18 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

Sobre ManageEngine Endpoint Central

Ayuda a los administradores a automatizar, estandarizar, proteger y auditar su red de Windows. Desktop Central ahora también es compatible con MDM.

Descubre más sobre ManageEngine Endpoint Central

Puntos a favor:

Patch Management is great, windows integration is full.

Puntos en contra:

It takes a while to get your head around how updates are applied - it is quite 'batchy. The MDM UI is sometimes a bit confusing.

Valoraciones de ManageEngine Endpoint Central

Evaluación media

Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,5

Probabilidad de recomendación

8,7/ 10

ManageEngine Endpoint Central tiene una valoración global de 4,6 estrellas sobre 5 según las 992 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Has utilizado ManageEngine Endpoint Central?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (992)

Alex
Enginer Support en Chile
Servicios financieros, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Experiencia con Manage Engine Endpoint Central

5,0 hace 6 meses

Comentarios: He estado usando ManageEngine Endpoint por un tiempo y, en general, la experiencia ha sido bastante buena. Lo que más me gusta es lo fácil que es de usar. Configurar las políticas de listas blancas y negras de aplicaciones fue sencillo y rápido. La herramienta nos ha permitido automatizar la desinstalación de software no autorizado, lo que nos ahorra mucho tiempo y esfuerzo. Las alertas y notificaciones son súper útiles y nos mantienen al tanto de cualquier problema. Aunque hubo algunos detalles que ajustar al principio, en general, ManageEngine Endpoint ha mejorado bastante nuestra gestión de dispositivos en la empresa.

Puntos a favor:

ManageEngine Endpoint es una solución increíble para la gestión de dispositivos en nuestra empresa. Lo mejor de todo es lo fácil que es de usar. Con su interfaz intuitiva, pudimos configurar políticas de listas blancas y negras de aplicaciones sin complicaciones. Además, la automatización de la desinstalación de software no autorizado nos ha ahorrado muchísimo tiempo. Las alertas y notificaciones funcionan a la perfección, manteniéndonos siempre al tanto de lo que ocurre en nuestra red.

Puntos en contra:

Aunque ManageEngine Endpoint tiene muchas ventajas, también presenta algunos inconvenientes. La configuración inicial puede ser un poco tediosa y toma tiempo familiarizarse con todas las funcionalidades. En algunos casos, hemos experimentado problemas de rendimiento, especialmente cuando se trata de gestionar un gran número de dispositivos.

Gabriel
Analista de sistemas en Argentina
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

excelente experiencia

5,0 hace 4 meses

Comentarios: muy satisfecho con la herramienta, me parece excelente y espero poder usarla en su versiòn paga cuanto antes

Puntos a favor:

me gusto mucho la interface, es intuitiva y permite tener un control muy ajustado de los equipos, realmente fue una excelente experiencia el poder manejar los equipos de mis clientes desde esta maravillosa aplicaciòn

Puntos en contra:

por el momento no tengo algo negativo para decir realmente esta muy bien diseñada, lo unico que podria acotar y no se si es que no se hacerlo o no lo hace el software, pero si se pudiera me gustaria poder monitorear las temperaturas de los equipos. eso seria una muy buena herramienta

Javier
It Security Specialist en Perú
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Uma herramienta asequible para todos los gustos.

5,0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Es intuitivo Es una herramienta que cumple con lo que ofrece Es barato

Puntos en contra:

La traducción al español no es muy buena, pero se compensa con la traducción al ingles.

Alejandro
Coordinador Incidencias en España
Bienes de consumo, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Buen gestor de Endpoints

5,0 hace 9 meses

Comentarios: Facil de usar y configurar. Cumple las expectativas con creces

Puntos a favor:

La gran variedad de opciones y la facilidad de uso.

Puntos en contra:

El poder desinstalara el agente muy facilmente. Sin proteccion con contraseña

agustin
Administrador de sistemas en España
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Sistema muy completo!

