Maintenance Connection, An Accruent Company

Maintenance Connection, An Accruent Company

Por Maintenance Connection

¿Quién usa Maintenance Connection, An Accruent Company?

— Fabricación/Almacén — Energía — Gestión de instalaciones — Atención sanitaria — Gobierno — Recreación — Gobierno estatal y local — Transporte — Metal/Minería

¿Qué es Maintenance Connection, An Accruent Company?

Maintenance Connection ofrece una solución de gestión de mantenimiento basada en la web (o CMMS basada en la web) con todas las funciones que incluye seguimiento de órdenes de trabajo, mantenimiento preventivo, mantenimiento predictivo, gestión de activos, bibliotecas de procedimientos incorporadas, seguimiento de inventario, compras, programación y solicitudes de servicio; todas disponibles simplemente usando un navegador web. Estas soluciones están disponibles ya sea en las instalaciones (instaladas en una Intranet) o basadas en la nube (alojadas en Internet en el centro de datos seguro de la solución).

Información sobre Maintenance Connection, An Accruent Company

Maintenance Connection

http://www.maintenanceconnection.com/website

Fundada en 1999

Resumen de precios de Maintenance Connection, An Accruent Company

Maintenance Connection, An Accruent Company no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Maintenance Connection, An Accruent Company está disponible a partir de 85,00 US$.

Precio inicial

85,00 US$

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Maintenance Connection, An Accruent Company

Software GMAO (CMMS)
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de técnicos
Mantenimiento preventivo
Seguimiento del historial de servicios
Contabilidad de activos
Códigos de barras/RFID
Gestión de documentos
Gestión de eliminaciones
Gestión de la amortización
Gestión del ciclo de vida de recursos
Registro de auditoría
Seguimiento de inventario
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Computer Maintenance Management Software (CMMS)
Gestión de equipos
Gestión de garantías
Gestión de instalaciones
Gestión de inventarios
Gestión de la energía
Gestión de licencia de software
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de piezas
Gestión de recursos informáticos
Gestión del mantenimiento
Programación del mantenimiento preventivo
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de técnicos
Mantenimiento predictivo
Mantenimiento preventivo
Programación
Seguimiento de activos
Seguimiento del historial de servicios
Control de inventario
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Programación del mantenimiento
Seguimiento de equipos
Seguimiento de garantías
Acceso móvil
Compras
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Lista de tareas (to-do list)
Mantenimiento predictivo
Programación del mantenimiento
Recordatorios
Supervisión de condiciones
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Control de inventario
Creación de órdenes de trabajo
Enrutamiento
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de trabajos
Mantenimiento preventivo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Control de inventario
Gestión de activos fijos
Gestión de equipos
Gestión de incidentes
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Gestión de visitantes
Gestión del espacio
Mantenimiento preventivo
Para colegios
Planificación de instalaciones
Programación de salas
Propiedades comerciales
Propiedades residenciales
Acceso móvil
Creación de informes/análisis
Facturación
Gestión de inspecciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de técnicos
Mantenimiento predictivo
Mantenimiento preventivo
Programación del mantenimiento
Propiedades comerciales
Propiedades residenciales
Seguimiento de activos
Seguimiento del historial de servicios

Opiniones de Maintenance Connection, An Accruent Company

Mostrando 5 de 283 opiniones

General
4,5/5
Facilidad de uso
4,3/5
Atención al cliente
4,6/5
Funcionalidades
4,4/5
Relación calidad-precio
4,3/5
Kevin H.
Maintenance Planner
Ingeniería industrial o mecánica, 10.001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/11/2018

"Software Review"

Comentarios: I highly recommend purchasing this program for any company that needs to track their equipment. This can track your hours, parts used & stocked, purchase history, equipment history, PMs and have all your vendors and manufactures a click away.

Puntos a favor: This is a very good CMMS. I have worked with several since 1985. Maintenance Connection's gold is in the reports. No other program offers this type of option. It cannot be beet. As a super-user I can tell you the reports function gives you every possible option to track your documentation and report it to those that need it.

Contras: The MC University training program needs help. I have been very dissatisfied with it. They do not take into account actual uses of the program. The writer probably hasn't actually used the program in real world as I have for 12 years.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/11/2018
Emily B.
Project Manager
Servicios para instalaciones, 5001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/10/2019

"Great Product"

Comentarios: This is a good product and the company really stands behind it. I have used competitor software and it doesn't have the same capabilities that MC does.

