¿Quién utiliza este software?

Miles de eventos han utilizado este producto, lo que significa que la solución cubre las necesidades de casi todas las personas. Los usuarios más importantes son festivales de música, festivales de arte y eventos atléticos relacionados con carreras.

Valoración media

102 opiniones
  • En general 4.8 / 5
  • Facilidad de uso 4.7 / 5
  • Atención al cliente 4.9 / 5
  • Funcionalidades 4.7 / 5
  • Relación calidad-precio 4.8 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial 200,00 US$/una vez
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • VolunteerLocal
  • http://www.volunteerlocal.com
  • Fundada en 2003

Sobre VolunteerLocal

VolunteerLocal es la forma más fácil de organizar, administrar, programar y comunicarse con voluntarios. Se trata de un servicio gratuito totalmente funcional (sin anuncios), que también ofrece versiones pagas con funciones avanzadas. Ya sea que se necesiten diez o varios miles de voluntarios, este sistema facilitará el trabajo. El voluntario hace selecciones de turno en una sola página y nunca se le pide que cree una cuenta. Los voluntarios estarán muy agradecidos de que el proceso sea tan simple, y por esto lo llaman "Voluntariado feliz".

Funciones de VolunteerLocal

  • Actualizaciones en tiempo real
  • Agenda digital
  • Check-in móvil
  • Desarrollo de aplicaciones
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de resúmenes/ponencias
  • Integración de redes sociales
  • Ludificación
  • Mapas de eventos
  • Mensajería individualizada
  • Networking
  • Para múltiples eventos
  • Perfil de los participantes
  • Perfiles de los ponentes
  • Páginas de patrocinadores
  • Acceso móvil
  • Directorio de miembros
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de eventos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de membresías
  • Gestión del reconocimiento
  • Herramientas de comunicación
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Reclutamiento de Voluntariado
  • Seguimiento de la asistencia
  • Calendario de eventos
  • Confirmación y recordatorios
  • Gestión de descuentos y cupones
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de marketing
  • Gestión de participantes
  • Gestión de páginas web
  • Inscripción en línea
  • Pagos en línea
  • Promoción de redes sociales
  • Bodas/fiestas
  • Compra de entradas
  • Conferencias/convenciones
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de exposiciones y de proveedores
  • Gestión de patrocinadores
  • Gestión de reservas por grupos de habitaciones
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Gestión de voluntariado
  • Ludificación
  • Presupuestos
  • Promoción de redes sociales
  • Acreditación de invitados
  • CRM
  • Gestión de artistas
  • Gestión de contratos
  • Gestión de credenciales
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de transporte
  • Gestión de voluntariado
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Para festivales de cine
  • Para festivales de música
  • Programación cinematográfica
  • Programación del personal
  • Facturación
  • Gestión de alimentación y bebidas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de participantes
  • Gestión de personal
  • Gestión de recursos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de ventas
  • Varias instalaciones
  • Encuestas y comentarios
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de marketing
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Inscripción de clases
  • Inscripción de eventos
  • Inscripción de grupos
  • Inscripción en línea
  • Inscripción in situ
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de reembolsos
  • Registro de llegada por cuenta propia
  • Seguimiento de asistentes
  • Base de datos de miembros
  • Contabilidad
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de donantes
  • Gestión de eventos
  • Gestión de la recaudación de fondos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de voluntariado
  • Compra de entradas
  • Configuración de espacios y salas
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de catering
  • Gestión de clientes
  • Gestión de diseños
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de participantes
  • Gestión de patrocinadores
  • Gestión de ponentes
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Promoción social
  • Búsqueda en la lista de invitados
  • Captura de clientes potenciales
  • Compra de entradas
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos QR
  • Gestión de la lista de invitados
  • Gestión de varios eventos
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de tarjetas de identificación
  • Segmentación de participantes
  • Sincronización de datos

Productos alternativos

Las opiniones más útiles de VolunteerLocal

VolunteerLocal meets all our needs

Publicado el 8/9/2018
Usuario verificado
Certified Food for Life Instructor
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We manage over a thousand volunteers during a 3-day event, recruiting them in the 3 months prior each year. With the help of this software, one volunteer coordinator is able to handle all the needs of our volunteers on a part-time basis. The VolunteerLocal team has always been able to help me get they system set up for the next year quickly and easily. They have resolved any issues I've raised within a day or so. I couldn't ask for better service.

