Sobre JIRA Service Management
JIRA Service Desk está calificado como el software de ITSM más popular y asequible.
Offers a wide variety of customization options making it easy to tailor to multiple business needs. Dashboard shows you what cases you have open and the stages the cases are in.
Custom domains, multiple email handing, enhanced portal customization, the basics... all missing.
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Usuario verificado
Gestionar estado de tareas y dedicación fácilmente
Puntos a favor:
Permite realizar el seguimiento de los desarrollos, soportes, incidencias de manera sencilla.Permite gestionar el tiempo dedicado a cada tarea por cada integrante del equipo.Permite visualizar estadísticas relativas a cada una de las tareas que están en espera, en curso o finalizadas y comprobar si la cantidad de horas dedicadas es la correcta.
Puntos en contra:
Tiene mucha funcionalidad lo cuál es bueno, pero en ocasiones puede ser difícil encontrar lo que estás buscando.
Felix Alberto
Alternativas consideradas:
El mejor gestor de incidencias
Comentarios: Es mi gestor del día a día para mi y para mis clientes. Dependo de el día a día para poder gestionar incidencias de diversos tipos y poder mantener mi trabajo al día y mis tareas sin terminar como pendientes.
Puntos a favor:
El orden. El hecho de poder seccionar las incidencias por departamentos y a su vez poderlas redirigir a un personal en especifico.
Puntos en contra:
Su sistema de notificaciones da la sensación de ser bastante indiferente, creo que las notificaciones deberían ser mucho mas personalizables, no considero que sea un aspecto que no me guste, sino un aspecto en el que se puede mejorar muchísimo.
Carlos
Jira ITSM - Solución de Tickets
Puntos a favor:
Software ya configurado para la creación y seguimiento de tickets de forma amigable y no tan estricta como otros productos de la competencia. Puedes programar las acciones y la forma de trabajar de una forma autónoma , sin ser necesarios personal muy experto en la herramienta. Esta herramienta es para uso profesional. El portal de administración y de los usuarios puede ser diferente.
Puntos en contra:
Le falta poder desarrollar más opciones configurables para los administradores y usuarios. Hay limitaciones en los frontends gráficos, sobre todo en el portal para el usuario final. Se necesitaría poder realizar más configuraciones para dotar de más flexibilidad a la solución.
Danilo
JIRA una solución completa con infinidades de funcionalidades
Puntos a favor:
Posee muchos módulos que se complementan entre sí, como Confluence para la gestión de Conocimientos.
Puntos en contra:
La segmentación de permisos es demasiado granular, haciendo realmente complejo el proceso de ABM.
Pedro
Gestión profesional de proyectos
Comentarios: En general la experiencia con Jira es buena, una vez que consigues configurarlo para que se adapte a tus necesidades y gracias a todas las opciones de visualización puedes tener mucha información muy útil para gestionar de forma óptima los proyectos.
Puntos a favor:
Jira te permite poder gestionar todas las tareas e incidencias de un proyecto, así como visualizar todo el flujo por el que pasa cualquier tarea hasta que es realizada y así poder tener un seguimiento global del proyecto. Tiene muchas opciones de personalización de la interfaz para poder visualizar cualquier tipo de métrica.
Puntos en contra:
La curva de aprendizaje es alta, ya que la herramienta cuenta con numerosas funcionalidades y el usuario que nunca la ha usado necesita un tiempo para familiarizarse.
Jessica
Excelente para equipos asincronos
Puntos a favor:
Me ha gustado la facilidad para trabajar con tíquets, es ágil para asignar las peticiones entre el equipo. Además como tiene estados puedes revisar si una petición ya se ha empezado a tratar. En el apartado de notas se puede dejar toda la información necesaria para consultarlo más adelante.
Puntos en contra:
A veces se queda un poco pillado pero por suerte no suele ser la normal y se trabaja bien
Miguel
Control de incidencias
Puntos a favor:
Es muy facil tener un control de las incidencias con esta herramientas.
Puntos en contra:
El flujo de trabajo hay veces que es un poco lioso , ya que tienes diferentes estados para ver quien tiene o como se encuentra la incidencia.
Usuario verificado
Testings
Comentarios: Al realizar los testing se podian encontrar todos los escenarios para un determinado grupo de empleados, de manera facil y de igual forma se puede ir actualizando el estado de las pruebas y poner detalles de alguna prueba que no haya podido completado.
Puntos a favor:
Se puede utilizar para testings de algun proceso nuevo y llevar de manera ordenada los resultados de estos testing que realizar todos los empleados participantes.
Puntos en contra:
Es muy amplio y se puede utilizar para diferentes funciones, no solo para pruebas o testings
Duván
Gran herramienta para manejo de gestión de service desk
Puntos a favor:
Usamos JIRA SM para el sistema de tickets de nuestra empresa. La plataforma nos ayuda mucho tanto a los equipos de IT para realizar seguimiento de lo que les concierne, incidencias, administración de inventario, etc.
Puntos en contra:
Con el tiempo de uso de Jira no tengo ningún inconveniente encontrado
Alberto
Jira
Puntos a favor:
Asignación de tickets a la persona idónea
Puntos en contra:
Cierre y reapertura en los tickets. Proceso mejorable
Álvaro
Se ha convertido en imprescindible
Puntos a favor:
Es algo basico para mejorar la comunicación en la empresa, escalar incidencias y solucionarlas
Puntos en contra:
Se puede mejorar la interfaz de la aplicacion para que sea mas sencilla e intuitiva
Usuario verificado
Gran herramienta para manejo de tickets
Puntos a favor:
Es facil e intuitivo y permite trabajar en equipo
Puntos en contra:
Es un poco complejo al principio pero luego va mejor

