17 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

Sobre Freshservice

Centro de atención ITSM (administración de servicios de TI, por sus siglas en inglés) online con gestión de incidentes, problemas, cambios, versiones y activos. Cuenta con potentes funciones de ticketing y automatización.

Descubre más sobre Freshservice

Puntos a favor:

It was easy to get started and allowed us to integrate into out ERP software to allow tickets from it.

Puntos en contra:

I feel bad even complaining about it because it's so simple to use but I feel as if the interface could use an update.

Valoraciones de Freshservice

Evaluación media

Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,4

Probabilidad de recomendación

8,6/10

Freshservice tiene una valoración global de 4,5 estrellas sobre 5 según las 585 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Has utilizado Freshservice?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (585)

Brad
Brad
Application Support Manager
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Great Overall SASS for IT

4,0 hace 4 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Ivan
It Director en Perú
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Herramienta Potente de Ultima Generación, con altos estándares

5,0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Su forma tan amigable de personalización de la solución, su seguridad.

Puntos en contra:

Su integración es un poco complicada, combinar tickets se e hizo dificil.

Alternativas consideradas previamente: Jira

Razones para elegir Freshservice: Porque vi que estaba bien valorada en Gartner

Software anterior: Zoho Desk

Razones para cambiar a Freshservice: Por su versatilidad y facil personalización.

David
Analista de soluciones TI mesa de ayuda en Colombia
Materiales de construcción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Freshservice una de las mejores aplicaciones para la gestión de la mesa de ayuda

5,0 el año pasado

Comentarios: En realidad la experiencia en general con Freshservice ha sido muy buena, debido a que constantemente están actualizándose de acuerdo a las normas Itil.

Puntos a favor:

Lo que más me gusta de freshservice es que es una herramienta muy versátil, fácil de usar e intuitiva, además de permitir una correcta visualización de la trazabilidad de los tickets que se gestionan.

Puntos en contra:

Para ser sincero, sigo sin encontrar algo que no me guste de Freshservice, ya que, como indiqué anteriormente, es una herramienta muy fácil de usar e intuitiva. Sin embargo según lo que indica mi coordinador no es muy bueno que con la licencia pro solo se tenga acceso a registrar 100 activos, después de eso hay que pagar por cada activo registrado

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Alimentación y bebidas, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Una gran solucion organizativa y de gestion

5,0 hace 2 años

Comentarios: En general buena experiencia, es un programa que recomendaria, y con un poco de paciencia al.principio puede ser un gran aliado.

Puntos a favor:

Es una herramienta con una capacidad funcional elevadisima y que permite variedad de tareas desde gestion de activos, tickets, y de flujos de trabajo.Nosotros lo usamos.para gestion de inventarios y nos facilita bastante el trabajo lo que permite que el rendimiento general aumente.

Puntos en contra:

Pareciera que la interfaz es intuitiva y sencilla...pero no, al principio es un poco liosa y para gente que no controla mucho le puede resultar un poco tediosa.Tienen tambien version gratuits y demos para probar, pero.son bastante pobres en cuanto a contenido de funciones.

Abis
Analista de Soluciones TI mesa de ayuda en Colombia
Construcción, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Excelente herramienta

5,0 hace 2 años

Comentarios: Prestación de servicios del área administrativa, abastecimiento, talento humano y por supuesto el manejo de la mesa de ayuda de tecnología

Puntos a favor:

Facilidad de uso, muy intuitiva, se puede administrar con conocimiento básico de ITIL, todos los módulos son muy fáciles de manejar y el soporte que brindan es muy rápido y atento

Puntos en contra:

Las licencias son muy costosas, sobre todo para usar el modulo de activos

Angie
Ing Software en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Es excelente para el rastreo de errores y problemas.

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

me encanta su opcion de notas privadas para poder llevar un control de mis procesos.

Puntos en contra:

es un poco complejo para incorporar a otras herramientas.

Juan Andres
Administracion de Empresas en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Me parecio muy util

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Me gusto que las incidencias se mantienen en orden de llegada, es una herramienta muy intuitiva y facil de utilizar, aparte es facil automatizar las areas con esta herramienta.

Puntos en contra:

Su servicio al cliente se vuelve lento cuando se sobrecarga de labores, es algo que se puede mejorar con el tiempo.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

La calidad es excelente

4,0 hace 3 años

Comentarios: Nuestro producto anterior no contaba con un sistema personalizable y no proporcionaba a nuestros empleados una forma de seguir sus tickets una vez creados. También carecía de cualquier tipo de capacidad de elaboración de informes.

