17 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

Sobre Mindbody

El software de fitness MINDBODY agiliza tu gestión empresarial; programación de clases, cumplimiento de membresía, procesamiento de pagos, entre otros.

Descubre más sobre Mindbody

Puntos a favor:

It's very intuitive on the client end. My students enjoy the ease of scheduling and paying for classes and memberships.

Puntos en contra:

Customer Service, Pricing, Poor Interface, Difficult to Set Up.

Valoraciones de Mindbody

Evaluación media

Facilidad de uso
3,9
Atención al cliente
3,8
Funcionalidades
4,0
Relación calidad-precio
3,6

Probabilidad de recomendación

7,2/10

Mindbody tiene una valoración global de 4,0 estrellas sobre 5 según las 2.860 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (2.860)

Allison
Allison
Owner
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Great for certain things

4,0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Yahaira
Gerente en Costa Rica
Medicina alternativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Lo recomiendo es súper confiable.

5,0 el año pasado

Comentarios: Hev mejorado en cuestión de coaching atrayendo mas clientes, mejorando mis servicios.

Puntos a favor:

los programas y guías para conectar con nuestra mente alinear nuestro cuerpo, el personal súper calificado y muy profesional. La plataforma de lo mejor super completa, actualizada, con organizadores, calendario, control de pago, planificador... etc.

Puntos en contra:

En sí esta super excelente. Solo le agregaría hacerla más entretenida, más dinámica.

Yosue
Yosue
Diseñador Web en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Muy buena solucion para negocios que requieran reservas

4,0 el año pasado

Comentarios: La usé para un cliente que requería una solución de reservas para su negocio, funciono muy bien, aunque fue un poco difícil de aprender

Puntos a favor:

Tiene amplia gama de funcionalidades, que sirve sobre todo para crear sistemas de reservas

Puntos en contra:

Un poco compleja de usar, sobre todo para personas que no tiene mucho conocimiento de sistemas de esta índole

Santiago
ingenieria sistemas en Colombia
Usuario de Linkedin verificado
Hardware informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Set your mind with Mindbody

4,0 el año pasado

Comentarios: Buena, tiene varias cosas por mejorar pero creo que si siguen así pueden ofrecer una gran solución o ayuda para las empresas o negocios de gimnasia

Puntos a favor:

Es un software que es muy bueno y de gran ayuda para empresas o negocios relacionados con el gimnasio,su servicio al cliente es bueno,en general no esta mal

Puntos en contra:

Es algo complicado de implementar y de usar al principio lo que lo hace un poco engorroso al principio pero con algo de paciencia se puede implementar y aprender de el rapidamente.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Cuidado de la salud mental, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Es adaptable para todo

5,0 hace 2 años

Comentarios: Es tu poder transmitirle a tus usuarios como llevar una vida saludable, y sus diversidad de programas de entrenamiento

Puntos a favor:

Como puedo mantener el control en mi departamento, y brindarle a mi personal una vida saludable e organizada

Puntos en contra:

Compromete al usuario para llevar su rutina, para algunas personas le parece insistencia

Alternativas consideradas previamente: Paychex Flex

Razones para elegir Mindbody: El Programa es simple y poco dinamico

Razones para cambiar a Mindbody: Me ofrece mejores servicio, forma facil de uso, diversos entrenamiento acoplado para cada situacion, servicio online de su software eficaz

Gabriel
CEO . CDO en España
Servicios para el consumidor, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

DESPROTEGIDO TOTALMENTE, ENÓRMES PÉRDIDAS, nada de soluciones a graves problemas, mucha inseguridad

1,0 hace 4 años

Comentarios: Se decidió comenzar con Mindbody sin haber valorado otras opciones. tiene muchas funciones pero ante un problema de funcionamiento no se responsabilizan, Los costes son elevados teniendo en cuenta la falta de soluciones ante fallos graves de su sistema de reservas online. ESPERANDO UNA RESPUESTA Y SOLUCIÓN A LOS PROBLEMAS QUE NOS SIGUEN SUCEDIENDO , me encuentro escribiendo esta valoración después de MAS DE 2 AÑOS COMO USUARIO. Estamos calculando los costes de migrar todo a otra plataforma, hemos desarrollado con consultoras IT integración en crm Bitrix y hemos invertidos varios Miles de Euros en todo el proceso, Facturamos más de 120.000€ al mes a través de este sistema y no tenemos garantias, su contrato no te protege ante fallos, Mindbody no asume responsabilidad alguna en este sentido. PONER TU NEGOCIO Y TU SISTEMA EN UN SOFTWARE QUE NO TE DA SOLUCIONES PUEDE SER MUY PERJUDICIAL, TAL Y COMO NOS ESTÁ SUCEDIENDO EN ESTOS MOMENTOS.

