15 años ayudando a las empresas españolas
a elegir el mejor software

Sobre RoomRaccoon

Simplemente el mejor Software de Gestión Hotelera

Descubre más sobre RoomRaccoon

Puntos a favor:

Considering how easy it makes my life as a hotelier and how much time it saves me I would say the software is also incredible value for money.

Puntos en contra:

I found it took a while to set up and add in everything and I was a bit sceptical it was going to be intricate to use but this is not the case now.

Valoraciones de RoomRaccoon

Evaluación media

Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
3,9
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
3,8

Probabilidad de recomendación

7,1/10

RoomRaccoon tiene una valoración global de 4 estrellas sobre 5 según las 56 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (56)

José Luis
Recepcion en España
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

No es oro todo lo que reluce

2,0 hace 12 meses

Puntos a favor:

La facilidad y vistosidad del producto!!

Puntos en contra:

Que no te respaldan ante reservas directas no-show y te retiran el dinero de tu cuenta sin miramientos.

Respuesta de RoomRaccoon

hace 11 meses

Buenas José, Sentimos mucho que tu experiencia con RoomRaccoon no esté siendo del todo positiva. Nos gustaría ponernos en contacto contigo y poder investigar tu caso a fondo. ¿Podrías crear un ticket a soporte explicándonos la situación? Si ya lo has hecho, te contactaremos en breve. Gracias por tu honesta opinión.

Arturo
Director en España
Ocio, viajes y turismo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Excelente herramienta de trabajo que agiliza y optimiza la gestion y operativa diaria.

4,0 el año pasado

Comentarios: Mi experiencia en general es muy positiva, nos ayuda a todo el eqiupo a mejorar e identificar algunos errores rapidamente ofreciendo solucion.

Puntos a favor:

Su facil manejo en algunas areas y el soporte brindado. Su ayuda al entendimiento y planificacion de precios y tareas para la gestion de mi establecimiento.

Puntos en contra:

Los problemas de sincronozacion en algunos momentos, respuestas que se demoran mas de lo normal en algunos casos.

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Buenas Arturo, Muchas gracias por tu valoración. Estamos encantados de escuchar que nuestro sistema te ayuda a agilizar la operativa diaria y a mejorar le rendimiento de tu equipo. No obstante, seguimos trabajando duro para poder ofrecer el mejor servicio posible, así que agradecemos tu sinceridad y feedback positivo. Equipo RoomRaccoon.

Nacho
Manager en España
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Gran herramienta todo en uno para la gestion de mis apartamentos

4,0 el año pasado

Comentarios: Estamos muy contentos con el funcionamiento en general, nos ahorra tiempo y ayuda a optimizar los procesos y sacar mas partido y rentabilidad a la empresa.

Puntos a favor:

Usabilidad, funcionalidades, buen servicio técnico

Puntos en contra:

Faltan mejoras en el motor de reservas para mostrar el precio con código de descuento, falta mejoras en conectividad (por ejemplo en la notificación de reservas modificadas), añadiría un panel de gestión para que los bookers pudieran gestionar sus reservas (modificar, cancelar, añadir datos...)

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Buenas Nacho, Gracias por tu valoración. Nos alegra mucho saber que nuestro sistema todo-en-uno te es útil para la gestión de tus apartamentos. Apreciamos tu feedback y tendremos en cuenta tus sugerencias para mejoras en el futuro. No dudes en ponerte en contacto con nuestro equipo de soporte a través del correo contact@support.roomraccoon.com en caos de más dudas o preguntas.  Equipo RoomRaccoon.

Irene
Gerente en España
Ocio, viajes y turismo, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Canales saturados ,errores constantes

1,0 hace 2 años

Comentarios: Horrible

Puntos a favor:

La mensajeria,su sencillez de uso Las habitaciones grises

Puntos en contra:

No funciona ,errores en el envío de precios Se saturan los servidores y durante tres cuartos de hora no se puede seguir trabajando (solo cambia 60 precios )Resolución de problemas lento o inexistente

Dane
General Manager en Sudáfrica
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

All-in-One, GREAT PMS System

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Extremely user friendly and convenient to use and manage. Very customisable and adaptable to the needs of each type of hotel/guesthouse/lodge.