Puntos a favor:

Me ha gustado mucho tener Frehservice en nuestra organización. Ha facilitado mucho mi trabajo como gerente, ya que puedo revisar fácilmente el rendimiento del equipo, publicar anuncios para la organización e identificar las tendencias de los problemas o las solicitudes.

Puntos en contra:

Desearía que las capacidades de informe fueran más personalizables. Ha habido algunas situaciones en las que me he puesto en contacto con Frehservice para pedir ayuda sobre los informes que necesitaba, pero me he encontrado con que los informes no eran posibles. El equipo de soporte de freshservice me dijo que mis necesidades de informes se añadirían a la lista de posibles "mejoras futuras".

Francisco
CONSULTOR en Ecuador
Consultoría de gestión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

FreshServices

4,0 hace 2 años

Comentarios: Excelente gestor de mesa de servicios, lamentablemente pagando una versión intermedia no tiene todas las funcionalidades que si ofrecen otras herramientas por menos costo.

Puntos a favor:

Excelente Interfaz.Facilidad de uso.Facilidad de configuración.

Puntos en contra:

Diferencias significativas en los nombre de los campos según la variante de español que tienes configurado en tu perfil. Personalización de Dashboards solo es posible en la versión más costosa.

Alternativas consideradas previamente: GLPi y Zoho Desk

Razones para cambiar a Freshservice: Por funcionalidades y Costo.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Facilidad en la gestion y en la atencion al cliente.

4,0 hace 2 años

Comentarios: En general es una muy buena herramienta, pero para una empresa con un flujo de clientes medio, la opcion basica y la garden se queda muy corta.La version basica deberia tener alguna funcion mas.

Puntos a favor:

Es una herramienta muy practica, con posibilidad de gestionar problemas de forma multicanal, ya sea por mail, telefono,chat...Permite la visualizacion de un vistazo a todos los contratos que esten en activo, pudiendo comprobar la fecha de firma y el vencimiento.Te permite tener informes detallados para tener un idea muy visual.Tambien puedes crear flujos de trabajo personalizados para que el acto de la atencion al cliente sea lo mas rapida posible.

Puntos en contra:

Por contra, la version basicaa a pesar de estar sobre los 20 euros al mes, se queda cortisima en cuanto a funciones, como por ejemplo, la obtencion de informes personalizados, la gestion de contratos activos, o los correos ilimitados

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Buen programa

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Sobre todo la facilidad de uso y lo útil que resulta. Es muy fácil de utilizar

Puntos en contra:

De momento no me ha dado ningún problema. Lo llevo utilizando casi 1 año y funciona bastante bien

Rolando Enrique
Asesor de ventas en México
Telecomunicaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Excelente programa

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Todo muy buen producto para poder trabajar en el fácil de aprender

Puntos en contra:

Todo bien si al inicio algo difícil pero ya después fácil usarlo y entender

Rich
Rich
Director of IT en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Comercio mayorista, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Simple to use and has all the features you actually need.

5,0 hace 6 años

Comentarios: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Puntos a favor:

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Puntos en contra:

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Tony
Senior Systems Support en RU
Automoción, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Freshservice - Great ITSM tools and keeps on improving.

4,0 hace 10 meses

Comentarios: I really like Freshservice and it keeps being improved. They continually innovate and adding AI that can do ticket translations and summaries is really good for us as an international company. Support has been fantastic also.

Puntos a favor:

The ease of deployment for Freshservice was great. We were quickly up and running and the automation features are really good. They have recently also improved the AI capabilities which is good to see and constantly seem to improve the product.

Puntos en contra:

Reporting can be complicated. We had issues with line managers trying to create their own reports and then questioning the results as the criteria can be complex to understand. They have inbuild basic reports and these are OK

Alternativas consideradas previamente: ServiceNow Customer Service Management y ManageEngine ServiceDesk Plus

Razones para elegir Freshservice: Jira was too complicated and costly compared to the features that you get. Integrations also seemed to cost extra for each integration that you needed. It was not well received by our helpdesk team and they have really loved the change.

Software anterior: JIRA Service Management

Razones para cambiar a Freshservice: ServiceNow was excellent but was too costly once we got quotes for this. ManageEngine was not as good at integrating with the platforms that we used and Freshservice hit the sweet spot between the 2 competing products.

Pedro
It en España
Electrónica de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Freshservice makes managing IT tickets a breeze, it's so easy to keep track of everything!

