MemberPlanet

¿Quién usa MemberPlanet?

memberplanet ofrece soluciones dinámicas para organizaciones, independientemente de su tamaño, que permiten al personal y voluntarios gestionar, captar y aumentar las membresías.

¿Qué es MemberPlanet?

El conjunto completo de herramientas de gestión de membresía de memberplanet simplifica las membresías y las operaciones diarias para que tu organización funcione sin problemas. Las funciones de membresía de memberplanet te permiten impulsar el compromiso, lo que simplifica el fomentar y hacer crecer tu base de miembros, donantes y voluntarios. Cobra las cuotas, automatiza las renovaciones de membresía, gestiona los eventos, proporciona una experiencia sin inconvenientes y con integraciones API (interfaz de programación de aplicaciones, por sus siglas en inglés) y envía comunicaciones instantáneas por mensaje de texto y correo electrónico.

Información sobre MemberPlanet

memberplanet

https://memberplanet.com

Fundada en 2009

MemberPlanet Software - 1
MemberPlanet Software - 2
MemberPlanet Software - 3
MemberPlanet Software - 4
MemberPlanet Software - 5
Vídeo de MemberPlanet
MemberPlanet Software - 1 - miniatura
MemberPlanet Software - 2 - miniatura
MemberPlanet Software - 3 - miniatura
MemberPlanet Software - 4 - miniatura
MemberPlanet Software - 5 - miniatura

Compara MemberPlanet con productos similares

Precio inicial

50,00 US$/mes
125,00 US$/mes
49,00 US$/mes
N/A

Versión gratuita

Versión gratuita
Versión gratuita No
Versión gratuita
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis

MemberPlanet: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funcionalidades de MemberPlanet

  • API
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de miembros
  • Calendario de eventos
  • Campos personalizables
  • Comunicación con miembros
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de miembros
  • Directorio de miembros
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Formularios personalizables
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de eventos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de páginas web
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Inscripciones/incoporacionesr
  • Integraciones de terceros
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación de cursos
  • Programación de eventos
  • Recordatorios
  • Renovación de inscripciones
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la asistencia
  • Tipos de miembros
  • Uso compartido de archivos

Lista completa de Programas de gestión de socios

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Bodas/fiestas
  • Calendario de eventos
  • Campos personalizables
  • Compra de entradas
  • Conferencias/convenciones
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Formularios personalizables
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de entradas para eventos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de exposiciones y de proveedores
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de participantes
  • Gestión de patrocinadores
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de reservas por grupos de habitaciones
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de voluntariado
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Ludificación
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Presupuestos/previsiones
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación de eventos
  • Promoción social
  • Recordatorios
  • Registro de visitantes

Lista completa de Software de gestión de eventos

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Calendario de eventos
  • Campos personalizables
  • Comunidades de miembros
  • Contabilidad
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de miembros
  • Directorio de miembros
  • Formularios personalizables
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de capítulos
  • Gestión de comités
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de elecciones
  • Gestión de entradas para eventos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la recaudación de fondos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de newsletters
  • Gestión de páginas web
  • Gestión financiera
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Personalización
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de miembros
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación de eventos
  • Seguimiento de actividades
  • Tablero de ofertas de empleo

Lista completa de Software para asociaciones

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de miembros
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Formularios personalizables
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de comités
  • Gestión de contactos
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de donantes
  • Gestión de eventos
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la recaudación de fondos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de recibos
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de subvenciones
  • Gestión de voluntariado
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para organizaciones sin ánimo de lucro
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación de eventos
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades

Lista completa de Software para asociaciones sin ánimo de lucro

Alternativas a MemberPlanet

Más alternativas a MemberPlanet

Opiniones de MemberPlanet

Todas las opiniones

Calificación general

4,7/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,5
Atención al cliente 4,9
Funcionalidades 4,4
Relación calidad-precio 4,5

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Gregg B.
Executive Director
Instituciones religiosas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/3/2019

"Complete member management with room to grow"

Comentarios: Memberplanet enabled our nonprofit to go from having completely manual member management to automated member management overnight. Regardless of the complexities our member structure, no other member solution has come close to helping to keep up-to-date with our membership as has Memberplanet.

Ventajas: Memberplanet enabled me to quickly turn the spreadsheet member list I inherited into a complete member management system for my nonprofit organization. We went from doing renewals and information updates manually - read "via snail mail" or at best an email update - to automated renewals and updates. We've paid the minimal fee to use extra features for our small organization and there is yet more to unlock in the future as we grow. As an added bonus, the event management and integrated mailings helped us manage our convention registration and communications.

Desventajas: While the software works as intended, I've had some difficulty in configuring the system to fit our membership structure which is primarily based on an organization and not an individual, as Memberplanet is programmed for. The ideal structure of us would be to have an organization with multiple contacts associated with the organization, including a "primary contact." I've created a workaround, but the built-in reporting doesn't account for this so custom reports are required for several processes I regularly use. Still, for the price and functionality, Memberplanet is very good.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/3/2019
Lisa R.
Web
51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 20/4/2018

"Member Planet is an excellent and customizable Content Management System."

