15 años ayudando a las empresas españolas
a elegir el mejor software

¿Qué es Synchroteam?

Administra las fuerzas de trabajo móviles de manera eficiente, simplifica los procesos comerciales y optimiza los costos con Synchroteam, el software de gestión de servicios externos (FSM).
Synchroteam ofrece seguimiento, programación, distribución, calendario, gestión de trabajos, creación de informes, CRM, facturación y mapas. SaaS basado en la nube con aplicaciones móviles iOS y Android. Se integra con Quickbooks, Xero y Zoho.
Crea tu prueba gratis en menos de 1 minuto. Asistencia en vivo.

¿Quién usa Synchroteam?

El software de gestión de servicios externos funciona de maravilla para pymes, empresas medianas y empresas de climatización, electricidad, inspección, control de plagas, fontanería, mantenimiento, programación y seguridad.

¿Dónde se puede implementar Synchroteam?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Synchroteam
  • Fundada en 2000

Asistencia de Synchroteam

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Andorra, Arabia Saudí, Argentina, Australia y otros 85

Idiomas

alemán, checo, chino tradicional, español, francés y otros 8

Precios de Synchroteam

Precio inicial:

22,00 US$/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sí, ofrece una versión gratuita

Synchroteam dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Synchroteam está disponible a partir de 22,00 US$/mes.

consigue una prueba gratuita

Sobre el proveedor

  • Synchroteam
  • Fundada en 2000

Asistencia de Synchroteam

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Andorra, Arabia Saudí, Argentina, Australia y otros 85

Idiomas

alemán, checo, chino tradicional, español, francés y otros 8

Imágenes y vídeos de Synchroteam

Synchroteam Software - 1
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Synchroteam Software - 3
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Synchroteam Software - 5
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Vídeo de Synchroteam
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Funciones de Synchroteam

  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de empleados
  • CRM
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de imagen
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión del rendimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Horas facturables y no facturables
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento preventivo
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo en línea
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas a Synchroteam

Fácil. Potente. Móvil. Estimación y gestión de trabajos, distribución, facturación, pagos electrónicos y móviles. A partir de 99 $ al mes, sin tarifa por usuario.
Microsoft To Do es un software colaborativo que permite a los usuarios compartir listas de tareas entre ellos, establecer recordatorios y agregar notas.
Solución de gestión empresarial integrada que automatiza los procesos financieros, de relaciones con los clientes y de la cadena de suministro.
Sistema de intercambio de archivos que te permite transferir contactos, fotos, videos y eventos del calendario.
Fácil de usar, fácil de configurar. 40 años de experiencia y conocimiento en la gestión del mantenimiento. Ideal para empresas de todo tipo.
¡Crea formularios profesionales, inteligentes y fuera de línea para inspecciones, órdenes de trabajo o encuestas en solo unos minutos!
Plataforma de servicio externo con capacidad de ampliación, desarrollada en la nube para la nube, que funciona fácilmente en todos los dispositivos móviles para uso en el campo de trabajo.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.

Opiniones de Synchroteam

Evaluación media

General
4,4
Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,2
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
4,3

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
53%
4
41%
3
5%
1
2%
Brayan
Alalista IT en Colombia
Software informático, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Synchroteam

5,0 hace 2 meses

Puntos a favor:

Su mayor ventaja es que es un aplicativo intuitivo, en todas sus plataformas, proporcionando una gran cantidad de herramientas perfectamente diseñadas.

Puntos en contra:

Podría llegar a mejorar su gestor de búsqueda implementando búsquedas por número de serie.

Respuesta de Synchroteam

hace 2 meses

Hello Brayan, thank you! We appreciate you taking the time to review Synchroteam's field service management solution. Our team is pleased to hear that you find our platform intuitive with perfectly designed tools. We really appreciate your business. We recommend checking out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips. Thank you!

Angie
Ing Software en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Es muy eficiente e informativo.

4,0 hace 9 meses

Puntos a favor:

Es una aplicacion muy intuitiva, con buena interfas grafica tanto para dispositivos moviles como computo.

Puntos en contra:

Hace falta implementar la opcion de busqueda por numero de serie del resto funciona muy bien.

Respuesta de Synchroteam

hace 8 meses

Angie, thank you for reviewing Synchroteam's field service management solution. We are pleased to hear that our tool is an intuitive application that fits your specific business needs. We are happy to provide you with personalized service to address any issues you may be experiencing and we look forward to continuing to work together to make Synchroteam the field management software for you! Make sure to check out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips for your industry or future client implementations.