5,0 el año pasado

Comentarios: Llevo varios dias probando la aplicacion y a cada dia me sorprende mas, muy completa

Puntos a favor:

Puedes controlas todo tipo de dispositivos, limitando sin excepcion

Puntos en contra:

La solicitud de presupuesto es realmente complicada

Rodrigo
Administrador de Infraestructura en Chile
Servicios de información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Facilidad de uso

5,0 hace 2 años

Comentarios: actualizaciones de equipos y seguridad

Puntos a favor:

Lo facil que es su uso para administrar centralmente los dispositivos de la compañia

Puntos en contra:

cloud no tiene todos los add-ons que on premise

Gerson
Ingeniero de Sistemas en Colombia
Agricultura, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Versión de Prueba

3,0 hace 2 años

Comentarios: Desearía tener un contacto con un representante de la compañía

Puntos a favor:

Su capacidad de poder agregar equipos a la consola y que en su versión de prueba tiene casi todas las funcionalidades habilitadas

Puntos en contra:

No tener un reporte administrable total por equipo con todas sus caracteristicas

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Banca, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

ManageEngine Endpoint Central

5,0 hace 2 años

Comentarios: problemas resueltos a usar ManageEngine Endpoint Central, es el tiempo que se dedicaba a realizar actualizaciones usuarios por usuarios, no tener de forma detallada los equipos actualizados.

Puntos a favor:

El fácil manejo de implementación de parches, como también la instalación de sistema operativo a nivel de red, y la información detallada de los dispositivos registrados.

Puntos en contra:

Hasta ahora no tengo ninguna quejas sobre el sistema .

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Redes informáticas, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Excelente Programa

5,0 hace 4 años

Comentarios: Es un producto muy completo para una organizacion tan como pequeña como grande

Puntos a favor:

muy comodo de usar , muy flexible en todos aspectos y una seguridad para su organizacion

Puntos en contra:

Fallas en conexiones remotes , aunque ha estado muy buenas actualizaciones

Josue Roberto
Ingeniero TI en México
Contabilidad, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Josue Roberto Rosales Glez

4,0 hace 4 años

Comentarios: Buena

Puntos a favor:

Su facilidad para ser usado asi como las multiples herramientas disponibles.

Puntos en contra:

Aun no veo claro un proceso para poder llevar los upgrades de version de windows 10 en mis sistemas.

Julian
Administrador de Sistemas en España
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Contento en general

4,0 hace 4 años

Comentarios: Bastante bien, no tengo quejas, me gusta bastante el software.

Puntos a favor:

La implementación de parches y de software en los equipos de la empresa

Puntos en contra:

Difícil implementar las builds de Windows 10

Khutso
Khutso
Group IT Team Leader en Sudáfrica
Usuario de Linkedin verificado
Aerolíneas/aviación, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Great Patching Tool

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: The product has consistently proven to be reliable, offering an array of features that become even more valuable with deeper exploration. In the three years I've used this product, it has delivered 100% performance without fail, every single day.

Puntos a favor:

Platform is user friendly, easy to navigate and makes patching Fun.

Puntos en contra:

Unable to Deploy Windows Feature Versions without ISOs

Alternativas consideradas previamente: Microsoft 365

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: The product has consistently proven to be reliable, offering a wide range of features that become even more valuable with deeper exploration. One standout aspect is its ability to seamlessly fetch both third-party updates and Microsoft updates, consolidating them into a single, streamlined platform. In the three years I've used this product, it has delivered 100% performance without fail, every single day

Jasim
Senior System and Security Engineer en Emiratos Árabes Unidos
Seguros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Unified Endpoint Management Solution

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Endpoint Central is a powerful tool for IT administrators looking to streamline endpoint management and enhance security across the organization. I appreciate the wide range of features that cover almost all aspect of the endpoint management including patch management, software deployment, asset management, remote control and mobile device management.

Puntos a favor:

Endpoint Central allows us to manage servers, laptops, desktops, smartphones and tablets from a single console which is highly efficient for organizations with diverse device ecosystems. Endpoint Central offers platforms for managing legacy and modern devices.

Puntos en contra:

Due to macOS's high level of security, Endpoint Central is not entirely capable of managing MacBook Pro and iMac devices. Lack of historical reports that provide information about configurations that we have defined and deployed to the devices via Endpoint Central.

Alternativas consideradas previamente: Hexnode UEM y JumpCloud Directory Platform

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: I choose Manage Engine Endpoint Central because of its comprehensive feature set, ease of use and cost-effectiveness.

