
¿Quién usa Vend?
Moda y accesorios, muebles y accesorios para el hogar, tienda de regalos, artículos deportivos, pasatiempos y música, comercios minoristas de comida especializada y bebidas, comercios minoristas de salud y belleza y electrónica y computación.
¿Qué es Vend?
Vend es un POS de iPad diseñado para que los comercios minoristas vendan, midan, administren y hagan crecer el negocio. Los comercios minoristas en más de 20 000 tiendas utilizan Vend para aceptar pagos, rastrear a los clientes, administrar el inventario y ejecutar análisis de negocios para obtener información en tiempo real sobre el rendimiento comercial. Vend ofrece a los comercios minoristas acceso a herramientas más potentes e intuitivas que los sistemas empresariales, a una fracción del costo.
Información sobre Vend
Vend
http://www.vendhq.com
Fundada en 2010









Resumen de precios de Vend
Vend no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Vend está disponible a partir de 99,00 US$/mes.
Precio inicial
99,00 US$/mes
Versión gratuita
No
Prueba gratis
Sí
Vend: implementación y asistencia
Asistencia
- E-mail/Help Desk
- Preguntas frecuentes/foro
- Base de conocimientos
- Asistencia telefónica
- 24/7 (asistencia directa)
- Chat
Implementación
- Cloud, SaaS, Web
- Mac (desktop)
- Windows (desktop)
- iPad (móvil)
Formación
- En persona
- En línea en directo
- Webinars
- Documentación
- Vídeos
Funciones de Vend
Software de gestión para el comercio minorista
- API
- Acceso sin conexión
- Actualizaciones en tiempo real
- Análisis de evolución de ventas
- Análisis en tiempo real
- Base de datos de clientes
- CRM
- Creación de informes en tiempo real
- Creación de informes y estadísticas
- Creación de informes/análisis
- Datos en tiempo real
- Gestión de almacén
- Gestión de comercio electrónico
- Gestión de comisiones
- Gestión de descuentos
- Gestión de empleados
- Gestión de envíos
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventario de minoristas
- Gestión de inventarios
- Gestión de mercancías
- Gestión de pedidos
- Gestión de promociones
- Gestión de recibos
- Gestión de stock
- Gestión de tarjetas de regalo
- Gestión de órdenes de compra
- Historial de cliente
- Informes de ventas
- Informes personalizables
- Integraciones de terceros
- Integración contable
- Lectura de código de barras/tickets
- Marketing por correo electrónico
- Optimización de inventario
- Pagos electrónicos
- Panel de actividades
- Para comercio detallista
- Pedido por correo
- Pedidos de ventas
- Previsión
- Procesamiento de tarjetas de crédito
- Programa de fidelización
- Punto de venta (POS)
- Reposición de inventario
- Seguimiento de inventario
- Sincronización de datos
- Supervisión en tiempo real
- Varias divisas
- Varias ubicaciones
Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista
Software de inventario
- API
- Acceso móvil
- Actualizaciones en tiempo real
- Alertas y notificaciones
- Auditoría de inventario
- Base de datos de clientes
- Búsqueda/filtro
- Compras y recepción
- Control de inventario
- Creación de informes en tiempo real
- Creación de informes y estadísticas
- Creación de informes/análisis
- Datos en tiempo real
- Equipamiento
- Facturación
- Gestión de almacén
- Gestión de comercio electrónico
- Gestión de envíos
- Gestión de facturas
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventario de fabricación
- Gestión de inventario de minoristas
- Gestión de inventarios
- Gestión de pedidos
- Gestión de proveedores
- Gestión de renovaciones de pedidos
- Gestión de stock
- Gestión de órdenes de compra
- Gestión multicanal
- Identificación del producto
- Informes de ventas
- Informes personalizables
- Integraciones de terceros
- Integración contable
- Inventario administrado por el proveedor (VMI)
- Lectura de código de barras/tickets
- Optimización de inventario
- Panel de actividades
- Pedidos de ventas
- Previsión
- Punto de venta (POS)
- Reconocimiento de códigos de barras
- Reposición de inventario
- Seguimiento de costes
- Seguimiento de estado
- Seguimiento de inventario
- Seguimiento de pedidos
- Sincronización de datos
- Varias divisas
- Varias ubicaciones
Software de punto de venta para minoristas
- API
- Actualizaciones en tiempo real
- Análisis de evolución de ventas
- Base de datos de clientes
- Catálogo de productos