Puntos en contra:

This is a continuously improving product. If and when issues have risen, they are resolved and improved very quickly.

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Thanks for sharing such a great review, Dane! We are proud to offer an innovative product to hoteliers worldwide, and your review proved that we are doing just that. We are delighted to work with you and hope our system continues to bring even more value to your business.

Kresimir
CEO en Croacia
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Easy to use product

5,0 hace 7 meses

Comentarios: Although the product has a higher price, its functionality us excellent, everything works perfectly.

Puntos a favor:

Product is easy and simple to use, it is very reliable, we did not experience any technical issues, booking engine and connections with OTA works perfectly.

Puntos en contra:

The price is higher than another product and to have the full function of product, it is necessary to use several upgrades.

Respuesta de RoomRaccoon

hace 7 meses

Thank you for taking the time to share your feedback with us, Kresimir. We're thrilled to hear that you find RoomRaccoon easy to use and we appreciate your positive comments on the functionality of our booking engine and its seamless connections with OTA platforms. We're glad to have you as part of the RoomRaccoon community, and we're committed to delivering a product that not only meets but exceeds your expectations.

Laura
Director en Lituania
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

IT IS A SCAM

1,0 hace 7 meses

Comentarios: Horrible! I wouldn't wish this kind of experience to anybody

Puntos a favor:

Horrible, how they treat customers is unacceptable.

Puntos en contra:

We entered into a contract with Room Raccoon under the main agreement that we could integrate Stripe as our payment gateway. However, during the final stages before going live, we were suddenly informed that integrating Stripe was impossible, and we were left with no choice but to use their payment gateway, incurring unexpected costs of approximately 10,000EUR based on revenue. Despite expressing our dissatisfaction and the fact that this change contradicted the terms we initially agreed upon, we were met with unresponsiveness, and unprofessionalism, and no solutions. Attempts to seek a resolution or a refund for the program we did not use for a single day were unsuccessful, resulting in the loss of 3,000EUR and months of work. After posting a negative review, we received a public response from RoomRaccon, expressing understanding and extending an invitation to discuss the matter for a potential solution: "Please contact our customer support team to discuss your situation further. We would be happy to continue to be in contact with you and seek a resolution." Encouraged by this, I promptly reached out to them for assistance, hopeful that it was a sincere commitment. FAIL AGAIN! it's been over two weeks, and I'm still waiting for a response to my email. Our experience with RoomRacoon has been extremely disappointing, and we caution others to approach this company with caution.

Respuesta de RoomRaccoon

hace 7 meses

Thank you for taking the time to share your feedback, Laura. We apologize for the delay in response and any frustration this may have caused. Our Global Head of Customer Support did reach out to you via email last week in an effort to address your concerns and find a suitable solution. Please feel free to respond to him to discuss your situation further. Sincerely, The RoomRaccoon Team

Lila
Owner and Manager en EE. UU.
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Quick Responses

5,0 hace 3 meses

Puntos a favor:

RoomRacoon does a great top of managing all of my channels and giving me a real time information. I also like how I can send confirmations, charge credit cards and send folios from my phone.

Puntos en contra:

When I initially on boarded with Room Raccoon I found it hard to get responses to my questions but lately they added a US manager, and I have had quick feedback on all of my questions. The support seems extremely accessible.

Respuesta de RoomRaccoon

hace 3 meses

Thank you for sharing your feedback with us, Lila. We're thrilled to hear that you've found RoomRacoon to be effective in managing your property operations. We're also delighted to hear that our competitive pricing and hassle-free sales process were factors in your decision to choose RoomRacoon. We strive to offer value without compromising on quality. Thank you once again for choosing RoomRacoon, and please don't hesitate to reach out if you have any further questions or feedback. We're here to assist you every step of the way!

S.
front-office en Países Bajos
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

We searched a long time for a PMS made for small hotels. Very satisfied with RoomRaccoon

5,0 hace 8 años

Comentarios: We were searching for a long time to find a PMS and Channel Manager that suit the need of a small hotel.

