Sprout Social

¿Quién usa Sprout Social?

Sprout ayuda a las agencias y empresas, tanto grandes como pequeñas, a extraer valor empresarial real de las redes sociales a través de herramientas efectivas de participación, publicación, escucha y análisis.

¿Qué es Sprout Social?

Sprout Social ofrece soluciones de participación en redes sociales, publicaciones, análisis, escucha y generación de informes para agencias y marcas líderes, como Hyatt, Anthropologie, GrubHub, Ogilvy, Leo Burnett, Evernote y Zipcar. Disponible para navegador web, iOS y Android, Sprout permite a las marcas simplificar la gestión social, colaborar entre equipos y proporcionar una experiencia excepcional al cliente. Sprout Social es compatible con Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn y Google+.

Información sobre Sprout Social

Sprout Social

http://www.sproutsocial.com/

Fundada en 2010

Resumen de precios de Sprout Social

Sprout Social no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Vídeo de Sprout Social
Play
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Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Sprout Social

  • Análisis de páginas web
  • Análisis predictivo
  • Asignación de canales
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Métricas de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Pruebas A/B
  • Seguimiento de campañas
  • Seguimiento del ROI

Lista completa de Herramientas de análisis de datos de marketing

  • Control de versiones
  • Edición en tiempo real
  • Foros de discusión
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Lluvia de ideas
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas de colaboración

  • Calendario editorial
  • Categorización/Agrupación
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de marca
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de vídeos
  • Programación de publicaciones
  • Publicación multicanal
  • Segmentación por público
  • Seguimiento de conversión

Lista completa de Herramientas de marketing de contenidos

  • Análisis
  • Enfoque en grupo objetivo de clientes
  • Filtrado por palabras clave
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de conversión

Lista completa de Herramientas de marketing en redes sociales

  • Alertas configurables
  • Análisis de la competencia
  • Análisis de sentimientos
  • Evaluación del impacto
  • Gestión de la reputación
  • Panel de comunicaciones
  • Participación del cliente
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de influencers
  • Seguimiento de tendencias

Lista completa de Herramientas de monitorización de redes sociales

  • Análisis de sentimientos
  • Generación de reseñas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de respuestas
  • Ludificación
  • Métricas de redes sociales
  • Supervisión de redes sociales
  • Supervisión de reseñas

Lista completa de Herramientas para gestionar la reputación

  • Colaboración
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Participación del cliente
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de marcas
  • Supervisión de redes sociales

Lista completa de Herramientas para gestionar redes sociales

  • Análisis de sentimientos
  • Asistencia al cliente
  • Captura de clientes potenciales
  • Chat en vivo
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración multicanal de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Segmentación por público
  • Seguimiento de marcas
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión de redes sociales

Lista completa de Herramientas para social CRM

  • Análisis
  • Chat en vivo
  • Contenido en vídeo
  • Distribución de contenido
  • Gestión de bajas de la suscripción
  • Gestión de comunidades
  • Gestión de la comunicación
  • Ludificación
  • Recopilación de comentarios

Lista completa de Software de compromiso del cliente

  • Análisis
  • Análisis de sentimientos
  • Análisis de texto
  • Análisis predictivo
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión del conocimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Recopilación de datos multicanal
  • Segmentación de clientes

Lista completa de Software de gestión de experiencia del cliente

  • Análisis de campañas
  • Atribución de clientes potenciales
  • Informes personalizables
  • Programación de publicaciones
  • Recopilación de datos multicanal
  • Seguimiento de influencers
  • Seguimiento de la participación
  • Supervisión de competidores

Lista completa de Software para análisis de redes sociales

Alternativas a Sprout Social

Más alternativas a Sprout Social

Opiniones de Sprout Social

Mostrando 5 de 434 opiniones

General
4,4/5
Facilidad de uso
4,4/5
Atención al cliente
4,4/5
Funcionalidades
4,1/5
Relación calidad-precio
4/5
Jessi H.
Stay at Home Mom
Formación profesional y coaching, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 1/11/2017

"One of my go-to SM management tools"

Puntos a favor: Great user interface (I like it much better than Hootsuite's interface). Customer service is superb! Anytime I had any issues with using SproutSocial, their customer service was a chat or email away. Their customer service seems like a very small team of people, but they are very quick to respond and get to a solution. I've used SproutSocial for several different companies, both large and small, and it works great for managing it all. Analytical reports are clean and better than the ones in Hootsuite. My favorite features are the reports, social listing tools (You can see who's interacting with your company or specific keywords you set up) and being able to 'check off' messages or notifications that you have seen or responded to already. In HootSuite, you cannot do this and sometimes messages can be missed. Another favorite feature in the reporting is being able to compare your company page with competitors and see how you stack up agains the competition. Following/unfollowing accounts on Twitter is another great and useful feature.

