17 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

¿Qué es SimpleX?

Consola de minería de texto universal basada en la nube que ayuda a las empresas a analizar datos de texto a través de PLN e IA.

SimpleX está impulsado por capacidades de PLN de vanguardia entregadas a través de una excelente UI (interfaz de usuario, por sus siglas en inglés) a fin de obtener una óptima interfaz humano-máquina.
Esta herramienta de productividad reduce 10 veces el tiempo dedicado al análisis de datos de texto.
Incluye funciones estándar (extracción de palabras clave, análisis de opiniones y más) y muchas funciones patentadas (originalidad, agrupación automática y más).

¿Quién usa SimpleX?

SimpleX Open está dirigido a los responsables de estudios de mercado, los consultores, encargados de RR. HH. y profesionales de CX, así como a gerentes de productos que buscan analizar rápidamente los datos de las encuestas y los comentarios de los clientes.

¿Dónde se puede implementar SimpleX?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Simple Decisions

Asistencia de SimpleX

  • Chat

Países disponibles

Afganistán, Albania, Alemania, Andorra, Angola y otros 223

Idiomas

francés, inglés

Precios de SimpleX

Precio inicial:

17,00 €/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sí, ofrece una versión gratuita

SimpleX dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de SimpleX está disponible a partir de 17,00 €/mes.

Planes de precios consigue una prueba gratuita

Sobre el proveedor

  • Simple Decisions

Asistencia de SimpleX

  • Chat

Países disponibles

Afganistán, Albania, Alemania, Andorra, Angola y otros 223

Idiomas

francés, inglés

Imágenes y vídeos de SimpleX

SimpleX Software - 1
SimpleX Software - 2
SimpleX Software - 3
SimpleX Software - 4
Ver 4 más
SimpleX Software - 1
SimpleX Software - 2
SimpleX Software - 3
SimpleX Software - 4

Funciones de SimpleX

  • Análisis de sentimientos
  • Chatbot
  • Detección del idioma
  • Etiquetado
  • Extracción de datos
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Varios idiomas

Alternativas a SimpleX

Kimola Cognitive es una plataforma de aprendizaje automático para analizar los comentarios de los clientes.
Sistema de análisis de datos de texto cualitativo, que se puede utilizar en el análisis de resultados de ensayos clínicos, respuestas de encuestas y más.
Las herramientas de análisis cualitativo ayudan a cualquier persona a analizar datos y descubrir información valiosa, en todos los sectores.
Chattermill unifica los comentarios de los clientes, la asistencia al cliente y los comentarios de productos en una única plataforma para analizar los datos de los clientes a escala.
Oxcyon desafía el portal de gestión de contenido empresarial (ECM [Enterprise Content Management]) tradicional, el espacio del sistema de gestión de contenidos (CMS [Content Management System]) con una poderosa y única solución de Centralpoint. 220 módulos, incluido SSO.
Plataforma de perspectivas del cliente
Squirro: IA generativa lista para la empresa para búsqueda, información y automatización. Cuenta con la confianza de bancos centrales y más de 30 líderes del sector.
Keatext es una solución de analíticas de texto que ofrece recomendaciones e informes basados en IA y que aprovecha GPT para mejorar la experiencia del cliente.
Proporciona a las empresas soluciones de IA conversacional rentables a través de chat, correo electrónico y voz para transformar la interacción con el cliente.

Opiniones de SimpleX

Evaluación media

General
5,0
Facilidad de uso
5,0
Atención al cliente
4,9
Funcionalidades
4,9
Relación calidad-precio
4,8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
100%
Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Artículos deportivos, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Great software to help me understand text data

5,0 hace 2 años

Comentarios: Great [SENSITIVE CONTENT] and team and they really made me feel heard after trying their tool.

Puntos a favor:

I really liked how easy it was to import all of the information and how accurate the AI is.

Puntos en contra:

As an e-commerce owner, I wish that it could more easily connect into Shopify, but understand why it doesn't.

Respuesta de Simple Decisions

hace 2 años

Many thanks for your review. Webhook API is on our roadmap as well as pre-trained classfication models

Kris
Director, Global Brand Marketing & Strategy en EE. UU.
Consultoría de gestión, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Superb QDA software for researchers seeking deeper insights.

5,0 hace 2 años

Comentarios: I've been looking for this kind of tool for years. Other tools are way too expensive and are traditionally targeted to large market research firms who can afford corporate or enterprise level pricing. SimpleX is a godsend for my modestly sized small business. The UI is simple and elegant. The AI algorithms are powerful. The level of control over your data is unmatched. And the cherry on top is that support has been responsive and open to ideas.

