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a elegir el mejor software

Sobre Calamari

Calamari se integra con Slack, JIRA, G Suite y Office365. Realiza el seguimiento de tus registros de RR. HH., vacaciones, PTO (tiempo libre remunerado, por sus siglas en inglés) y asistencia. Gestiona las hojas de asistencia.

Descubre más sobre Calamari

Puntos a favor:

Ease of use and user friendliness. The color and overall look and feel.

Puntos en contra:

I would say that the price is our worst handicap.

Valoraciones de Calamari

Evaluación media

Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,9
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,7

Probabilidad de recomendación

9,0/ 10

Calamari tiene una valoración global de 4,7 estrellas sobre 5 según las 572 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (572)

Katalina
Ing. Sistemas en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Es de gran ayuda

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

su herramienta de administracion de personal tiene funciones que soy muy utiles para estos fines.

Puntos en contra:

su vercion para dispositivos moviles noe s compatible con equipos antiguos.

Mariel
Planner Engineer en España
Energías renovables y medio ambiente, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Gestión de licencias optimizada con Calamira

5,0 hace 2 años

Comentarios: Calamira ha simplificado significativamente el proceso de gestión de licencias, haciéndolo más fácil tanto para los usuarios como para los responsables de la toma de decisiones.

Puntos a favor:

Como usuario, Calamira hace que la administración de licencias sea muy sencilla con su interfaz intuitiva y procesamiento rápido.

Puntos en contra:

El proceso de solicitud podría mejorarse fusionando la vista del calendario con el formulario de solicitud de licencia.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Una gran herramienta que te hara mas facil la gestion de la asistencia.

5,0 hace 2 años

Comentarios: En general, una buena herramienta, con una funcionalidad espectacular que te ayudara bastante a la gestion de la mayoria de los aspectos que incumben al personal.Recomendable.

Puntos a favor:

Lo que mas me gusta de la aplicacion son la cantidad de posibilidades que ofrece.Hay algunas aplicaciones que se basan en lo mas simple de la gestion de personal, pero con esta aplicacion veras incrementadas las funciones al máximo, como puede ser el seguimiento de licencias, de bajas, horas extras, calendario, controles de acceso...pudiendo gestionarlo todo tambien desde el movil.

Puntos en contra:

Como desventaja, aunque en realidad no es tal, seria el precio que es un poco elevado, pero para quien este dispuesto a pagarlo, con todas las funciones que ofrece....merece la pena

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Alimentación y bebidas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Util para la gestion de recursos humanos

5,0 hace 2 años

Comentarios: A grandes rasgos, y obviando la version de pago que es un poco cara, el programa vale lo que cuesta.Tiene una funcionalidad muy diversas pudiendo desde tener un seguimiento del tiempo libre y la asistencia, hasta sustituciones de los empleados, comunicaciones en tiempo real con ellos y todo ellos pudiendola integrar con otros programas tambien muy utiles como Jira...Slack....

Puntos a favor:

Es una herramienta que te facilita mucho, para mi, la gestion de turnos...de una forma muy visual e intuitiva, para que lo tengas al alcance de la mano.Es facil de usar, tiene una buena atencion al cliente, que a mi ya me han resuelto alguna que otra duda...Es intuitivo...alguien que no este acostumbrado a este tipo de software seguro que lo pilla rapido.

Puntos en contra:

El precio...tendras que pagar tanto por las licencias como por el registro de cada empleado....para pequeñas empresas quizas haya otras alternativas un poquito mas economicas.