Puntos a favor:

When we started looking for a PMS, we still did a lot things by hand or in Excel. This costs us a lot of time and money considering all the mistakes that were made. RoomRaccoon is developed in cooperation by small hotels and they do understand the difference in requirements between a larger and a smaller hotel. It is very flexible and there are no extra costs involved. When I contacted them they set up a fully functional demo for me pre-filled with my rooms, rates and package deals (must have taken them some time :)). This made understanding the system and using is right away was very easy. Important to me is also that I can manage everything myself without having to pay a developer or sign a service contract. There are many features just made for small hotels. The overview of your reservations, for instance, is much bigger and contains more information about the reservation. Further, it offers an integrated channel manager (yes, included in the 95,- Euro) and the commission free booking engine just looks great (on all devices). Now, we do not have to make a single invoice in Excel any longer. It simply is a matter of hitting the print button! What a change... I also like a lot that they take any suggestion to the system very serious. It is still a new system but it is already probably the best out there for a small hotels such as ours.

Puntos en contra:

The system is still being developed constantly. So far, the house keeping management still needs to be improved. But considering the speed that they work on any suggestion, I am sure that this feature will improve very soon.

Wim
owner en Países Bajos
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Needs improvement

2,0 hace 3 años

Comentarios: We've been working with RoomRaccoon since the beginning, but they still haven't solved all the start up issues. For smaller hotels / B&B's without a restaurant I guess it is a suitable product, but when it's a bit more complicated than just rooms to sell they unfortunately still have a long way to go.

Puntos a favor:

This PMS is very user-friendly and is easy to set up.

Puntos en contra:

The software has a lot of flaws that they are still working on, while their fee is relatively high.

Stephen
Director en Sudáfrica
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Great

4,0 hace 9 meses

Puntos a favor:

all in one hotel/lodge management. great front of house and great back office.

Puntos en contra:

pricing structure for small lodges like ours. Add ones like extra users which should be basic

Respuesta de RoomRaccoon

hace 8 meses

Hey there Stephen, Thank you for your feedback. We appreciate your positive comments about our software. We understand your concerns about our pricing structure, especially for smaller lodges. Your input is invaluable, and we are reviewing our plans to ensure fairness and transparency. We aim to address your specific concern about extra user charges. We value your business and are committed to providing excellent service. If you have any more feedback, please feel free to share. Best regards, team RoomRaccoon

Fiona
Accommodation Manager en Tanzania
Hostelería, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

The most user-friendly and modern platform yet!

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Room Raccoon's best features are its user-friendliness, modernity, connection to our online payment system and other platforms, as well as the constant evolution and improvement.

Puntos en contra:

The implementation on Room Raccoon to fit our business was not the easiest as we presented the team with new challenges they had not faced yet. I would also suggest improving their customer service for faster answers and help around the clock as hotels run 24/7 and problems, small or big, occur at all times.

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Thanks for sharing such a great review, Fiona! We are happy to hear that you have had such a good experience with RoomRaccoon and that your team enjoy how user-friendly the system is. We strive to provide the best technical support to each and every customer and are sorry to hear that your experience was not up to scratch at this time. We have lots of exciting initiatives in place to help! Feel free to visit the Help Centre – a resource used by RoomRaccoon to provide you with support using a number of articles that give step-by-step guides and tutorials on how to easily navigate the PMS, booking engine and channel manager. Alternatively, sign up for one of our upcoming webinars to learn about how to use our product optimally.

Anina
Guesthouse Manager en Sudáfrica
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Room Raccoon simply the best

4,0 hace 9 meses

Comentarios: In general good support

Puntos a favor:

Easy to use and definitely good support when a problem arises.

Puntos en contra:

Not really. We are quite satisfied with the product

Respuesta de RoomRaccoon

hace 8 meses

Hey Anina, Thank you for your kind words and positive feedback. We're thrilled to hear that you find RoomRaccoon easy to use and that you've had a positive experience with our support team. Your satisfaction is our priority, and we're delighted that you haven't encountered any major issues. Warm regards, Team RoomRaccoon

Lubi
Owner en Países Bajos
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

It made my administration work very easy.

4,0 hace 6 años

Comentarios: I don't know yet. I don't know what's in for me;-) I just wanted to help my software supplier, RoomRaccoon.

Puntos a favor:

That it is accurate. I haven't got any double booking. And I can trust the system with the bookings.

