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a elegir el mejor software

Sobre Mailbird

Mailbird es una aplicación de gestión de correo electrónico (múltiple) que se integra con muchas aplicaciones populares de tareas, calendario, mensajería y videollamadas.

Descubre más sobre Mailbird

Puntos a favor:

The design of the email client is intuitive and uncluttered, yet allows access to all tools I would want.

Puntos en contra:

Their extremely poor customer service, or lack there of.

Valoraciones de Mailbird

Evaluación media

Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,2
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,4

Probabilidad de recomendación

8,2/10

Mailbird tiene una valoración global de 4,4 estrellas sobre 5 según las 388 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (388)

Jose
Director de IT en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas previamente:

El mejor gestor de correo

5,0 hace 9 meses

Puntos a favor:

La gestión de múltiples correos es sencillamente maravillosa, creo que es el que mejor ha conseguido unir todas las bandejas de entrada principales en una sola, una sincronización rápida de correos que te llegan al segundo o una interfaz que al tener adjuntos archivos, no molestan dejándolos en el final.

Puntos en contra:

El único problema que he tenido ha sido de sincronización al usar VPN, que te genera un error la cuenta de correo y tienes que volver a conectarla, y si es un correo hotmail te da un poco más de dolor de cabeza por la seguridad en el inicio de sesión.

Amanda
CAO en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas previamente:

Los correos dejaron de ser un problema

5,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

Con Mailbird no te estresarás con los correos, con funciones como el drag & drop, respuestas automáticas desde tu servidor, archivos y su agradable interfaz, responderás en un momento a todo y tendrás siempre organizado tus correos electrónicos.

Puntos en contra:

La gestión de contactos parece demasiado básica y algo confusa ya que aparecen varias veces el mismo correo haciendo que los contactos queden quintuplicados. Cuando usas otra IP bien porque en el portátil te conectas en diferentes sitios, usándolo desde el móvil cuando cambia la IP de tu smartphone o cualquier situación que conlleve eso, puede que el acceso se te suspenda por 'actividad sospechosa', así que ojo con eso.

Esther
Asistente de Marketing en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Es el mejor aun teniendo fallos

5,0 hace 9 meses

Comentarios: Simplemente me encanta leer el correo de una manera tan agradable, no he visto nunca un programa tan sencillo y hecho puramente para lo que está hecho, con todo orientado a ello, es magnífico.

Puntos a favor:

La gestión del correo es simplemente maravillosa, desde que lo uso ya no puedo dejar de usarlo en mi ordenador personal, lo compré al tenerlo en la empresa porque la gestión de varios correos es magnífica, es muy limpia, una interfaz amable e intuitiva, también muy limpia.Además dispone de conexiones vía apps o incluso apps para el programa que le mejoran y amplian muchas funcionalidades y capacidades.

Puntos en contra:

Tiene pequeños fallos, como no poder guardar y almacenar plantillas de mensajes o que la búsqueda es un poco lenta.

María
Marketing Designer en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Un todoterreno del correo electrónico

5,0 hace 11 meses

Comentarios: Es de largo, la mejor aplicación de gestión de correo electrónico, es completísima, intuitiva e innovadora.Con Mailbird hemos prescindido de otros servicios como Mailchimp, generándonos un ahorro mensual bastante grande, que compensa el ligeramente elevado precio.

Puntos a favor:

La facilidad de uso, el drag & drop, la gestión de diferentes correos, ...Pero lo que más me gusta es la función de saber cuando han leído tu correo, al automatizar la confirmación de lectura, puedes sacar desde el propio gestor de correo las analíticas de email marketing, no necesitando aplicaciones como Mailchimp o similares.

Puntos en contra:

Especialmente en las búsquedas, se queda algo lento, y de precio es algo caro, aunque vale hasta el último euro que pagas por él siempre que le vayas a sacar provecho.

Javier
Editor en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

El mejor gestor de correo

5,0 el año pasado

Comentarios: Desde que uso Mailbird, no uso Gmail, Outlook ni ningún otro gestor de correo, es de largo el mejor, te hace todo más fácil, tienes un montón de funciones que no hay en los otros gestores, una organización perfecta del correo... Eso sí, a veces falla la sincronización y tienes que ir a darle permisos en Outlook si es un hotmail, con el correo corporativo no hay problemas, todo lo contrario que otras aplicaciones.