Luis armando
Director operativo en México
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Administración gerencia recursos humanos y proyectos de trabajo

5,0 hace 2 años

Comentarios: Integración con múltiples plataformas

Puntos a favor:

Integración.múltiple y proyectos específicos de trabajo con el personal objetivos y seguimiento a ellos

Puntos en contra:

De nuevo precio pero en términos.globales.es una aplicación con costo.menor.al beneficio

Brian
Brian
Business administrator en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

I improve the design of work

5,0 hace 4 meses

Comentarios: It favors productivity time and managing more collaborative work between everyone to have a good quality of work

Puntos a favor:

I improve teamwork because it is more united with real-time information that we can all see and thus be able to work on the same approach. I also like that when there is a new person in the team we do not have to go back in the work to give them an explanation because through Calamari there are all the necessary tutorials so that they can be updated with our work and thus have a simple interface between new personnel and the daily work done

Puntos en contra:

There is nothing to say that I dislike, I have no words to describe something bad that has happened to me

Rino
Partner en Sudáfrica
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Calamari - no fishy business here

5,0 hace 5 meses

Comentarios: No issues at all and was easy to set up. It has been a pleasure working with Calamari

Puntos a favor:

Simple to use and the App integration means that staff can record leave requests on the move

Puntos en contra:

Extra modules can become quite expensive, depending on the number of users

George
CEO en Grecia
Servicios financieros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Change your NAME

3,0 hace 3 años

Comentarios: Comsi comsa

Puntos a favor:

Everyone in Greece is sarcastic and loughs when he/she hears your brand name.

Puntos en contra:

Absense, time management, breaks control

Respuesta de Calamari

hace 3 años

Thank you for your opinion. We're very glad about our company's name - there's the whole story standing behind it ;). If you experience any troubles with employees' time management, please contact us on: https://calamari.io/contact. Our Customer Service team will help you set everything up according to your needs.

Mikaela
People Partner en EE. UU.
Medios online, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Excellent service

5,0 hace 5 meses

Puntos a favor:

Fabulous customer service, [sensitive content hidden] is the best customer success person I've ever worked with. Super knowledgeable and every little detail we could want was already thought through and accessible.

Puntos en contra:

Really can't think of anything, it's been a great experience.

AMY
CSR en EE. UU.
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Alternativas consideradas previamente:

Simple and easy to use!

5,0 el año pasado

Comentarios: Love it! What an absolute time saver for keeping track of employee time off. The customer support is phenomenal, and they continue to help set up and answer questions in a timely manner.

Puntos a favor:

Ease of employees logging in their vacation and sick time. Visibility to all on one calendar. Less administrative burden on keeping track of time off. And there is a mobile app that helps our salespeople who are on the road see who is off in the office.

Puntos en contra:

The calendar view could show a bit more detail on the absence up front. As of now you have to "hover" over the individual to see if they are off the entire day or just taking a couple of hours off.

Fredrich
President en EE. UU.
Telecomunicaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Good, but still room for improvement

4,0 hace 5 meses

Comentarios: Okay, but I have to endure staff complaints after we transitioned from a former in-house program to Calamari with its shortcomings as mentioned above.

Puntos a favor:

The fact that it is available as a Web app, Mobile App and can be integrated with MS Teams, etc.

Puntos en contra:

The calendar should be improved across all platforms to give a first-glance distinction of approved vs pending approval requests, partial vs full day leave, clear and very visible identification of company holidays without the need to hover over the days to figure it out.

Philip
CEO en EE. UU.
Biotecnología, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Alternativas consideradas previamente:

EverCell Bio, Inc. Review

4,0 hace 5 meses

Comentarios: Overall good. The support at the company has been very helpful.

Puntos a favor:

Great functions for a small business that requires different inputs

Puntos en contra:

It can be tedious to alter some of the customizations

Yulia
HR manager en Chipre
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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OpenCV.ai

5,0 hace 6 meses

Comentarios: We recently implemented it and are still figuring out some of the features

Puntos a favor:

Clear interface, quite wide functionality Very responsive and fast support service

Puntos en contra:

There is no way to use different status emojis in slack

Rossi
Rossi
Robot Engineer en Suecia
Usuario de Linkedin verificado
Automoción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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The best for your business

5,0 hace 2 meses

Comentarios: We have been using calamari for a few years now and it is a very useful software for the company. They update the software continuously, which means they take great care of their customers.

Puntos a favor:

the software allows us to have precise control over the hours worked per job

Puntos en contra:

There is nothing negative. I would like it to have a function that automatically edits the employee's entry/exit time, example: IN 8:04 --> 8:15, 8:22 --> 8:30, EX 17:47 --> 17:45, 18:03 --> 18:00 and so on.