Andrew
IT Manager en EE. UU.
Aprendizaje en línea, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Updated Review after 7 mo We won’t renew annual subscription

3,0 el año pasado

Comentarios: Not extremely pleased with Endpoint Central Cloud UEM. For what we ultimately use in the suite we could’ve saved money and used either a different ManageEngine / ZoHo product or a different software altogether.
I’m not meaning to sound so hard on them, but I’m just not happy with what we got for the cost. We won’t be renewing the annual subscription.

Puntos a favor:

Documentation is very helpful, customer service is generally very good and prompt at answering. There are a lot of included features in endpoint central uem edition (we used endpoint central uem cloud). Windows OS features work often. Remote access feature is good. Patch management works.

Puntos en contra:

Limited features for MacOS and extremely few for Linux although some problems may be limited by the OS. Enrollment was a pain for Mac and Linux and provided few benefits. (No MdM for Linux. MDM required and included for macOS, but provided few benefits.) Advertising on the ManageEngine website and Endpoint Central website promised way more than it delivers. Especially for multi OS features. Very windows-centric.

Alternativas consideradas previamente: Jamf Pro

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: Jamf Pro is way too expensive. Intune doesn’t play nicely with non-Microsoft windows os. Intune would have too limited functions. Jamf is a big question mark because the cost is too prohibitive.

Chris
Network Administator en EE. UU.
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Manager Engine Endpoint Central

4,0 hace 3 meses

Comentarios: Overall I am happy with the product because OS Deployer works great.

Puntos a favor:

We mainly use it for patch management and OS Deployment.

Puntos en contra:

Patching process can be a bit flaky sometimes and hard to know why it failed on a certain computer

Alternativas consideradas previamente: SmartDeploy

Razones para elegir ManageEngine Endpoint Central: Cheaper option and included OS Deployer.

Software anterior: SmartDeploy

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: Price and features that are available. Easy to setup.

Sergio
IT Technician en España
Aviación y aeroespacial, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Very powerful tool

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: For now we are very happy with the tool and all the features it includes. We think it is very powerful.

Puntos a favor:

All-in-one tool which allows you to fully-manage your computers, and keep them up-to-date avoiding security breaches which could be used by malicious actors. See at a glance how secure your systems are and how to make them more secure.

Puntos en contra:

For some tasks the GUI could not being as much friendly as it should, and it has a little learning curve, but I think that's normal. Although the cost per computer is not very expensive, the price could be a problem in an environment with a lot of computers.

Alternativas consideradas previamente: PDQ Deploy & Inventory y GFI LanGuard

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: It seems to be a better tool, with more functionalities that we needed, and better performance. Additionally, we needed a cloud-based tool, and GFI Languard it was not.

Nick
System administrator en Georgia
Transporte/transporte en camión/ferrocarril, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

A good MDM solution for the company

5,0 hace 2 meses

Comentarios: Pretty good so far, managed all corp. devices there and have a lot of logs and graphics about their statuses

Puntos a favor:

Flexibility and intuitive interface, a lot of manuals and instructions

Puntos en contra:

Clunky synchronization between cloud version server and hosts

Alternativas consideradas previamente: Jamf Pro

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: Price, possibilities, knowledge base, reputation and reviews

Michel
IT Manager en Catar
Construcción, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

Manage Engine

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Very good product,
money vs features 8/10

Puntos a favor:

Easy to setup Straight Forward no complex setup The agent uninstall OTP

Puntos en contra:

Sometimes when renaming a computer, i doesnt reflect on the portal

Atman
Technical Support en India
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

IT Management with ManageEngine Endpoint Central

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Overall, Manage Engine Endpoint Central is a powerful and versatile tool that can significantly mange all IT management processes. Its comprehensive feature set, combined with automation and security capabilities, makes it a valuable asset for all IT Teams.

Puntos a favor:

Manage Engine Endpoint Central has some best features that are: Comprehensive Device Management: It is best solution for managing desktops mobile devices and etc. Automation: It can do automate patch scan and we can also deployment of software tool. Remote Control: It is very easy to connect the remote session from endpoint central portal only we don't not required any other remote.