Puntos a favor: I like the flexibility of this software to handle unlimited volunteers in many different jobs and shifts. I also like that we can communicate directly with specific groups of volunteers - eg all those in a particular shift or job, and download lists of volunteers for almost any purpose. I also love that each year, we can copy over everything we set up for the previous year, which makes it very quick to get going. I appreciate that the sales and service is handled by just a few key staff who understand the product very well, so I can build a relationship with them and get quick answers to my questions.

Contras: We've been using this software for a few years now, and most of the issues we came across were fixed quickly. The only ongoing issue has been an inconsistency of fonts and sizes of text on the integrated part of our website and in some outgoing emails, and VolunteerLocal has fixed those as needed.

Office Manager

Publicado el 12/6/2019
Nadine L.
OfficeManager
Ocio, viajes y turismo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: This will be our 3 year using this program and the experience has been essential in helping us maintain our volunteer needs. We can identify the positions to be filled, the tasks and responsibilities associated with those positions, the shifts and times we need to fill and at a glance can tell where we have holes in each position that need to be filled. Historically, it has helped us identified activity patterns and this allows us to use our volunteers more effectively.

Puntos a favor: The site is really easy to use and captures the amount of detail we need for our 200 + volunteers and the individual jobs that we need filled during the Rally. Since we have been using Volunteer Local there has never been a downtime for accessing the system which spells reliability to us and that is important. On the rare occasion I need assistance, the support staff a Volunteer Local have always been extremely responsive, understand the issue almost immediately and take corrective action or provide assistance the same day. I highly recommend this program to any organization who utilizes volunteers to get the work done.

Contras: I can't really offer a con - every time I have come upon a challenge that I can't resolve, the support staff are a phone call or email away to resolve the issue.

Why I recommend Volunteerlocal.com

Publicado el 13/11/2018
Tara P.
Volunteer Program Manager
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I recommend this service whenever I can. It's very helpful when collecting volunteers and communicating instructions and details. We use the program for more than just events - we sign up staff members and volunteers for training and have used it to schedule staff interviews too. It's an effective way to decrease the number of times you have to say or email a detail or instruction.

Puntos a favor: Ease of use and support. Volunteer Programmers hear from 100's of volunteers a day, especially when recruiting for an event. Sending the link with instructions and confirmation has significantly reduced the number of calls and emails I have to send with the same message. The communication tool is my favorite feature - that and the password protection for certain volunteers roles.

Contras: Would be nice to have an easier way to archive. There a few too many steps.

VolunteerLocal helps us manage an annual 2-week event with 24 hour shifts of 100+ volunteers

Publicado el 4/4/2019
Carol C.
Winter Nights Volunteer Coordinator
Instituciones religiosas, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: This is the best online signup app I found. Key is that it is EASY for the volunteer and there is no need for remembering Yet Another Password. Our volunteers just use their email. And there's a nice smartphone app for the volunteers. The backend is pretty intuitive and powerful. I have managed a large church event that runs 2 weeks with 24 hour shifts for the last 10 years. I have used google forms & spreadsheets to manage most of the years. The past 2 years I have used VolunteerLocal and decreased my workload at least 75%! I would highly recommend this useful app.

Puntos a favor: Once I developed the over 400+ event jobs/shifts for our annual church event, I could simple *COPY* the whole event the next year and update the START and END times...Voila! We were ready to go again I loved the export ability so I could create custom reports for different job coordinators as their teams filled out.

Contras: We could only afford the first tier subscription so I could not SAVE reports, but had to create them each time I wanted to run them. (Not difficult, just time consuming) All jobs are shift centric. There isn't a position-type job (ex: Job Planner/Coordinator) that has no explicit start/stop shift. We need that for volunteers who signup to help plan/coordinate the other volunteers in general.

Volunteer Local a.k.a. Volunteer PERSONAL

Publicado el 14/9/2018
Marcey T.
Volunteers Coordinator
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Personable service (although sometimes it takes time for a response). Especially nice to feel you actually know me, my organization, my specific quirks. I love all the things the VL program can do to stream-line my job. This year my working hours decreased while my volunteer roster increased!

Puntos a favor: Fairly logical program, stream-lines my job immeasurably. I especially like the automated (pre-scheduled) responses to volunteers. What a load off my desk!

Contras: Sometimes I work from home, late at night. Wish I could call customer support when the spirit strikes me!!

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