Puntos en contra:

That it cost me a lot of time filling it with the information about my B&B. I also had to translate my text into several languages. It would be nice if the software would also be able to translate the text.

Andreas
Unternehmer en Alemania
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Achtung! Bugs Bugs Bugs mit unverschämt jährlichen Preiserhöhnungen

1,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Wir sind wie beschrieben bereits 4 Jahre Kunde. Das Preismodell wurde einseitig einfach geändert. Preise wurden rücksichtslos erhöht. Funktionen die vorher kostenfrei waren auf einmal kostenpflichtig. VORSICHT!

Puntos a favor:

Leider gar nichts mehr. Seit 4 Jahren sind wird dabei. Es wird immer schlechter. Immer teuer, mit weniger Funktionen, Support gleich null, Basics werden auf einmal zahlungspflichtig, Preismodelle ändern sich einseitig mit saftigen Aufschlägen. Dafür erhält man tägliche Softwareprobleme.

Puntos en contra:

Leider tägliche Bugs. Das System hängt sich ständig auf. Funktionen gehen nicht. Tickets werden langsam bearbeitet. Wäre der Preis noch so wie am Anfang, würde man das vielleicht hinnehmen. Wir mussten innerhalb eines Jahres eine Preisanpassung von 70% hinnehmen weil Roomraccoon mehr Rendite erwirtschaften möchte. Mittlerweile werden Mondpreise verlangt aber die Qualität ist sowas von grottenschlecht. Würden wir sowas in unserem Hotel verlangen, könnten wir dicht machen. Leider sind wir von diesem Laden abhängig. Überlegt es euch gut. Eine all in one Software ist gut. Aber die Entwicklung dieses Unternehmens ist einfach nur traurig. Lest euch einfach die Bewertungen auf den verschiednen Portalen durch. Ich bin nicht der Einzige mit negativer Erfahrung und auch schon seit 4 Jahren dabei. Bevor ich eine Rezension geschreiben hätte, hätte ich einfach mit den Verantwortlichen gesprochen. Dieses wurde mir jedoch nach zahlreichen telefonaten mit [sensitive content hidden] Customer Success Manager verwährt. Stattdessen sollte ich überzeugt werden, dass die Preiserhöhungen gerechtfertig sind, obwohl meine Funktionen, die vorher kostenfrei waren nun bezahlt werden sollten. Leider haben die Mitarbeiter und die [sensitive content hidden] den Kontakt zu den Hoteliers komplett verloren und leben in Ihrer eigenen Bubble. Willkürliche Preiserhöhungen, AGBs werden ständig zum Nachteil der Stammkunden geändert, "neue Funktionen"werden ständig angepriesen und aufdringlich verkauft, Überbuchungen und Bugs, Bugs und nochmal Bugs. Wenn man sich wenigstens eingesteht, dass man Fehler macht und dann die Preise anpasst oder für Stammkunden dankbar für die Treue zum Unternehmen ist. Dieses wird jedoch vollkommen ignoriert und jeder Kunde wird ausgepresst bist zum Letzten.

Respuesta de RoomRaccoon

el mes pasado

Wir entschuldigen uns aufrichtig für die negativen Erfahrungen, die Sie mit unserem Service gemacht haben, Andreas. Es ist enttäuschend zu hören, dass Sie Probleme mit Bugs hatten und mit unserem Preismodell unzufrieden waren. Ihr Feedback ist für uns sehr wertvoll, und wir nehmen es sehr ernst. Wir würden uns freuen, wenn wir Ihr Anliegen mit Ihnen besprechen könnten, und jemand aus unserem Team wird sich in Kürze mit Ihnen in Verbindung setzen.

Dennis
Betriebsleiter en Suiza
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Fast tadellos

4,0 hace 11 meses

Comentarios: RoomRaccoon bietet wirklich kleine Häuser eine wunderbare "Rundum Lösung" mit sehr coole Funktionen und Innovationen.

Puntos a favor:

Ich kann sehr schnell Zimmer reservieren, Preise/Zahlungen anpassen und mit dem Gast kommunizieren. Vor das Ende vom Telefongespräch hat der Gast bereits die Bestätigung/Offerte/Stornierung erhalten.