Puntos a favor:

El Sofware se decidió implantar por su capacidad de integrar con la web a través de un widget y de la opción de la App, en el mercado existen otras soluciones mucho mejores y más económicas, pero después de 2 años el coste de migrar y reprogramar todo es enorme, ya que contamos con cientos de miles de clientes . ya hemos tenido muchos fallos y un mal soporte por esto estamos valorando abandonar Mindbody, ya que el año 2019-2020 tuvimos serios problemas sin solución con su antigua pasarela de pagos en europa. no procesaba los pagos de nuestros clientes, ellos decían que era culpa de Gateway de pago externo a ellos, pero aún así no nos buscaban solución, perdimos más de 40.000€ en ventas en un periodo de 3 meses. Finalmente el gateway de pago demostró basado en argumentaciones que el error era de Mindbody por su codificación en el tipo de ventas que aparecían como subsecuentes, lo que el banco en España entiende como un servicio de subscripción a través de tarjeta no autorizado y rechaza el pago. además de esto tenían un fallo en ell campo de la dirección del titular de la tarjeta, la cual no tenía límite de carateres o símbolos especiales, los cuales rechazaban las compras pero no indicaba al cliente el motivo, lo cual se traducía en grandes pérdidas para nosotros. Estuvimos detrás de Mindbody meses, no reconocieron nunca el fallo para no asumir responsabilidad. al mismo tiempo su contrato de deja muy desprotegido. (SI DAN SOLUCIÓN ESTOY DISPUESTO A MODIFICAR MI VALORACIÓN)

Puntos en contra:

Su falta de solución de problemas ocasiona enormes pérdidas, en este momento llevamos meses acumulando un FALLO GRAVE en su sistema de reservas online. Actualmente procesamos más de 4.000 reservas mensuales de las cuales aproximadamente 3.000 se basan en nuestro modelo de negocio de reservas online a través de la "branded App" y del widget de la "branded web". Hemos solicitado que revisen y solucionen UN FALLO QUE NOS ESTÁ HACIENDO PERDER CLIENTES CADA DÍA, ADEMÁS DE LA REPUTACIÓN Y LA CONFIANZA EN NUESTRO MODELO DE NEGOCIO. el problema está en que MUCHAS RESERVAS PAGAN Y NO REGISTRA SU CITA, ante esto los clientes ACUDEN A LA CITA PERO NO ESTÁN EN LAS AGENDAS, esto ocasiona unos GRAVES PERJUICIOS Y PÉRDIDA DE CLIENTES , además de las devoluciones . La vida de un cliente es de entre 1200 y 2400€ , ya hemos tenido problemas con más de 100 clientes en este sentido, lo cual está ocasionando una gran pérdida económica. Ellos siguen sin reconocer el fallo por escrito ni buscar solución, NOS PIDEN QUE INVESTIGUEMOS NOSOTROS PARA DAR CON EL FALLO, Cuando está claro que es su responsabilidad identificar el fallo a partir de los datos que proporcionamos (Clientes, fechas, servicios contratados,...) Seguimos valorando las opciones de migrar a otra empresa, pero los costes de recursos de tiempo para llevar todo a otro sistema que tenga una API que conecte con nuestro CRM y nuestros sistemas web, además de migrar todos los saldos de clientes es algo que no hemos terminado de calcular.

Marta
Dirección en España
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

correcto

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Facil de utilizar para las reservas de clases

Puntos en contra:

El precio es mas elevado que otras aplicaciones

Yelle
Yelle
Co-founder en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Have to use it, but would like to use something better

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Mindbody gets the job done. My gyms require me to schedule through it so I'm kind of forced to use it.I do like that I have a few gyms on it which makes it easier to book a few classes at different spots at the same time.

Puntos en contra:

I wish the booking could go right into my Google Calender just like a Calendly appointment do or Eventbrite events. When I book in Calendly and Eventbrite, I do not need to click "add to calendar" because it just goes into my calendar automatically upon booking.My pilates studio just switched from Mindbody to Momence and I'm really liking the feel of the new platform. It feels like the platform was built more recently and it's meant for mobile. Whereas Mindbody feels like it was built desktop first and the mobile doesn't have unique sizing or layout. Momence also has a messaging area for my gym to message us with deals and such.Would be ideal if all gyms used Mindbody but instead I have to toggle between apps to book my classes.

Carolyne
Owner en RU
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

One of the best but highly priced

4,0 hace 3 meses

Comentarios: was really excited at signing up to Mindbody and used every resource they offered me. After a year it was becoming costly. I could only put my own clients through and a few integrations didn't work. For a high-priced product - and they are the best they would be a good 1 stop shop for many. My own situation, it was too expensive for the features on offer.

Puntos a favor:

Mindbody is feature-rich and takes away so many headaches with a booking system, payment system and holding client data. It freed up my time daily.