Puntos en contra:

There are a few areas where i Don't like. Complex Setup: Some users report that the initial setup and configuration can be quite complex and time-consuming, especially for those not familiar with the platform. Performance Issues: In certain case there is performance issues. Cost: Pricing is high if we wanted to buy more license. These points are typically areas where users feel there is room for improvement.

Alberto
Incident Response Manager en España
Comercio mayorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Valuable information on your assets

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overral experience is really satisfactory apart from a few synchronisation errors, it's a really useful tool that gives us a great insight on our organization.

Puntos a favor:

To be able to have all the inventory of all the devices with all the hardware and software details.

Puntos en contra:

Sometimes it doesn't update properly. It shows that there are some devices when it was last updated a month ago and it was really updated a day ago.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Contabilidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

ManageEngine Endpoint Review

4,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Very positive and looking to use this with our current company.

Puntos a favor:

ManageEngine Endpoint Central is still being tested in LAT Apparel's infrastructure and so far ManageEngine endpoint management solution has simplifies IT administration with a user-friendly interface. So far it is providing remote troubleshooting, and software deployment, making it helpful currently for our organizations.

Puntos en contra:

Needs to have AI integration to allow for additional assistance.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

"Streamline Endpoint Management with ManageEngine Endpoint Central: Enhanced Visibility, Control, and Real-Time Monitoring"

5,0 hace 7 meses

Comentarios: ManageEngine Endpoint Central is a unified endpoint management software that streamlines endpoint management, enhancing visibility and control over running applications, ensuring all systems and applications, including third-party apps, are up-to-date and free from vulnerabilities, all while improving the user experience on a single platform. Its agent deployment architecture enables real-time management and monitoring of endpoints.

Puntos a favor:

Automation capabilities of the application, from scheduled AD sync, inventory scan, and vulnerability scan to Automated patch testing in the Test & approve, Automated Patch Deployment, and conclusive scheduled reporting to automated tasks. Endpoint Central features a wide functionality in daily system administration and management. The integral of remote desktop connection, chat, video, audio and text exchange between admin and user has simplified Remote support. License tracking in the inventory mgt module enables the org to save expenses on underutilized software and helps scale up for the frequently used software

Puntos en contra:

The Data Loss Prevention module is far-fetched, we cannot manage other mail clients other than Outlook.

Advaith
IT Executive en India
Semiconductores, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Comprehensive Device Management Solution with Minor Drawbacks

5,0 hace 3 meses

Comentarios: The tool helps us simplifies the management of all our devices.

Puntos a favor:

I've been using ManageEngine Endpoint Central to manage our organization's devices, and it's been a game-changer for our IT operations. It simplifies the management of all our devices, from Windows to macOS and Linux, into one central platform, making it easy to keep everything secure and up to date.

Puntos en contra:

Although generally cost-effective, some features are only accessible in higher-tier plans, which may not be ideal for smaller organizations with limited budgets. Additionally, the licensing structure can be challenging to understand.

Marco
IT ADMIN en Italia
Automoción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

There's none for anyone!

5,0 hace 4 meses

Comentarios: Used for more than 5 years, in cloud and onprem.
New features are always added and the ease of use has never changed; includes the management of mobile devices natively without adding additional licenses

Puntos a favor:

- Ease of use - Stable software - Easy deployment - Endpoint security features - Anti-ransomware and NGAV - Patching never seen so easy to do - Software distribution 1000 times superior to competitors

Puntos en contra:

the only negative note is that it has no negative notes

Benjamin
IT Systems Specialist en EE. UU.
Plásticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Endpoint Central Review

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Excellent tool. Well worth the investment.

Puntos a favor:

Automation - Being able to set scans and then walk away and patches will be deployed. Admin Tools - Helpful when on a remote session. Configuration - Being able to setup department specific configurations that are time consuming to manually build. Well built reporting tools.

Puntos en contra:

SDP integration - would be to import data from Service Desk Pro into the computer details. (Ex. assignment, department etc.) More granular control over the notification pop ups.

Alternativas consideradas previamente: NinjaOne

Razones para elegir ManageEngine Endpoint Central: We had already implemented other ME products. Decided to switch and keep with the same vendor.

Software anterior: PDQ Deploy & Inventory

Razones para cambiar a ManageEngine Endpoint Central: Overall, ME EndpointCentral is more robust and fit our requirements.