¿Qué es SmartAdvocate?

SmartAdvocate es una aplicación de administración de casos legales DE ÚLTIMA GENERACIÓN. SmartAdvocate es la única aplicación en el mercado que fue diseñada y programada por abogados y asistentes legales en ejercicio MUY activo para hacer que tu oficina sea más eficiente, de la manera en que otras aplicaciones del mercado no podrían hacerlo.

¿Quién usa SmartAdvocate?

Pequeñas y muy grandes firmas de abogados que desean una solución moderna de administración de casos para hacer que sus oficinas sean más eficientes en formas que otras aplicaciones no pueden.

¿Dónde se puede implementar SmartAdvocate?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (local), Linux (local), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • SmartAdvocate
  • Ubicado en Port Washington, EE. UU.
  • Fundada en 2000
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • SmartAdvocate
  • Ubicado en Port Washington, EE. UU.
  • Fundada en 2000
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Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de SmartAdvocate

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SmartAdvocate

89,00 US$/mes
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89,00 US$/mes
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Prueba gratis
1000,00 US$/una vez
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Prueba gratis

Funciones de SmartAdvocate

  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Archivo y conservación
  • Búsqueda de texto completo
  • CRM
  • Calendario de personal
  • Captura de documentos
  • Clasificación de documentos
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de documentos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de datos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de tareas
  • Gestón de procedimientos jurídicos
  • Herramientas de colaboración
  • Notas de caso
  • Para profesionales jurídicos
  • Portal de clientes
  • Programación basada en el reglamento judicial
  • Recordatorios
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo
  • Uso compartido de archivos

Alternativas a SmartAdvocate

Rocket Matter es un valorado software de gestión del ejercicio y facturación basado en la nube para bufetes de abogados, accesible en todos los dispositivos.
MyCase es una solución completa de gestión de casos: permite gestionar documentos, contactos, calendarios, correos electrónicos, tareas y facturas desde una ubicación central.
La solución Litify transformará tu bufete de abogados en un negocio moderno y de alto rendimiento.
App4Legal es una solución intuitiva de gestión de prácticas jurídicas. Es una solución completamente integrada con una interfaz fácil de usar. Descubre más sobre App4Legal
Las funcionalidades integradas del módulo de Gestión de Contratos de Legal Suite preservan efectivamente la "memoria contractual" de tu negocio.
Software legal seguro y compatible con dispositivos móviles que es muy fácil de usar. Ahorra tiempo. Haz crecer tu firma. Deja de utilizar papel. Trabaja desde cualquier lugar.
CosmoLex es el único sistema completo de gestión, facturación y contabilidad de la práctica jurídica basado en la nube (no se requiere QuickBooks®).
Legal practice management software for trust accounting, billing, time tracking, case management, document management and more.
Gestión de consultas moderna y robusta con correo electrónico y contabilidad incorporados. Interfaz y aplicaciones atractivas e intuitivas para iOS y Android.
Una calculadora online de plazos de tribunales basada en reglas con recordatorios por correo electrónico, informes de plazos y sincronización con cualquier plataforma de calendario.
Complemento de CRM para Outlook que ayuda a administrar contactos, ventas, proyectos y combinaciones de correspondencia. Disponible ahora en iOS/Android.
Contract Lifecycle Management designed to help businesses generate legal documents, automate workflows and handle collaboration.
Award-winning legal case management software designed to let your fee earners access the right information at the right time.

Opiniones de SmartAdvocate

Evaluación media

General
4,7
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,6
Funciones
4,7
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
77%
4
19%
3
3%
2
1%
Joe
Joe
System Administrator en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Práctica de la abogacía, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

One of our tools for success

5,0 hace 2 años

Comentarios: The problem of inefficiency corrects itself with many of SmartAdvocate's customizations and automation. For example, we are expediting electronic contracts/agreements to clients via text message and email, whereas other firms are still stuck on paper contracts. Never would I have thought clients would embrace technology, like the use of text over email. Yes, snail mail still has a role and a place, but the practicality and adaptiveness text messages give clients is excellent. This program stays relevant at the speed of shifts and trends, as well as changes with technology.

Puntos a favor:

Our personal injury law firm switched from Needles to Smart Advocate about three years ago. The amount of growth we've had plays largely thanks to this case management software, especially after Covid-19 hit. This software made the transition from working in the office to working from home almost effortless. Our staff never missed a beat, and our clients never realize the change happened virtually overnight. While other firms struggled with technological, let alone case management issues, for us, it was business as usual. With Smart Advocate's features, updates, support, and innovation, there is no other way but growth. It's a powerhouse of a tool for great staff, which gives clients the most significant outcome.

Puntos en contra:

There is not much to dislike, but there is always room for improvement. That said, when a dislike does arise, reaching out to SmartAdvocate usually remedies our dislikes. For example, the recommendation was to set up multiplaintiff parties under one case number. We tried that out and realized that would not work for our reporting and usage needs. Their development team quickly remedied a solution for each party to work with one case number while still giving us the linking ability needed for multi-party cases.

Susan
Susan
Operations Manager en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Servicios jurídicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Intuitive & Robust

5,0 hace 2 años

Comentarios: Much more effective reporting on intake, client contact, and staff management. Very effective case browsing and searching. Implementing SmartAdvocate has allowed us to move much closer to a "less paper" work environment.

Puntos a favor:

I love the templates in SA. They are easy to create and administer as well as user friendly. I also really like the searchability of each window, particularly documents.

Puntos en contra:

I like the UDF Editor, except for the way that items are re-ordered. It would be easier if there was a way to drag and drop to put the items in the order you want.

Timothy
Technology Manager en EE. UU.
Práctica de la abogacía, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Automation at its Finest!

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We've gone from calling and emailing clients ourselves to letting SA take the reins. That saved time converts to more time spent working on legal research and writing for our attorneys and new potential client outreach for our support staff.

Puntos a favor:

The automated client outreach and task systems have been phenomenal. It doesn't get any better than this.

Puntos en contra:

Out initial roll-out was rocky. Sometimes, features are labelled incorrectly or are not clearly defined. The automated processes rely heavily on inputting the information in the least visible parts of the application.

andrew
senior partner en EE. UU.
Práctica de la abogacía, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

not as flexible as I told it would be

2,0 hace 5 años

Comentarios: case management of arbitrations status reports

Puntos a favor:

assists with arbitration and personal injury departments / used and understood by all employees /

Puntos en contra:

does not assist enough; limited capacities salespeople made promises that they could not keep overpriced for its value

Respuesta de SmartAdvocate

hace 5 años

We are surprised by this review and have reached out to Mr. Costella. As I wrote to Mr. Costella: "Your comments that the system "does not assist enough" and has "limited capacities" frankly caught me by surprise. We pride ourselves on the fact that SmartAdvocate is the most comprehensive and full featured case management software system on the market. There seems to be a disconnect here, one that we want to resolve. We want you to be satisfied and get everything you should out of the system." We hope to get a more detailed understanding of criticism and see how we can help them to get more out of the many features and capabilities contained in the system.

Kathryn
Legal Assistant en EE. UU.
Práctica de la abogacía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Happy Customer

5,0 hace 2 meses

Puntos a favor:

I love how user friendly the software is

Puntos en contra:

Lots of very similar titled fill- ins for templates No client portal app Our clients have lots of issues with being locked out/ not receiving notifications from the portal

Respuesta de SmartAdvocate

hace 2 meses

Hi Kathryn! We're thrilled to see that you're a happy customer and are enjoying SmartAdvocate! We have the client portal available to our clients. We'll have someone reach out to you for further guidance, thank you for the kind review.