- Creación de informes en tiempo real
- Creación de informes y estadísticas
- Datos en tiempo real
- Facturación
- Firma electrónica
- Gestión de comercio electrónico
- Gestión de comercios minoristas
- Gestión de comisiones
- Gestión de descuentos
- Gestión de empleados
- Gestión de impuestos de ventas
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventario de minoristas
- Gestión de inventarios
- Gestión de pedidos
- Gestión de precios
- Gestión de promociones
- Gestión de recibos
- Gestión de stock
- Gestión de tarjetas de regalo
- Gestión de tesorería
- Gestión de órdenes de compra
- Gestión del precio y de márgenes
- Historial de cliente
- Historial de transacciones
- Importación y exportación de datos
- Informes de ventas
- Informes personalizables
- Integraciones de terceros
- Integración contable
- Lectura de código de barras/tickets
- Marketing por correo electrónico
- Pagos electrónicos
- Panel de actividades
- Pantalla táctil
- Procesamiento de tarjetas de crédito
- Programa de fidelización
- Punto de venta (POS)
- Reconocimiento de códigos de barras
- Reposición de inventario
- Seguimiento de ingresos
- Seguimiento de inventario
- Sincronización de datos
- Varias divisas
- Varias ubicaciones
Lista completa de Software de punto de venta para minoristas
Software para punto de venta
- API
- Acceso sin conexión
- Actualizaciones en tiempo real
- Alertas y notificaciones
- Análisis de evolución de ventas
- Automatización de pedidos
- Base de datos de clientes
- CRM
- Controles o permisos de acceso
- Creación de informes en tiempo real
- Creación de informes y estadísticas
- Cuentas de clientes
- Datos en tiempo real
- Facturación
- Firma electrónica
- Gestión de artículos reservados
- Gestión de comercio electrónico
- Gestión de comisiones
- Gestión de descuentos
- Gestión de empleados
- Gestión de facturas
- Gestión de impuestos de ventas
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventario de minoristas
- Gestión de inventarios
- Gestión de pedidos
- Gestión de promociones
- Gestión de recibos
- Gestión de stock
- Gestión de tarjetas de regalo
- Gestión de órdenes de compra
- Historial de cliente
- Historial de transacciones
- Informes de ventas
- Informes personalizables
- Integraciones de terceros
- Integración contable
- Lectura de código de barras/tickets
- Pagos electrónicos
- Panel de actividades
- Pedidos de ventas
- Procesamiento de pagos
- Procesamiento de tarjetas de crédito
- Programa de fidelización
- Punto de venta (POS)
- Punto de venta (POS) al por menor
- Punto de venta para restaurantes
- Reconocimiento de códigos de barras
- Seguimiento de inventario
- Varias ubicaciones
Software para punto de venta para iPad
- API
- Acceso sin conexión
- Actualizaciones en tiempo real
- Análisis de evolución de ventas
- Base de datos de clientes
- CRM
- Controles o permisos de acceso
- Creación de informes en tiempo real
- Creación de informes y estadísticas
- Cuentas de clientes
- Datos en tiempo real
- Gestión de comercio electrónico
- Gestión de comisiones
- Gestión de descuentos
- Gestión de empleados
- Gestión de impuestos de ventas
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventario de minoristas
- Gestión de inventarios
- Gestión de pedidos
- Gestión de precios
- Gestión de promociones
- Gestión de recibos
- Gestión de stock
- Gestión de tarjetas de regalo
- Gestión de tesorería
- Gestión de órdenes de compra
- Historial de cliente
- Historial de transacciones
- Importación y exportación de datos
- Informes de ventas
- Informes personalizables
- Integraciones de terceros
- Integración contable
- Lectura de código de barras/tickets
- Pagos electrónicos
- Pagos parciales
- Panel de actividades
- Procesamiento de tarjetas de crédito
- Programa de fidelización
- Punto de venta (POS)
- Punto de venta para bares
- Punto de venta para restaurantes
- Reconocimiento de códigos de barras
- Registro de entrada/salida
- Reloj registrador
- Seguimiento de ingresos
- Seguimiento de inventario
- Seguridad SSL
- Varias ubicaciones
Alternativas a Vend
Más alternativas a VendOpiniones de Vend
Todas las opinionesCalificación general
Evaluación media

Daniel P.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 5/6/2018
"After 2 Years Working with Vend, We are extremely satisfied. It has added value to our business."
