15 años ayudando a las empresas españolas
a elegir el mejor software
Sobre Toggl Track
Software de seguimiento de tiempo basado en la nube líder para equipos grandes y pequeños. Fácil de implementar, excelentes informes, dispositivos múltiples y soporte sin conexión.
Was using this with our tech support and content development teams. Does a nice job and allows for very specific tracking and time management.
One annoying feature is that you can't pause sessions; you have to stop it, and create a new one. You end up with a couple of 5 second sessions.
Filtrar opiniones (2.215)
Uso
Ordenar por
Filtrar opiniones (2.215)

Makes time-tracking a breeze
Alternativas consideradas:
Exelente gestor de proyectos por un precio muy accesible
Comentarios: Con más de 10 años de uso considero que es la mejor herramienta en version gratuita del mercado.
Puntos a favor:
Permite gestionar rápidamente diferentes proyectso y clientes. Genera informes visuales y de datos.
Puntos en contra:
Se hecha en falta el poder signar costes a las horas de trabajo.
Es tan fácil que lo usaría para todo
Comentarios: Mi experiencia ha sido inmejorable.
Puntos a favor:
Lo mejor son las extensiones de los navegadores y las conexiones con herramientas como Trello. Sin perder tiempo, puedes organizar tus tareas y ver en qué has tardado más o menos.
Puntos en contra:
Si tengo diferentes workspaces me añade pasos a mi workflow de trabajo para cambiar entre unos y otros.
Ahora si puedes saber cuánto vale tu tiempo!
Comentarios: Llevo unos días probando Toggle Track y estoy muy sorprendido de la capacidad que tiene para permitirme medir estadísticamente la productividad y tiempos de ejecución de mis tareas diarias y proyectos a medio o largo plazo. Muy útil para poder establecer mejores precios si trabajas por horas o mejores presupuestos si trabajas en B2B.
Puntos a favor:
Me ha gustado mucho Toggl... Estoy actualmente en la versión gratuita y planteándome entrar a la suscripción permanente. He probado la herramienta por primera vez y es la mejor opción de rastreo de tiempo que conozco. Tiene otras funciones para trabajar tu project managment, pero medir tiempos de ejecución por proyecto o por tarea individual es su mejor característica.
Puntos en contra:
Encuentro ciertas diferencias sutiles de usabilidad entre la versión mobile y desktop. Pero bueno, será cuestión de acostumbrarse un poco. Al principio puede ser confusa asignar la medición de tiempo entre una tarea individual y que esta se sume al total del tiempo utilizado en un proyecto. Hay que ser preciso en el momento de crear dicha tarea dentro de un proyecto individual para que la medición sea correcta.
Indispensable para mi trabajo
Puntos a favor:
Es una herramienta fácil de usar y que me permite, gracias a su API, integrar con el sistema de facturación. Haciendo la gestión de cobranzas de los trabajos realizados mucho más ágil
Puntos en contra:
Quizás podría incluir un administrador de tareas.
Es muy práctico
Comentarios: Me parece una herramienta genial para el tipo de trabajo por horas para diferentes servicios, te permite sacar cada detalle de servicios por clientes, proyectos, usuarios... y eso me parece muy ágil.
Puntos a favor:
Prestamos servicios administrativos por horas para diferentes clientes y esta herramienta se adapta perfectamente a nuestras necesidades porque podemos ir anotando cada trabajo para cada cliente
Puntos en contra:
Al memorizar las tareas que se repiten y las etiquetas agilizan mucho la anotación de los servicios. El detalle de los servicios sale de una forma muy clara...
Bondades de Toggl
Comentarios: Me es muy útil sobre todo por su sistema de gráficos y estadísticas para la generación de reportes. Además no conlleva grandes esfuerzos para aprender a usar, es amigable e intuitiva.
Puntos a favor:
La facilidad para organizar el trabajo en el día a día y poder ver que tan productivo fue mi día.
Puntos en contra:
Que se pueden editar los tiempos de los proyectos y tareas.
La potencia de lo básico.
Comentarios: Sin duda, indispensable.
Puntos a favor:
Una herramienta muy útil que permite gestionar y controlar tu tiempo para hacerte más productivo.
Puntos en contra:
Nada que objetar. Muy fácil su integración en Chrome.
Imprescindible para contar tus horas de trabajo
Puntos a favor:
Uso la aplicación para hacer el cálculo de horas en el trabajo y después poder ver cuánto tiempo se dedica a cada cliente. Además de saber si he hecho horas extras o no. Me parece una herramienta increíble, sencilla y funcional en su versión gratuita. Imagino que de pago será mucho mejor.