Contras: There are a couple social networks that cannot be integrated with SproutSocial, and therefore I have to resort to also using Hootsuite. Things like LinkedIn Showcase Pages, Youtube, Vimeo, LinkedIn groups, Facebook groups to name a few cannot be scheduled or automated. SproutSocial covers the larger social media pages you need to manage like Facebook pages and Twitter. Because it cannot schedule at all social networks, I have to do most of my scheduling in Hootsuite.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 1/11/2017
Sarah V.
Content and Social Media Specialist
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/10/2019

"The Best Social Media Scheduling Platform Hands Down"

Comentarios: We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and nothing has come close to being able to handle our needs the way Sprout Social can.

Puntos a favor: Our team has used a variety of social media scheduling platforms, including Buffer, Hootsuite, Sprout Social, and others, and Sprout Social is by far our favorite for many reasons. • As an agency with hundreds of profiles, Sprout Social makes multiple account management a breeze.
• The scheduling browser is very easy to use.
• It offers ideal posting times to help you optimize reach and engagement.
• It offers a birdseye view of the month. (One of our pain points with Hootsuite was that this was not an option.)
There are also many features that those who work with social media every day can appreciate that the average user might not, such as: • The option to schedule and create a new post without having to click into a new window each time.
• The ability to download reports by platform and specific date easily and quickly.
• The option to view data which allows you to see which content is performing the best.

Contras: I won't beat around the bush. It's pricey. Very pricey. If you're a freelancer or not using social media daily, it may not be worth the investment. If you're an agency working with multiple clients or if social media is part of your daily routine, a scheduling software that offers everything Sprout Social offers is well worth it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/10/2019
Cassie S.
Digital Marketing Manager
Automoción, 5001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/12/2019

"Idea is great, follow through not so much.."

Comentarios: I would say I'm pretty neutral about it. I was so excited about using them but if I could rewind time I never would have switched.

Puntos a favor: I manage 13 different social media accounts so I need scheduling software to keep up with everything! The majority of the reports on sprout are the same as you can find on your social media channel, but having everything in one place makes reports easier.

Contras: We have had some issues with Sprout since we signed up and the customer service along with the follow-through has been less than ideal. First off you have no account manager, the guy who signed us up washed his hands of us the second he got the check. I found this out when we were having issues connecting our Instagram. After 2 MONTHS, yes 2 months, of talking to support and engineers none of which could help us solve the issue we finally spoke with someone who had an idea of what was going on. After a couple of hours on the phone with him, everything was all fixed, except it wasn't truly fixed. The next day we discovered that since they were having issues connecting our business FB to our business Instagram they just created another business page for us to connect it to. So now we have a business page out there that isn't ours that we can't get Fb to remove.
In addition to this major issue we have has small ones such as not being able to post a gif, and not being able to post multiple photos to Instagram through the desktop. It seems the more we use Sprout the more we realize it is not up to par.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/12/2019
Ellie G.
VP of Marketing
Entretenimiento, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/7/2020

"Good product, expensive for businesses with multiple social channels"

Puntos a favor: Easy to schedule posts, cool upgrades for tracking & analytics. User experience is great

Contras: No snapchat or Tiktok integration. Also, its really expensive if you have multiple social channels. Reasonable price for 10 channels but since each FB, insta, twitter, Linkedin, Pinterest etc counts as 1 channel, 10 goes fast. Also, Insta & FB are owned by same company and you can push your insta post to FB automatically so why do each count as a channel against your 10? We have 3 brands so that means I would have to pay for 18 channels (6 for each) with insta, twitter, FB, GMB, LinkedIn, Pinterest, that pricing gets crazy.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/7/2020
Usuario verificado
Marketing Communications Manager
Servicios para el consumidor, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/6/2019

"Great Social Tool to Manager Multiple Brands"

Comentarios: For the most part gives us an all-in-one social media management and creation tool. Perfect for collaboration and the structure of permissions and approvals helps on a team level.

Puntos a favor: Allows us to collaborate across our team with members in different locations. Love the notifications and ability to respond directly to social posts within the app. The ability to email posts to certain non-users helps, and being able to tag content types makes organization easy. The including reporting is robust and provides enough information across multiple platforms to make good decisions. The single inbox is ideal and is the reason we continue to use the platform. It's great to know if something was handled and by which user and the sense of accomplishment is there once you clear your inbox.

Contras: The listening tools are a separate cost and for our brands becomes too expensive to commit to. Which it had more feature built in like other platforms to scour and collect keyword mentions across other platforms (not just social).

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/6/2019