¿Quién usa Virtuagym?

Gimnasios, entrenadores personales, fisioterapeutas, nutricionistas y otras actividades relacionadas con la salud y el entrenamiento físico.

¿Qué es Virtuagym?

Virtuagym es una solución adecuada para los gerentes de clubes que buscan llevar su club al siguiente nivel con un software potente de gestión y participación de miembros.
¿Estás trabajando para volver a abrir tu gimnasio? La programación y las herramientas de seguimiento de la asistencia en tiempo real ayudan a saber quién está en el gimnasio y cuántas personas más pueden acceder manteniendo la distancia social.
¿Suena interesante? Reserva tu demo y prepárate para transformar tu club.

Información sobre Virtuagym

Virtuagym

https://virtuagym.com/software/en/

Fundada en 2008

Resumen de precios de Virtuagym

Virtuagym no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Virtuagym está disponible a partir de 29,00 US$/mes.

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Precio inicial

29,00 US$/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Virtuagym

Herramientas de planificación
Alertas y notificaciones
Gestión de reserva de habitaciones
Planificación de instalaciones
Planificación de personal
Programación a tiempo real
Programación automatizada
Programación de citas
Programación de cursos
Programación de grupos
Programación de recursos
Varias ubicaciones
Base de datos de contactos
Calculadora de impuestos
Facturación de gastos imprevistos
Facturación de proyectos
Facturación en línea
Facturación por horas
Facturación recurrente y suscripciones
Facturas personalizables
Gestión de demandas de pago
Pagos en línea
Pagos móviles
Portal de facturación
Procesamiento de pagos
Varias divisas
Base de datos de miembros
Directorio de miembros
Gestión de aplicaciones
Gestión de comités
Gestión de cotizaciones
Gestión de eventos
Gestión de páginas web
Marketing por correo electrónico
Portal de miembros
Procesamiento de pagos
Renovación de inscripciones
Tipos de miembros
Acceso móvil
Almacenamiento de documentos
Evaluación de clientes potenciales
Generación de clientes potenciales
Gestión de tareas
Gestión del territorio
Integración de automatización de marketing
Integración de chat interno
Integración de redes sociales
Marketing por correo electrónico
Presupuestos y ofertas
Segmentación
Sistema de calendarios o recordatorios
CRM
Compras
Facturación
Gestión de empleados
Gestión de inventarios
Gestión de la formación
Gestión de marketing
Gestión de pedidos
Gestión de proveedores
Gestión de proyectos
Gestión financiera
Métricas de rendimiento
Programación
Seguimiento horas/gastos
Creación de informes/análisis
Cálculo de horas extra
Gestión de calendarios
Planificación de personal
Portal de autoservicio
Seguimiento FMLA
Seguimiento del tiempo
Facturación
Gestión de clases
Gestión de clientes
Gestión de personal
Gestión de trajes
Inscripción en línea
Pagos en línea
Portal de autoservicio
Programación de cursos
Punto de venta (POS)
Reporting
Seguimiento de la asistencia
Clasificación de cinturones
Comunicación con miembros
Facturación
Gestión de asistencia
Gestión de clases y horarios
Gestión de estudiantes
Gestión de eventos
Inscripción en línea
Punto de venta (POS)
Gestión de inventarios
Gestión de personal
Pagos en línea
Planificación de instalaciones
Acceso móvil
Facturación
Gestión de equipo
Gestión de eventos
Gestión de inventarios
Gestión de marketing
Gestión de membresías
Gestión de páginas web
Gestión de visitantes
Portal de miembros
Procesamiento de pagos
Punto de venta (POS)
Reservas en línea
Seguimiento de la asistencia
Asignación de mentor/coach
Coaching deportivo
Coaching empresarial
Coaching para la vida
Definición y seguimiento de objetivos
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de programas
Programación de citas
Seguimiento del avance
Biblioteca de ejercicios
Comercio electrónico
Evaluación de condición física
Plan de entrenamiento
Procesamiento de pagos
Programa de nutrición
Seguimiento de certificaciones
Seguimiento de la asistencia
Gestión de capacidades
Gestión de marketing
Gestión de miembros
Gestión de personal
Pagos en línea
Programación de cursos
Punto de venta (POS)
Seguimiento de la asistencia
Autopréstamo y autodevolución
Facturación
Gestión de clases y horarios
Gestión de contratos
Gestión de empleados
Gestión de eventos
Gestión de inventarios
Gestión de marketing
Gestión de membresías
Procesamiento de pagos
Reserva en línea
Seguimiento de la asistencia
Coaching de salud
Definición y seguimiento de objetivos
Evaluación de riesgos para la salud
Gestión de incentivos
Gestión de programas
Ludificación
Portal de empleados
Seguimiento de actividades
Supervisión de la salud

Opiniones de Virtuagym

Mostrando 5 de 111 opiniones

General
3,6/5
Facilidad de uso
3,5/5
Atención al cliente
3,6/5
Funcionalidades
3,6/5
Relación calidad-precio
3,3/5
Samuel R.
CEO
Deportes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/4/2020

"Buen producto. Gran servicio."

Puntos a favor: Gran programa de gestión de clientes para servicios de actividad física. Destacaría el servicio al cliente y el valor añadido que aportan a las empresas.

Contras: Integración con sistema de monitorización de actividad más utilizadas en deportes de resistencia (Garmin, Polar, Suunto, Wahoo, etc.)

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 28/4/2020

"Dear, Samuel

Thank you very much for your review,

We are very happy to hear that our client management tools and features combined with our customer care performance have resulted in great value to your business!