Puntos en contra:
Quizás el tema de los colores para distinguir clientes o actividades. Necesitaría poder tener más variedad para visualmente poder clasificar más rápido.
Indispensable para registra el tiempo
Comentarios: Una herramienta que me parece indispensable para administrar todos los aspectos de mi vida. Llevo un registro diario de todas las actividades y luego analizo los resultados para mejorar la eficiencia de mi trabajo y mi vida.
Puntos a favor:
La posibilidad de llevar a cabo un registro continuo (desde celular o web) del tiempo que demandan las distintas tareas me ha permitido organizarme más eficientemente.
Puntos en contra:
La versión app me cuesta un poco más utilizarla adecuadamente.
Herramienta indispensable
Comentarios: Muy recomendable!
Puntos a favor:
Me encanta su sencillez, su integración con Asana hace que todo sea más fácil. Me permite ver en qué empleo mi tiempo para poder tomar decisiones que mejoren mi rentabilidad.
Puntos en contra:
A veces olvido parar el contador y sigue corriendo aún después de apagar mi ordenador. Aunque puedo corregirlo luego, creo que podrían incorporar algo que detecte inactividad y avise.
Muy buena herramienta
Puntos a favor:
Me parece una herramienta fácil de usar, y muy intuitiva.
Puntos en contra:
De momento no hay nada que no me guste. La herramienta me es muy útil y cubre las necesidades que tengo en este momento.
Controla tu productividad en cada proyecto
Puntos a favor:
Fácil de usar, 100% recomendado para usarlo
Puntos en contra:
No identificado ningun aspecto negativo de la herramienta
Toggl Track la herramienta más efectiva en el control de horarios en la empresa
Comentarios: Es una excelente herramienta en la empresa me ayudado a definir y controlar los horarios de los empleados y también es un sistema que me ayudado en teletrabajo es muy buena alternativa para cualquier empresa
Puntos a favor:
Me ayudado mucho en el manejo de horarios de los empleados dentro de la empresa
Puntos en contra:
Todo el software está muy bien organizado y es perfecto para cualquier empresa

Alternativas consideradas:
An incredibly useful tool for freelancers
Comentarios: I love Toggl Track!! As a freelancer, it's indispensable for keeping track of my hours by project or client so I can create invoices (outside of Toggl Track). It makes it easy to collect the data to calculate the time I need for certain types of work, and helps me keep track of my training hours, which I need for my professional organization. All in all, I can't live without it and recommend it highly.
Puntos a favor:
Its simplicity. Everything is quite intuitive--you can create multiple projects for each client, add descriptions, and add tags, and it's simple to run reports by those parameters. Generating the reports is straightforward and incredibly useful, and the data can be exported as CSV files (also as PDFs). It's handy having a desktop app (there's also a mobile app, which I don't use as much) with the option of running the timer directly in a browser--handy when I'm working away from my usual desktop.
Puntos en contra:
Occasionally, I switch from one computer with the Toggl Track desktop app to another computer and have some syncing issues. The timer I thought was still running would have stopped or not stopped and I end up with some odd blocks of time. I haven't yet been able to figure out the exact issue so as to prevent this from happening (not enough time to sync with the cloud?). It can also be a pain to find an older project and start that timer again (e.g., a project that I had to set aside for 2 months and then pick up again)--you have to search for the entry you want through the web interface and copy & paste the description into the timer and manually add the same tags to start recording again.
Alternativas consideradas:
I am so glad I switched to Toggl and my clients are too!
Comentarios: Time tracking has been pretty seamless since switching to Toggl. I love getting alerts that I left a timer running because I am notorious for forgetting to turn them off.
Puntos a favor:
I love the UI and ease of use with Toggl. It works really well for me as a Virtual Assistant. I time track all day.
Puntos en contra:
I would like to use more of the billing features but it is a paid benefit. I hope to try it out soon.
I use this as an accountant
Puntos a favor:
Hi have clients who use Toggl for time tracking for payroll and it is really easy to bring up the reports for the different contractors and employees.
Puntos en contra:
I could not find anything that I did not like about Toggl
Alternativas consideradas:
Count the Seconds, Literally
Comentarios: Toggle Track allows me to see how I am spending my time and what is giving me the best return. I can also determine which tasks to outsource or drop completely if they are not benefiting me or my business.
Puntos a favor:
The ease of setup and use was huge for me. The mobile and desktop apps are clean, modern, and easy to use. I can track anything at any time, and I use it daily for both business and personal use.
Puntos en contra:
It is sometimes frustrating to accidentally drag time segments around while scrolling the calendar and not having a way to undo those changes can lead to issues with chronology, which I often use to reflect on my day.