Puntos en contra:

Das Repportwesen. Tagesabschluss findet mit Screenshots und keine genaue Zahlen statt. Man kann in der Vergangenheit Anpassungen machen. Schnittstelle mit Gastronovi war sehr mühsam und heute noch unbefriedigend.

Respuesta de RoomRaccoon

hace 11 meses

Thank you for your thoughtful review of RoomRaccoon, Dennis. It's fantastic to know that you've been able to efficiently manage room reservations, adjust prices, handle payments, and communicate with guests seamlessly. We understand that the reporting system has been a concern for you. Your feedback is essential, and we're actively working to enhance our reporting capabilities. In fact, we have launched several new reports that should give you a more thorough breakdown of your revenue performance. If you have any more insights or suggestions, please feel free to contact our team.

Remco
Eigenaar en Suecia
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Slechte klantenservice trekt dit verder goede product diep dal in.

3,0 hace 2 años

Comentarios: Tijd om een recensie achter te laten. De klantenservice van Roomraccoon is écht een verschrikking (geworden). Alles (zowel ontwikkeling als klantenservice) is verplaatst naar Zuid-afrika. Dat op-zich is geen probleem, maar geen enkele medewerker die je spreekt lijkt inhoudelijk iets te kunnen of mogen doen. Ze zijn afhankelijk van 'product teams', 'leadership teams' of andere mensen die ze slecht zeggen te kunnen bereiken waardoor je effectief tegen een muur praat. Wekenlang. Zonder voortgang.Klantvriendelijk is Roomraccoon allerminst. Wat voorbeelden:- Ze sturen facturen waar met rode letters op staat 'betaal niet, wordt geïncasseerd' naar bedrijven in landen (Zwitserland) waar ze helemaal niet blijken te kunnen incasseren. De incasso mislukt, en vervolgens volgt er geen waarschuwing, nee, ze gooien gewoon je PMS op zwart (7 dagen na verzenden factuur!). Je kunt niet meer bij je reserveringen, je kunt geen mensen inchecken en er kan niet meer geboekt worden, totdat je betaalt. Dat kan enkel met creditcard of bankoverschrijving. Heb je geen creditcard? Gewoon een paar dagen wachten. In de tussentijd deblokkeren? Niet mogelijk.- Een gast is er in geslaagd om via het door RoomRaccoon ontwikkelde boekingsportaal een verblijf te boeken tegen een tarief dat 300 CHF te laag ligt, per nacht, voor 8 nachten. Schadepost 2400 CHF; aantoonbaar niet onze schuld. Roomraccoon is al een maand bezig om überhaupt een inhoudelijke verklaring voor hoe dat kan gebeuren, laat staan hoe lang

Puntos a favor:

- Functioneel compleet- Veel integraties

Puntos en contra:

- Totaal gebrek aan klantenservice- Significante prijsverhogingen- Geen Open API

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Thank you for taking the time to share your valuable feedback with our team, Remco. We strive to provide the best technical support to each and every customer and are sorry to hear that your experience was not up to scratch at this time. We would like the opportunity to make this right, and our Global Head of Customer will be in touch with you shortly.

Jan
Inhaber en Italia
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Bugs überall in der Pricing Tabelle

1,0 hace 3 años

Comentarios: Anfangs waren wir sehr enthusiastisch da wir RoomRaccon als neues innovatives Unternehmen empfunden haben. Jetzt allerdings bereue ich nicht eine STandardsoftware ausgesucht zu haben, da mir die Nutzung sehr viel Zeit und Nerven kostet. Ich bin normalerweiser keiner der eine Rezension schreibt sondern versuche es immer mit dem Unternehmen selbst auszumachen. Da ich aber nach mehreren Anfragen mit einem Verantwortlichen zu sprechen keine Antwort erhalten habe und das Problem mit unserer Preis-/Tariftabelle nach mehr als einem Monat nicht gelöst ist, weiß ich nicht mehr was ich machen soll. Das Produkt ist nicht Marktreif.

Puntos a favor:

Die möglichkeitn Revenuemanagement zu betreiben war anfangs sehr spannend, hat sich jedoch als total falsch rausgestellt.