Puntos a favor:

I've used other QDA software that require manual tagging and coding. SimpleX merges new advancements in AI and NLP to make a burdensome process of qualitative analysis, simple and easy. I really appreciate the level of control SimpleX gives me when I'm analyzing hundreds of responses. It's a nice balance between control and finesse. The UI is not clunky like other platforms, and is elegant in its simplicity.

Puntos en contra:

The product is still new, and as such, features are still being developed and deployed. Areas where I wish I had immediate access are mostly related to reporting and charts. I am so excited at how my data is being analyzed, that I'm missing an opportunity to be able to share a link to a digital or interactive report that clients can see.

Alternativas consideradas previamente: NVivo y ATLAS.ti

Razones para elegir SimpleX: I've used nVivo and Atlas.TI, as well as a few other similar QDA software within my price range, but all of them require manual coding and—last time I checked—don't offer AI-powered analysis. Additionally, many of the current QDA software available seems to be mostly tailored to Microsoft or non-apple computers. SimpleX, on the other hand, is web-based and OS-agnostic, which is a big plus.

Software anterior: NVivo y ATLAS.ti

Razones para cambiar a SimpleX: The reason is simple: AI-powered features to help streamline my workflows.

Taiwo
Customer Service Representative en EE. UU.
Telecomunicaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Best Tool For Text Mining

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

I like the multiple and amazing text mining features It comes with great AI capabilities It makes content management a breeze.

Puntos en contra:

Has quite effectively met our needs and no complaints

Thorsten
Editor in Chief en Alemania
Prensa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Examines the Intent of Searchers

5,0 hace 2 años

Comentarios: I've been using this tool for a while, and I love it. The analytics are rapid when analyzing 7000 topics. My personal use case is not a survey; it is for my niche website, which examines the intent of searchers in terms of how they search on that topic or product to help me optimize my content strategy. The results are stunning! This tool has made all the difference in my business by helping me understand what people want and need from (my) websites. There are suggestions of what other people searched for in the same category as yours, advertisements popping up everywhere for products related to your topic, and often an answer box below the search result showing what someone else thought was relevant to your query but was not trustworthy or helpful in any way whatsoever. With SimpleX, you can quickly and easily see the most relevant results for any keyword or phrase. This has saved me so much time and frustration! Being able to analyze all of this data quickly without having overwhelming numbers in front of you is a game-changer! Everything on my website is now tracked by SimpleX – including social media shares, organic search data (and Moz Rank), newsletter signups, etc. The analytics are so quick and easy to use that anyone can access them within minutes - even if they're not tech-savvy! This has saved me SO MUCH TIME in the past year or two. THANK YOU!!

Puntos a favor:

SimpleX is quick, easy to use, affordable, and provides fantastic results! What I like most about this SaaS AI tool is how it analyzes text data. When you search for something on Google or Facebook (or even your website), there is so much information coming at you from every angle.

Puntos en contra:

In my case, I would need plenty of rows per month; the normal pricing model of the Solution targets a different market with fewer rows per month.

Sam
CTO en Israel
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Great survey Analasis

5,0 hace 2 años

Comentarios: As a freelancer I'm offering my client form survey services using Form system, Simplex came just on time to close the loop and now I can sell another service to my clients: Survey analysis.
If you need to have a better understanding for your customer feedback, simplex is the tool you need.

Puntos a favor:

The UI is very clear and very powerful. There are a lot of options to automate your analysis of your survey without the need to fully understand the system. The support is great and support member made for me a quick tour on the main features of the system.

Puntos en contra:

There is a learning curve, but once you understand all options you'll have a powerful tool in your hands. At this moment they have Integration with Zapier only, they plan to add a webhook api in the near future which will allow me to send the form submissions directly from my form system.

Sandra
Sandra
Coach et consultante en Francia
Usuario de Linkedin verificado
Formación profesional y coaching, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Une bonne découverte

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

L'ergonomie et la facilité de prise en main

Puntos en contra:

Le chargement des verbatims par bloc de 1000 (le plafond va évoluer).

Respuesta de Simple Decisions

hace 2 años

Thanks for your review. Indeed max import size is now 5 000. Rgds

Olivier
HR Consultant en Francia
Recursos Humanos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

An fantastic tool !

5,0 hace 2 años

Comentarios: I've been able to try and to use several tools in the same field of expertise (semantic analysis), and nothing compares to SimpleX. My team and I have been able to analyse, categorize and understand high volume of data at a very high level of accuracy. In my opinion, the SimpleX AI has no match for sure ! I was extremely impressed how accurate and precise it is, and we will continue to use it for a long time.

Puntos a favor:

The UX, the power of the Artificial Intelligence, the filters, the ability to integrate our own framework, the support team...

Puntos en contra:

Nothing so far...