¿Qué es Hippo CMMS?

Hippo CMMS es una solución de gestión del mantenimiento basada en la web potente, asequible y fácil de usar. Su plataforma flexible y sus potentes funciones de CMMS (gestión de mantenimiento asistido por computadora, por sus siglas en inglés) se adaptan a diversas necesidades de la industria, desde la fabricación hasta la atención médica, la hostelería, la educación y más. Hippo hace que lo complejo sea fácil mediante su interfaz gráfica, sus usuarios ilimitados y un excelente equipo de asistencia al cliente. Con más de 15 años de experiencia, Hippo ha sido esencial para agilizar las operaciones de mantenimiento en más de 1200 organizaciones.

¿Quién usa Hippo CMMS?

Hippo ofrece soluciones flexibles de gestión del mantenimiento para una gran variedad de sectores, como fabricación, atención médica, hostelería, gestión de propiedades, educación, comercio minorista, organizaciones sin ánimo de lucro y más.

¿Dónde se puede implementar Hippo CMMS?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • iOFFICE
  • Ubicado en Salt Lake City, EE. UU.
  • Fundada en 2013
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, México, Reino Unido

Idiomas

español, francés, inglés

Sobre el proveedor

  • iOFFICE
  • Ubicado en Salt Lake City, EE. UU.
  • Fundada en 2013
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, México, Reino Unido

Idiomas

español, francés, inglés

Imágenes y vídeos de Hippo CMMS

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Vídeo de Hippo CMMS
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Hippo CMMS

35,00 US$/año
Versión gratuita
Prueba gratis
69,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
45,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
45,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Hippo CMMS

  • Acceso móvil
  • Control de inventario
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de equipos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de servicios
  • Integraciones de terceros
  • Mantenimiento preventivo
  • Para equipos mecánicos
  • Planificación de instalaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada/salida
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de equipos

Alternativas a Hippo CMMS

El software de gestión de servicios más rápido, fácil de usar y valioso para automatizar todo, desde el primer contacto con el cliente hasta la recepción del pago.
LogicData, como expertos en Infor SyteLine/CloudSuite Industrial durante más de 30 años, ayuda a los fabricantes a alcanzar el éxito operativo.
Importante CMMS que abarca todo el espectro de actividades de mantenimiento y te ayuda a mantenerte al tanto del mantenimiento preventivo.
Sistema informatizado de gestión de mantenimiento (CMMS). Software intuitivo: automatiza los pedidos de trabajo y programa las tareas de mantenimiento preventivo.
Cloud-based maintenance management tool that helps small to large sized firms with work tracking, asset inventory and auditing.
Esta solución de órdenes de trabajo organiza solicitudes de servicio; programa tareas recurrentes; rastrea activos, tiempo y materiales y cuenta con capacidades de creación de informes.
El software de gestión de mantenimiento local o basado en navegador MPulse ofrece herramientas confiables de programación, seguimiento, mantenimiento y creación de informes.
DIMO Maint, especialista en solución CMMS.
ProSpace is a Singapore-based company that can help organizations successfully manage hybrid work, and maximize their space utilization
Flexible software automation solutions including full-integrated for complete privacy and security or integrated cloud-based system
A construction cloud platform deployed to collect vendor tags, equipment asset data and spares data on major capital projects.
Una solución de software de mantenimiento fácil de usar y móvil que te permite administrar fácilmente activos, MP, WOS (órdenes de trabajo, por sus siglas en inglés) y mucho más.
Software para gestión y mantenimiento de activos, espacios e infraestructuras. Convierte estos costes en un área con retorno medible e impacto en la cuenta de resultados. Descubre más sobre Rosmiman

Opiniones de Hippo CMMS

Evaluación media

General
4,4
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,7
Funciones
4,2
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
49%
4
43%
3
7%
2
1%
Marishia Q.
Marishia Q.
Vendor Relations Analyst en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Good for keeping maintenance tasks organized

5 hace 3 años

Comentarios: I work in a vendor relations position in A/P. This streamlines the companies maintenance records for all of the senior facilities and the data or invoices are in the system organized and in detail for each department from the actual maintenance request, to the facilitating, to payment of invoices from the vendor and it makes the payment process seamless.