3,0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

The interface is user-friendly and the automation features save me a lot of time.

Puntos en contra:

I wish the reporting capabilities were more customizable and the mobile app could use some improvements.

Eusoph
ITSM Manager en Sudáfrica
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión
Fuente: SoftwareAdvice

Fresh Service review

4,0 hace 3 meses

Comentarios: I have been using it for almost 4 years and felt in love with it from day one because if its great user experience and easy to use features.

Puntos a favor:

Great support team 24/7. Many features that they relevant to an ITSM setup.Always bringing in new features at no extra cost.

Puntos en contra:

At times they quick to bring in half bcked features. But must say they are always quick to correct to fix any bugs which comes with a new feature.

Mark
IT Support Technician en EE. UU.
Educación superior, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Good value and easy to implement and use

5,0 hace 2 años

Comentarios: We have been happy with Freshservice and consider it a good value in comparison to some of the other Desks out there that provide similar service. We particular enjoy features like round robin ticket assignment, asset discovery and tracking, and providing a Knowledge Base for both Users (Requesters) and Agents.

Puntos a favor:

We rely on the ticket system primarily to manage steps to resolution and archive past interactions and solutions. FreshService provides this functionality with little back-end effort on our part. Though somewhat limited, we do appreciate the ability to customize our portal.

Puntos en contra:

Adding MSP's can be a confusing process. As it stands, you have to open a trial account then merge it into your main Desk. Last time we did this, FreshService failed to convert the account properly and we ended up being billed for the "trial" account. It took us several weeks to get the billing resolved. I recommend working with a live agent right off the bat to make this happen as smoothly as possible.

Alternativas consideradas previamente: HappyFox Help Desk, ManageEngine ServiceDesk Plus, Spiceworks Cloud Help Desk, Vivantio y Zendesk Suite

Razones para cambiar a Freshservice: Freshservice offered more features for less than comparable services. The Agent and Administrator online interface is also aesthetically appealing and easy to tailor to our needs.

Rob
Sr System Engineer en Países Bajos
Edición, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

A user-friendly all-in-one solution for the servicedesk

5,0 hace 2 años

Comentarios: I am really happy I rolled out FreshService 2 months before Covid-19 forced all to work remote. We were able to support users from home ( IT was at home as well ) without issues.
FreshService contains a Solutions (knowledge-) base, users can request hard- and software like shopping online, very intuitive and user friendly

Puntos a favor:

The ease to set it up : you can do it yourself without technical support. It comes with an app so it works on mobile devices as well, convenient if the laptop stops working.

Puntos en contra:

You cannot change the webportal to your liking unless you have webdesign skills.

Alternativas consideradas previamente: ServiceNow Customer Service Management

Razones para elegir Freshservice: Costs

Software anterior: TOPdesk

Razones para cambiar a Freshservice: Costs (yes, I'm Dutch..) the tool has it all and the ease of working with it.

Tom
IT Support & Operations Manager en EE. UU.
Administración educativa, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Freshservice Review

5,0 hace 3 años

Comentarios: I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much easier in that I can easily review team performance, post announcements for the organization, and identify trends in issues or requests.

Puntos a favor:

Freshservice has been a game-changer for our organization. The service catalog and user-friendly interface has allowed our employees to improve their productivity over the past 2+ years we have had the system implemented. The customizable forms and workflow has allowed our IT department to streamline processes and improve efficiency.

Puntos en contra:

I wish the reporting capabilities were more customizable. There have been a few situations where I reached out to Frehservice for support on reports I needed but found the reports were not possible. The freshservice support team told me my reporting needs would be added to the list of potential "future enhancements'.

Alternativas consideradas previamente: ServiceNow Customer Service Management, ManageEngine ServiceDesk Plus y Zendesk Suite

Razones para elegir Freshservice: Our previous product did not have a customizable system and did not provide our employees with a way to track their tickets once created. It also lacked any type of reporting capabilities.

Razones para cambiar a Freshservice: Cost and ease of customization

Shayla
Shayla
Human Resources Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

An excellent customer service tool, Freshservice

4,0 hace 2 años

Comentarios: We primarily use this system as our IT support ticketing system. The process of getting set up was manageable, and their customer service has been fantastic. Even though we'd like to see more individualization in the HR/IT onboarding requests we've developed, we've already done a lot of the groundwork. We had previously invested in Asset Management but have now abandoned it. You get out of the knowledge base what you put into it in terms of content updates and documentation.