Puntos en contra:

- Unsere ganze Tarif- und Preistabelle war seit Saisonbeginn voller Bugs. Preise sind bis zu 50% teuerer als von uns festgelegt oder einfach gefühlt willkürlich kalkuliert, ohne nachvollziehen zu können woher es kommt. Der Kundenservice ist zwar bemüht kann aber nach mehr als einem Monat keine Lösung anbieten. Stammgäste rufen uns an und fragen warum wir plötzlich so teuer sind. - Unter drei nächte wollten wir auf keinem Buchungsportal buchbar sein. Jedoch haben Bugs in Roomraccoon dazu geführt dass wir in der Hochsaison über Bückung 1 oder 2 Nächte Buchungen reinbekommen haben. - Andere Bugs haben dazu geführt, dass "long Stay" Tarife (ab 7 Nächte) auch für kürzere Aufenthalte buchbar waren. - Diese ganzen Fakten sind mehr als nur Geschäftsschädigend bei einem kleinen Haus mit nur 11 Zimmer. - Dass wir uns auf die Preisangaben in Roomraccoon nicht verlassen können führt dazu, dass wir keine direkten Buchungen erhalten und dass bei jedem Angebot die Preise und Tarife kontrollieren müssen wodurch wir enorme Zeit verlieren. - Zudem wurde uns Ende 2020 versichert, dass gewisse Schnittstellen, die für uns in Südtirol notwendig sind (Polizei Meldung, Astat) bis Februar 2021 eingebaut werden. Wir habne jetzt Juli 2021 und bis jetzt müssen wir immer noch alles händisch eingeben. Die Polizeimeldung hat die ersten drei Tage funktioniert und danach kamen nur noch Fehlermeldungen. - Ich schätze, dass wir durchschnittlich 1h pro Tag durch diese Mängel verlieren. - Noch vieles mehr

Bruno
Socio-Proprietario en Portugal
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Excelente suporte e boas funcionalidades

5,0 hace 7 meses

Comentarios: Como um todo, tem sido uma experiência bastante positiva. Tenho bastante suporte, resolvem qualquer pendência, o valor é justo pelo serviço.

Puntos a favor:

O suporte ao cliente é muito bom. As funcionalidades são bem úteis e pensadas na experiência de gestão. Bastante customizável e prático de usar.

Puntos en contra:

As vezes preciso clicar na reserva e depois voltar para ver alguns detalhes (número de hóspedes, valor, informações complementares) que poderiam ser visualizadas passando o cursor em cima. Seria bom que tivessem uma aplicação com algumas funcionalidades de gestão, mas o site é perfeitamente responsivo nos smartphones e tablets, então não chega a ser um problema.

Respuesta de RoomRaccoon

hace 7 meses

Thank you for taking the time to share your detailed feedback with us, Bruno! We're delighted to hear that you've had an excellent experience with our support and find our features beneficial for your management needs. We appreciate your constructive feedback regarding the reservation details. If you have any more suggestions or if there's anything else you'd like to share, please feel free to reach out. We greatly appreciate your support and look forward to serving you even better in the future.

Tina
Geschäftsführung en Austria
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Achtung vor diesem System

1,0 hace 10 meses

Comentarios: Leider inzwischen Katastrophal! Hier fühlt man sich inzwischen leider wirklich, als ob man auf den völlig falschen Partner gesetzt hat!Kundenservice und Zusammenarbeit sind nicht möglich! Bei Updates werden Funktionen gelöscht!

Puntos a favor:

Inzwischen nichts mehr! Die Cloud Lösung ist gut

Puntos en contra:

Leider hat der Service und die Funktionalität rapide abgenommen! Probleme werden nicht behoben, Tickets nicht bearbeitet, Mitarbeiter sind nicht erreichbar!