Alternativas consideradas:
We started with people's interpretations of Excel sheets for hours and ended with a unified Toggl
Comentarios: Billing for billable hours is a lot more simple now, we used to get a lot of push back from clients on how many hours we were billing for and where the time went but had not much to show since time sheets were random excel hours, but now we can pull a report that shows exactly who worked what when, and have it show in as much or as little detail as the clients request. Much more transparent on our side.
Puntos a favor:
UI is super simple. Within a day we had it set up and were using it. We refined our outputs and inputs over the next couple of months to find a way to present information that worked, but teaching new hires is a ten minute explanation with minor review points through the first month of use. Wildly easy to integrate
Puntos en contra:
Only note is a little more editability in "roles" only Admin or user limits one too much and the other too little I want another role in between that we can set up permissions on.
Everyone Needs Timer
Comentarios: I love it. Since I started time tracking my tasks, I am an efficient person and it actually makes the whole thing more enjoyable and fun.
Puntos a favor:
- Who doesn't' need a timer? In my opinion, people should employ the use of timers to manage their tasks. It no doubt makes you more efficient. Like when you see that timer running, with that ticking sound, you want to race with it and hopefully finish your task at the time you planned to finish it. The moment you don't use a timer, its like there is no accountability. Most of the times you end up spending more time on tasks that you would have wanted to. - I have also noticed that the moment you don't use a timer when completing tasks, you are very prone to destructions in the middle of doing the tasks. - Toggle Track gives you all the functionalities you would need in a timer - reporting, sound functionality, it's also pretty easy to use. It is also a free app!- I also like that I can easily access it via my smart phone and through my browser when am on my laptop. That is pretty convenient for me.
Puntos en contra:
There is nothing I can say I do not like about Toggle Track at this point. Maybe I can mention a wish. I wish Toggle Track can be integrated with Microsoft To and Google Tasks to work together, because I use Microsoft To Do and Google tasks as my to apps but both do not have an inbuilt timer functionality.
Get for Time tracking
Comentarios: Very useful and would recommend to others.
Puntos a favor:
I used toggl to track my work hours and watch what I was spending my time doing every week. Seeing the visual of what I was working on helped my optimize my time and get done what was most important.
Puntos en contra:
I did the google chrome plug in, and I felt like sometime it didn't work or wasn't accurate. I felt I had to always go on the website and make sure the button had actually worked
State of the art Time Tracking for professionals
Comentarios: I would definitely recommend Toggl as my go to tools for time tracking and billing. It's made my life as a contractor software developer much easier.
Puntos a favor:
Toggl is an amazing tool for keeping track of worked hours across different projects. It allows you to focus on getting the work done without having to worry about the time spent of each of them. All that presented in a really well craft user interface.
Puntos en contra:
I don't have really any bad experiences with the software, the only thing it could perhaps improve is a slightly more comprehensive trial plan.
Life Hack for Remote Workers
Comentarios: I suppose every remote worker should have this app.
Puntos a favor:
I like how can I go around the app, it's very easy and functional to navigate.
Puntos en contra:
I didn't like the difficulty when trying to change the subject of each line.
Monetizing The Minutes
Comentarios: Amazing product but needs little improvements
Puntos a favor:
Interface is great, easy to navigate through the tool and somehow gamified.
Puntos en contra:
While you're trying to open another line of work for tracking, it's too difficult to find where to open that
Alternativas consideradas:
Time tracking, time sheets and time billing
Comentarios: Being a small company we needed something we could track easily without any complicated setup. And Toggl provided. We have used it for 7+ years and it is still going very well. The best things are time is displayed in decimals so it can be easily multiplied with rates. Clients love the summaries, colleagues love the simplicity.
Puntos a favor:
The ease of use of Toggl is unprecedented. After setting up projects and clients we are able to track very precisly tasks and projects for everyone. Switching form one task to another is dead simple and everyone who complains that his workflow is "not trackable" just should try this since changing projects even between calls takes only a click.
Puntos en contra:
Pricing gets a bit steep after a larger team is on board + the timesheet vs. billable hours are not accessible in the free tier. Setting up new users and adding them into a team is somewhat complicated - but that is an UI/UX problem.
Alternativas consideradas:
Awesome for solopreneurs
Comentarios: I have used it on and off for years (I'm not all that good at tracking time consistently), and now that I have figured out the integration with Asana, I am smitten.
Puntos a favor:
what I most love about the software is how it integreates with Asana. You link the two in Chrome and then you will only need to click a link icon next to a task to start timing. That way, all your work on one task will be tracked together. I have all that I need in the free account, and would certainly keep using it if I need to upgrade when, down the road, my team would grow.
Puntos en contra:
Nothing that I can think of. I am really happy.