AIM

Por Tri-Technical Systems

¿Quién usa AIM?

AIMsi se puede encontrar en tiendas minoristas en los EE. UU. y Canadá, incluidas tiendas de instrumentos musicales, electrodomésticos, bicicletas y fitness, aspiradoras y costura, licor, pasatiempos, golf, armas, reventa, consignación y más.

¿Qué es AIM?

AIM ofrece a los comercios minoristas no solo una forma de administrar el inventario, los clientes y las ventas, sino que también ofrece módulos complementarios totalmente integrados, como cuentas por pagar y libro mayor general, órdenes de compra, reparación y servicio, programación de clases/citas y facturación, alquileres a corto plazo, alquiler y contratos de ventas, gestión de contactos y capacidades de correo electrónico. Crea tu propia solución personalizada de software para comercio minorista al agregar lo que necesites. AIM se integra con Active-e para ofrecer una solución completa de comercio electrónico para minoristas.

Información sobre AIM

Tri-Technical Systems

http://www.technology4retailers.com

Fundada en 1984

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Resumen de precios de AIM

AIM no está disponible en versión gratuita.


Versión gratuita

No

AIM: implementación y asistencia

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)

Formación

  • En persona
  • En línea en directo
  • Webinars
  • Documentación

Funciones de AIM

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • CRM
  • Carro de compra
  • Catalogación/Categorización
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de modelos
  • Gestión de opiniones
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguridad de datos
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Plataformas de comercio electrónico

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
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  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Base de datos de clientes
  • Catálogo de productos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comercios minoristas
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de precios
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pantalla táctil
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de ingresos
  • Seguimiento de inventario
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Lista completa de Software de punto de venta para minoristas

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  • Aplicación móvil
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  • Conformidad con la PCI
  • Contabilidad
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de miembros
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de eventos
  • Gestión de hojas de salida
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
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  • Marketing por correo electrónico
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  • Plantillas de correo electrónico
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  • Programa de fidelización
  • Programación
  • Programación de eventos
  • Punto de venta (POS)
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Lista completa de Software para campos de golf

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  • Análisis de evolución de ventas
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  • Controles o permisos de acceso
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  • Creación de informes y estadísticas
  • Cuentas de clientes
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  • Gestión de artículos reservados
  • Gestión de comercio electrónico
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  • Gestión de ingresos
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  • Historial de transacciones
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  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
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  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
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Lista completa de Software para punto de venta

Alternativas a AIM

Más alternativas a AIM

Opiniones de AIM

Todas las opiniones

Calificación general

4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,5
Atención al cliente 4,1
Funcionalidades 4,1
Relación calidad-precio 3,7

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Usuario verificado
Founder
Servicios para el consumidor
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/3/2018

"Its really easy to make reports which is good for this type of software"

Puntos a favor: I really like how you can easily generate reports, that's important for my business and I believe this software can do the best job of it.

Contras: I don't like that's a little clunky to use, but that should go without saying because this is super complex software we're dealing with here.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/3/2018
Holly V.
Owner/Operator
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 17/11/2020

"Pleased!"

Comentarios: Overall we are very happy with AIM for our business. The tech support is awesome! They are always ready to help and super friendly. I love that they can remote in and show us what to do.

Puntos a favor: We have been using the contract module side of AIM for our instrument rental contracts to keep track of monthly payments since the beginning of our business in 2004. We pulled away for a brief stint to try another company and it was a disaster. The instrument rental contracts are the bread and butter of our business. If it fails, we fail. If the customer doesn't feel like they can trust us with their personal info because the system fails, we fail. It's a reflection on us. We came back to AIM in 2019 and went all in with the full point of sale system and we've never looked back. We highly recommend AIM.

Contras: We do wish that there weren't so many steps to follow. Seems like there is a huge learning curve to this program. Once you live it and breath it like it do it's one thing. But my employees tend to make mistakes often because they miss a step.
And for example: having to get out of one frame and into another one for the same customer with a different question about their account is sometimes frustrating.
Also. I really wish that an email went out immediately to my rental contract customers on autopay when their card is declined. The ability is there, as they receive an email immediately when the payment goes through, but not when it declines. This would help our collection dept out tremendously if this option was implemented.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 17/11/2020
Miles S.
manager
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/8/2017

"Legacy database that our company is slowly replacing with more modern systems"

Comentarios: Years of data can be searched through. We currently use it for recurring billing via credit cards for monthly rental and lesson tuition payments. Those recurring charges must be manually triggered every day though.

