15 años ayudando a las empresas españolas
a elegir el mejor software

Sobre OnBase

Solución de ECM que combina la gestión integrada de documentos, la administración de procesos empresariales y la gestión de registros.

Descubre más sobre OnBase

Puntos a favor:

It's easy to find content you've uploaded. There are a lot of customization options.

Puntos en contra:

There's also no easy way to build upon old forms so you're stuck having to reinvent the wheel each time you may have a subtle difference or different process/user flow for an updated form.

Valoraciones de OnBase

Evaluación media

Facilidad de uso
4,0
Atención al cliente
4,1
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,0

Probabilidad de recomendación

7,9/10

OnBase tiene una valoración global de 4,3 estrellas sobre 5 según las 75 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (75)

Jhordan
Analista funcional en Colombia
Software informático, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

OnBase un gran ECM

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

La simplicidad al usarlo, la trazabilidad, los informes que permite generar en tiempo real, el control de acceso según los perfiles de usuario, el balanceo de los flujos de trabajo. En general es un software muy completo.

Puntos en contra:

hasta el momento todo me ha parecido muy bien. Tal vez las diferencias entre los ambientes web y unity.

Cristian Henry
Coordinador de proyectos en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Gestión de Documentos con OnBase

5,0 hace 2 años

Comentarios: Software ECM potente para la gestión de documentos empresariales, su motor de flujo de trabajo contiene muchas características que facilita la automatización de procesos y tiene un gestor de aplicaciones que permite la parametrización a la medida de procesos empresariales.

Puntos a favor:

Es un software adecuado para la gestión de documentos empresariales, su sistema de repositorio es muy fuerte y tiene un potente flujo de proceso para la respectiva automatización de procesos

Puntos en contra:

Se debe trabajar más en las capacidades de integración móvil y gestión de firmas nativa, además de reforzar en la visualización estándar en los diferentes clientes (escritorio, web etc.)

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Software robusto

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Gran capacidad para implementar múltiples procesos de automatización de contenido (CxP, CxC, Admisiones estudiantiles etc...) y la infraestructura puede variar según el procesos a implementar

Puntos en contra:

Se debe trabajar más en la experiencia de usuario en el cliente web, no es nada amigable para con el usuario final y enfocar la actualizaciones del producto hacia la web y mobile.

Luis
Implementador en Colombia
Formación profesional y coaching, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Soporte del producto

3,0 hace 2 años

Puntos a favor:

la integración y las multitareas que se pueden configurar

Puntos en contra:

Los tiempos de respuesta de soporte son muy lentos y los clientes no dan espera para sus procesos internos

Marlon Andres
Analista de soporte en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Onbase

4,0 hace 2 años

Puntos a favor:

La manera de implementar es sencilla en temas de flujos de trabajo

Puntos en contra:

La importación y exportación de proyectos, cuesta mucho tiempo y en algunos casos causan errores

Stephen
Stephen
Customer Service Representative en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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OnBase

5,0 hace 5 años

Comentarios: My overall experience with OnBase has been excellent. I don't know what I would do without it as far as keeping me organized. I recommend this software to anyone that has countless PDFs they need to keep a record of and have the option of retrieving at any given moment.

Puntos a favor:

OnBase is excellent for keeping copies of all my client's purchase orders in one place. The layout is user friendly and very simple to use. I mainly use it to keep track of countless numbers of PDFs I have on file. Once imported in to OnBase, I am able to retrieve those files with a simple search. It's been a lifesaver for keeping me organized.

Puntos en contra:

The only issue I have with OnBase is a minor annoyance. When I am importing documents, I am not able to drag and drop multiple files at a time. If I have 10 files to import, then I have to do 10 separate imports for each. Other than that, I do not have any complaints.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Best ECM software on the market with great workflow capability

5,0 hace 6 años

Comentarios: Drastically improved workflow processes and document management/retention.

Puntos a favor:

Best workflow engine I have ever seen, allows point and click configurable workflows with almost no need for custom scripting (though that is an option). The way it organizes document types is the best I have seen and has a LOT of capabilities for integrating with other line of business systems. The interface is very modern looking as long as you are using the desktop Unity Client or the Web based client. They also offer mobile applications that work very well.

Puntos en contra:

Though the scanning features are very good and getting better the forms recognition still isn't as good as most dedicated scanning applications. Also the cost of OnBase tends to be higher than many others but I do find that you get what you pay for.

