¿Qué es Capsule?

Capsule es el CRM en línea simple e inteligente. Para desarrollar relaciones más sólidas con los clientes, hacer más ventas y ahorrar tiempo. Capsule organiza contactos, correos electrónicos, actividades y canales de ventas, todo en un solo lugar. Se integra con otras herramientas populares, como G Suite de Google para ofrecer una vista completa de clientes y otros contactos. Cuenta gratuita disponible para hasta 2 usuarios o cuentas pagas a partir de 12 dólares al mes.

¿Quién usa Capsule?

Propietarios de pequeñas empresas que desean organizar mejor sus actividades comerciales y con clientes. Jefes y vicepresidentes de Ventas/Marketing de pequeñas y medianas empresas que buscan una solución de ventas.

¿Dónde se puede implementar Capsule?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Zestia
  • Ubicado en Manchester, RU
  • Fundada en 2009

Asistencia de Capsule

  • Chat

Países disponibles

Alemania, Argentina, Australia, Austria, Bolivia y otros 37

Idiomas

inglés

Precios de Capsule

Precio inicial:

18,00 US$/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sí, ofrece una versión gratuita

Capsule dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Capsule está disponible a partir de 18,00 US$/mes.

Planes de precios consigue una prueba gratuita

Sobre el proveedor

  • Zestia
  • Ubicado en Manchester, RU
  • Fundada en 2009

Asistencia de Capsule

  • Chat

Países disponibles

Alemania, Argentina, Australia, Austria, Bolivia y otros 37

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Capsule

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Funciones de Capsule

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis predictivo
  • Análisis visual
  • Aplicación móvil
  • Automatización de marketing
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Comentarios/notas
  • Creación de informes/análisis
  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de actividad de ventas
  • Gestión de archivos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del territorio
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de CRM
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para dispositivos iPad
  • Para pequeñas empresas
  • Para propiedades inmobiliarias
  • Para startups
  • Presupuestos y estimaciones
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Alternativas a Capsule

HubSpot CRM es el CRM 100 % gratuito, flexible e intuitivo que encantará a tu equipo de ventas. Descubre más sobre HubSpot CRM
Esta solución convierte la complejidad del CRM en una lista de tareas para convertir clientes potenciales en ventas, alcanzar los objetivos y hacer crecer tu negocio rápidamente.
Sugar ayuda a los equipos de ventas, marketing y servicios a alcanzar todo su potencial en todo lo que hagan.
Freshdesk es un software de servicio al cliente fácil de usar que ayuda a más de 40 000 empresas en todo el mundo a crear muy buenas experiencias para los clientes. Descubre más sobre Freshdesk
Zoho CRM otorga a las organizaciones una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes.
Impulsa el crecimiento con Sales Cloud 360, una destacada solución de ventas que impulsa la productividad de los representantes en una de las principales plataformas de CRM del mundo.
Un CRM fácil de usar que te ayuda a trabajar de manera más inteligente al administrar y rastrear a tus clientes potenciales y clientes de ventas.
Pipedrive es una herramienta de software de CRM fácil de implementar que te ayuda a concentrarte en las actividades que impulsan el cierre de tratos.
HubSpot es un sistema de marketing de atracción en Internet que ayuda a las empresas a encontrarse en línea y generar más clientes potenciales. Descubre más sobre HubSpot Marketing Hub

Opiniones de Capsule

Evaluación media

General
4,5
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,5
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

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30%
3
7%
2
1%
1
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Manuel
Manuel
Tecnic en España
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Optimizado

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Buena gestion en general optimizado y efectivo en su uso

Puntos a favor:

Su gestion de clientes y base de datos funciona bien ayuda en el trabajo

Puntos en contra:

Algunas opciones son algo complejas pero se resuelve

Respuesta de Zestia

hace 3 semanas

Hi Manuel, Thanks for writing a review about Capsule. We're pleased to hear that the customer management database side of Capsule is working well for you. If you're finding anything challenging then our support team are always at hand to help you out at support@capsulecrm.com. We're pleased to hear you're finding Capsule effective.

Ilia
Ilia
Business Development Manager en Australia
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Pretty good.

5,0 hace 2 años

Comentarios: Overall experience was positive. It's a solution that I recommend to people.

Puntos a favor:

What initially attracted us to this CRM was its cost effectiveness. I was impressed by how easy it was to deploy and run. The mobile app was pretty solid, easy to use and probably better or on par with some of the other (more expensive) CRM apps I've used. ~Capsule also had a decent project management function.

