FieldAware

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Por FieldAware

¿Quién usa FieldAware?

FieldAware is perfectly suited for field service businesses of all sizes and industries. Any company that has field workers servicing customers remotely can benefit from our solution.

¿Qué es FieldAware?

Our made-for-mobile, cloud-based software was designed from the ground up to provide ease-of-use with total flexibility. With FieldAware, you will amaze your customers, make your team more productive and stay ahead of your competition. Your business deserves the most powerful and easy to use field service management system available, including work order management, job scheduling asset management and more.

Información sobre FieldAware

FieldAware

http://www.fieldaware.com

Fundada en 2009

Resumen de precios de FieldAware

FieldAware está disponible a partir de 70,00 US$/mes. FieldAware no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. Consulta más información sobre precios de FieldAware a continuación.

Precio inicial

70,00 US$/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de FieldAware

Herramientas de planificación
Alertas y notificaciones
Gestión de reserva de habitaciones
Planificación de instalaciones
Planificación de personal
Programación a tiempo real
Programación automatizada
Programación de citas
Programación de cursos
Programación de grupos
Programación de recursos
Varias ubicaciones
CRM
Facturación
Generación de propuestas
Gestión de carteras
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Portal de clientes
Seguimiento horas/gastos
Costes de trabajo
Digitalización de documentos
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de clientes potenciales
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de centros de atención telefónica
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Portal de autoservicio
Programación
Seguimiento de trabajos
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Envíos
Facturación
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Programación del mantenimiento
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Expedición
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Acceso sin conexión
CRM
Comercial
Creación de informes de incidentes
Edificios residenciales
Estimaciones
Gestión de contratos
Gestión de subcontratistas
Integración contable
Pedidos de cambio
RFI y envíos
Seguimiento de equipos
Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
Subcontratistas
Base de datos de clientes
Cuentas de clientes
Eliminación de residuos
Enrutamiento
Facturación
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Programación
Seguimiento de equipos
Base de datos de clientes
Diseño del paisaje
Enrutamiento
Facturación
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de nóminas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Presupuestos y estimaciones
Programación de citas
Seguimiento del tiempo
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Control de inventario
Creación de órdenes de trabajo
Enrutamiento
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de trabajos
Mantenimiento preventivo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Base de datos de clientes
Compra y venta de entradas
Cámaras integradas
Escaneo de huellas digitales
Facturación
Gestión de contenedores
Gestión de corretaje de bolsa
Gestión de expediciones
Gestión de fábricas
Gestión de recepción y producción
Lectura de documentos de identidad
Logística
Reciclaje de papel y celulosa
Reciclaje de plásticos
Reciclaje de residuos
Reciclaje electrónico
Seguimiento de inventario
Seguimiento del precio de mercado
Admisión de pacientes
Base de datos sobre medicamentos
Creación de diagramas
Creación de informes de tiempo/tareas
Facturación
Firma electrónica
Programación
Seguimiento de empleados
Aplicación móvil
Base de datos de clientes
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Control de inventario
Disposición de propiedades
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de flota
Historial de atención al cliente
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de actividad de plagas
Seguimiento de uso de pesticidas
Comunicación sobre el terreno
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de cuidadores
Gestión de nóminas
Gestión de planes de cuidado
Gestión de seguros
Programación
Verificación de visitas
Costes de trabajo
Gestión de equipos
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Gestión de la logística
Gestión de materiales
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proyectos
Gestión de recursos
Gestión del mantenimiento
Programación
Catálogo de servicios
Creación de informes de servicio
Gestión de contratos
Gestión de incidentes
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Gestión de versiones
Gestión del conocimiento
Portal de autoservicio

Opiniones de FieldAware

Mostrando 5 de 49 opiniones

En general
3.6/5
Facilidad de uso
3.6/5
Atención al cliente
3.5/5
Funcionalidades
3.4/5
Relación calidad-precio
3/5

FieldAware makes it easy to manage field crews

Publicado el 20/8/2019
Davina F.
Executive Administration
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
4/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.

Puntos a favor: FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.

Contras: I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.

Fieldaware Review

Publicado el 14/11/2018
Joseph W.
Dispatch/Customer Service Manager
Servicios para el consumidor, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
4/5
Asistencia técnica
3/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall, fieldaware has been a great fit for our company . It has decreased the time it takes us to invoice, helps us keep detailed records of completed jobs, helps us track/schedule jobs and has enabled us to increase back office efficiency.

Puntos a favor: Fairly easy to use and set up, web based so no software required. After using it for several years have found it effective and they are improving and adding new features. Relatively stable.

Contras: Like all systems there is still room for improvement. Would like to see a little more customization in certain areas. Does take some thought to set up, good to have at least someone in your office that can become your resident expert. Have had the occasional issue but they usually get fixed fairly fast. Have found the quality of pictures, especially documents needs to be improved. Would like to see the pricing a little more competitive.

Great after recent improvements

Publicado el 27/11/2018
Usuario verificado
Field Service Engineer
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a fantastoc product which is great, easy and smooth to use daily!

Puntos a favor: I use this software on a daily basis for my job. After the recent set of updates it has improved it hugely. Now is a lot less clunky to use and now does background syncs so jobs and be completed and you can browse your next jobs, before you had to wait for the completed job to sync on a sync screen. It lays out clearly what lies ahead for the day or the week. Also great little features like calling the customer though the app and the passthrough to google maps feature.

Contras: Fieldaware seemed to have ironed out all my cons about the app. Keep up the good work guys!

Not For Everyone - But They'll Swear It Is

Publicado el 21/5/2018
Usuario verificado
Closeout Specialist & HR Administrator
Telecomunicaciones, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
3/5
En general
1/5
Facilidad de uso
2/5
Características y funcionalidades
2/5
Asistencia técnica
1/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We did not benefit from it.

Puntos a favor: I loved the sales pitch. That's where my interest ended. We ended up paying into the triple-zeros for our "trial" period, which is fine, if it would have delivered as promised. They were very friendly, and they do a great job on presentation. I'm sure that their software would work nicely for a company who didn't have customers with guidelines on how they want their deliverables or for a company who was just using it for dispatch or internal purposes.

Contras: Everything we tried to explain about our company ended up with their sales department telling us how WE could change to fit the software, not how we could use the software to make our lives easier. We wasted countless hours of payroll time and company resources to find out that there's absolutely no reason a company in our industry would use this software. But even as we canceled and stopped taking their calls, they swore up and down that if we would just give them a chance (that we more than generously did), they'd make it work for us. After spending all the time and money, we still get sales calls from their team, who act unaware that we were ever customers, and who will tell us about the amazing trial offer. They're pretty unaware for having the word "Aware" in the title of their application. They thought we should recruit our customers to accept their style of deliverable, regardless that we have contracts that stipulate how our deliverables are presented. Bottom line is that this software will only work if you are using it with internal customers who are all ready to adopt their way of thinking. You can't get them to understand that there are contracts with big companies who want things done a specific way because the Field Aware team thinks that their customer is always wrong. It's expensive and doesn't work for our industry.

Great for techs

Publicado el 18/5/2019
Joshua C.
IT Manager
Servicios, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: Reduce paper, increase accountability on job sites, expedite tech notes from on-site field visits.

Contras: Limitation of app, to one device. WOuld like to have the user sign in to their cell phone and iPad.