¿Qué es TOPdesk?

El software TOPdesk, basado en la nube, ayuda a las empresas a ofrecer mejores servicios a sus clientes. Con un software de help desk fácil de usar y más de 20 años de experiencia, este software te ayuda a gestionar incidentes, crear flujos de trabajo y realizar un seguimiento de las configuraciones. Los usuarios finales son más autónomos gracias al portal de autoservicio. Más de 4500 organizaciones en todo el mundo usan ya TOPdesk para aumentar la eficiencia y mejorar la satisfacción del cliente. ¿Buscas la excelencia en el servicio? Deja que esta solución te guíe.

¿Quién usa TOPdesk?

TOPdesk proporciona una solución para los centros de atención tanto de pequeñas empresas como de grandes multinacionales con una aplicación que puede usarse en departamentos de asistencia como TI, RR. HH. o instalaciones.

Vídeo de TOPdesk
TOPdesk Software - 1 TOPdesk Software - 2 TOPdesk Software - 3 TOPdesk Software - 4 TOPdesk Software - 5

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TOPdesk

4,5 (52)
TOPdesk
66,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
102
26
4,5 (52)
4,5 (52)
4,7 (52)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
15,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
127
85
4,5 (2.676)
4,4 (2.676)
4,5 (2.676)
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Alternativas a TOPdesk

Patrocinado
Freshdesk es un software de servicio al cliente fácil de usar que ayuda a más de 40 000 empresas en todo el mundo a crear muy buenas experiencias para los clientes. Descubre más sobre Freshdesk
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Centro de atención ITSM (administración de servicios de TI, por sus siglas en inglés) online con gestión de incidentes, problemas, cambios, versiones y activos. Cuenta con potentes funciones de ticketing y automatización. Descubre más sobre Freshservice
Aplicación de ITSM que maneja incidentes, problemas, cambios, activos de servicio y configuración y procesos de gestión de acceso e identidad.
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Una destacada plataforma de atención al cliente que está diseñada para brindar herramientas innovadoras y datos unificados a los empleados de servicio.
Seguimiento integral de problemas del servicio de asistencia para el usuario final de TI y la asistencia al cliente.
Alloy Navigator es una solución del mundo real diseñada para clientes del mundo real, construida por personas de TI del mundo real como tú.
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C2 ATOM is a powerful online IT service management software, fully customizable to your operational performance enhancement needs.
Canfigure es una solución modular ITSM e ITAM (gestión de activos de TI, por sus siglas en inglés) basada en los principios de ITIL. Canfigure puede implementarse en la nube o de forma local.
Deepser es una solución ITSM desarrollada para optimizar la gestión de solicitudes de soporte, procesos organizativos y actividades.
BOSS Solutions Suite es una galardonada solución de ITSM totalmente integrada y disponible para instalación tanto local como en la nube.
La última generación de herramientas de automatización de servicios profesionales (PSA). Paquete completo de automatización de servicios profesionales para empresas de software y servicios.
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Suite de gestión de servicios totalmente gestionada que incluye tickets, automatización del flujo de trabajo y notificación para ITSM, atención al cliente y seguridad.
El sistema de ticketing en línea basado en la nube de la mesa de ayuda está diseñado para brindarte todo lo que necesitas a un precio bajo.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal

Opiniones de TOPdesk

Evaluación media

General
4,5
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,4
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
58%
4
38%
3
4%
Jon
Jon
Chief Information Officer en RU
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

From early engagement to beyond our successful full implementation, a thoroughly positive experience

5,0 hace 5 años

Comentarios: It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool.

Puntos a favor:

Easy to use UX, end-user focused and people-centric, fabulously engaging and innovative implementation consultants, modular building blocks, value for money offering, usable as a cross-organisation service desk, builds upon and improves existing rigour, attracts and converts even the digital wary, brilliant ongoing support and account management ... with us for the journey.

Puntos en contra:

Although TOPdesk already offers many APIs and integrations, there are some of our more obscure legacy software that required new integration developing, however this is not really truly a representation of TOPdesks very comprehensive offering

Respuesta de TOPdesk

hace 2 años

"It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool." Wow. That's what we strive for! Thank you Jon for your feedback and compliments.

