¿Quién usa Gusto?

Gusto ha sido creado para empleadores modernos. Software de recursos humanos basado en la nube, fácil de usar y respaldado por soporte experto. No es necesario externalizar: Gusto te ayuda a cuidar de tu equipo como un profesional y en un tiempo récord.

¿Qué es Gusto?

Gusto es una plataforma online moderna que ayuda a las pequeñas empresas a cuidar de sus equipos. Además de gestión completa de nóminas, Gusto ofrece seguros de salud, 401(k), experiencia en recursos humanos y herramientas de gestión de equipos. Las oficinas de Gusto en Denver, San Francisco y Nueva York dan servicio actualmente a más de 100 000 empresas en todo EE. UU.

Información sobre Gusto

Gusto

https://gusto.com

Fundada en 2011

Vídeo de Gusto
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de Gusto

Gusto no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Gusto está disponible a partir de 25,00 US$/mes.


Precio inicial

25,00 US$/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Gusto: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Gusto

  • Cumplimiento tributario
  • Embargo de salario
  • Formularios W-2/1099
  • Gestión de ventajas
  • Impresión de cheques
  • Informes de nómina
  • Payroll Outsourcing
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Transferencia
  • Varios estados (EE.UU)
  • Varios países

Lista completa de Programas de nóminas

  • ACA Reporting
  • Administración COBRA
  • Administración FMLA
  • Administración de seguros de vida
  • Administración de seguros por discapacidad
  • Administración de seguros sanitarios
  • Benefits Administration Outsourcing
  • Benefits Dashboard
  • Conforme con HIPAA
  • Employee Benefits Administration
  • Gestión de la deducción
  • Gestión de planes de jubilación
  • Gestión de proveedores
  • HSA/FSA Administration
  • Online Benefits Enrollment

Lista completa de Software de Administración de prestaciones

  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Orientation Workflow Management
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de onboarding

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

Alternativas a Gusto

Más alternativas a Gusto

Opiniones de Gusto

Todas las opiniones

Calificación general

4,7/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,7
Atención al cliente 4,5
Funcionalidades 4,6
Relación calidad-precio 4,5

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Alan R.
Profesor
Deportes, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Valoración global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2020

"Reseña de Alan"

Comentarios: Buena experiencia, recomendable, reconfortable.

Puntos a favor: Es facil utilizar el producto, es comodo.

Contras: No tengo reseñas negativas, estoy satisfecho con el producto

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/7/2020
Alicia D.
Lawyer
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/6/2020

"I’m an employment lawyer and I consistently recommend Gusto to my clients"

Comentarios: Customer support is great. This is a good company. They aren’t the cheapest. And they aren’t the most expensive. I think the extra cost is worth it to ensure compliance.

Puntos a favor: Gusto is easy and straightforward to use. But it doesn’t sacrifice accuracy for ease. What I like most about Gusto is that it makes it easy for small businesses to be legally compliant with complicated wage laws across jurisdictions. I haven’t found a legal error yet — and I can’t say that about any other payroll software or service I’ve worked with over the last 15 years.

Contras: I wish the price didn’t jump up so much for time clock feature. Getting clients to use the integrated time clock can be a challenge, and it creates unnecessary problems. It should be included in the base fee.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/6/2020
Coby H.
Vice President
Servicios para instalaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2020

"Great payroll service for the little guy"

Comentarios: Gusto is doing a better job than my previous payroll company for less money. They seem to really care about their customers and their experience.

Puntos a favor: The payroll features make doing payroll very easy. The employees can log their times and I can easily verify them and sync it with payroll. I feel like this company really cares about their customers much more than my previous "large payroll provider"

Contras: Site navigation can be a little bit difficult at times. I have to do some searching to find what I am looking for. Reporting is OK but could be better.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/10/2020
Bryan H.
Vice President, Finance
Oficina ejecutiva, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Funcionalidades
    1 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/9/2019

"Terrible customer service, average system, Predatory Lender"

Comentarios: The world has caught up to Gusto. It is just a run of the mill self-service payroll firm. Comparing any self-service firm to a full-service firm, the self-service firm will win on cost, though that is about it. In addition to losing on Customer Service, the constant annoying sales pitches and calls regarding HR benefits as well as the firm charging for simple improvements, such as adding paid-for time tracking is a severe detriment. The fact that it has now morphed into a Payday Lend is the last straw for me. I do not trust Gusto with my firm's or employee's data and am extremely happy that I never moved any healthcare or other benefit systems to their control. I have been with the firm since our beginning, but will be moving on to another system as soon as possible.

Puntos a favor: This is one of the many common low-cost self-service payroll solutions. It allows you to pay your Employees and Contractors and handles virtually all of the taxes and processing of payments to the taxing authorities. The interface is on par with the many other UX/UI's in the industry. As is industry standard, Employees are emailed all end of year documents automatically. The company also offers access to two-day payroll processing.

Contras: Customer Service is terrible - an absolute nightmare. When mistakes are made by Gusto, they are hard, if not impossible to fix and/or get them to admit to. The firm has attempted (and mostly failed to my knowledge) to enter the higher margin HR platform and benefits fold. The firm has also just begun predatory lending at rates advertised as 1% which are actually as high as 45.63% (per their own fine print). The Customer Service in this area (from my limited exposure) provides misleading at best and false at worst information. This used to be a great firm, but there was an initial turning point where it began to focus more on marketing than the system, which then led to the constant sales calls for HR and other insurance services, which has led now, to Payday Lending. There had been an Intuit integration issue that seems to have finally been solved. Additionally, the firm has the same problem with missed payments and 941 misfilings that other full-service platforms have, however the customer service is severely lacking and resolutions take forever. The platform also can not handle an employee working in two states (more common in the North East). The cost for paying contractors is too high which limits the usefulness of the system overall - forcing a company to keep Employee Payroll, Contractor Payments, and expense reimbursements on separate systems. I have also received tax filings from another firm as their own CSR system combined two threads and had to speak to the a

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/9/2019
Maria C.
owner
Medios de difusión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/8/2020

"SOFTWARE"

Comentarios: It has been a life saver. I hate doing payroll and they do all the work for us.

Puntos a favor: The ease in which we can enter and keep track of payroll issues.

Contras: Insurance issues need to be explored so that we have more to offer our employees.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/8/2020