¿Quién utiliza este software?

Desde grandes empresas hasta startups

Valoración media

755 opiniones
  • En general 4.7 / 5
  • Facilidad de uso 4.6 / 5
  • Atención al cliente 4.7 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.6 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial 30,00 US$/mes
    Ver precios
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • EZOfficeInventory
  • http://www.ezofficeinventory.com
  • Fundada en 2011

Sobre EZOfficeInventory

Este software líder de gestión del ciclo de duración de activos te permite crear órdenes de compra, programar servicios y administrar los proveedores sin esfuerzo. La fácil administración de depreciación y los informes personalizados te ayudan a tomar decisiones empresariales bien informadas. Utiliza la aplicación móvil para RFID, códigos de barras y escáneres de código QR; obtén la conformidad con los organismos reguladores. Las historias de ubicación y mantenimiento hacen que esto sea una necesidad para la administración de activos fijos. Este software también está integrado con Zendesk. ¡Pruébalo gratis durante 15 días!

Funciones de EZOfficeInventory

  • Etiquetas de envíos
  • Etiquetas de recepción
  • Etiquetas personalizadas
  • Generación de código de barras
  • Gestión de inventarios
  • Lectura de códigos de barras
  • Modelos de etiquetas
  • RFID
  • Seguimiento de números de serie
  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento preventivo
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Contabilidad de activos
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de documentos
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de inventario
  • Asignación
  • Código de barras
  • Códigos SKU y UPC
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de artículos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Previsión
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de números de serie
  • Computer Maintenance Management Software (CMMS)
  • Gestión de equipos
  • Gestión de garantías
  • Gestión de instalaciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la energía
  • Gestión de licencia de software
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de piezas
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del mantenimiento
  • Programación del mantenimiento preventivo
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad
  • Compras
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión 3PL
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de recibo y almacenamiento
  • Previsión
  • Sincronización en tiempo real
  • Varias ubicaciones
  • Bodas/fiestas
  • Compra de entradas
  • Conferencias/convenciones
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de exposiciones y de proveedores
  • Gestión de patrocinadores
  • Gestión de reservas por grupos de habitaciones
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Gestión de voluntariado
  • Ludificación
  • Presupuestos
  • Promoción de redes sociales
  • Costes de trabajo
  • Equipamiento de herramientas
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de calibración
  • Gestión de empréstitos y devoluciones
  • Gestión de pedidos
  • Programación del mantenimiento
  • Compras
  • Gestión de fechas de expiración
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de suministros
  • Lectura de códigos de barras
  • Seguimiento de uso
  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • CRM
  • Comercial
  • Creación de informes de incidentes
  • Edificios residenciales
  • Estimaciones
  • Gestión de contratos
  • Gestión de subcontratistas
  • Integración contable
  • Pedidos de cambio
  • RFI y envíos
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Subcontratistas
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Equipamiento
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Optimización de inventario
  • Previsión
  • Control de inventario
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Acceso móvil
  • Compras
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mantenimiento predictivo
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Supervisión de condiciones
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión de reservas
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de ubicación
  • Control de inventario
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de equipos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de visitantes
  • Gestión del espacio
  • Mantenimiento preventivo
  • Para colegios
  • Planificación de instalaciones
  • Programación de salas
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Base de datos de clientes
  • Costes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Seguimiento de activos

Las opiniones más útiles de EZOfficeInventory

Easiest Software I have used to track assets

Publicado el 4/9/2019
James B.
Operations Coordinator
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
4 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: I am a massive advocate for this system. I inherited the software at my previous company and when I moved companies I made sure I introduced it we started off with 30 assets and are now looking to increase to over 2000. I'm sure there are more complex systems out there for the nicjhe asset tracking but as an everyday tracking software for small or large asset list I would choose this software over the others I trailled on the market.,

Puntos a favor: It user friendly customisations options are really key to the success of its use within our company. We are able to add and custom fields for certain product groups to make the software suit various items we have from equipment calibration dates with automatic reminders of expiry to job numbers consumables are used on and charged to. Four different departments use the software to track consumables, high value stock items, plant and test equipment, with the separate views we can all work simultaneously on the same account without affecting each others assets. For the price you cant go wrong if you are looking to track assets in an office, warehouse or construction site environment.

Contras: Took us a while to get the reporting function finalised so that we could get the required output but with some trial and error and a few customer service calls it now does what we need.

Powerful, configurable product that has more features than we need.

