15 años ayudando a las empresas españolas
a elegir el mejor software

¿Qué es ActiveCollab?

ActiveCollab ayuda a saber qué sucede en cualquier momento del día o de la noche. Con él, tú sabes quién trabaja en qué, cuándo se debe entregar el trabajo, cuánto presupuesto se ha gastado, quién tiene demasiado trabajo para hacer y cómo se superponen los plazos y las responsabilidades en varios proyectos. ActiveCollab es perfecto para agencias, consultorías de TI y otras empresas que ofrecen soluciones creativas a sus clientes. Con ActiveCollab, se dedica menos tiempo al trabajo pesado y más tiempo a hacer lo que realmente importa.

¿Quién usa ActiveCollab?

Más de 200 000 empresas usan ActiveCollab para administrar sus proyectos y aumentar la productividad. Las empresas de software, universidades, agencias de publicidad y estudios de diseño usan ActiveCollab todos los días.

ActiveCollab Software - 1
ActiveCollab Software - 2
ActiveCollab Software - 3
ActiveCollab Software - 4
ActiveCollab Software - 5

¿Tienes dudas sobre ActiveCollab? Compara con una alternativa popular

ActiveCollab

ActiveCollab

4,5 (399)
11,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
116
17
4,5 (399)
4,4 (399)
4,4 (399)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
7,75 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
160
20
4,0 (14.018)
4,3 (14.018)
4,2 (14.018)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a ActiveCollab

Jira
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Metodologías ágiles
Planificación y programación de proyectos
Harvest
Funcionalidades más valoradas
Facturación
Gestión de control de horas
Seguimiento del tiempo en línea
OpenProject
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Planificación y programación de proyectos
Varios proyectos
Redmine
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Priorización
Seguimiento de estado
Avaza
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Programación de tareas
monday.com
Funcionalidades más valoradas
Gestión de empleados
Panel de comunicaciones
Seguridad de datos
ProjectManager.com
Funcionalidades más valoradas
Edición/actualización de tareas
Planificación y programación de proyectos
Seguimiento de creación de informes y proyectos
Shortcut
Funcionalidades más valoradas
Edición/actualización de tareas
Gestión de tareas
Seguimiento de progreso de tareas
Basecamp
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Seguimiento de creación de informes y proyectos

Opiniones de ActiveCollab

Evaluación media

General
4,5
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,4

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
60%
4
32%
3
5%
2
2%
1
1%
Adrián
Adrián
Nutricionista en España
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Facilita la planificación

4,0 hace 7 meses

Puntos a favor:

Simplifica la gestión de proyectos y la colaboración en equipo, mejorando la eficiencia y la calidad del trabajo.

Puntos en contra:

La curva de aprendizaje de las funciones avanzadas de ActiveCollab es grande.

Aleksandar
Aleksandar
C# Developer en Macedonia del Norte
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Perfect Project management tool.

5,0 hace 4 años

Comentarios: ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types. If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more. While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Puntos a favor:

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Puntos en contra:

Lack of integration with Git or another version of control system.

Mohamed
Senior Engineer en Marruecos
Ingeniería civil, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

A simple Project Manager's review

5,0 hace 12 meses

Comentarios: Overall very smooth experience for me. Fast bandwidth. Bug free experience.

Puntos a favor:

Project view grouping and filtering with grid and table layout. This is a killer feature for my use case.Very simple yet comprehensive overall system design. This is important for me as my coworkers came from different backgrounds.Activity View is very effective to have an overall view on what's going on without wasting a lot of time.Mobile Application gets the job done. No bugs, no unexpected behavior.

Puntos en contra:

The optional GetPaid (invoicing and payment management) paid add-on is honestly not for me. It's a very nice and really good addition for more simple uses case like when we just started business, but It definitely needs more attention to fit our needs. We finally opted for a more specialized product to keep track of our finance.

Mari-Nella
Owner en Namibia
Diseño, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión
Fuente: SoftwareAdvice

Alternativas consideradas previamente:

It is a beautiful app but not that useful

2,0 hace 3 años

Comentarios: It was nice in the beginning but I just soon realised I needed something with easier to use features and no hidden costs. Onces a app like this becomes too complicated to navigate or customise - you will not use it as you need to daily because of that hassle.

Puntos a favor:

It is beautifully designed so initially it seemed easier to use and navigate. It had a client portal and I could track my jobs and invoice/do estimates all from one place.

Puntos en contra:

It has hidden fees. Everywhere it advertises itself as only 7.50 a month. - But using the MAIN FEATURES OF WHY I WANTED THIS APP is extra, like invoicing, time tracking and using the client portal. This was not made clear initially. The client service is terrible. I would ask questions but there response was really terrible english language - not what I would expect from an international app that everyone should be able to understand. Especially a client service person called Darla. Terrible and rude manners and unhelpful.!

Respuesta de Active Collab

hace 3 años

We appreciate your honest feedback, and we are sorry to hear you had this experience with ActiveCollab. As for the pricing, additional features such as Invoicing, Time Estimates, Workload, Availability, etc., are listed in the GePaid bundle section, which is charged additionally and is not a part of the basic paid plan. You can check out our pricing on the official site here: https://activecollab.com/pricing

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Alternativas consideradas previamente:

Finally a project management system small businesses can afford

5,0 hace 2 años

Comentarios: We have been using ActiveCollab for around 4 years now and they continue to work on ways to fineness the tool for the better. The support team has always been very responsive -- although we have only had a few SOS calls they AC team reacted quickly and we were able to continue work with very little interruption.

Puntos a favor:

Visually easy to see what projects and tasks are priority. I also love the budget tracker which allows me to make sure projects stay on budget. This program is extremely easy to learn to use as both an administrator and a day-to-day user. I have worked with so many project management systems in my career (some at a much higher price point) and ActiveCollab is a true competitor for a fraction of the cost.

Puntos en contra:

When pulling invoices, I wish we had more options as to how to import the time entry notes. Because we require our team to place notes as to what they were doing for the hours logged - we do spend more time than desired editing invoices once the data is pulled in.