Puntos en contra:

I think we had some trouble when trying to connect to Mail Chimp. From memory it took a long time to get it right.

Alternativas consideradas: Zoho CRM y Salesforce Sales Cloud

Respuesta de Zestia

hace 2 años

Hi Ilia, Chloe here from Capsule. Thanks for taking the time to write a review. We're happy to hear that you found Capsule easy to deploy and are enjoying using the mobile app. If you ever need any help for example setting up integrations then don't hesitate to reach out to us at support@capsulecrm.com.

Robert
Robert
CEO en Australia
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

A simple CRM that allowed us to hit the ground running

4,0 hace 8 meses

Comentarios: Overall I have been pleasantly surprised. I at first thought the system would be too underpowered for what we needed, but it has actually delivered on what we have needed and the simplicity of changing things has allowed us to easily experiment with our processes until we have things right. It has suited our small team very well - and I look forward to seeing how well it scales with us.

Puntos a favor:

I like the simplicity of the system. It was very quick and easy both to setup (and make changes to) and then to use the system. It has been very easy to train new employees on. The system has some good power around workflows - which have helped us lock down our processes and helped new staff to follow them. It has a good integration with Xero which has saved us a lot of time and has just released an integration into a mail campaign tool (Transpond) which looks to be a nice added bonus.

Puntos en contra:

The system doesn't have a document generation tool (so you need to generate invoices and quotes in a separate system). It also is comparatively underpowered in the reports you can generate (even when you upgrade to the higher tiers that have additional reporting functionality). You can export full data sets to CSV - so we have built what we needed in Excel, but it would be nice to have it saved as reports and visualisations in the system. There also isn't the flexibility around notifications that I am previously used to (and so we have had to adjust the workflows a little).

Alternativas consideradas: Salesforce Essentials

Razones para cambiar a Capsule: The initial price point was cheaper for Capsule (about half the price of Salesforce) - and I and other key staff members of the team had experience of setting up Salesforce and found that there was just a lot more to do before you could start using the system (and another step change of work before you could start using it again).

Respuesta de Zestia

hace 7 meses

Hi Robert, Chloe from Capsule here. Thanks for taking the time to write a detailed review - it really helps our team when we receive first-hand feedback. We're so happy to hear that Capsule is helping your business and saving you time in a variety of ways. We've also taken onboard your feedback regarding document generation, reports and notifications. If anything should change on any of those fronts - you'll be the first to know. Regardless, we're very happy that you've been surprised by Capsule and look forward to helping your business scale in the future.

Jonathan
Director en RU
Producción audiovisual, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Easy to use, keeps my lead tracking process organised

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: It's positive - solves a problem, makes my life easier so it's a thumbs up from me.

Puntos a favor:

I love that it's easy to use, keeps my lead tracking process organised. No complicated features. I set reminders and track everyone I have contacted. I can access all features really easily and it just makes my sales and marketing manageable - without additional functions I won't use or need.

Puntos en contra:

When I import a CSV file - I need to format it slightly for it to identify all the columns - just an extra step which is a bit of a pain but not a biggy.

Alternativas consideradas: HubSpot Marketing Hub y Mailchimp

Razones para cambiar a Capsule: Does exactly what I want without the other stuff that make CSMs so more complicated and heavy

Respuesta de Zestia

hace 3 semanas

Hi Jonathan, Thanks for taking the time to write a review- we really appreciate that. We're glad to hear that Capsule is keeping you organised and you're easily able to manage your sales and marketing using it. As for the import process are you having to change the format from ; to , separation? We're always looking at ways to improve this process and would love to hear more specific details. If you could email support@capsulecrm.com then our team can help you out.

Taryn
Brand Partnership en Canadá
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Not Ideal for a Charity CRM

3,0 hace 2 años

Comentarios: I think it is a fine program that didn't suit the needs of a national charity.

Puntos a favor:

I think you you were using this software for school or a business that required registration of sorts it might be ideal but the marketing features were not strong enough for us. We used the program for 1 year and then switch over that had a better UX, marketing integration and that automatically process tax receipts.

Puntos en contra:

The UX wasn't great. It wasn't intuitive for our team.

Alternativas consideradas: Keela

Razones para cambiar a Capsule: We had an employee that had some experience with it and could navigate the program. We stuck with it for 1 year and switched over to Keela.

Respuesta de Zestia

hace 2 años

Hi Taryn, Chloe here from Capsule. Thanks for taking the time to review us, we really appreciate the feedback. While we do have a number of charities using Capsule we understand it isn't the right fit for everyone - we're happy you've found another solution that works for you!