¿Qué es Kaseya VSA?

Kaseya BUDR (Backup and Disaster Recovery, copia de seguridad y recuperación de desastres) proporciona copias de seguridad de disco automatizadas en tiempo real, creación de imágenes de disco, copia de seguridad a nivel de archivos y restauración completa para servidores y estaciones de trabajo de Windows. A diferencia de los productos convencionales basados únicamente en archivos, Kaseya BUDR crea una imagen del estado completo del sistema, que incluye el sistema operativo, aplicaciones comerciales, configuraciones de usuario, controladores y datos, brindando a los administradores el marco para reconstruir por completo un sistema inactivo en menos de una hora.

¿Quién usa Kaseya VSA?

Kaseya VSA está diseñado específicamente para MSP y profesionales de TI que buscan implementar nuevas herramientas que les ayuden a escalar las operaciones y aprender sobre la información clave de los sistemas.

¿Dónde se puede implementar Kaseya VSA?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Kaseya
  • Ubicado en Miami, EE. UU.
  • Fundada en 2004
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, Estados Unidos, India y otros 7

Idiomas

alemán, francés, inglés, neerlandés

Sobre el proveedor

  • Kaseya
  • Ubicado en Miami, EE. UU.
  • Fundada en 2004
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, Estados Unidos, India y otros 7

Idiomas

alemán, francés, inglés, neerlandés

Imágenes y vídeos de Kaseya VSA

Kaseya VSA Software - 1
Kaseya VSA Software - 2
Kaseya VSA Software - 3
Kaseya VSA Software - 4
Kaseya VSA Software - 5
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Vídeo de Kaseya VSA
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Kaseya VSA

No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
29,00 US$/mes
Versión gratuita
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No disponible
Versión gratuita
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19,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Kaseya VSA

  • Acceso desatendido
  • Acceso móvil
  • Alerta de límites
  • Alertas en tiempo real
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de vulnerabilidades
  • Asistencia remota
  • Auditoría de problemas
  • Chat en tiempo real
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de informes de uso
  • Creación de informes para TI
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Escaneados automáticos
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de parches
  • Gestión de políticas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de restauraciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de toda la red
  • Gestión del cambio
  • Gestor de línea de base
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de diagnóstico
  • Implementación automática de parches
  • Monitorización y gestión remota
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de comunicaciones
  • Para MSP (Proveedores de servicios gestionados)
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Protocolo simple de administración de red (SNMP)
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de la conformidad
  • Supervisión CPU
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de redes
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del uso de internet
  • Supervisión en tiempo real
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Visualización de datos

Alternativas a Kaseya VSA

La plataforma de gestión y supervisión remotas SolarWinds® N-central® ha sido diseñada para facilitar la gestión de redes de TI complejas. Descubre más sobre N-central
Descarga el software gratuito de mesa de ayuda de TI para profesionales y administradores de sistemas de TI en todo el mundo en todas las empresas. Aplicaciones de asistencia y móviles también gratuitas.
Reduce las interrupciones de la red y mejora el rendimiento con un software avanzado de supervisión de redes.
Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
Supervisión y gestión remotas (RMM), automatización de servicios profesionales (PSA) y acceso remoto: felicidad informática en un solo lugar. Descubre más sobre Atera
Pulseway es una galardonada plataforma de gestión de TI que te ofrece control total sobre todo lo relacionado con TI. Descubre más sobre Pulseway
NinjaOne (anteriormente NinjaRMM) es una solución de gestión de TI todo en uno, muy fácil de usar y muy útil para proveedores de servicios gestionados y profesionales de TI. Descubre más sobre NinjaOne
SolarWinds® RMM es una plataforma de gestión y supervisión a distancia diseñada para facilitar la administración, mantenimiento y protección de TI. Descubre más sobre N-sight
Solución de gestión y supervisión remotas diseñada para proveedores de servicios gestionados que integra sistemas de supervisión de dispositivos y emisión de tickets.
A Complete Unified Infrastructure Monitoring Suite for IT, Networking, Cloud, App and IoT devices.
Con más de 50,000 instalaciones en entornos de todo el mundo, Pandora FMS es la solución de monitorización total. Descubre más sobre Pandora FMS
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Addigy proporciona una excelente plataforma de gestión de TI basada en la nube para administrar ecosistemas de Apple.

Opiniones de Kaseya VSA

Evaluación media

General
4,0
Facilidad de uso
3,6
Atención al cliente
3,5
Funciones
4,1
Relación calidad-precio
3,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
34%
4
42%
3
18%
2
4%
1
2%
RJ
RJ
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Product

5,0 hace 4 años

Comentarios: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Puntos a favor:

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Puntos en contra:

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

andrey
Kaseya and Server Adminsitrator en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

increasing helpdesk staff productivity

5,0 hace 3 años

Comentarios: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Puntos a favor:

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES related to "Service Management Maturity model" thanks to Kaseya we achieved 1. Analyze trends 2. Set thresholds 3. Predict problems 4. measure applications availability 5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices) 6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management 7. Increase Security in multiple layers 8. Manage the entire Windows updates process 9. Remote Control 10. Compliance and audit Reports

Puntos en contra:

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

Alexander
Project Manager en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems

3,0 hace 3 años

Comentarios: We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Puntos a favor:

Many powerful modules: - I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete - Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here - LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools - Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Puntos en contra:

Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported: - screens not refreshing; - inconsistent filtering; - misleading word choices in scheduling boxes; - selecting multiple is a chore; - "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer* The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up. Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta). Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

Usuario verificado
Chief Business Development Officer en Malasia
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Solid RMM

5,0 hace 3 años

Puntos a favor:

Kaseya just scaled up on my number of end points without any issue over the years. It is stable and I hardly face any issue with the agent stability as I have bad experience other RMM that keep needing reinstallation of agent and etc. Kaseya also offers a huge range of solutions ranging from DRaaS, Network Monitoring, Ticketing and security to choose from that integrates nicely inside the RMM.

Puntos en contra:

Nothing much except the price is a bit steep but I guess you have to pay for solid software.

Michael
Monitoring and Management Lead en RU
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Kaseya VSA Review

4,0 hace 3 años

Comentarios: Good overall experience although my service desk have had confidence knocked in the product with recent outages.

Puntos a favor:

Monitoring, Remote Control and Patching all within one management console. Ease of access to multiple features.

Puntos en contra:

At times, not user friendly and hard to navigate.