Comentarios: Vend is a POS Platform that has helped us run our business smoothly. We love the ease of configuration and customization that is available. Looking forward to our growth expansion, we have concluded that we have made a right selection for a POS platform. It is a basically a Plug & Play installation for a new site with minor issues for a start up new store once you have your business running under Vend.
Puntos a favor:
Pros:
Intuitive interface. Most of our users are able to adapt in a few days.
Reporting Structure is Good.
We can replicate a site basically in few minutes.
Only Online Software that actually complied with Regulatory Fiscal requirements with no additional customization.
Cons:
Which it could have more apps available for integration(Mobile Apps) and hospitality configurations. .
Lack of Business Intelligence Interfaces.
Contras: Lack of application Integration with third parties. Even though I find Vend very functional, I would like to see vend have payments gateways integrated in our region or country (Honduras, Central America).
Respuesta de proveedores
por Vend el 18/6/2018
Hey Daniel, appreciate you taking the time to leave a review of Vend. Great to hear that you are extremely satisfied with using Vend and that it's added value to your business. That is the type of feedback we love to hear from retailers! If you have any integration suggestions that you'd like to see please reach out to our team and let us know - your feedback is valuable to us. Best, Lucia (Vend's Community Manager)
- Fuente de la reseña
- Publicado el 5/6/2018
Usuario verificado
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precio3 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/6/2018
"Great cloud based software. Very friendly for businesses looking to grow."
Comentarios: Better overall control of my entire retail business and its 5 locations. Vend should consider adding time clock functions for users to clock in and out, and to create new sales information from those users like sales per hour, etc.
Puntos a favor: Inventory tracking features. Being able to see all outlets inventory at the same time. Inventory transfers are very intuitive and easy to perform, same with stock orders.
Contras: Pricing and sale discount features aren't easy to apply for a membership type of system. Updating Price Books is a hassle as its current layout for each price book is not easy to navigate if one product's price needs to be changed inside of a price book with hundreds of products.
Respuesta de proveedores
por Vend el 14/6/2018
Hey there, thanks for your review of Vend POS. We agree Vend's the best point of sale for businesses looking to grow! If you're wanting to add extra staff management functionality, check out the Vend + Deputy integration. Deputy is a cloud based all-in-one employee scheduling, time & attendance, tasking and communication platform that you can connect to Vend for greater insight on sales trends and labor metrics. You can also use Deputy to schedule staff based on Vend sales data, report on staff wage vs sales percentage to optimize team performance, and the Deputy iPad kiosk for clock in/out is the perfect companion for Vend iPad app. You can find out more about that here www.vendhq.com/product-add-ons. For running discounts we suggest using Vend's new Promotion features, which will save you time, let you easily customize your offers, and help you move inventory. You can find out more here:www.vendhq.com/whats-new-in-vend/vend-promotions. Best, Lucia (Vend's Community Manager
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/6/2018
Usuario verificado
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso3 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnicaSin valoración
-
Relación calidad-precioSin valoración
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 10/2/2021
"Full of Functionality"
Comentarios: We use Vend in a guitar retail and repair shop to keep our inventory and repair prices organized.
Puntos a favor: Vend has a very versatile and flexible workflow, with lots of features and options to work for most any retail scenario your business may face.
