¿Quién usa Freshdesk?

Sectores: proveedores de servicios profesionales, bienes raíces, salud y seguros.

¿Qué es Freshdesk?

Freshdesk es un sistema de centro de ayuda basado en la nube que ofrece soluciones potentes para la atención al cliente. Freshdesk unifica las conversaciones de correo electrónico, teléfono, web, chat y redes sociales y te ayuda a resolver problemas a través de canales sin esfuerzo. Con Freshdesk, también puedes automatizar flujos de trabajo, ofrecer opciones de autoservicio convenientes, gestionar SLA (acuerdos de nivel de servicio) y generar creación de informes. Freshdesk es utilizado por más de 40 000 clientes, incluidos Bridgestone, HP, Harvard University y DHL.

Información sobre Freshdesk

Freshworks

https://www.freshworks.com

Fundada en 2010

Resumen de precios de Freshdesk

Freshdesk dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Freshdesk está disponible a partir de 15,00 US$/mes.

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Precio inicial

15,00 US$/mes
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Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de Freshdesk

Herramientas de seguimiento de problemas
Auditoría de problemas
Gestión de alzadas
Gestión de asignaciones
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Panel de comunicaciones
Problemas recurrentes
Programación de incidencias
Chat en tiempo real
Encuestas y comentarios
Grabación de la sesión
Herramientas de diagnóstico
Transferencia de la sesión
Uso compartido de archivos
Uso compartido de la pantalla
Análisis
Chat en vivo
Contenido en vídeo
Distribución de contenido
Gestión de bajas de la suscripción
Gestión de comunidades
Gestión de la comunicación
Ludificación
Recopilación de comentarios
Análisis
Análisis de sentimientos
Análisis de texto
Análisis predictivo
Gestión de encuestas/sondeos
Gestión de los comentarios negativos
Gestión del conocimiento
Panel de comunicaciones
Recopilación de datos multicanal
Segmentación de clientes
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Acciones correctivas (CAPA)
Clasificación de quejas
Enrutamiento
Gestión de casos
Gestión de comentarios
Gestión de encuestas
Gestión de formularios
Gestión del control de calidad
Portal de autoservicio
Seguimiento de problemas
Seguimiento de quejas de clientes
Supervisión de redes sociales
Búsqueda de texto completo
Catalogación/Categorización
Colaboración
Foros de discusión
Gestión de contenidos
Gestión de la base de conocimiento
Portal de autoservicio
Árbol de decisión
Alertas y alzada
Almacenamiento de documentos
Chat en tiempo real
Comunicación multicanal
Creación de marca personalizable
Enrutamiento automatizado
Gestión de SLA (Service Level Agreement)
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Integración de correo electrónico
Portal de autoservicio
Seguimiento de interacciones
Supervisión de redes
Alertas y alzada
Asistente virtual
Base de conocimientos
Chat en vivo
Encuestas y comentarios
Gestión de centros de atención telefónica
Gestión de citas
Gestión de colas de espera
Gestión de correo electrónico
Gestión de flujos de trabajo
Integración de redes sociales
Métricas de rendimiento
Portal de autoservicio

Opiniones de Freshdesk

Mostrando 5 de 2184 opiniones

General
4,5/5
Facilidad de uso
4,5/5
Atención al cliente
4,6/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,4/5
Neal J.
Practice Manager
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/12/2019

"Very solid help desk software"

Comentarios: I started as a free user and found it extremely versatile. My first hiccup was that, as a free user, when the advanced features that were included expired, they disabled my account. Instead of scaling it back it just went offline without warning. Once that was fixed we found an excellent way to continue with the free account until they implemented a "spam" update that invalidated all tickets sent to any email address except our main address. Again, this was done without warning and we were offline for 3 days. We have subscribed but it was done more out of necessity rather than being able to upgrade for full features.

Puntos a favor: I like the fact that it has a dedicated APP for mobile use, that I can use Email to respond to tickets, great search functionality as well

Contras: Interface could use an update to be more compact and show more information in a single screen. right now a ticket takes up pretty much every part of the display. Also, IOS app is slow on startup and refreshing

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/12/2019
Thabo M.
Managing Director
Minería y metalurgia, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/1/2020

"TMI-SSP (PTY) LTD"

Comentarios: Wonderful, I really like their 24hrs support system

Puntos a favor: With 5 years in business, we started seeing change in our revenues and employee behaviour in the last 2,5 years of using FRESHDESK. We stopped for sometime thinking maybe we could continue without these tools and a huge gap opened up thus we had to go back to the tried & tested.