Puntos en contra:

The price. They specialise in gyms, salons and studio classes, all of which must be small businesses but the price doesn't reflect that at nearly £100 a month on the smallest package

Heather
Manager en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Mindbody Online

3,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: I have been using it for 10+ years as an instructor and studio manager. It is quite basic and easy to understand but some things really need improving.

Puntos a favor:

It is very handy to be able to use with multiple locations and the interfact is pretty user friendly

Puntos en contra:

Lots of bugs and things take a bit to get resolved

andrea
owner en EE. UU.
Formación profesional y coaching, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

a taylored body

4,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Alot of options, reports and ways to use the software

Puntos en contra:

kept increasing the price every year and no loyalty to long term customers

John
Instructor en EE. UU.
Deportes, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Great Software for Client Management!

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: My company switched from Mindbody to another software and I enjoyed using Mindbody much more

Puntos a favor:

Schedule reminders would notify me frequently, often when I had completely forgot

Puntos en contra:

Client management needed more options for communication

Dr. Sarah
Chiropractor en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

When it works, it's great

3,0 hace 6 meses

Comentarios: This software has literally 100% of the features that I need out of a software to run my business smooth and efficiently, but I would kill for all those features to work closer to 90% of the time for the price I pay for it.

Puntos a favor:

Online booking Marketing suite with automated emails Appointment confirmations Personal branded app Membership and package management

Puntos en contra:

Customer support is terrible Nobody ever seems to understand how to fix the recurrent problems with the software There are constant glitches All automated emails are routed to spam Credit card processing is severely delayed by up to 5 days It is lavishly expensive for what you get

Miranda
Owner en EE. UU.
Deportes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Overall VERY Disappointed.

2,0 hace 6 meses

Comentarios: So far I have only been with Mindbody for 6 months. And it is a nightmare.

Puntos a favor:

I like that they had a marketplace with other business', and that you can run a new client special that people can easily see.

Puntos en contra:

I switched from wellness living to mindbody in January of this year. I thought it would make my life easier, but it has done quite the opposite. First off may I start with the fact that mindbody allows you to set up late/no show fees but does not charge the customer automatically. I would manually have to go in and do that myself. Also, the fact that they must be in a contract for them to even store a credit card to charge is ridiculous to me. Also, every time I call for help, I am told I must do everything myself in front of a laptop, half the time people spend forever trying to figure out what’s the issue and then just never solve it and send me a bunch of emails on step by step how to do it myself. Not very convenient. Another issue I have is that all my emails that get sent out for campaigns and advertising just go to all my clients spam folders. Which defeats the purpose because they can never see them, and apparently you must have a domain email instead of a Gmail for this to even be reversed. Having all my advertising emails go to client’s spam folder is HUGE and is super bad for the business. Their only advice is to buy a domain email, which Is much too late for my business to change my email now. OR to ask every individual client to add the email I have as a contact, which there is no easy way to do. You think oh just send them all an email to ask them. Oh, wait they still wouldn’t be able to see it. I also created a new client form that I wanted people to be required to sign just once for the remainder of their visits, and apparently, I would have to individually send it to ALL MY EXISTING CLIENTS for them to sign it. Which once again is a ridiculous request. To be honest I am highly disappointed with the software switch so far, and as a business owner I can't say I’m sure that I would recommend it. It has not at all been convenient for me, I must figure out everything on my own and every time I call for an issue I am placed on hold for an hour with the situation and then I get sent emails on how to fix it, and then I just never end up figuring it out. I think I spend even more of my time as an owner on the phone with customer service than I did with my last software, which is really disappointing. 90% of the time I get the answer from customer service, that they don’t know what the issue is. And I am like, well I don’t either considering I am just the owner of my own business? Then they just send me steps on how to fix it on their best guess of what the issue is. I don’t even see the point in customer service at this point.

Alternativas consideradas previamente: Vagaro

Razones para elegir Mindbody: too many technical errors, having to book clients myself. Them not being able to sign waivers, etc.

Software anterior: WellnessLiving

Rachel
Physical Therapist, Pilates Instructor, Operations Manager en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Mindbody - great options in theory, very glitchy in practice

3,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Mindbody was what we used when rolling out an online wellness program during the pandemic - in theory it appeared to have everything we needed, but in practice the system was very slow and led to dissatisfaction with clients in terms of booking, payments, and access to online offerings.

Puntos a favor:

Large network of users - had potential to reach new client base

Puntos en contra:

Too many glitches in the system - payments, scheduling/signups, and livestreaming all had major issues

Sarah
Events Coordinators en EE. UU.
Organización de eventos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la opinión

User friendly and easy

5,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: I have a positive experience with Mindbody due to user friendliness.

Puntos a favor:

I enjoyed mind body as an easy way to keep track of appointments and payment.

