
¿Quién usa SimplePractice?
SimplePractice es la solución ideal para proveedores de salud y bienestar y grupos pequeños, incluidos terapeutas, psicólogos, trabajadores sociales, logopedas, nutricionistas y muchos otros.
¿Qué es SimplePractice?
Haz crecer tu negocio, céntrate en tus clientes y deja que SimplePractice se encargue del resto. En cuestión de minutos puedes recibir información sin papel, comunicarte con los clientes de forma segura, recibir pagos automáticamente, enviar recordatorios de citas gratis e incluso gestionar tu negocio sobre la marcha con su valorada aplicación móvil. Usa el portal del cliente para conectar fuera de las sesiones, factura sin problemas al seguro y realiza sesiones en cualquier lugar con las funciones de telesalud. ¡Pruébalo gratis hoy y descubre por qué miles de clientes han valorado a SimplePractice como la solución número uno!
Información sobre SimplePractice
SimplePractice
http://www.simplepractice.com
Fundada en 2012











Resumen de precios de SimplePractice
SimplePractice dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de SimplePractice está disponible a partir de 39,00 US$/mes.
Precio inicial
39,00 US$/mes
Versión gratuita
Sí
Prueba gratis
Sí
SimplePractice: implementación y asistencia
Asistencia
- Horas laborables
- En línea
Implementación
- En la nube, SaaS, web
- Móvil: nativo de iOS
- Móvil: nativo de Android
Formación
- En directo en línea
- Seminarios web
- Documentación
Funciones de SimplePractice
Herramientas de terapia ocupacional
- Expedientes de pacientes
- Facturación
- Gestión de clínicas
- Gestión de evaluaciones
- Gestión de planes de cuidado
- Gestión de seguros
- Inscripción de pacientes
- Programación de pacientes
- Seguimiento del avance
Plataformas de portal del paciente
- Acceso a la historia clínica
- Confirmaciones de citas
- Consultas por vídeo
- Formularios de admisión
- Independiente de la historia clínica electrónica
- Mensajería segura
- Pago de facturas
- Planes de cuidados
- Programación de citas
- Renovación de prescripciones médicas
- Resultados de laboratorio
- Resumen de cuidados
Programas de facturación médica
- Asesoramiento de remesas
- Entrada de códigos y cargos
- Filtro de reclamaciones
- Gestión de clínicas
- Gestión de demandas de pago
- Historial de facturas
- Panel de control personalizable
- Presupuestos y estimaciones
- Procesamiento de reclamaciones
- Seguimiento de la conformidad
- Verificación de seguros
Software de gestión de casos a pacientes
- Conforme con HIPAA
- Expediente del historial clínico
- Expedientes de pacientes
- Facturación
- Gestión de calendarios
- Gestión de listas de casos
- Gestión de recomendaciones
- Identificación de candidatos
- Notas de evaluación
- Planificación del tratamiento
- Seguimiento de actividades
- Verificación de la admisibilidad
Software de gestión de pacientes
- Creación de informes en tiempo real
- Creación de informes históricos
- Gestión de admisiones
- Gestión de autorizaciones de salida
- Gestión de camas
- Gestión del flujo de pacientes
- Seguimiento de la ubicación de pacientes
- Seguimiento de tiempo de espera
- Supervisión de pacientes
Software de historia clínica electrónica
- Con certificación ONC-ATCB
- Conforme con HIPAA
- Creación de diagramas
- Portal de autoservicio
- Programación de citas
- Recetas electrónicas
- Reconocimiento de escritura
- Reconocimiento de voz
- Seguimiento de la conformidad
- Uso significativo certificado
Software de logopedia
- Facturación
- Gestión de evaluaciones
- Gestión de planes de cuidado
- Gestión de seguros
- Notas SOAP
- Programación de pacientes
- Seguimiento del avance
Software de salud mental
- Clínica de un solo profesional
- Clínica de varios profesionales
- Diagnósticos iniciales
- Facturación médica
- Gestión de empleados
- Gestión de reclamaciones
- Historia clínica electrónica/informatizada
- Paciente hospitalizado/en el domicilio
- Planes de tratamiento
- Portal de autoservicio
- Programación de citas
- Recetas electrónicas
- Recordatorios de citas
- Seguimiento de la conformidad
Software de telemedicina
- Clínica de varios profesionales
- Conforme con HIPAA
- Facturación médica
- Formularios online
- Gestión de clínicas
- Mensajería individualizada
- Para fines médicos
- Planes de tratamiento a distancia
- Programación de citas
- Recetas electrónicas
- Recordatorios de citas
- Videoconferencia
Software para consulta médica
- Conforme con HIPAA
- Facturación médica
- Gestión de expedientes de pacientes
- Gestión de inventarios
- Gestión de reclamaciones
- Historia clínica electrónica/informatizada
- Inscripción de pacientes
- Portal de los pacientes
- Programación de médicos
- Programación de pacientes
- Recetas electrónicas
- Varias oficinas
- Varios médicos
- Verificación de elegibilidad para el seguro
Software para fisioterapeutas
- Biblioteca de ejercicios
- Conforme con HIPAA
- Creación de informes/análisis
- EHR/EMR
- Evaluaciones
- Facturación
- Gestión de citas
- Gestión de clínicas
- Gestión de seguros
- Notas sobre la evolución
- Para fisioterapia
- Planes de tratamiento
- Portal de los pacientes
- Recordatorios de citas
- Varias ubicaciones
Software para nutricionistas
- Análisis dietético
- Base de datos de nutrientes
- Definición y seguimiento de objetivos
- Facturación
- Gestión de pacientes
- Planificación de la alimentación
- Portal de los pacientes
- Programación de citas
Software para programación de citas médicas
- Arrastrar y soltar
- Citas recurrentes
- Conforme con HIPAA
- Facturación
- Gestión de docentes/personal escolar
- Gestión de expedientes de pacientes
- Gestión de médicos
- Portal de autoservicio
- Programación de citas
- Programación de llamadas
- Seguimiento de incomparecencias
- Varias ubicaciones
Lista completa de Software para programación de citas médicas
Software para quiroprácticos
- Conformidad con el sector sanitario
- Facturación
- Gestión de cuentas de los pacientes
- Gestión de expedientes de pacientes
- Gestión de reclamaciones
- Herramientas de evaluación de resultados
- Notas SOAP
- Recordatorios de citas
Alternativas a SimplePractice
Más alternativas a SimplePracticeOpiniones de SimplePractice
Todas las opinionesCalificación general
Evaluación media

Amanda G.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 7/8/2019
"Simple Practice saved me!"