Puntos a favor:

La gestión de las bandejas de entrada y diferentes correos es perfecta, es la mejor que he visto tras haber usado otros programas similares, es rápido, puedes sincronizar todas las bandejas de entrada con facilidad.

Puntos en contra:

Suele dar error los hotmail si usas un VPN, porque no lo reconoce y te bloquea el acceso y tienes que ir a Outlook a darle permiso diciendo que no es actividad sospechosa.

Felipe
Subdirector ventas en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

La mejor herramienta de correo

5,0 hace 7 meses

Comentarios: Me podría deshacer en palabras de elogio para Mailbird, es lo más cómodo, sencillo, estético y útil que vas a encontrar en un gestor de correo.

Puntos a favor:

Hay algo que parece que a muchas empresas se les ha olvidado, y es que muchos usuarios no queremos vivir a base de suscripciones, Mailbird, cuyo uso es absolutamente exquisito, por lo que no me voy a centrar en los detalles de lo bueno que es para el correo, no se ha olvidado de ello. Con Mailbird puedes pagar y tener para siempre la aplicación, eso sí, no recibirás las actualizaciones, pero puedes actualizarlo pagando un extra, no es quizás lo deseado, pero desde luego es una opción mucho mejor que tragar sí o sí con las suscripciones.

Puntos en contra:

Al principio puede que si usas algún VPN o te conectas desde varios sitios con diferentes IPs, te bloquee la cuenta el servidor de correo, pero cuando detecte que el cliente de Mailbird eres tú varias veces, ya no te volverá a pasar.

Elena
Administrativa en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

El mejor gestor de correo

5,0 el año pasado

Comentarios: Antes usábamos Outlook, pero el correo cada acierto tiempo se desconfiguraba, con Mailbird no pasa, y para mí es mucho más fácil gestionar los correos, es más fluido, más interactivo e intuitivo.

Puntos a favor:

Es un programa muy fluido, competente, puedes gestionar todo, contactos, listas, puedes arrastrar y soltar, tiene una interfaz minimalista y moderna. Puedes darle mucha carga que se va gestionando y sacando todo.

Puntos en contra:

El único problema que le doy son las búsquedas o filtros para mensajes, va un poco lento, especialmente cuando gestionas bastantes emails o buscas una palabra muy concreta, cuando son más genéricas salen resultados rápido.

Maria
Administrativa en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

El mejor gestor de correo

5,0 el año pasado

Comentarios: Es el mejor programa de gestión de correo que puedas tener, funcional, fluida, agradable de usar. Al principio fui algo escéptica, pero ahora no me imagino mirar el correo electrónico en otro programa.

Puntos a favor:

Es fabuloso, un diseño limpio y eficiente, muchísimas funciones, seguimiento de correo, bandeja única, categorización, software fluido, lo tiene todo.

Puntos en contra:

Me ha costado encontrar algo negativo, pero cuando te conectas a una VPN, Microsoft te bloquea el acceso a la cuenta y debes desbloquearlo (cada vez que te conectes a una IP diferente), con Gmail no ocurre y con los dominios profesionales tampoco.

Antonio
Antonio
Cofundador en España
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un gestor de correo ordinario

3,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Es un buen gestor de correo electronico, nada trascendental.

Puntos en contra:

Muchas actualizaciones que bloquean el ordenador y durante mi experiencia no me ha gustado mucho la gestión de la agenda.

Rosario
Community Manager en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Vale hasta el último euro

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Es muy rápido y fluido, en otra empresa usé Outlook y es bastante más lento, se nota más pesado y no tiene todas las funciones que tiene Mailbird. Una de las cosas que más me gusta es el seguimiento del correo, puedes hacer que Mailbird te notifique cuando ese correo electrónico sea leído. Viene muy bien cuando estás mandando correos a potenciales socios o clientes, para saber quién está dispuesto a hablar contigo y quien no.

Puntos en contra:

Diría que es un poco caro para ser lo que es, un programa para gestionar el correo electrónico, pero es tan bueno que vale hasta el último euro que pagas por él, lo puedes exprimir sin problemas. Un problema más técnico, es que cuando usas VPN, los correos de Microsoft se desvinculan y debes permitir ese acceso o te lo bloquea, cosa que no ocurre desde la propia aplicación de Correo en Windows, por ejemplo.