Respuesta de RoomRaccoon

hace 8 meses

Thank you for your feedback, Tina. We understand how important it is to have a reliable and responsive service, and we regret any frustration this situation has caused you. Please know that your feedback is valued, and we are actively working to address the issues you've raised. We appreciate your patience and are here to assist you with any further questions or concerns. Best regards, Team RoomRaccoon

Frank
Inhaber en Alemania
Ocio, viajes y turismo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Preis-/Leistungsverhältnis stimmig

4,0 hace 8 meses

Comentarios: Seit 2019 im Einsatz und alles in allem sehr zufrieden

Puntos a favor:

- benutzerfreundlich - 99,9% zuverlässig - im Großen und Ganzen guter Support

Puntos en contra:

- Softwareaktualisierungen oder Serverupdates, die meine Einstellungen beeinträchtigen, ohne daß ich vorab darüber informiert werde - teilweise wechselnde Ansprechpartner im Support

Respuesta de RoomRaccoon

hace 8 meses

Dear Frank, First of all, thank you for your continued trust in our services since 2019! We apologise for any inconvenience caused by the product updates. We are working to improve communication in such cases. If you have further suggestions or questions, we are always happy to help. Team RoomRacoon

Philip
Director en RU
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

A good product ruined inept development and inadequate customer support

3,0 hace 3 años

Comentarios: The more you get to know it the more you start to identify the shortcomings. How on earth it has won the wards it has is beyond us. Over the past four months it has become increasingly error prone with scarcely a week passing without another problem arising

Puntos a favor:

The user interface is probably the best thing about Room Racoon.

Puntos en contra:

Unfortunately we have had an almost endless list of issues many of which Room Racoon had not identified. Their customer support is inadequate at best and non existent at worst. Their developers and managers are seemingly unable to grasp simple fundamentals of running a hospitality business. The product/company shows all the signs of growing too fast and lacking the necessary infrastructure to support that growth. If you run a simple B&B operation Room Racoon might prove to fit your needs. But in our experience as soon as it tries to meet the needs of a medium sized boutique hotel the inadequacies become all too apparent. Buyer beware.

Frikkie
Bussiness owner en Sudáfrica
Hostelería, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

The best choice you will make

5,0 el año pasado

Comentarios: We had the best experience with RoomRaccoon.

Puntos a favor:

Innovation. Integration with Xero Accounting. Immediate reports.

Puntos en contra:

The ticket proses in the helpline takes to long

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Hey there, Frikkie! Thank you for sharing such positive feedback with the community. We're thrilled to hear that RoomRaccoon brings you the innovation and efficiency you and your business need. On the other hand, our support team works very hard to get to all the tickets daily and help as many hoteliers as possible. We are sorry if that process takes a bit longer sometimes. Thanks again for your review, and have a great day further!

Patricio
proprietario en Portugal
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Excelente software, com muito bom apoio tecnico

5,0 el año pasado

Comentarios: Como tenho outras atividades, e muitas vez não consigo estar no alojamento para os check in. A roomraccoon dispõe do check in on line e pagamentos, o que me simplifica o processo.O envio tambem ao sef e ao ine, é uma maravilha, tal como os recebimentos das reservas

Puntos a favor:

recurso como o envio do relatorio do ine, envio dos email aos hospedes, faturação, Sef, muito facil depois de assimilar como fonciona, de criar reservas. Programa muito completo, o que me tira bastante preocupação e trabalho.

Puntos en contra:

Este software satisfaz me bastante, muito completo. O ideal para a minha estrutura de empresa. Só acho um pouco caro em relação a concorrência.

Respuesta de RoomRaccoon

el año pasado

Thanks for sharing such a great review, Patricio! We are happy to hear that RoomRaccoon has elevated your property's operations with handy tools like online check-in, guest communication, and invoicing. We are delighted to work with you and hope our system continues to bring value to your business.

Monique
Manager en Países Bajos
Hostelería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Gebruik Roomracoon

4,0 hace 11 meses

Comentarios: Als er iets is staan ze altijd voor je klaar

Puntos a favor:

Gebruik vriendelijk, vriendelijk personeel! Fijn dat je cursussen kan volgen

Puntos en contra:

Soms geen contact kunnen krijgen met een Nederlands sprekende medewerker

Respuesta de RoomRaccoon

hace 11 meses

Hey, Monique! Thanks for sharing you valuable opinion. It's great to hear you're enjoying our user training programme. We've worked very hard to be able to offer these training sessions to our hoteliers and help them make the most out of our system! Also, we are currently on the hunt for more Dutch-speaking Raccoons to offer the best support to our users, in their own language. Again, thanks for you feedback! RoomRaccoon Team