Comentarios: MemberPlanet works for my organization because it keeps members information updated. It keeps the members informed about scheduled events. I can create groups that communicate with each other. It has options for email campaigns, discussions, a mobile app, photo albums, document storage and the ability to take payments. There's not much else that you would need. And again, the FREE option is big plus.

Ventajas: 1. Two words – FREE option. My organization would like to keep its very hard-earned money to help our community. So, using a vendor with a free option is a HUGE plus for us. It also is good for organizations new to CMS because we can determine how much we actually use it.
2. The site is web based and user friendly – nothing to download. There are video tutorials, a support library with step by step instructions and phone coaching available. They have a Getting Started tutorial and all actions are walk throughs with descriptions. There are reps on standby to chat, or talk over the phone. I am truly blown away by all of the things I can do and customize with MemberPlanet. As I said, we aren’t a large organization and we definitely cant afford some of the other more expensive CMS’ available. But MemberPlanet understands what I want for the type of organization I have and they allow me to customize it. The site is also scalable for future growth and usage. I highly recommend them.

Desventajas: The only thing I wasn’t too keen on is that there are a couple of outside vendor connections such as Box and PayPal that are integrated into the site. It all works ok though. Box and PayPal are a little odd as its dashboard is merged into your site. You can get MemberPlanet to handle taking your payments instead of using PayPal, but they keep a small percentage. Other than that, I don’t have any issues or complaints.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 20/4/2018
Joy B.
VP, Board Member (Volunteer)
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2019

"Too complicated and not intuitive. Bells and whistles attractive IF you can get to them."

Comentarios: Overall, I had high hopes and possibly within the next 6 months (I've been using inside of 2 months) it will improve. Right now I am very disappointed in the lack of ease, efficiency, and ability to get tech support instantaneously.

Ventajas: The possibilities for mass communication, web functionality, and e-commerce all in one location as well as a CRM feature for members.

Desventajas: There are just too many steps involved in the majority of functions I wish to do. Simply adding a member requires multiple steps to provide all contact information. Multiple sections must be clicked into and out-of to record basic profile information. I have to go to 3 different sections of the navigation menu to enter a new member, record that member's status, print out their member ID card, and then record a payment. My last platform had everything in one screen and made data entry/recording of a contact take less than a minute. With this platform it takes me up to 4 times as long between all of the different tabs I have to get to. It is not intuitive and confusing for any database admin or data entry person. In order to change anything recorded in error, it takes an act of congress to get it changed and the real-time update is not real-time. Reporting features can be delayed making accounting reconciliation a nightmare. Also, this database does not let you include someone without an email. Many of our members share an email with their spouse and do not want to include separate ones. Then the system does not let us enter them. The +name solution prior to the "@" symbol works for some email providers but not all and therefore we are left with a few members unaccounted for in our online portal. The Creating a Packet Function seems good as well but again has such cumbersome features it is useless because I don't have hours and hours to research it, watch the tutorials.

Respuesta de proveedores

por memberplanet el 16/9/2019

Hi Joy, we're so sorry to hear you have not had a great experience. Since your organization has a custom workflow, please reach out to our support team by phone at 888-298-8845 for immediate assistance. We can easily help resolve issues for anything recorded in error, and we can absolutely walk through features that you and your admins feel require additional assistance and find a way to expedite. We can also help you navigate to the platform's real-time reports. We understand how difficult it can be to transition from a different platform, and we can assure you, we're here to help!

Your comments are very helpful and we will pass them along to our development team to make the experience more intuitive. Many of the features you mentioned will be updated in the near future.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2019
Greg S.
Loyalty Manager
Producción audiovisual, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/6/2016

"Amazing customer service and follow through"

Comentarios: I am setting up a Premium Membership Club for The Sacramento Bee. Yes, I am tech savvy, but I don't want to make the running of the web platform for the club my life's work. That being said, I still need flexibility and a robust set of tools for transactions, communications and promotions. MemberPlanet is all that, and more!

Ventajas: Flexible, robust with every tool imaginable for the proper care of feeding of a membership club. Not only will it process payments, but has easy-to-use retention/reminder features to alert users when there membership is expiring. MemberPlanet supports video, photo, email, message boards and upcoming events. The standout was the customer support. Until you start to feel the work flow, some of the initial setup can be intimidating. No problem, phone support with an actual human is just a call away. Likewise with chat support. Don't worry: friendly, knowledgeable people are there to help!

Desventajas: As mentioned, the options and depth of the program can be a little overwhelming at first. The back end is fast and responsive, but the initial challenge of navigating to the correct screen was at first, a bit confusing. As mention above, tech support was there to save the day and within a couple of hours, I was marveling at my mastery of the MemberPlanet configuration screens.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/6/2016
Cousar B.
Director
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/3/2018

"My experience with Memberplanet has been extremely professional and productive."

Ventajas: What I like most about memberplanet is the templates that available to use when creating a form. The customer service is also a pro when it comes to using memberplanet. The reps return calls in a timely manner, assist you when you are unable to figure out what the problem is.

Desventajas: What I like least about the software is that the app does not appear user friendly with my phone. I would like to be able to access my account by using the app. At this point, when I access the software using the app, I am not able to modify forms, etc. I would like to see this change.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/3/2018