Your feedback is relevant to our continuous improvement efforts. We are always on the look out and in negotiations with various providers about possible integration opportunity. Could you share with us what value would integrations mentioned by you would bring for your business? please email us at support@virtuagym.com using the code JA45975 in the subject line.

Once again, thank you for sharing your thoughts!

With warmest regards,

Your Virtuagym Family."

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/4/2020
Oliver R.
Founder
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/8/2018

"BUSINESS PLANNING AND CUSTOMER SUPPORT"

Comentarios: My business model required a software where we can prescribe and schedule exercise for business travellers and the Virtugym software has way exceeded our expectations and in fact has shaped our business plan much more than we could of antipated.

Puntos a favor: The software is extremely versatile which has shaped the business direction of our physical activity intervention for the corporate market. The number of exercises and activities listed in the library is amazing, you can really shape your fitness programming to any demographic, we specialise in corporate health and the library provides everything and more for our exercise prescription. Finally, I find that the using the animated personal trainer is really motivating for clients as they are not intimidated by a perfectly toned personal trainer, which can be demotivating, this tool enables you to look at the character and visualise that you can do the exercise demonstrated by looking at an illustration.

Contras: In the membership phase of setting up the software, it would be useful if you can delete membership you no longer wish to keep active, you can only disable them. However, when I asked a member of the customer support team did explain that other users accidentally deleted memberships, so this is why Virtuagym implemented the disable option. So I guess the users need to be more carefull.

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 22/8/2018

Hi Oliver,

Thank you so much for your amazing review and the time you took to write it!

We are so happy that you and your customers are happy with our product. Of course, we are aware that we can always improve and therefore customers like you who spend time to give us valuable feedback are truly important to us. Hopefully we'll be able to find a more elegant solution to the membership deletion in the future!

If you have any more feedback for us, please do not hesitate to reach out to us via chat or email!
- Anna, Virtuagym Client Success Department

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/8/2018
Alexander G.
Owner
Deportes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2020

"What you see is what you get"

Comentarios: Fantastic customer care experience, guided setup done with patience from one of their stuff, always available via phone for quick questions, the product is sleak and customisable to a great extent even without purchasing extra packets

Puntos a favor: Full Features and the pricing scales depending on your business size. That means that you get full service no matter how small your business is. Once you grow, you start paying more. It's a fair model

Contras: Still no Onefit integration but it's really a minor thing. I cannot find anything else to fault them for

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 28/4/2020

Dear, Alexander

Thank you very much for sharing your experience!

We are thrilled to hear you've encountered so many benefits in your product and the tools we have built for our clients to not only meet but exceed their expectations.

Your feedback is very valuable to us and we will continue to do our best when providing our clients with topnotch services as you all deserve!

We look forward to excelling in every aspect of our services and making all the necessary efforts to be part of your business growth.

Once again, your review is highly appreciated!

Sending you all the best,

Your Virtuagym Family.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/3/2020
Susan M.
Office Manager
Salud, bienestar y deporte, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/7/2020

"Slow Start"

Comentarios: Client engagement is active with use of the platform.

Puntos a favor: Our studio loves the Community feature of this product to share information, updates, and ease of engagement with clients. Ease of scheduling classes and other functions increases the more you use the platform. The use of groups for specific modalities and increased engagement with instructors is another plus. The mobile app and additional Nutrition App through the PRO feature is also a great feature to pair fitness and nutrition.

Contras: The financial set-up was a nightmare at the start as we were not able to use US payment systems. The turn around time from PaySafe was not at all conducive to good business practices. This seems to have been recently rectified with the addition of other payment options.

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 31/7/2020

Dear Susan,

Thank you very much for your review!

It is quite exciting to hear that our services have become an ally when it comes to helping your business not only meeting but also exceeding expectations in regards to client engagement.

We value your comments about the areas of opportunity you've shared as these allow us to better assess our priorities and improve while continuously building a completely functional solution for every single one of our clients!

Feel free to contact us at any time by emailing our support team at support@virtuagym.com we'll be there to effectively answer all questions and address any requests you may have.

All the best,

Your Virtuagym family!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/7/2020
Kayla D.
Owner
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/3/2020

"Great App, horrible customer service"

Comentarios: I rate is a 5/5 for the App and a 1/5 for customer service.

Puntos a favor: I wish I could rate this App 5 stars for everything as it has been an asset to my business. I use it every single day to run my online business, the app itself is very user-friendly for my clients and easy to use on the back end. It has many great features that make creating and following workouts very easy.

Contras: If you are looking or in need of good customer service, this app isn't for you. They have failed me many times in the customer service department. Slow to respond, sometimes days when I need assistance urgently. My app was down for a month and a half earlier this year, what should have been my best month of the year ended up being my worst of all time. They have a great product, just need to put a lot of work into their customer service.

Respuesta de proveedores

por Virtuagym el 27/4/2020

"Dear, Kayla

Thank you very much for your review!

We are glad to hear that our app has become such an asset for the development of your business and that your clients find our many available features easy to use.

The situation you had mentioned about your app being down, did you mean that your entire app was actually down, or were you referring to the issue we had experienced with custom workouts not playing? As the only record of the issue that we have is with the workouts and that was due to YouTube changing their license agreement and unfortunately, that affected any business that relies on YouTube to share their videos.

We would love to hear more about your experience so we can continue to improve the service we provide to all of our clients.

Please email us at support@virtuagym.com and use the code JA18615 in the subject line.

Your feedback is very valuable and welcomed!

Sincerely,

Your Virtuagym Family."

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/3/2020