Puntos a favor: It is visually appealing and not too cluttered like competitor software. The average user can get started quickly with a short introduction.

Contras: Running scripts is complicated. I have had to reach out to support to help with the SQL. More push button options would be helpful.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/10/2019
Steven W.
Maintenance Supervisor
Automatización industrial, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/2/2017

"limited usefulness with Ipads"

Comentarios: Our technicians use Ipads to access the program, and they are very limited in what they can see and do. When work orders are in a complete status, they are not easily accessible form the ipads, which limits the information the next shift has to see what has been done. The work orders only have a very small text line so it is awkward to type in and to see detailed notes or reports from the Ipads. Since the techs cannot access the information, the reports tend to be very brief and lack details that could help other techs if the same problem comes up again. The company wants to save money on the number of computer logins, so techs do not have regular access to see the work orders on a computer, and the program works differently between the Ipad and computer so they cannot use the computer efficiently when they do manage to get access through one. I have tech level access, but still receive automated reports which can be helpful to see what is going on; I do not see what flexibility there is with creating new reports or using the program to track specific techs or shifts.

Puntos a favor: It is helpful in tracking work that needs to be done. It makes assigning projects to specific technicians easy, and tracking how long it takes to complete projects.

Contras: Tablet program is awkward and very limited use when used on its own.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 10/2/2017
David J.
Electrician
Prensa, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2018

"Benefits of using Maintenance Connection"

Comentarios: We are using the desktop version to plan and analyse our PM strategy and work orders. The trades staff on the floor use the mobile version which will run on most tablets via a standard browser at all our plants to record all breakdowns of assets which is then analysed each month to identify reoccuring faults or assets that are regularly failing. A strategy is then put in place to eliminate the root cause of the issue.
The trades staff can also access asset information via the tablet (such as manuals, procedures) that are directly linked to the asset or the work order.
We are now seeing huge gains in efficiencies in the inventory section of our business due to the automatic reorder functionality for inventory as the trades staff directly book out parts used. once a work order is entered on the tablet, the trades staff can look up parts that are used on that asset and see how many of those parts are in stock and the location of the bin in the store .

Puntos a favor: The ease of use in the configuration of MC is far better than what I experienced with different vendor.
Most user options are a setting that the local administrator can change via a tick box option.
The in built reporting and dashboard suite are very easy to pick up and customise reports and dashboards to your companies individual needs

Contras: The only problem I have found with the software is now that we are starting to use more features of the program at a higher level we are finding small bugs. These bugs don't affect the basic functionality and the support staff are brilliant in identifying the issues and passing the issues on to the developers to develop a fix.

Respuesta de proveedores

por Maintenance Connection el 13/11/2018

David,

Thank you so much for your detailed feedback! We're thrilled to hear that you love the automatic parts reordering feature! Thank you for being a Maintenance Connection customer.

All the best,

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2018
Roy H.
Manager
Administración gubernamental, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/2/2017

"Maintenance Connection used by local government"

Comentarios: The County of Santa Barbara has been using the software for approximately 5 years. We use it for all our work orders. The navigation is good. We use it for preventive maintenance.
The software can do a lot more than we need.
The reporting is just "OK". This is the area they can improve on.
A great feature is, we store all our building blue prints in the software and we are starting to put in service manuals. This way the maintenance staff can see the prints and the manuals when he gets a work order on his smart phone.
The initial installation of the software was the fastest I have ever seen just a few hours for the webservers and sql server.
Putting the data in the software takes years and we will be inputting more data every year.
The navigation tree is great,,,, like windows explorer,,, easy to move around in the software, things are easy to find. Good software product.

Puntos a favor: Ease of navigations , ability to upload prints, manuals and pictures.

Contras: Reporting is not easy

Respuesta de proveedores

por Maintenance Connection el 9/3/2017

Hello Roy,
Thank you for taking the time to give a thorough review of your experience using Maintenance Connection CMMS. We pride ourselves on successful implementation for all customers and are glad to hear your installation experience was smooth and fast. Additionally, it¿s great to hear that you find our navigation to be simple and easy to find what you¿re looking for. Our Customer Success team will reach out to you directly to understand your needs and feedback regarding reporting, and to share with you the reporting enhancements we have planned. Thank you again for your positive feedback, we always love to hear what customers think!

-Carissa

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/2/2017