Jose
Arquitecto en Panamá
Arquitectura y planificación, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

No cumplen con sus promesas

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Buena hasta cuando se volvieron ambiciosos y traicioneros.

Puntos a favor:

Software práctico y bonito, y funcional.

Puntos en contra:

No cumplieron con la promesa de actualizaciones de por vida de sus antiguos usuarios, y cambiaron su servicio a un sistema de actualizaciones anuales de pago. Son unos estafadores.

Maria del Prado
Auxiliar Secretaria en España
Medios de difusión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Tus mejores correos

5,0 hace 7 meses

Puntos a favor:

La facilidad para usarlo desde el primer momento, es como si hubiesen escogido lo mejor de Outlook, Gmail, Thunderbird y lo hubieran unido en un solo programa. Lo completo que es en cuanto a funciones sin llenar la pantalla de opciones. La rapidez para hacer todo con una interfaz moderna y agradable.Simplemente genial.

Puntos en contra:

Lo único malo que puedo decir es que podría mejorarse el sistema de archivo de emails, hacer un poco más interactivas las respuestas y mejorar el sistema de búsqueda, todo lo demás está increíble.

Nicholas
Nicholas
Teacher en Italia
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great email client

5,0 hace 5 años

Comentarios: Very positive. I've received good customer service and the price is very reasonable given that it's a one-off payment.

Puntos a favor:

Set out nicely with a clear design. Love having whatsapp dropbox and google calendar all in one place integrated into the email client.

Puntos en contra:

There is nothing that I can think of I don't like about the product. I am very happy with it.

Martyn
Tech Support en RU
Seguridad informática y de redes, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Lifetime Licenses to good to be true.

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Good until they released 3.0 and destroyed all trust with current long-term loyal customers.

Puntos a favor:

The simplicity of using this was a dream, the previously offered lifetime product was a nice touch but they have stopped honoring this now.

Puntos en contra:

It is no longer honouring the lifetime licenses.

Clément
Business owner en Portugal
Aprendizaje en línea, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

A software that keeps its promises until it doesn't.

2,0 el año pasado

Puntos a favor:

Mailbird is very easy to use and actually better than Outlook on some aspects. I especially like the mailboxes management that lets us monitor our different mailboxes in one glance.

Puntos en contra:

Unfortunately, the software can be overly simple and you sometimes find yourself looking for a feature that simply does not exist. The text processing is also quite catastrophic with erratic behaviour when it comes to formatting the text. But after all, why not? A simple product at an affordable price offering a good overall experience. Yes... But no. First of all, after 3 years of daily use I'm not sure I've seen any changes. Don't get me wrong, I'm all for not changing something that is not broken, but here’s the catch. Some things are actually obviously broken, such as the text formatting, and the team won't do anything about it. The worst for the end: as your mailbox starts to get a lot of messages, it will take longer and longer to send them. Sometimes you even have to restart the software and the message then get sent instantly. I have tried with Outlook and have not had this problem. I contacted them about it, but the guy was completely lost and his best idea was eventually to uninstall and reinstall the software or... Delete my messages! As I write this comment, I can see how my grief is getting the better of this review. It could be a great mailing software, but has set itself up to be average with bugs that make it mediocre. Mailbird, if you are reading this, please fix your software. I love you, but it's getting complicated.

Respuesta de Mailbird

el año pasado

Hello Clément, We're naturally sorry to hear of your negative experience with Mailbird. Oftentimes, issues affecting Mailbird are not directly related to Mailbird - whenever emails take an abnormally long time to be sent/received, we would need to understand whether external factors are at play, such as an antivirus or security software throttling Mailbird's ability to connect to an email server. Certain email servers which our customers use are known to be problematic across a range of email clients (e.g. Dovecot). Other elements can also play a role in Mailbird's functionality, such as not having the latest Windows components or updates installed on one's device (or worse still, these could be corrupted or in conflict due to some other software). I tried to find your Support Ticket but I lack sufficient information to do so - if you don't mind reaching out to us again (marking it for my attention), I would like to look into your problems further. Apologies once again. Oliver

Dan
CTO en Países Bajos
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Clean and fast email client

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Been using daily for several years with 10+ accounts on all kinds of servers from local self-hosted to exchange and Gmail. Works excellent and support is pretty good too for the rare occasion it doesn't.

