuno strumento, ma esclusivamente dei file excel condivisi.
PME è sicuramente un prodotto che vale il suo costo.
Riesce a gestire un buon numero di risorse raggruppate in maniera dinamica e dislocate su vari progetti di varia natura.
Graficamente è un prodotto "vecchiotto" (di fatto è un excel spostato su web) ma, conoscendone i limiti, ha una buona fruibilità e quasi tutti i suoi limiti si riescono a raggirare, al costo di allungare un po' le tempistiche operative.

Puntos a favor:

Allineato alla modalità con cui oggi gestiamo internamente la pianificazione.

Puntos en contra:

Non perfettamente fruibile a livello grafico. Bassa personalizzabilità a livello grafico. Interfaccia da smartphone pressoché inutilizzabile.

Alternativas consideradas previamente: Visual Planning

Razones para elegir PlanningPME: la fruibilità del prodotto precedente non era più sufficiente in quanto vi sono diversi project manager che operano sulle stesse risorse

Software anterior: ClickUp y Microsoft Excel

Razones para cambiar a PlanningPME: Prevalentemene per motivi di costi e perché non avevamo chiare le nostre esigenze rispetto ad un prodotto di questo tipo

Steven
Steven
system technique en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Perfect daily planning

5,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: It is useful for this type of people who have many daily commitments and who often fail to fulfill them because they forget or do not organize the day well

Puntos a favor:

With your application I can have a daily plan without forgetting to keep appointments in my agenda, although its function is quite normal and everyday, I have been able to have a much more organized schedule of my daily duties to fulfill without forgetting something important and it keeps me sure of myself that I do everything right. A very active platform without passing reminder notifications

Puntos en contra:

It is simple and there is nothing that I dislike, it has the basics to have a good agenda planning

Charel
Direction en Luxemburgo
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Très satisfait

4,0 hace 3 meses

Comentarios: Très bonne exérience avec ce programme.
on a trouvé par hasar sur google, on a aussi déjà recommandé aux autre sociétés.

Puntos a favor:

La flexibilité L'adaptivité L'accée pour si beaucoup de personnes

Puntos en contra:

Des resources comme "A prendre Rdv." ou "A plannifier" compte aussi comme ressource. La solution mobile pour le GSM est pas top ...

Rüdiger
Rüdiger
Geschäftsführer en Alemania
Usuario de Linkedin verificado
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Viel kann, nichts muss!

4,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Wir benutzen es für die Auftragsplanung, einfach schon während des Kundentelefonats ein "Kästchen" aufziehen, die wichtigsten Dinge eintragen und fertig. Falls man für sich entscheidet das man bestimmte Informationen immer eintragen muss kann dies als Pflichtfeld definieren. Es ist auch möglich eigene Felder zu definieren.

Puntos a favor:

Man kann jede Aufgabe mit vielen Daten füttern, muss es aber nicht!

Puntos en contra:

Das die Feiertage jedes Jahr manuell eingetragen werden müssen.

Constantin
Directeur en Suiza
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Programme Professionnel

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Logiciel professionnel utile et personnalisable pour une optimisation des ressources humaines et matérielles. Il nous a permis d'optimiser certains processus et offres de bonnes perspectives.

Puntos a favor:

La personnalisation et le service client

Puntos en contra:

Les améliorations sortent 1x par année. Une actualisation 2x par année serait appréciée.

Francesca
Pianificazione en Italia
Artes escénicas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Ottimo strumento

5,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: Esperienza ottima. Strumento fondamentale per il mio team.

Puntos a favor:

Per il mio lavoro è estremamente comodo per pianificare gli impegni del personale a breve-medio e lungo termine. E' di semplice fruizione, ma al tempo stesso offre la possibilità di schedulare diverse tipologie di eventi e risorse. Lo utilizziamo in tanti in ufficio ed è davvero comodo per la condivisione degli eventi e degli impegni.

Puntos en contra:

Sarebbe bello poter esportare alcuni calendari e risorse.

Thomas
Responsable Réception SAV en Suiza
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Gestion facile d'une flotte de voiture de location

5,0 hace 4 meses

Comentarios: Très bonne interface, pas de panne et si besoin d'une aide technique toujours réactif

Puntos a favor:

facilité d'utilisation pour le suivi d'une flotte de voiture de location

Puntos en contra:

pas encore trouvé quelque chose à redire

Massimo
IMPIEGATO en Italia
Sector textil, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Planning PME - Ottimo strumento di pianificazione

4,0 la semana pasada Nuevo

Puntos a favor:

la semplicità di utilizzo e di gestione con il personale coinvolto

Puntos en contra:

la mancanza di una vera e propria APP personalizzabile anche con logo aziendale.

Mohammed
Manager en Marruecos
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Les remarques d'ADVANSYS sur le logiciel PLANNING PME

3,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Nous utilisons la solution pour gérer le planning de nos collaborateurs, mais je reste convaincu que nous l'utilisons à 30% de ses capacité.
Une formation de la part de l'éditeur nous aiderait à faire évoluer le taux d'exploitation de la solution.

Puntos a favor:

La présentation et la convivialité de la solution

Puntos en contra:

Les Tableaux de bord sont limités et complexes à générer, un lien avec un outil de Business intelligence serait pertinent

Thomas
CEO en Suiza
Energías renovables y medio ambiente, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Eine intuitive und gute Planungssoftware für unsere Ressourcen!

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: In der ganzen Unternehmung wird das Tool sehr geschätzt. Darum setzten wir auch weiterhin gerne auf PlanningPME.

Puntos a favor:

Die einfache und intuitive Bedienung schätzen wir sehr und freuen uns dass PlanningPME uns in der täglichen Arbeit sehr gut unterstützt.

Puntos en contra:

Wir setzten nur die APP Version intern ein. Eine komplette Webversion wäre sehr hilfreich (mit den gleichen Funktionen wie die APP Version.

Rives
PDG en Francia
Comercio mayorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Organisation

5,0 el año pasado

Comentarios: Efficace et simple alors que nous sommes une petite structure.

Puntos a favor:

Simplicité, efficacité, bon suivi en cas de soucis

Puntos en contra:

Franchement il n’y a rien de vraiment négatif

richard
dirigeant en Francia
Automoción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

mauvais rapport qualité prix trop cher

1,0 hace 3 años

Puntos a favor:

intuitif et rapide on apprend facilement a l'utiliser

Puntos en contra:

pas conçu pour un garage automobiles je déconseille

Respuesta de Target Skills

hace 3 años

Bonjour, merci pour votre commentaire. En effet, comme vous l'indiquez, notre produit permet une prise en main rapide et est simple d'utilisation. Neanmoins, nous sommes navres de constater qu'il n'a pas su repondre a vos attentes. PlanningPME est pourtant tres personnalisable et de nombreux clients tels que des garagistes ou des concessionnaires automobiles l'utilisent au quotidien. Si vous souhaitez une demonstration personnalisee afin d'aller plus loin dans le parametrage des donnees pour s'adapter a votre problematique, n'hesitez pas a nous contacter. Bonne journee, L'equipe Target Skills