¿Quién usa Bynder?

Todos los sectores: Departamento de Marketing, consultor de marca, Departamento de Comunicaciones, gerente de marca, Departamento de Prensa, agencia de diseño, agencia creativa

¿Qué es Bynder?

Bynder es una solución cloud de Digital Asset Management (DAM) que ayuda a los profesionales a gestionar archivos con mayor facilidad todos los días. Cada usuario puede encontrar el documento adecuado en un instante gracias a una solución única y segura, accesible 24 horas al día, 7 días a la semana, en cualquier parte del mundo. Bynder fortalece el trabajo en equipo con instrumentos para compartir, editar, validar y formatear automáticamente los archivos para publicar el contenido correcto en el momento adecuado y en el lugar adecuado. Las marcas que utilizan Bynder mejoran la calidad de su contenido, reducen los tiempos de creación y calculan con precisión el retorno de la inversión de cada archivo.

Información sobre Bynder

Bynder

https://www.bynder.com/en/

Fundada en 2013

Resumen de precios de Bynder

Bynder no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. Consulta más información sobre precios de Bynder a continuación.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Bynder

Herramientas ECM
Acceso móvil
Archivo y conservación
Búsqueda
Control de versiones
Firma electrónica
Gestión de activos digitales
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de la información
Gestión del ciclo de vida de contenidos
Herramientas de colaboración
Control de la localización
Gestión de expiraciones
Gestión de la distribución
Gestión de licencias
Gestión de suscripciones
Marcas de agua
Protección PDF
Protección de aplicaciones de software
Protección de audio y vídeo
Protección de imágenes
Revocación de acceso
Seguimiento/Análisis de uso
Análisis/Seguimiento del ROI
Calendario de marketing
Flujo de trabajo de aprobación
Gestión de activos digitales
Gestión de contenidos
Gestión de gastos
Gestión de marca
Planificación de actividades
Planificación estratégica
Presupuestos y previsiones
Aplicación móvil
Biblioteca de activos
Búsqueda/filtro
Categorización de activos
Compartición de recursos
Control de versiones
Conversión de archivos
Creación de informes/análisis
Creación de marca personalizable
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de metadatos
Búsqueda de texto completo
Contenido en audio
Contenido en vídeo
Control de versiones
Editor de imágenes
Editor de texto
Formularios electrónicos
Gestión de SEO
Gestión de páginas web
Indexación de documentos
Modelos personalizables
Distribución y cumplimentación
Gestión de campañas
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de obras de arte
Gestión de proyectos
Gestión del cambio
Acceso sin conexión
Archivo de documento
Control de versiones
Conversión de tipo de archivos
Ensamblaje de documentos
Firma electrónica
Herramientas de colaboración
Indexación de documentos
Reconocimiento óptico de caracteres
Recuperación de archivos
Retención de documentos
Seguimiento de la conformidad

Opiniones de Bynder

Mostrando 5 de 137 opiniones

En general
4.4/5
Facilidad de uso
4.4/5
Atención al cliente
4.6/5
Funcionalidades
4.2/5
Relación calidad-precio
4.3/5

Unlimited Features and Customization, Great Support

Publicado el 4/12/2018
Ernest K.
Marketing & eCommerce Specialist
Bienes de consumo, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We came from manually coding our seasonal assets to a landing page for our dealers and distributors. It was a great experience for them but far too much time and effort to maintain. We Then migrated to an FTP solution that saved us a ton of time each season to upload assets but was an awful experience for our dealers. Upon researching DAM systems we came upon Bynder. We were drawn to them based on the branded experience and the ability to make it feel Ruffwear and not another generic file sharing platform. In the first 6 months the number of process improvements and ideas that have come about based on Bynder's abilities is amazing.

Puntos a favor: The amount of customization and branding combined with the features available are incredible. The on-boarding was organized and efficient. Post support, success manager is great to work with. The continuous improvements every month to the platform show the commitment to evolving the platform.

Contras: Due to the amount of features and customizations it can be a bit overwhelming unless you are in the system using it daily.

Functionality vs Speed

Publicado el 17/12/2018
Ron G.
Ecommerce Manager
Artículos deportivos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3/5
Facilidad de uso
3/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
3/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We are using Bynder as a digital assets manager to share images, campaign tools, and videos to our internal teams, dealers, distributors, and media associates. So far our outside visitors who use Bynder have found very few issues with the tool. However, others have found the interface daunting and difficult. We have had made huge concessions to our homepage to funnel visitors to our Bynder site forgoing many of the features.

Puntos a favor: I have grown to like Bynder's filter system and understand its power in finding assets quickly.

Contras: 1. There are always issues with load time and responsiveness.
2. Setting up permission levels and functionality is a real chore. Maybe it is our needs, but the initial setup was not well-explained.

Webdam is an image and asset repository online.

Publicado el 30/12/2017
Dennis G.
Web Developer
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Great image asset manager that allows teams to share assets and control access to those assets company-wide.

Puntos a favor: It let's you share assets with a team or company. I was the admin (in my previous position) for a Webdam install for about 300 users at a university. The assets can be available to all or you can share them with granular permissions. You can store images, videos, documents and other types of files.

Contras: The permissions were tricky to setup and sometimes had to be setup numerous times to actually work. The search was also a bit tricky to get good results.

It Does the Job

Publicado el 16/12/2019
Brionne G.
Chief Brand Experience Designer
Diseño, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We use Bynder to store all of our completed work, but that doesn't happen as much as we'd like because it takes a long time to upload each asset.

Puntos a favor: I like that Bynder is our one-stop-shop for all our digital assets. I also like how easy it is to log in to Bynder and instantly see what fellow coworkers are designing. It's a great place for inspiration that's on-brand because it was created by other designers in our company.

Contras: The interface is very clunky and it can be difficult to find what I'm looking for. It also takes so long to upload even a single asset that many designers forgo uploading their finished work to Bynder.

Good Overall Product - Needs Continuous Improvement

Publicado el 10/1/2019
Kathryn W.
Associate Manager of Creative Production
Bienes de consumo, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
3/5
En general
3/5
Facilidad de uso
3/5
Características y funcionalidades
3/5
Asistencia técnica
3/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The help-team is generally really responsive at the onset. But once the ticket has to go to engineering or product, I don't get any follow up on where my ticket stands or projected timelines for solving said problem.

Puntos a favor: Overall I like this product, I think it's generally user friendly for me as the admin. I find it easy to organize my assets and my users. Some of the reasons I find it cumbersome are because users within my organization are asking the system to do things that it's not capable of. (ie, using it more as a shareable dropbox as opposed to a directory of assets)

Contras: ...that said... I find myself having to put in tickets to fix or implement things that feel like they should already be a part of the integration. For example, I asked the system to kick out a report. Within webdam, the report pulled up 4,000 assets that fit the criteria I searched for. However, when I kicked out the excel file, it only showed the first 1,000. What's the point of reporting if I can't see the whole report? Also, my department established a process in webdam for Regular users and it worked for a year or so and then suddenly stopped working due to changes made in the system. It's currently being sorted out now, but it was a frustrating discovery.