Puntos a favor:

Super simple for both IT managers and regular employees to learn and utilize. According on your membership plan, you have access to a wide variety of optional add-ons for your control panel. Extremely flexible, albeit occasionally annoying limitations surface.

Puntos en contra:

In comparison to the things it provides, Freshservice's price tag is a touch steep, and the company's support team has occasionally experienced technical difficulties that have slowed its response times.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Freshservice is a top-notch help desk solution

4,0 el año pasado

Comentarios: I use Freshservice to stay on top of my workload and respond quickly to any incidents that arise, most of which are related to technology at the company where I work.

Puntos a favor:

The best thing about Freshservice is how simple and straightforward it is to use, both for end users and for the system administrator. Even first-time users will have no trouble grasping and implementing workflows because to the intuitive nature of the UI.

Puntos en contra:

Since I use Freshservice on a daily basis for both my job and my company, and since it is so intuitive and simple to operate, I really can't think of anything bad to say about it.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hostelería, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Freshservice - Fresh thinking, fresh system.

5,0 hace 2 años

Comentarios: The interaction with the account team and the ease of migration to the full-blown service was seamless. A really impressive offering, that does what you expect and more.

Puntos a favor:

Its simplicity to deploy and customise to your needs is a real bonus for Freshservice, when compared with other offerings in the market.

Puntos en contra:

We have no real misgivings on Freshservice.

Chris
IT Manager en Canadá
Ingeniería civil, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Freshservice Review

4,0 hace 2 años

Comentarios: We've been using Freshservice since 2020. It is our primary IT helpdesk ticketing system. Setup was fairly painless, and their support team has been great. We have developed HR/IT onboarding requests, though we'd like to see some more customization there. Asset Management was originally purchased, but we have since dropped it completely. The knowledge base will only be as good as you make it through content updates and documentation efforts.

Puntos a favor:

Very easy to use and manage for IT admins, and very easy for staff to pick up and use. Lots of additional modules you can add into your console depending on the level of subscription. Highly customizable, though some frustrating restrictions show up from time to time. Support is pretty solid and quick to respond. Lots of free and paid add ons for quality of life improvements available. Active Directory integration works well, as does leveraging our SSO/MFA via Azure.

Puntos en contra:

Some of the modules are pretty half-baked. On paper they look awesome, but in real world use, they are frustrating or unusable (Asset Management was a module that we dropped after a year and moved to a different platform)

Alternativas consideradas previamente: Jira y Zendesk Suite

Razones para cambiar a Freshservice: At the time, it came down to look and feel of the platform, as well as some of the additional modules for the cost. Zendesk vs Freshservice was basically a coinflip as we were new to both platforms.

Renan
TSM en Brasil
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

A review about fresh service

4,0 hace 2 años

Comentarios: A solid product with excellent qualities that can help transform how teams work

Puntos a favor:

Good tool for team collaboration. It is possible to configure workflows for each of them, projects, queues, etc. It is possible to greatly customize the fields and apply them to workflows, meeting specific needs.

Puntos en contra:

Graphing is a bit confusing, and you need to buy higher planes to use the best tools.

Alternativas consideradas previamente: Zendesk Suite

Razones para elegir Freshservice: Several limitations on the platform that did not allow workflows to be created as desired.

Software anterior: Jira

Razones para cambiar a Freshservice: We were very interested in other tools that perfectly met our need, however, its high cost made us choose Fresh.

Gemma
CEO en Países Bajos
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Happy with Freshservice

4,0 hace 2 años

Comentarios: Overall I won't be able to do with all. Everything that is necessary to deliver our services on IT is ran by Freshservcie.

Puntos a favor:

I like the fact it is simple in use and that I can offer my clients a solutions/helpdesk functionaliteit for manuals. As well manage my ITIL processes and asssest from 1 solution.

Puntos en contra:

I am missing some helpdesk features I had before with Freshdesk. I think I had to 'give' in some of those nice features with the solutions, where you could index a page and make templates.

Alternativas consideradas previamente: TOPdesk

Razones para elegir Freshservice: I needed an all in solutions with assest management, change and problem management

Software anterior: Freshdesk

Razones para cambiar a Freshservice: Price

Andreas
Bereichsleiter IT en Alemania
Recursos Humanos, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

I like the Produkt

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

It is easy to use and i like the workflow automator

Puntos en contra:

Only indian support not able to understand them good

Alternativas consideradas previamente: JIRA Service Management

Razones para elegir Freshservice: Because Track It do not support multible E-Mail accounts and no html mails

Software anterior: Track-It!