Contras: With all the features and options, many of them are tucked away in submenus, and therefore provides a steep learning curve if you lack someone to tutor you.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 10/2/2021
Shanna B.
-
Valoración global3 /5
-
Facilidad de uso2 /5
-
Funcionalidades2 /5
-
Asistencia técnica1 /5
-
Relación calidad-precio1 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Fuente: SoftwareAdvice
- Publicado el 26/8/2020
"What a P. O. S.!"
Comentarios: Horrible, we have had nothing but trouble. Yes it's better for us in some ways than our prior POS, but at such a great cost of effort that we would never recommend it to anyone and constantly are on the look out for a better POS! We are implementing scanners to help fix inventory issues, as it is though I do not trust their inventory correction system and we use spreadsheets and the purchasing/returning system instead of the inventory count system. Often if the product is the same price I will use a sale entry to swap the two, but we have noticed items we knowingly sold (with sku'd tags) that still show up as on hand, so I'm not sure there isn't more wrong with this system. In other words, it can't all be from 3 people making mistakes in one system when we all discuss and get frustrated by it on a daily basis!
Puntos a favor: Ecwid integrates seamlessly with vend. I wish we could use Ecwid as our main POS instead of Vend, but it is only a website shopping cart plugin or tablet app, and we need something that runs on a PC. We don't like Apple products, and wanted a PC interface instead of a tablet, due to our volume of products.
Contras:
1. The cloud sync isn't accurate. Their database will overwrite changes a users makes if your internet isn't "fast" enough AND you have to clear site settings daily or hourly (depends on volume).
2. The reporting and ordering functionality is limited to your Excel skills. Advanced Excel knowledge is a must: Pivot tables, vlookup formulas, concatenate, lots of files to save and track. You cannot do this through the system easily UNLESS you order the same product from the same vendor every time, lucky you!
3.The product export actually can come in handy when the system goes down on Vend's end, because when it goes offline, the only way to find a product in the sell screen is by SKU (so know your SKUS!)
4. This is one of the only POS's that doesn't have both a UPS and SKU field! Duh guys, this is a POS 101 feature!
5. You can't do a mass upload to change products like they say you can. I've tried it multiple times. It has never worked.
6. When you create a product, it creates a "handle" based on the name you created, so don't make any mistakes when you create a product or it will permanently impact the handle of that product.
7. Their search feature is a 3rd party provided feature, which fails to provide any results unless it is an exact match. For example, a product named TFV16 will not populate when you search V16, or vice versa. It's an exact match (word order, spelling, exact!)
8. My staff can't use the program, our inventory is a mess due to difficult contrast, laging!
- Fuente de la reseña
- Fuente: SoftwareAdvice
- Publicado el 26/8/2020

Hines K.
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/6/2018
"I'm currently operating three locations, and Vend has been helpful so far"
Comentarios: The simplicity to set up the inventory does save our staff a lot of time. The integration for the receipt printer, payment terminal, and cash drawer is also pretty simple. And if you run into any issues, the customer supports were also quick to respond. If you are an entrepreneur who just opened shop, I'd recommend going with Vend.
Puntos a favor: It's simple to setup and if you have any questions, you can usually call customer supports who pick up pretty quickly. This product will help you conduct transactions, manage inventory, and set promotions. I'm sure there are more features, but those were the ones I mostly use, and so far I have not encountered any major issues.
Contras: I wish there were more options on payment services than just Vantiv. Also, since this is cloud base, it will take a while for all your products to sync. For instance, if you're uploading new product and plan to do a count, I'd suggest waiting about 5 minutes for the upload to be completed before setting up the inventory counts to be safe.
Respuesta de proveedores
por Vend el 14/6/2018
Hey Hines, thanks for your detailed review of Vend POS! Great to hear that you've found Vend simple to set up and run, and that Vend is saving your staff time. In regards to payment services, Vend has a number of integrated payment options depending on your location. For example, in the USA, you can use Vantiv, Square or PayPal. For more information go to www.vendhq.com/tour/accept-payments. If you have any questions please don't hesitate to reach out. Best, Lucia (Vend's Community Manager)
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/6/2018