Contras: Ease of business
Friendly Interface
Work Anywhere (App or Web)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/1/2020
Amanda B.
IT Support Technician
Edición, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/6/2020

"Great value"

Comentarios: Freshdesk has been phenomenal in my daily workflow to help me reach my customers.

Puntos a favor: Freshdesk is pretty simple to use and has a lot of features that you can customize to suit the needs of your business.

Contras: The only issue I have found so far is that the reports don't generate correctly. The data used in the reports don't fit with the criteria.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/6/2020
Sean Y.
Managing Partner
Arquitectura y planificación, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/11/2019

"You're on your own"

Puntos a favor: The platform is relatively user friendly and has a sufficient number of features to work well.

Contras: Service is highly unreliable, and if something significant happens - don't expect Freshdesk to be available to help you. It can take 2-4 days to get a hold of someone EVEN IF YOU ARE FUNCTIONALLY SHUT DOWN. Here was our experience: We had been using Freshdesk for 3-4 years and were relative experts on our plan. We arranged to make a change to our Freshdesk plan to switch to a multi-product platform. We upgraded to a plan costing 7x our current cost per user and requested to speak with a Success Manager to plan to the changes. It took persistence and some time to get on the phone with someone. The person we got has had relatively low product knowledge, but escalated to a very competent product engineer fairly promptly. We confirmed our plan and attempted to implement independently after business hours. We were forced to initiate a backout plan when errors and unpredictable behaviour blocked our completion. Our backout plan partially failed and customers were impacted for 3 days before we were able to get anyone to help us. We heard a myriad of responses via email as to why a phone call was not possible from, "I am not working today" to "I will give you a call next week at your convenience" and "I will have XX get a hold of you to help" - but no call, no chat, no email Q&A -- radio silence. We got the message loud and clear 'you are not that important'. Be warned - if something go wrong, the documentation is very modest and don't necessarily expect help.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/11/2019
Usuario verificado
Managing Director
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/4/2020

"It's good enough, but some features are lackluster, too expensive or missing"

Comentarios: You'd think that 400M of total investments gets you an insanely good piece of software. It does not.
Freshdesk was a huge step up from the tool we used previously and has some nice features. It's disappointing that some of the features are lackluster implemented or missing altogether or require you to purchase a higher tier license - just to maybe get one more feature out of a whole bundle you won't need.
That's not a stand-alone issue in this industry, but it's extra disappointing if you come across a promising tool that just can't go that extra mile.

Puntos a favor: It's quickly set up and you'll be working with it in no time, especially when you start from scratch and don't need to import (a lot).
As you work more with it, you'll run into a few issues that you'll have to adjust to. Most of it isn't major, it's just these little things that would turn it into a great tool. So without them, it's "only" good.
There are a few nice features when it comes to automation.

Contras: There's quite a few things I find annoying. None of them are bad enough to stop using Freshdesk altogether, but they're annoying. In no particular order:
- There's no default ticket view for users, information like this is stored in cookies - and lost when a user needs to delete their cookies for one reason or the other.
- Ticket list can be filtered by various criteria, those filters can be saved. But columns are set once, regardless of views. So you can't have different ticket lists where one shows the priority and the other does not for example.
- Speaking of lists: They are hard coded only for contacts and companies.
- The API uses base auth with a very simple password.
- Automations are limited in scope and the rules need to be set up very, very carefully to make sure they don't interefere with each other.
- If you want to change basic SLAs, you need to upgrade to the higher tiers.
- If you want to have different Notification emails per group or type, you need to handle them in Automations (with less formating options) and not via the Email Notification Templates.
- Some things are dictated by the system and can't be changed or turned off: Some notifications, some columns in the ticket views, for example.
- Status codes are shared across different groups and/or products. So if you need a "Pending Approval" status for your Changes, you will have it in Incidents, too.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/4/2020