¿Quién usa Snow License Manager?

Cualquier organización que necesite una solución SAM madura

¿Qué es Snow License Manager?

Snow License Manager está diseñado para reducir el riesgo, el costo y la complejidad asociados con los activos y licencias de software. Miles de organizaciones de todo el mundo confían en Snow License Manager para evitar gastos excesivos en los derechos de software al mismo tiempo que se aseguran de que cumplen plenamente con las reglas de licencia.

Información sobre Snow License Manager

Snow Software

http://www.snowsoftware.com

Fundada en 1997

Resumen de precios de Snow License Manager

Snow License Manager no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

Funciones de Snow License Manager

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Activación del producto
  • Gestión de nodos
  • Licencia de evaluación
  • Licencia para dispositivos móviles
  • Protección anticopia
  • Seguimiento de licencias

Lista completa de Software de gestión de licencias

Alternativas a Snow License Manager

Más alternativas a Snow License Manager

Opiniones de Snow License Manager

Mostrando 5 de 8 opiniones

General
4,2/5
Facilidad de uso
4,5/5
Atención al cliente
3,2/5
Funcionalidades
4/5
Relación calidad-precio
3,8/5
George C.
IT Compliance Manager
Alimentación y bebidas
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/7/2018

"Snow License Manager is revolution in software and hardware asset management"

Comentarios: It is my main source of data for my software asset management program at a company of 18,000 employees.

Puntos a favor: I like the ease with which software and hardware can be searched and viewed at a glance. Also, the reporting module is very powerful. Reports for everyone from the PC Tech team all the way to C-level are pre-configured and ready to be exported.
In addition to that it can act as a contract management repository and an IT finance management (ITFM) tool , with a T.C.O. of every asset in your organization.

Contras: Almost an overwhelming amount of data is gathered. There are so many screens and modules that it takes a while to learn and master. Also, implementation and entitlement gathering is time consuming.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/7/2018
Pawel C.
License manager
Almacenamiento, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/5/2020

"SNOW review"

Comentarios: I'm working on it every day from 2 years and in general I have positive opinion about it.

Puntos a favor: The software give me possibility to be in control with software consumption min large company, i can easily create many reports and .csv or .pdf files.

Contras: I don't like support- there is always problem with time of response etc. The true is that on the market of that kind of software SNOW is the most popular and they should provide more resources to support their clients.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/5/2020
Usuario verificado
License Manager
Transporte/transporte en camión/ferrocarril, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/5/2020

"Software Asset Management solution for medium companies"

Comentarios: It's good software, but still require a lot of work to make it better. Flexera is still better.

Puntos a favor: Ease of use after the implementations is completed in full.

Contras: The support is horrible, you need to pay for all additional features. Dashboards that show incompliance based on the number of products instead of users and installations.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/5/2020
Katarzyna K.
Contract Specialist
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/6/2020

"Snow License Manager - licenses and agreements management tool"

Puntos a favor: The SLM is easy to use, intuitive, you can manager a lot of licenses at once. Reports gives you a good oversight ot the usage of the software within the company

Contras: Sometimes it's very slow, if you are generating reports with many rows it can crash and re-generating report is required.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/6/2020
Joshua H.
Infrastructure Services Manager
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/6/2018

"Tried to work with Snow Support for years - not helpful."

Puntos a favor: The product does what it is suppose to do. It looks great and is a powerful tool for us. The cost was good when using a re-seller with purchase power.

Contras: Support is the worst. The smallest questions take days, sometimes weeks to get anything back. Initial install was flawed and took several months for SNOW to acknowledge the setup was incorrect. We hosted our environment with another company and had no access to admin tools. This caused us to rely on SNOW for answers which took an enormous amount of time to solve. Our last issue took more then 2 weeks for even after follow up emails. On the final followup email for status weeks later, we stated that we are looking at other vendors and to cancel our ticket. Within 1 hour, they closed the ticket with the comment "Customer is going to another vendor". Weeks with no response, but an hour to close the ticket. Hosted service has limited admin tools.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/6/2018