Puntos a favor:

Multiple accounts incl combined mailbox.

Puntos en contra:

I wish they focused more on core E-mail features such as auto-classification or maybe spam filtering and less on integrating every tool out there.

Sarah
occupational therapist en Suiza
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Unfortunately does not always send mail

4,0 el año pasado

Comentarios: In general when it works it is a good product, but it does not work consistently and is not reliable.

Puntos a favor:

I like that all accounts are unified in one place. I can set up icons that help me identify an account at a single glance. The delayed sending feature is helpful and intuitive.

Puntos en contra:

I have one account that consistently has problems sending mail with mailbird. There is no announcement that it does not send, instead it quietly slides that mail into drafts, and it is a nasty surprise to discover it did not go out. I have contacted customer service several times, they can find no error! On my last attempt they said my log file was too dangerous to open and I should try creating a new log file to send them, as the problem is not consistent it is hard to capture!!

Respuesta de Mailbird

hace 11 meses

Hi Sarah, we're naturally sorry to learn of the problems you have been experiencing with Mailbird. My colleague Shub (who you have been communicating with) still has your ticket 'On Hold' since February, as he is waiting to receive the server log from you which will help us diagnose the problem and offer up a solution. We look forward to receiving it at your earliest convenience so that we can begin diagnosing the problem more accurately. The Mailbird Team

Victor
Developer en Suecia
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

It just works!

5,0 hace 3 años

Comentarios: I have many different inboxes that I have to keep track of. Having to switch accounts to check everything at least a few times a day was very time-consuming. Since switching to MailBird I get all my accounts synced to a unified inbox and notified whenever I receive an email. That makes it much easier to stay on top of my work and keep track of everything with minimal effort which could easily save a lot of time.

Puntos a favor:

The best thing about MailBird is that everything works. I have been using it for many years and it has been very reliable with no problems at all. Everything you should expect from your mail client is there with a few extra features as well but most importantly I have not encountered a single issue since I started using MailBird.

Puntos en contra:

It might look a little bit basic and does not compare with all the fancy web-like interfaces that most newer software has. But don't let it fool you, there are a lot of great features that make MailBird a powerful tool, and most importantly what it does, it does well.

Azizur
Network Operator en EE. UU.
Administración educativa, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

The email client MailBird is very simple to use.

5,0 hace 9 meses

Comentarios: It's easy to customize MailBird. I have the ability to alter both the client's appearance and how it functions.

Puntos a favor:

I can handle several email accounts from one location using MailBird, a desktop email client. It works with both Windows and macOS.I can complete tasks quickly because to the clear and simple UI and the abundance of keyboard shortcuts.

Puntos en contra:

Only Mac OS X and Windows support MailBird. No mobile app exists.Occasionally, MailBird can be sluggish, especially if I have a large number of accounts and messages.

Cory
COO en EE. UU.
Materiales de construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Great product until v3.0

5,0 hace 4 meses

Comentarios: Love it until v3.0. I was excited to test new versions and use 3.0. My license doesn't support it.

Puntos a favor:

Mailbird was my preferred email management tool. I always preferred it above Google, Outlook, etc.

Puntos en contra:

I have a professional license. That lifetime professional licence does not include the features in the new v3.0. Mailbird has not lost all of its usefulness.

Gjergji
Web designer en Albania
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas previamente:

Fast, attractive email client

4,0 hace 5 años

Puntos a favor:

It is fast, it loads fast. Very attractive interface. Very easy to use, all in one Inbox. I love the integration with Whatsapp, Wunderlist, gCalendar, gKeep and many more.

Puntos en contra:

I miss some right-click menu options and tabs. I have accounts with lots of folder and I have to scroll to check them. If I could use tabs, they will show if any emails is in folder. I would like for external links such as in Twitter, Whatsapp to be opened in my default browser rather than in the built-in. You can play Twitter video inside Mailbird.

Greg
Greg
National Sales Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Excellent email program!

5,0 hace 2 meses

Puntos a favor:

Easy to setup and handles more than one email account. Customer support is really good and they keep adding new features.

Puntos en contra:

I really don't have any cons to list for this product.