Puntos en contra:

I do not enjoy that some users don’t like to use the app due to not wanting technology or showing up without using the app.

Nina
Head of Performance Marketing en EE. UU.
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Mindbody is a great fitness scheduler

5,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

The ease to signup for fitness classes and massages

Puntos en contra:

Syncing up to other calendars isn’t the easiest

Kathleen
Owner en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Stay away from MindBody Online

1,0 hace 4 meses

Comentarios: While the software design is lovely. Everything about the company, getting your own data from the company, how they run, and how they operate are absolutely horrendous and unethical.

Puntos a favor:

I appreciate client accounts and organizational setup

Puntos en contra:

Their lack of ethics, stealing from their clients by advertising their own products to your client base, the u reliability of the app and scheduler, the unreliability of payment processing, the additional fees from payment processing, the costs, the customer service, gaslighting customers and [sensitive content hidden] to avoid taking responsibility for their failures, etc

Arina
Website designer en Letonia
Deportes, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Experts in their field

5,0 hace 10 meses

Comentarios: It's convenient and reliable, customer service was really helpful

Puntos a favor:

It's much cheaper than collaborating with a company that would develop everything from ground zero.

Puntos en contra:

Nothing, it's great! The company used it for many years and is satisfied

Christian
Designer en Canadá
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Mindbody is comprehensive but you only get value if you use all of the features

4,0 el año pasado

Comentarios: We had a very good experience with Mindbody and stayed with them for almost 10 years. Their customer support and broad range of services worked well for our diverse training programs. In the end, we switched because more players came to market at a lower price point, with exactly the services we needed.

Puntos a favor:

Amazing tech support both on the phone and online. A comprehensive suite of products that can handle many different gym setups with a wide variety of services. The mobile apps are great for trainers and clients to manage their training schedules.

Puntos en contra:

Mindbody has become increasingly more expensive over time. The tiered approach initially worked, but you really need to pay for the premium to get all of the features - many of which were not necessary for our needs. There is value only if you can leverage the entire suite of products.

Anessa
Fitness Instructor en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Amazing system

5,0 hace 6 meses

Comentarios: Great system overall. Best of all the other scheduling systems

Puntos a favor:

Easiest to use compared to other scheduling systmes

Puntos en contra:

the least i like about the system is that it is a bit pricy

Alternativas consideradas previamente: WellnessLiving

Razones para cambiar a Mindbody: Easy to purchase, schedule, and navigate

Respuesta de Mindbody

hace 5 meses

Thanks, Anessa. We're delighted that you've found our platform to be so helpful and easy to use!

Marc
Captain of Customer Success en EE. UU.
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

An Essential Tool for Wellness Professionals

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Overall, my experience with Mindbody has been overwhelmingly positive. It has greatly reduced the administrative burden, allowing me to focus more on my clients. Despite a few minor drawbacks, it's a highly recommended tool for wellness professionals looking to enhance their business operations.

Puntos a favor:

I love the user-friendly interface, the streamlined scheduling, and the seamless integration with other platforms like Zoom and Shopify

Puntos en contra:

The mobile business app lacks some features, making it difficult to manage all aspects of my business on the go.

Ron
CEO en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Mindbody or not

5,0 hace 9 meses

Comentarios: I really liked it in the beginning but I grew less enamored by it as time went on

Puntos a favor:

Pretty comprehensive interface you can get up and running pretty quickly. Allows you to see your schedule.

Puntos en contra:

Always raising the price. And sometimes the tech support was not there to help me

Mike
CEO en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

What A Great System For Spas

5,0 hace 9 meses

Comentarios: Just an amazing system, customer support, quality of the product and how easy it is to use.

Puntos a favor:

This program is very easy to use, we have multiple spas, and they inter contact, east to book clients, had membership and cand set any date to make it customer friendly. The have amazing customer support if you have any questions ever.

Puntos en contra:

There was nothing we did not like about this system. This is the only system i would ever use.

John
Manager and trainer en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

The standard in fitness scheduling programs

5,0 hace 2 meses

Comentarios: Used it daily for all fitness scheduling and purchases

Puntos a favor:

Easily navigatable and easy to make changes

Puntos en contra:

No issues at all with MindBody, it was my favorite of the scheduling programs ive used

Jennifer
Tier 2 Technical Support en Filipinas
Redes informáticas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

My personal review of the product

3,0 el año pasado

Comentarios: Mindbody is really great and helpful to our business when it comes to membership.

Puntos a favor:

What I like about MindBody is it is easy to use. You will be able to see all the details of the members and all transactions that was made on the account

Puntos en contra:

What I don’t like about it is that sometimes we are experiencing an error or loading issue. Sometimes if I am going to update the information of a member it will not accept the updated information. Sometimes software is down.