Ankit
Ankit
Founder en India
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Calamari cant be great for leaves notifications

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Its pretty good for what we want to use it for. But its a basic tool.

Puntos a favor:

Slack notifications are really good. They help us keep up to date.

Puntos en contra:

There is no view to see full public holidays calendar.

Toby
Lead Pastor en Australia
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Amazing product

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Calamari has been a game-changer for us managing staff leave. The tech support has been amazing.

Puntos a favor:

- Calamari is simple and highly customisable - Helpful support

Puntos en contra:

- Navigation within the product is sometimes difficult to find what I am looking for

Clarissa
HR en EE. UU.
Redacción y edición, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Global use

4,0 hace 5 meses

Comentarios: We are mostly satisfied with calamari But wish that it’s global usage and coordination was more efficient

Puntos a favor:

It is mostly easy to use however, the reporting functionality is not as robust as we wish it could be

Puntos en contra:

Customization by countries, not ideal without having to list tons of different plans

Natalia
People Partner en Polonia
Juegos de azar y casinos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

game changer :)

5,0 hace 12 meses

Puntos a favor:

We are a small IT company that wants to digitize all applications because our work is flexible regarding time and place. Requests, entitlements, and time management are all in one place. We can't imagine our daily work without Calamari notifications on Slack. It improves our work-life :)

Puntos en contra:

Initially, the interface seemed a bit clunky, but the Calamari team welcomes feedback and has made great progress over the past year. They ask about improvements and implement them quickly!

Ben
Senior Vice President en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Straightforward People Management

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Great time tracking, punch card, and other features. PTO tracking is also huge.

Puntos en contra:

The way that certain things have to be set up or configured, like PTO accruals, is a little more complicated than it needs to be.

Kinga
CEO en Polonia
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Recomend. Practical to use for employees and managers.

4,0 el año pasado

Comentarios: Positive. When i nit know something or have problem very good support online.

Puntos a favor:

Everyone know actual holiday,sickness, work online or not.

Puntos en contra:

That work online and holidays look the same. Icons ahould be different.

Respuesta de Calamari

el año pasado

Thank you for your review. We have various options to differentiate types of absences. Please contact our support team. They will help you set it up correctly.

Aleksander
Studio Manager en Polonia
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Calamari is an usefull software

5,0 el año pasado

Comentarios: I like using it, i would recomend it to my friends

Puntos a favor:

Easy to use, intuitional, useful in general

Puntos en contra:

Some features are missing, it is hard to adapt it when you are not a IT specialist

Carrisa
Chief Operating Officer en Canadá
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Calamari for Office Efficiency

5,0 el año pasado

Comentarios: Calamari has really solved our time tracking and attendance issues. Moving away from excel sheets and missed tracking has been great. Customer service is always willing to help!

Puntos a favor:

Calamari has great ease of access for all staff. Being able to use your phone to request a sick day and approve it or request time off has been a great feature.

Puntos en contra:

I wish that administrator and HR didn’t count as a seat if you aren’t using the system for them. We are just using it purely as an administrator.

Filip
Filip
HR and TL Manager en Polonia
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Recommended

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Simplicity. It's easy to learn, effective and very helpful.

Puntos en contra:

I don't use it as one tool for all and switch between several.

Alex
Head of HR en EE. UU.
Externalización/deslocalización, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Calamari Review

4,0 hace 5 meses

Comentarios: So far, it has been great, I can see all requests in the calendar view.

Puntos a favor:

I like that you can have all employee requests in one place and by category.

Puntos en contra:

I can't track an employee's request. When a request has been sent or is on hold, it would be great to have something that allows us to control the requests.

Jon
Executive Director en Egipto
Comercio y desarrollo internacional, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Perfect for NFPs

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Great! Calamari has been perfect for a small not for profit organization working with a diverse team across many timezones.

Puntos a favor:

Simple to onboard new staff and manage a variety of work flows and staff types.

Puntos en contra:

There could be improvements made in moving year to year - particularly in setting up standard holiday schedules.