Publicado el 19/9/2019
Steve F.
IT Specialist
Empleo y contratación, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
2 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: * We now have an "Asset Tracking Database" that provides listings for Disaster Recovery.
* We can locate assets that have been Checked-out.
* Too involved in keeping an asset database for out 75 PCs.

Puntos a favor: * Data is stored offsite, in EZOfficeInvetory's "cloud" so it is readily available from anywhere which is a real requirement in the case of a disaster at the office.
* Create a report for insurance claim after loss.
* Tracks asset assignment to sites/individuals via a Checkout/Checkin model.
* Handles concurrent users and conflicts.
* Custom fields can be created to handle the need to store additional information.

Contras: * Had to create many Custom Fields for simple PC asset tracking.
* Within PC asset input, input template is not configurable to allow Custom Fields to be moved into more useful areas on the screen.
* On asset display screen, again, Custom Fields are not movable to provide a more useful display with least important information at the bottom.
* Layout of asset display screen is not configurable.
* Pricing model is based on number of users configured not the amount of data stored or the databases used.
* Not modular enough to accommodate stripped-down version that would allow us to just use Asset Tracking.
* All Functionality that we use, except offsite storage, could be provided by one Excel spreadsheet which would far easier to use and would cover all of the PROs listed above.

Respuesta de proveedores

por EZOfficeInventory el 26/9/2019

Hi Steve,

Thank you for your feedback.

We at EZOfficeInventory try very hard to address the problems for clients coming from various verticals. In doing so, we allow the customers to create their own fields to track. We currently do not allow their positioning. However, this will be looked into and taken to the Product Team for further evaluation.

100 times better than we expected

Publicado el 15/3/2017
Matthew F.
Systems Administrator
Educación primaria/secundaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We researched an inventory system to migrate to a few years ago and we came across EZOfficeInventory. We determined it looked like the best option and it had one of the best prices. Not only have we thoroughly enjoyed everything about EZOfficeInventory since the migration, but since we have the highest tier subscription plan, we can request any new feature that we want them to integrate for us and we have done that several times already. Each time we request something new they always make it happen for us so we have been pleased with every request we have made. One of the coolest integrations that EZOfficeInventory has is that it integrates directly with Zendesk which is what we use already for our help desk ticketing system. I honestly don't know what we would do without EZOfficeInventory at this point. Even the support staff is friendly and quick to respond.

Puntos a favor: You can create any kind of custom reports you want. Sort items by groups and sub groups. It syncs with LDAP. The pricing is competitive. You can configure alerts and custom access rights. It uses QR codes and barcodes. Easy to import existing assets from csv files. I could go on, but my hands are getting tired from typing.

Contras: Having a hard time thinking of any cons, but one thing it could use is a few more "bulk edit" options other than bulk editing assets themselves. Like it would be nice if I could bulk edit a certain user field or something like that. I also wish I could bulk edit the document/image library to remove all the duplicates. This is an extremely minor con.

Review from EZOffice Inventory

Publicado el 18/10/2019
Aldo C.
IT
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
3 / 5
Asistencia técnica
3 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: my experience with EZOffice is excellent, comfortable and easy, can be used without experience in software to inventory

Puntos a favor: I like this software because is easy to administer and bring me reports complete also I can be tracking devices history

Contras: What I didn't like is the graphic interface, I think I could improve

Respuesta de proveedores

por EZOfficeInventory el 3/12/2019

Hello Aldo,

We appreciate your valuable feedback and are extremely glad you liked EZOfficeInventory's reporting feature. Currently, we are in the process of upgrading our UI/UX design that will hopefully enhance your user experience. Stay tuned for updates, and feel free to reach out to us at support@ezofficeinventory.com if you have any queries in the future.

Exactly what we needed

Publicado el 30/7/2019
Thomas W.
Lead Hardware/Software Specialist
Administración educativa, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We are coming from a custom inventory solution through FileMaker Pro. It was setup about 15 years ago and no one knows how to configure it anymore. We looked at several inventory management systems only to be driven off by the cost or lack of features. EZOfficeInventory quoted us with the best price BY FAR, and had just as many features as their competitors. It only took me a week to groom our database and get it uploaded and ready to audit. That was just me working solo while doing my daily tasks.

Puntos a favor: It's feature rich, and easy to configure. I've had very little difficulty converting our very dated inventory database over to EZOfficeInventory.

Contras: It would be really convenient if we were able to upload more than 1000 assets at a time. Other than that, I have no complaints so far.

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