Puntos a favor: Does not have glitches or communication errors. Data that has been input stays there forever. Interface has never changed, ever. So if you are familiar with it, there is a comfort factor.

Contras: The user interface has very few, if any, task stream allowances or cross linking between data entry areas.
The typical interaction with Aimsi requires starting from the home screen and navigating the "Module" you need, selecting the "Find," searching for the correct customer account, pulling up the relative info about them.
Then...
Restarting from the home screen, module you need to add or edit part of the changes that are needed, "find," find that account again..
Then...
Restarting from the home screen, module you need to add or edit the other part of the changes that are needed, "find," find that account again...
While there are hot keys to speed up this process it is still a very primitive workflow. Newer systems have you choose the customer account first, then proceed to enter new data, while Aimsi requires finding the module, and then the account, over and over again. Networking your store for Aismsi to work off of one of your local PCs requires above average networking skills. Backups and hardware upgrades are your problem and responsibility. You will need someone on call unless you happen to have above average IT skills.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/8/2017
Tara C.
Office Manager
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 29/6/2020

"Phenomenal Experience"

Comentarios: We were having problems remembering who put what in the system and if it got logged in correctly and whatnot. The ATF Compliant Bound Book completely mitigates that problem. The Technical Support team has been able to answer each and every question I've had, which is incredible, considering I've called them many times when I've in the middle of a process (both on the test system AND live system) I don't understand or forgot how to continue on. They've been wonderful and have not at all made me feel crazy or gotten tired of answering my questions. I cannot say enough good things about my experience. We did have a small issue with a scanner, but the way it was handled was done so professionally and so well, that I consider it a privilege to have dealt with the company in this manner. It showed me that they really care about their customers and back their products and will make it right, no matter what.

Puntos a favor: We have been utilizing the POS (Point of Sale) System, and it's very intuitive. You go through a couple test transactions, and it's like riding a bike. You can do it so quickly and effectively. We used the testing system and were able to play around it a lot without worrying about mistakes that will mess up your entire system. We have the label printer, the receipt printer, and the wireless scanner, and they have made our little gun shop look SO professional and streamlined. Gone are the days of handwritten receipts! We can now track customers to see what each person buys and can add notes and wish list items! The Bound Book is ATF compliant, and it has made checking the firearms in and out a breeze. We are going to be purchasing the PO module next, so I can't wait to implement that!

Contras: I can't really say there are any Cons...I would just say it is a bit of a learning curve and can be a bit overwhelming at first, but the support that is offered is just phenomenal.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 29/6/2020
Georg L.
CFO
Artículos deportivos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/1/2017

"AIMsi Does it All (almost)"

Comentarios: Been using the software for two years now, and it seems to provide a solution for everything. I wish there was a bit better integration across the different modules, such as allowing station rentals, short-term rentals, long-term rentals, and contract payments to all be made on the same checkout as regular sales orders, instead of needing to process them all at once. The payroll area also needs some improvements, it is good for recording payroll expense, but you will need a separate application to actually do the real payroll tracking/deductions/taxes. Otherwise it handles everything from rentals, bay/station rentals, it has full accounting, chart of accounts, general ledger, integrates to your purchasing/receiving, has full inventory tracking with multiple locations. Basically you can run your business with a few minor outside resources, from this one package. Even managing employees/time tracking etc... Pros: Accounting, Rentals, POS Touchscreen support, Integrated Credit Card, Employee Management, Membership Modules, Integrated Gift Cards, Inventory Control, Invoice Management Cons: The systems don't all share one checkout - each type of transaction (rental, station, contract payment, merchandise sale) must be rung up separately - The payroll is not very robust

Puntos a favor: Accounting
Rentals
POS Touchscreen support
Integrated Credit Card
Employee Management
Membership Modules
Integrated Gift Cards
Inventory Control
Invoice Management

Contras: The systems don't all share one checkout - each type of transaction (rental, station, contract payment, merchandise sale) must be rung up separately
The payroll is not very robust

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/1/2017