Comentarios: Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.
Puntos a favor: I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.
Contras: Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.
Respuesta de proveedores
por SimplePractice el 13/8/2019
Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice
- Fuente de la reseña
- Publicado el 7/8/2019
Robin F.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio4 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 16/6/2020
"Simple practice honest review"
Comentarios: Overall my experience with SimplePractice has been positive and I would recommend it over other electronic health records. In doing my research and talking with others, simple practice stood out as the most user-friendly and clinically professional platform.
Puntos a favor: As a former pen and paper therapist, getting started with SimplePractice was a bit tedious, But that would have been the case with any electronic record. Once that process was complete using it daily with current and new clients has helped me run a more professional and organized practice. It is easy to use and has a lot of helpful features like forms, templates and assessments.
Contras: There may be a way to do group sessions when you upgrade to the platform for Telehealth but I have not figured this out yet. I would like to be able to do a group meeting with multiple colleagues or supervisees.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 16/6/2020
Claire M.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso4 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica2 /5
-
Relación calidad-precio4 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/1/2021
"Simplifies EVERYTHING"
Comentarios: Overall, it's been great! I was reluctant at first to pay what seemed like a lot of money at the time but they offer a world of information, tools, and resources to help with your business. It's a brilliant idea that is, for the most part, very well-executed.
Puntos a favor: SP is great for having everything you need to run a practice in one place. I have an app on my phone that I can use to quickly check my schedule, send reminders to clients and cancel, change, or add appointments. They have a good "reports" option so that you can see outstanding invoices, insurance claims, etc. plus a number of other categories. I really love how easy SP makes it to submit insurance claims. I don't want to do that by hand nor do I want to hire someone to do it for me so I really appreciate that. I like that clients can request appointments and that all of their info is in one place. SP was very quick to respond to COVID and I appreciate the HIPAA compliant telehealth platform they created during the pandemic at no additional charge. They have extensive training videos but I am mostly self-taught as that's how I learn best. They also offer pretty good CEU classes for not much money about a variety of topics. And, if you're like me and find it hard to sit for the entire class at once, they will email you reminders that you have unfinished classes which is always helpful.
Contras: It is very difficult to actually speak to customer service. I spend a LOT of time typing in questions and then wading through what others have also asked about and the answers they got. Real time waster since we all word the issues differently so you get many irrelevant answers to try to parse. Half the time I can't remember how to get someone to actually chat with me - when they do it seems to work fine but can also be cumbersome depending on what the issue is.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/1/2021
Jenni B.
-
Valoración global3 /5
-
Facilidad de uso2 /5
-
Funcionalidades3 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precioSin valoración
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 8/8/2018
"Initial Pros and Cons"
Comentarios: I am just getting started...I have high hopes yet!
Puntos a favor: **Note: I am very new to Simple Practice and I'm only three weeks in. What I like most about this is the idea that everything will be located all in one place. No paper files to lug around, reduced costs on printing paper and ink for intakes and informed consents, and I'm excited about having automatic appointment reminders for clients. I like that I can send clients the documents ahead of time so they don't have to spend 20-25 minutes when they first arrive filing out paperwork. We can get started right away. And I appreciate that I can customize the way I contact the clients as their individual preference (some want texts, some want voice messages).
Contras:
Although I am fairly tech savvy (I'm the top end of the millennials), I have not found simple practice as user friendly as I had hoped. I have used many support options so far and find the in-person ones most helpful. While trying to create my current intake form into one of the forms and documents...I found it rather nightmare-ish. It was tedious and I felt like it took 10 times longer than it needed to. I was SO glad my 30 minute phone consult had given me the heads up to use the pre-existing template and just change every question so I didn't have to totally re-invent the wheel. I am SO glad the template already existed! But I still felt like I was using a chisel on stone. It felt tedious and painful. I'm glad that's over!
Sometimes I get stuck on the calendar page and haven't yet found the button to default to the normal HOME setting so I have the sidebar. These are small things that I hardly ever have a hard time wasting time on..and yet I found myself not being able to get back there today multiple times.
Not as user friendly as I hoped.
Respuesta de proveedores
por SimplePractice el 27/8/2018
Jenni, we know you're just getting started with SimplePractice, and we also know there's a bit of a learning curve getting used to any software product. It's great to see that you're looking forward to being totally paperless! I'm also glad to see that you were able to connect with a SimplePractice team member to help you get your intake forms all set up. We offer unlimited live support - take advantage so we can get you up and running! Thanks for choosing SimplePractice and for joining our community - we're proud to support the vital work that you do.
- Gillian from SimplePractice
- Fuente de la reseña
- Publicado el 8/8/2018
Vanessa V.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 4/10/2020
"Great product"
Comentarios: It’s been great.
Puntos a favor: Everything is integrated into one system and they don’t stop creating new features.
Contras: Need more reports and privilege access for group practices.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 4/10/2020