Gábor
IT Business Analyst en Hungría
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Topdesk as a mid-tier ticketing tool

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable of sending mails to the customers mostly.It turned out, it has a "customer self-ticketing" site, that would cost extra fee, but we left that out.The layout was very simple to handle, like an HTML based simple thing, too simple a bit.The multi-level user handling for my colls were a good feature, yet creating customers and bulkily it, was not easy sometimes.When we had a ticket ping-pong or system-generated tons of tickets, turned out we bulkily can not move them, finished them, but could delete them.The whole user journey and experience, comparing it to the big JIRA, just felt simple, sometimes inconvenient.Visualization of the received and processed letters sometimes were "shifted" every logo were saved as an individual picture.Topdesk is rather kind of a new name in the world of ticketing tools, but it has a potential, what one of their late Scrum Master also confirmed.There was an option to create an answer/comment for yourself in the ticket, but not send it to the customer.Topdesk can offer you a simple, cost-efficient, on-demand ticketing tool. Wise to ask for a demo to help you decide, which is the best for your requirements.

Puntos a favor:

Fast and simpleOn-demand version available, reducing TOCSeparated e-mail update sending and ticket commentingAbility to create private commentsReasonable price per "agent"Customizable fields even in the data management partDelegation, access management and multi-level are usefulCan connect an e-mail address for processingSimple text editing

Puntos en contra:

Simple layout, too simpleSome features are not available, like mass ticket movingAttachments and screenshots can not be embeddedMay charge you for additional featuresCodes, features coming from the centre3rd party tool integration would be a plusCustomer management could be betterRivals know more, not necessarily on a higher price

Usuario verificado
Support Technician en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Seguros, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

TopDesk is a ticket system that has very basic functionality.

3,0 hace 4 años

Comentarios: Gets the job done, but lacks a lot of common features that other ticketing systems have out of the box.

Puntos a favor:

TopDesk is actively developing its product which is awesome! It is a good ticket system that gets the job done. I have had very little down time.

Puntos en contra:

They lack a lot of features and functionalities that I grew used to with our old ticketing system. Mass manipulation of tickets is lacking. you can only mark tickets as completed or closed in their system, you cannot transfer to a operator/operator group on mass, or mass categorize. They only recently introduced a chat integration but you have to contract the chat service through a 3rd party so another cost.

Respuesta de TOPdesk

hace 4 años

Sorry to hear you are having trouble with bulk updating. Perhaps this is something we could talk more about in a Dr. TOPdesk session! This is a free dedicated hour with an in-house TOPdesk consultant, where we can help you find a way around the issue and also show you some other cool TOPdesk tips and tricks. Get in touch if this is something you're interested in at https://www.topdesk.com/uk/dr-topdesk/. By the way, we are always looking for your input to drive new functionality, so please don't hesitate to communicate your feature request to our product managers on the TOPdesk Innovation Platform (https://tip.topdesk.com/).

Jasper
Business Analist en Países Bajos
Comercio mayorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

TOPDesk Toppakket

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de support aanvragen die we binnenkrijgen en de hoeveelheid tijd die nodig is om ze op te lossen. Dit is erg waardevol voor onze organisatie.

Puntos a favor:

TOPDesk is wat mij betreft één van de fijnste ticket systemen waar ik mee heb gewerkt. Gebruikers kunnen eenvoudig tickets loggen, waarbij ze toch gedwongen worden de benodigde informatie mee te sturen. Daarnaast werkt de onderliggende workflow erg prettig om tickets te verdelen naar de juiste personen.

Puntos en contra:

Kennisitems zijn niet altijd zichtbaar voor alle gebruikers. Het is mij niet duidelijk waarom dit onderscheid wordt gemaakt.

Giovanni Ficcadenti
Giovanni Ficcadenti
Guest Services Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Cloud-based software.

5,0 hace 2 años

Comentarios: It provides spectacular functions that allow you easily customizable construction. The interface is very intuitive. It enables you to automate emails speedily and easily. Its best feature is a self-service portal that helps to remove numerous doubts from consumers and avoids overloading the support staff who can keep their focus on consumers with issues. It provides a clear overview of open incidents. It can create KPI-based reporting. In simple words, it is an excellent tool to obtain information about consumers quickly. It addresses the issues, reports, and replies to the questions speedily. It offers operation management and object management very effectively.

Puntos a favor:

It helps businesses offer the best services to their consumers. It enables you to create workflows, manage incidents, and keep track of configurations. It's design and installation are simple as compared to other ticketing systems. The customer support is excellent. The API enables you to build incorporations into other tools without dependence on marketplace applications. It enables you to monitor the activities of the department.

Puntos en contra:

Creating reports is sometimes confusing. Also, creating workflow-based email prompts consumes much time and delays work for a couple of weeks. The events and actions modules are sometimes frustrating especially when triggers do not work. It has some limitations regarding chart building. The change process is confusing and requires regular guidance. It is pretty expensive. The installation process is quite tough. It does not allow users to update their profiles with additional details such as education, contact numbers, and links from social media forums.

Respuesta de TOPdesk

hace 9 meses

Hi Giovanni, thank you very much for reviewing TOPdesk and the feedback. If there's anything we can do to help you please reach out. Happy to help.