Juan Jesús
De las mejores herramientas de la gestión ágil de equipos
Comentarios: De las mejores opciones para la gestión de proyecto y reducción de tiempos en la gestión de trabajo
Puntos a favor:
Optimiza mucho los flujos de trabajo además de servir en la autogestión de servicios.
Puntos en contra:
Uno puede perderse en las opciones de los servicios

Shayla
Probably the top program for managing projects
Comentarios: Jira is a sophisticated and flexible project management solution with a wide range of applications. Jira's strengths lie in the depth of its task management features, the breadth of its integrations, and the depth of its reporting and analytics tools, all of which contribute to the program's capacity to help you better understand your projects and teams.
Puntos a favor:
To accommodate the fact that various people have different ways of doing things, this user interface may be easily altered to fit individual needs. Jira makes it simple and quick to design and implement unique workflows and rules. One way to break down large projects into manageable chunks is to keep everyone in the loop on how things are shaping up.
Puntos en contra:
Jira's flexibility allows for personalization, but more in-depth modifications may call for specialized skillsets.Performance difficulties: Some users may have performance issues, especially when working with larger projects or those that include complicated procedures.
Usuario verificado
JIRA Service Management integrates very well with JIRA software, making bug quashing a breeze
Puntos a favor:
The native integration with JIRA software management and business management project boards make ticket triaging and documentation straightforward and low effort. Aside from the initial setup and instrumentation of the integration points and framework (configurable for different org sizes), using JIRA Service Management enables speedy triaging and processing of requests across IT, software, product and business, and service teams.
Puntos en contra:
There are idiosyncrasies to the JIRA UI (which is shared and consistent with JIRA software, business project management, and Confluence) that can be confusing at times with subtle UI elements that are not always straightforward to the end user. At times, it can be confusing switching between the different JIRA apps that your org uses.
Alan
A lifesaver for Project Managers
Puntos a favor:
The customizations and visibility of project status it provides to everybody.
Puntos en contra:
Integration with other software could have been better-GIT.
Annie
Comprehensive and Streamlined Service Management with JIRA
Comentarios: JIRA Service Management is a comprehensive and streamlined service management solution that can help teams quickly organize, track, and manage projects. The platform is highly customizable and allows users to tailor their workflow to fit their unique needs. The learning curve can be steep and the pricing structure can be expensive for some, but for teams looking for a powerful and efficient service management solution, JIRA Service Management is an ideal choice.
Puntos a favor:
JIRA Service Management is an incredibly powerful and efficient service management solution that helps teams quickly organize, track, and manage projects. The platform is highly customizable and allows users to tailor their workflow to fit their unique needs. The interface is intuitive and straightforward, making it easy to navigate and use.
Puntos en contra:
The pricing structure of JIRA Service Management can be an issue as it can be relatively expensive for some organizations. Additionally, the learning curve for setting up and using the platform can be quite steep, and it can be difficult to manage large projects with many moving parts.
Nikhil
Alternativas consideradas:
Project management tool at it's best.
Comentarios: Overall my experience with Jira is awesome as I got used to the system itself.
Puntos a favor:
The sheer range of features Jira offers.
Puntos en contra:
At first it is a bit overwhelming but slowly you get use to it.
Usuario verificado
Convenient tool but not usable
Comentarios: Easier ticket management for large projects and with many teams involved. In general, it is difficult for non-technical teams to understand the use of the tool
Puntos a favor:
Definitely the collaboration and bug tracking tools. Email notifications are also very convenient and lead directly to the relevant issue. The export of open tickets with their status is also useful for internal team reviews
Puntos en contra:
The ticket filtering tools you are responsible for or involved in are not optimal, especially in very complex projects. The general usability of the platform is also not very intuitive with many fields to fill in that are difficult to understand.