Robert
Robert
Owner/Head Tech en Canadá
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Efficient. Informative. Useful

5,0 hace 7 años

Comentarios: I'd been running as an independent IT consultant for a few years. All of a sudden I won two big contracts that made hiring an employee and getting some sort of job scheduling/tracking system a priority. I demoed pretty well every offering. Synchroteam stood out for a couple of key reasons. The biggest for me was their inventory system. Although it is still in its early days and lacking a few features that I hope are on the way, it's a good inventory system that gives me the ability to transfer stock from the 'warehouse' to our cars and know who has what. There were other systems out there with inventory but a lot of them were overkill for me and most of them were overly expensive. Synchroteam's price is very reasonable and priced by the tech (free admin account) so it was affordable for starting up. The way it is setup is logical and once you get used to it (It does look different than most of the other offerings, kind of old school) it is pretty intuitive. Creating clients, jobs and sites is straightforward and the details page of each is well laid out for easy digestion of the information. The mobile app is good, better than most of the others. It has that same old school look as the website (which isn't a bad thing). The display of information and the interaction with that info is well presented. Tapping phone numbers calls the client, tapping the address give you directions, tapping the client gives your more details via the website, etc. When you create custom fields on your jobs (you should) they get their own screen in the mobile app which is a great way to present key information (Serial #s, Model #'s, etc). You can also create jobs in the mobile app which is handy for me as I dispatch on the go. The biggest shortcoming I can see, although I don't really use it, is the reporting. I'm not really sure what it reports. I've mucked around with it but haven't gotten any valuable information out. There are some things I would like to do that I can't and some other things that I hope will evolve into something better but I think these guys know what they are doing. I see the product has had updates since I joined a little over a month ago and looking at past changes I can see that they have been continually improving and adding to the system. I've had good interactions with the help desk (although not always getting the answers I would like) and my rep has been attentive but not too attentive. Demo the software, you'll like it.

Puntos a favor:

Good Inventory Good presentation of information Good mobile app Easy to use Customization

Puntos en contra:

missing some features, for example can't search by serial number

Respuesta de Synchroteam

hace 6 años

Thank you Robert for your positive feedback on Synchroteam¿s inventory functionality, ease of use, and mobile application. We are pleased to hear everythingIT has benefitted from our customizable user interface and job scheduling/tracking tools. We appreciate your observation of our reporting functionalities, and continue to release updates that enhance operational efficiency. Within our inventory module you now have the capability to search by serial number manually in the search bar, or scan the barcode of the item. Stay tuned to our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) for information on new releases!

David James
Head of Service en RU
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

I have brought it into my last 3 companies

5,0 hace 11 meses

Comentarios: I have used Synchroteam in 3 different companies and absolutely love how easily it can be configured, it solves a problem straight out of the box and can be instantly operational.

Puntos a favor:

Synchroteam is so easy to use and can be adopted within minutes. You can create everything from the most simple sign off reports to complex reports that need warrant dependable answers. The system is intuitive and can be used by the field engineers with the minimum of training.

Puntos en contra:

The only issue I have is the management of stock and warehousing could be improved. The system need to allow for tiered locations and the consumption of parts on a specific job report. The online customer portal needs to be updated so a customer can only choose from their own activity without seeing all other clients.

Respuesta de Synchroteam

hace 11 meses

David, thank you! We appreciate you taking the time to review Synchroteam's field service management solution. Our team is pleased to hear that you find our platform easy to use. We appreciate your business. We recommend checking out our blog (https://www.synchroteam.com/blog/) as we frequently release details on new features, best practice recommendations, and other helpful tips.

Ryan
Ryan
Owner en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Not great, not terrible

3,0 hace 6 años

Comentarios: Price was the winning factor to why I started using this product. The sales team did a good job of presenting the potential of the product but a poor job of explaining the shortcomings that would become discovered in my first month of using it. Overall I'm not terribly happy with the investment and I won't be using it long-term. Unsure what I will move to going forward.

Puntos a favor:

The cost isn't terrible for what you can do. There are some interesting features that some might find really useful. It's quite customizable, so if the features are useful the level to which you can get with the tools such as reports can be quite the positive experience.

Puntos en contra:

Pricing is in euro which makes the fluctuation of costs due to rising/falling dollar rates difficult to anticipate how much is withdrawn each month. I've run into some glitches/issues when setting up reports that don't function as intended. The workflow for setting up very dynamic reports is terrible. The UI feels clunky. Pages don't load live changes made to progression of jobs and there is a lot of work that could have been done better. I feel like I've paid for a platform that was developed in the 1980's and hasn't been updated since. Like it was the beta of someone's project that was never finished, but now is being marketed as a completed product. It feels old, poorly managed, poorly supported, and like there is a general lack of care around what the end product looks like, does, and how it functions.

Respuesta de Synchroteam

hace 6 años

Thank you for your review Ryan, we appreciate your honest feedback. We apologize for the issues you are facing with reporting and the UI, and would love to get more information on the glitches you are experiencing so that we can resolve them promptly. Please contact our support team (https://www.synchroteam.com/contact.php) so that we can assist in improving the dynamic reporting workflows for Victoria Moss & Gutter. Also check out our latest update, which includes a time tracking module that syncs tasks seamlessly between the mobile application and Synchroteam¿s platform. For more information on the update visit https://www.synchroteam.com/blog/2018/03/08/time-tracking-new-module-synchroteam/