ServiceM8

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Por ServiceM8

¿Quién usa ServiceM8?

ServiceM8 está destinado a los sectores de electricidad, fontanería, paisajismo, TI, limpieza, climatización, control de plagas, herrería, bienes inmuebles, seguridad, energía solar, servicios de propiedades y reparación de dispositivos.

¿Qué es ServiceM8?

ServiceM8 es para pequeñas empresas de servicios con menos de 30 empleados. Gestión potente de estimaciones, programación, facturación, programas de mantenimiento, informes de seguridad, clientes y mucho más. Reduce drásticamente el tiempo de administración al enviar las facturas directamente a Quickbooks Online o Xero. ServiceM8 es fácil de usar, ofrece una rápida curva de aprendizaje e incluye una prueba gratis, ¿así que por qué no lo pruebas hoy mismo?

Información sobre ServiceM8

ServiceM8

http://www.servicem8.com

Fundada en 2010

Resumen de precios de ServiceM8

ServiceM8 no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de ServiceM8 está disponible a partir de 9,00 US$/mes.

Precio inicial

9,00 US$/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de ServiceM8

Programas para electricistas
Acceso móvil
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del tiempo
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Programación del mantenimiento
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Aplicación móvil
Base de datos de clientes
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Disposición de propiedades
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de flota
Historial de atención al cliente
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de actividad de plagas
Seguimiento de uso de pesticidas
Acceso móvil
Enrutamiento
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de químicos
Presupuestos y estimaciones
Programación

Opiniones de ServiceM8

Mostrando 5 de 282 opiniones

General
4,7/5
Facilidad de uso
4,6/5
Atención al cliente
4,6/5
Funcionalidades
4,4/5
Relación calidad-precio
4,8/5
Timothy S.
Owner
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2017

"I love this product. I am a daily user and use it for all of my online invoicing for my business. "

Comentarios: A real time-saver and great for monitoring all invoice statuses -

Puntos a favor: My favorite feature is the way you can send via email, a past due notice for your invoices and how easy it is to customize all email templates. Customize your quotes, estimates, invoices, past due invoices, and schedule the past due invoice notice date

Contras: Only that you can only schedule one follow-up past due invoice. I would like to send past due notices every 15, 30, 45 days and send demand for payment emails at 60 and 90 days and then a notice for collections notice at 112 days stating past due account goes into collection at 120 days - Then it is out of our hands -

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2017
Katherine B.
Director
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/5/2019

"A must have for trades"

Comentarios: We have only been using the platform for a month

Puntos a favor: - The pricing structure is something that initially drew our attention. Instead of being per user it is a monthly fee (plus add-ons).
- The job scheduling is very easy to use and with a team scheduler add-on you can select multiple team members for the same job.
- the phone app is extremely useful. You can select to text a customer when you are on route (providing you've set it all up before hand).
- You can take payment in the field as well as invoices generating a link that customer's can click on to make payment. Payments are shown in the job diary.
- job diaries are autogenerated so you can see a good audit trail from creation to closure. You can add to existing jobs from the inbox feature.
- the network request add-on is really useful for our business where we use contractors who don't require a logon to our system but complete jobs on our behalf. We have set our templates up with forms and questions that need completion and when these are done it shows up on our portal which says time having to manually enter data in from emails.

Contras: - Sometimes the navigation functions can be time consuming. It would be handy to raise a job from within the client module window (i.e. when you open a client you can view current and past jobs but you cannot raise a new one and therefore have to go to dispatch board).
- It would be good to have a shortcut to raise a new job on the main menu rather than having to select dispatch board.
- the asset scanning only appears to work with purchase stickers from ServiceM8 (unless we haven't discovered correctly how to do this with other ones...)
- It is limited to IOS so we have had to purchase iPad minis to sync with our android devices.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/5/2019
Lauren M.
Office Manager
Servicios para instalaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/8/2016

"Needs More Customer Focus For Future Improvement"

Comentarios: Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin time for invoicing and that is batch invoicing. Customer service unable to help with timelines for this upgrade or indication if it will be implemented?

Puntos a favor: Stability in remote areas where signal is poor, Servicem8 holds up and we've tried them all

Contras: Invoicing more than one job for one client during the month, no ability to combine jobs into one invoice? Feature requested in 2012 for batch/bulk invoicing and still nothing....

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/8/2016
Julio e M.
Partner
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/5/2019

"Best Service Managing software I have used!"

Comentarios: Ease to schedule, invoice, quotes and payments.

Puntos a favor: It is a very well rounded software. Every year they add new features at no cost that improve the interaction with it.

Contras: Wish they mad a version for Android. Most of my team uses Android and we have to provide them with an Apple device in order to use the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/5/2019
Sig H.
Owner
Servicios medioambientales, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/1/2020

"Horrible Customer Service"

Comentarios: Very frustrating!

Puntos a favor: Our franchise likes the product. I registered prior to them getting the franchise edition. I'm on the franchise edition and the single subscription. They have ServiceM8 has been double dipping on me since Oct. I've called emailed, chatted and they will not cancel nor would they direct me on how to cancel my single subscription. At least not until yesterday January 28, 2020. Oh but before I could cancel today they billed me again.

Contras: Horrible customer service when it comes to trying to cancel service. No one in chat or by email or phone knows how to cancel their service. I've been reaching out to cancel since Oct. I finally got through to someone yesterday that walked me through settings and said to click the red button. I said what red button? I'm a mobile user and have never used a PC with app. Was told to login that way and cancel. However before I was able to login today I was billed for another month of service. Cannot report them to the BBB as they are located in Australia -

Respuesta de proveedores

por ServiceM8 el 18/2/2020

Hi Sig H.

We're sorry to hear of this experience you've had with ServiceM8.

For security reasons we can't cancel an account on a customer's behalf; it must be done by you through the secure and structured account cancellation process. We do have a public "How to cancel my account?" article in our Help Centre (https://support.servicem8.com/hc/en-us), but it's clear we let you down in our interactions if we didn't clearly explain the process from the start, direct you toward the help article, and clarify that an account can only be cancelled through the Online Dashboard login, and for this we apologize.

If you haven't done so already, please send us an email at support@servicem8.com referencing your cancelled account and we'll be happy to see what we can do about refunding some of these subscription fees.

All the best,
The ServiceM8 Team

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/1/2020