Amy
Easy to integrate with Zendesk and easily tracks support issues for Engineering
Puntos a favor:
Easy to integrate with ZenSimilar to another program we moved away from, but far more robustAllows for better ticket assignmentMore comprehensive with better options for ease of use
Puntos en contra:
Not much- there are a lot of buttons and options to use so until you get use do what you need as an individual or department, it's a bit complicated, but once you sort that out and find your niche, it's a great tool for trouble tickets.
Usuario verificado
Alternativas consideradas:
Handy platform for Product developnment
Comentarios: Easy, cost-effective and cross platform
Puntos a favor:
Service requests management, Ease of requirements & issues management, with confluence integration even requirements and publishing docs become super easy
Puntos en contra:
For our needs always found schedule development without using EPICs becomes difficult

Giridhar
JIRA service management provides excellent way of handling issue or user stories.
Comentarios: JIRA provided the ability to manage the overall IT project execution . The tool also provided ability to create disting user stories and tasks to complete. The tasks could be cloned easily and moved from one worspace to other. The access and permissions were easy to maintain. The tool was a secured source of project management overall.
Puntos a favor:
JIRA portal provided ability to create user stories, tasks and track the activities. It also has the abilities to burn the hours needed for the task. The number of hours remaining and burned could be tracked independently for monitoring the tasks.
Puntos en contra:
The features available in the tool are so numerous that a user may not know the immense capability of the tool unless a documentation is available.

Alok
One of the best project management software to have
Comentarios: Overall, I would highly recommend Jira to any business or organization looking for a powerful and flexible project management software. Whether you're a small team or a large enterprise, Jira offers the features and functionality you need to manage your projects effectively and efficiently.
Puntos a favor:
It helps us track our tasks very efficiently, using tools and features provided by Jira Software. Like Jira Boards, Time Tracking\Work-logs, Reports, Email notifications, Filters and Dashboards are few which we are using most frequently.
Puntos en contra:
It has lots of customization options, which makes it bit complex specially during initial setup.
Usuario verificado
Powerful and Capable, but easy to over complicate things
Comentarios: Initial setup can be complex but it can also be super powerful if you are able to configure it properly. It's visual scripting and workflow tool is really capable and easy to learn
Puntos a favor:
Its flexibility. It's a simple statement, I agree, and you're probably reading this wondering why I'm being so vague. But JIRA software is a bit hard to summarize simply because it's just so flexible. There's no "correct" way to use it. It's rest API is pretty powerful too and very easy to extend Jira to "integrate" with 3rd party applications that doesn't have an official Jira integration.
Puntos en contra:
Creating workflows can easily become very confusing and you can easily break how your projects in Jira work if you aren't careful. With every Jira production license you also get a free dev license so that you can set up an isolated dev/staging environment. This is invaluable and highly recommended. The downside is that there is no easy way to migrate any of your changes from dev to production. But there are 3rd party plugins for that.
Ashish
Alternativas consideradas:
Life Savior tool for Agile Projects
Comentarios:
JIRA is becoming one shop all for all project management needs.
It also act as a tracking warehouse for all project management and IT management activities in current agile world.
Scrum meeting actions and stories are easy to browse compared to other existing tools on premise.
JIRA is also efficient to manage code control versioning easily by rapidly varying requirements.
It saves a huge cost for placeholder for our IT Asset management when migrated from traditional software
Puntos a favor:
JIRA service management is very use friendly software in day to day project activities. JIRA has been excellent tracking tool for testing bugs, defects easily during entire project cycle. It is very effective place holder for IT asset management and project management phases. JIRA has capabilities to integrate with multiple ITSM management tools and reporting tools for effective reports and dashboarding.
Puntos en contra:
New changes for html pages take little more time for loading when moved to production. Version controlling sometimes create hiccups during rollback period.