Dedan
Marketing Manager en EE. UU.
Organización de eventos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Why OnBase Is The Best

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Puntos a favor:

It handles digital signature well and has some leading workflow management features.

Puntos en contra:

It has some cool features and has not disappointed us.

Randy
Sr. Applications developer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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OnBase has gone downhill

1,0 hace 6 años

Puntos a favor:

all in one document and workflow management software, but the pros end there. OnBase 13 was great, OnBase 17 not so much

Puntos en contra:

we upgraded from OnBase 13 to OnBase 17 and let me tell you it is a disaster. OnBase 17 is slower substantially in every category. We are using a click once install, now it has to check the server every time you open, word, or excel, outlook or even OnBase itself for a new version, which sounds great, but this can take 30-45 seconds EVERYTIME you want to open a document. Switching from inbox to related items is very slow, 6-10 seconds, which doesn't seem like a lot, but over the course of a day where you do this 70 times, well you do the math for wasted productivity. And then there is the Random errors that constantly come up on a users system that has worked just fine for months, but there is no solution to that either. Hyland support is virtually non existent, their only solutions are run this software utility that they have. Nothing is ever resolved, they just keep "kicking the can down the road", or tell us to update to version 18. sorry after this disaster our next upgrade will be to something else. Our business users are screaming to go back to version 13.

Denny
Associate University Registrar en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Using OnBase in Higher Education

4,0 hace 6 años

Comentarios: Within the Registrar's Office, we utilize OnBase and it's ability to use OCR functionality to capture information from students' transcripts for input into our student information system. This alone eliminates dozens of hours of manual labor each week. On top of that, it is a reliable, quick, enterprise imaging solution.

Puntos a favor:

OnBase provides a feature-rich imaging solution that is beloved on our campus. In addition to being a solid imaging solution, OnBase features a powerful workflow engine that allows for easy automation of processes.

Puntos en contra:

Depending upon how it is being used, the number of options can be somewhat intimidating. However, once a user is briefed on how to utilize the system and its tools, this is no longer an issue.

Sonya
Fiscal Associate-Customer Service Specialist Accounts Payable en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Great software

5,0 hace 5 años

Puntos a favor:

First when I was learning about this software, I learned that so much can be done just in this system. Its so flexible that it can be used for accounting, hr, etc. The main page of this software is build-able and can be used to keep track of employees progress.

Puntos en contra:

Sometimes this software freezes when you scroll around through multiple thing. You have to restart the program many times.

Marishia
Marishia
Vendor Relations Analyst en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

My A/P program

5,0 hace 5 años

Comentarios: I am a vendor analyst in accounts payable, and this is one of our main programs.

Puntos a favor:

This is an effective program for accounts payable and is easy to learn and manipulate data for entry.

Puntos en contra:

This program is easy to problem shoot should an issue occur, and I see nothing difficult about it's performance.

Krysti
Krysti
Advising and Admissions Coordinator en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Easy to Use

4,0 hace 6 años

Puntos a favor:

I like how you have all documents link together so when you search a name, everything pulls up.

Puntos en contra:

I don’t like that we don’t have the ability to have a workflow or a way to send documents to other departments. If there is that ability , it should be standard for universities.

Erica
Erica
Advising and Admissions Coordinator en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

OnBase is used in my daily tasks to view documents

5,0 hace 6 años

Comentarios: Being able to see student documents on site and off site when needed to evaluate and assess their files appropriately.

Puntos a favor:

OnBase makes it easy to view student documents and files to evaluate student files and assess their transcripts. Saving and printing documents when needed is easy to do as well. This system makes my job easier.

Puntos en contra:

The document not found area is a bit hard to understand, however once you learn the system it is easy to figure out.

Anthony
HRBP en EE. UU.
Recursos Humanos, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Onbase Review

4,0 hace 2 meses

Puntos a favor:

It's a data repository that can hold alot of files.

Puntos en contra:

The options with searching at times can be tricky. Also takes a long time to load at times.

Yassine
Chef de projet en Francia
Tecnología y servicios de la información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Une GED simple et accessible !

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Solution fiable et sécurisée, Connexion avec la base de données, Concepteur simple de workflow graphique.J'ai aimé aussi le fait que nous pouvons rechercher et accéder à n'importe quel document en quelques secondes, ce qui a amélioré notre productivité et réduit le temps que nous passions auparavant à rechercher des documents.