Danny
CEO en EE. UU.
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Mailbird is by far the best email client I have ever used and it helped me get to Inbox Zero

5,0 hace 7 años

Comentarios: Mailbird helped me reach and maintain Inbox Zero for 1.5 years and counting. I am now far more organized in my life by being able to handle my email as it comes in daily instead of letting it fall behind.

Puntos a favor:

Mailbird is single-handedly the best software that I have implemented in the last few years. I tried every desktop email client I could find and was extremely impressed with Mailbird right from the start. My goal in transitioning from Gmail in a browser to a desktop client was to be able to answer all of my emails while traveling and being disconnected from the internet. Now Gmail has an offline mode, but Mailbird still beats using Gmail in the browser because of all of its other features. I love having a shortcut [ctrl-alt-space] to start an email from anywhere on my computer. Their shortcut keys allow for very fast email composing, reading, and managing. There are many software integrations so you can sync to all of your email accounts, calendars, chats, project management software, etc. My New Year's Resolution in 2016 was to get to Inbox Zero and stay there. Mailbird helped me do this by organizing all of my email, making it easy to sort, and quickly reply. I am still at Inbox Zero 1.5 years later. It does a great job organizing your contacts, handling attachments, and managing your folders. It even has a way to search only your attachments to find that document from months ago that you can't remember who sent.

Puntos en contra:

I really don't have any cons in using Mailbird other than they don't have a mobile app. This isn't a huge problem as there are other apps for mobile, but it would be very helpful to have the same look and feel on a phone.

Adrian
IT Consultant en RU
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

It's great to have options

5,0 hace 5 años

Comentarios: I'm a long term Microsoft proprietary software user, like most other people, and it is scary to see, year after year, how little they care about what they put out there.
Nothing I ever purchased from Microsoft worked as expected out of the box (Windows, Office, SQL, Surface Pro, SurfaceBook) - I spend almost as much time googling unhelpful error messages and trying to fix their unfinished products as I do using their products.
After a streak of problems with Outlook and many hours wasted trying to make it work as intended, I found Mailbird, which had a free plan at the time. I installed it on both my Surface Pro and Windows PC as a back-up email client for when Outlook crashed. As you would expect, I've had many opportunities to use Mailbird. It felt like Mailbird was designed by people who actually use email - which was definitely a breath of fresh air.
A week later, I bought a license (although Exchange wasn't supported at the time) to support them on this journey.
I still depended on Outlook for the Calendar integration, but having something that 'just works' as an alternative for everything else did make my suffering bearable.
Support is spot-on: they don't insult your intelligence by telling you to run 'sfc /scannow' each time you have a problem. Unlike most others *cough* they are knowledgeable about their product and very helpful on each occasion. I have nothing but love for the underdog.

Puntos a favor:

+ Not made by Microsoft + Beautiful interface + Intuitive + Customisable

Puntos en contra:

- Can only choose font sizes from a static list (Font size 11 is not available) - Cannot scroll through the body of an email with mouse middle click

Taylor
Integration Analyst en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Mailbird is a great non-MS alternative to Outlook.

5,0 hace 5 años

Comentarios: Extremely happy. I use it everyday, I've sent the 'try me out' link to my coworkers because I love the program so much, which I almost never do. Try it out, see if it's for you. Email clients are often deeply personal things, and it's hard to quantify why one 'works' for you but not another. In this case it worked very well and I highly recommend giving it a try.

Puntos a favor:

I love the clean design, the robust interoperability between POP and other email formats. It's extremely customizable with a good-sized ecosystem of add-on extensions and tools such as a Calendar app, a Toggl app for tracking time, and even one for Todoist to manage tasks. There are 'folders' for organizing (as opposed to 'tabs' like Gmail has, which has always sort of conceptually lost me.) It docks to the desktop well and unobtrusively, in addition to many little things that just make it a great user experience. The cost was absolutely phenomenal; I forget exactly what I paid but I got an amazing deal on a lifetime license last year, and I've never regretted the purchase.

Puntos en contra:

This is more a gripe about email clients in general; it does not have the ability to define 'rules', which is the one thing that kept me in Outlook far longer than I ever should have. This is something that is pretty rare to find in email clients as a whole, so it's not a huge knock on Mailbird. It would be really nice though someday!