Puntos a favor:

Anyone can use it, and can be tailored to special requests.

Puntos en contra:

This software is extremely functional. I wouldn't change anything.

Respuesta de Hippo CMMS

hace 3 años

Thank you for your review, Marishia! I'm glad Hippo is helping you and your team not only to keep track of your maintenance tasks, but also to streamline records and invoices for the A/P department. It's always great to hear when different departments take advantage of Hippo tools and features. Please don't hesitate to contact us if you ever need any assistance. Warm regards, Fabio Carvalho Customer Success Adviser 866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

Christopher G.
Director of Operations en EE. UU.
Hostelería, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

A rich tool that's keeps getting better and better

4 el año pasado

Comentarios: We are using Hippo to track the work for our engineering teams across our two hotels. It's a great tool and getting better all the time.

Puntos a favor:

Hippo is fairly easy to set up and use and it's simple enough to easily roll out to other users. The recurring / scheduled WOs are great for PM. The recently-released app makes Hippo even easier to use when mobile -- a key feature for my organization. The calendar view is important for our team. I like the database query tool, but wish you could duplicate queries. The customer service is excellent! -- second to none!

Puntos en contra:

The primary challenge for our organization using Hippo is finding WOs once open. It would be nice if there were a bucket/queue for NEW WOs awaiting assignment instead of having to search for them amidst all the other work orders. Search is getting better and easier with the app, but requires re-entering search criteria every time you click into a WO and back out. Also, it would be nice if there were a way to time-delay/park items ("snooze this for a week and the put it back in the queue to be assigned"). Lastly, I would love if there were a way to customize the WO field layout, remove fields, add custom fields and change whether ANY field is required or not (instead of the 4 that can be modified).

Respuesta de Hippo CMMS

el año pasado

Thank you, Christoper, for the honest review! We will definitely take your suggestions into consideration for what we could improve on, we always love to hear feedback on how we could become an even better product. Cheers!

Steven H.
Maintenance Assistant en EE. UU.
Práctica médica, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Ease of use and everything being under one roof.

5 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: A positive one with relatively few bumps. Technical support is amazing.

Puntos a favor:

Ease of use, scheduling, communication, reports, and especially technical support.

Puntos en contra:

Initial set up of putting all the association's information into the software.

Thiago N.
Sustainability & Special Projects Assistant en Canadá
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

An execellent tool

3 hace 3 años

Comentarios: Besides the cons, Hippo is an excellent maintenance tool. It is organized, simple and easy to use. I use Hippo every day, adding, editing and sometimes creating work orders. And I have an excellent experience with the support team. Sometimes we have in-depth discussions on how we can improve our expertise about Hippo and finding solutions to our requests.

Puntos a favor:

The software is user-friendly. In a few clicks, you can find what you are looking for. Good in extracting reports. Hippo it is organized and store thing properly.

Puntos en contra:

You can't close more than one work order per time. Adding a piece of equipment, or adding a location should be more natural than add one by one. We can't have a hierarchy relationship between work orders. Hippo should allow us to create predecessors and successors dependencies. So, you can have a main project closed when its small pieces of work orders were settled first. Improve the way that hippo manages spare parts. Hippo should Create a separate space to register the spare parts instead of using per facility.

Respuesta de Hippo CMMS

hace 3 años

Hi Thiago, As you know, we appreciate the feedback (both pros and cons) so that we can improve. We are constantly trying to make Hippo better, and adding new features. One thing I would suggest would be to customize a work category. For example, create a "Projects" category. This will allow you to keep associated tickets together. It also allows you to search for work orders and run reports in that category much easier and faster. I know you are in touch with our support team often, and please continue to reach out to us. Have a great day and enjoy the rest of our summer! Mel Motoch

Melonai B.
Assistant en Canadá
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Organized WORK ORDERS

4 hace 3 meses

Comentarios: Very good.

Puntos a favor:

Great to be able to keep track of all the trades, and work orders. Also, to do reports if we require historical work done.

Puntos en contra:

Not the simplest to navigate, for me as well as the building custodians. Some tricky aspects in the admin. Fortunately, we can send a question out to HIPPO CHAT.