Puntos en contra:

Parfois la fonctionnalité du l'OCR (Optical Character Recognition) ne fonctionne pas correctement, et on doit saisir manuellement les données scannées, ce qui ralenti notre productivité.C'est difficile aussi au début de comprendre la logique de l'enregistrement des documents au niveau des tables de la base de données liée au produit, mais une fois que vous vous êtes habitué, ce n'est pas mal du tout.

Solange
Associate Director en EE. UU.
Educación superior, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Versatile system, but still has a few limitations

5,0 hace 6 años

Comentarios: Centralized document retention and management cloud based system

Puntos a favor:

The ability to be Green and scan emails, word docs, excel spreadsheets directly into onbase without having to print the items first

Puntos en contra:

The user unfriendliness of generating statistical reports from the system requires the assistance of an administrator. Everyday users are not able to easily configure reports. Also administrators are sometimes unable to generate adhoc reports

Anna
Application Analyst en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

OnBase Review

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

I like the search function, makes it easy to use and search for items without having to spend a lot of time searching.

Puntos en contra:

I don't have any cons or complaints about this product.

Phillip
Application Administrator en EE. UU.
Ropa y moda, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Complex and Complete. Quick ROI

5,0 hace 7 años

Comentarios: I am an application administrator, working to improve business functions and reduce process costs with OnBase.

Puntos a favor:

This software is complex!! It allows you to do a myriad of things all in the name of streamline your workflow.

Puntos en contra:

This software is complex! It takes time to grow comfortable in managing it. There are so many companion apps necessary to be successful that it can be costly.

Angela
Angela
Content Developer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Advanced platform for content management

4,0 hace 5 años

Comentarios: If I talk about the benefits of using this product. I would say it is playing a vital role in our organization. Also I would say they have responsive customer support.

Puntos a favor:

It has been an excellent product for content management. With the assistance of this product we can change over unstructured information into an organized one that contains numbers, dates and certainties so as to improve the information conveyance and generally correspondence in a specific association and companies. I would say it is a useful product.

Puntos en contra:

It has been long time using this versatile tool. It is great that I have not ever come across any major problem. It always gives perfect services. I am a satisfied user of Onbase.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Great for document management

5,0 hace 6 años

Comentarios: This is a great program for anyone trying to go green. It's a time saver for me which is key in my work area.

Puntos a favor:

I use this everyday to access documents for credentialing, I really love the fact that everything is all in one place for me to find. Document management is key and saves me time.

Puntos en contra:

Make sure you get the right training, this program can be a bit confusing until you know what your doing and where your going.

Leslie
Asst. Mgr. Selection & Assessment en EE. UU.
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Used for scanning documents.

5,0 hace 6 años

Puntos a favor:

Ease of use, searching is easy. My dept. has scanned thousands and thousands of documents: personnel files, applicant documents, etc.

Puntos en contra:

After documents are scanned, you have to manually commit or release each document. Very time consuming and hard on the wrist (using mouse to click multiple times). Editing is a little cumbersome.

Chuck
IT Manager en EE. UU.
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Support needs training.

3,0 hace 7 años

Comentarios: Great for document control.

Puntos a favor:

Handles documents great. You can see logs and checkout of documents of who used the documents. Handles this very good.

Puntos en contra:

Workflow is an add on that is expensive and you have to buy everything as an add on and it's always in the 1000's plus 20% yearly fee.

Aman
Sr Program Analyst en EE. UU.
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Onbase Hyland Unity Client for document scanning and sharing

4,0 hace 5 años

Puntos a favor:

Process oriented approach to collect documents, share and execute plan to convert the hard copy documents readily available to business via hyland unity client is simply superb. It helped recognize the missing paperwork if any of our employees so that we can remain compliant. The overall installation of the client is easy and works great with single sign on option.

Puntos en contra:

The time taken to lay out an estimate and share the plan by the vendor was more than expected.

Ted
IT Professional en EE. UU.
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

This is the best document management solution.

5,0 hace 6 años

Puntos a favor:

This product has lots of features and functionalities. My favorite modules are: 1. Workflow. We can use this module to streamline our document distribution process. 2. Document Import Process. We can use this module to do bulk import.

Puntos en contra:

The product is somewhat expensive. You need to purchase individual modules if you need more functionalities. The training classes are not cheap either.