
¿Quién usa Freshservice?
Los clientes de Freshservice incluyen MSP, organizaciones financieras, instituciones educativas y varias organizaciones gubernamentales.
¿Qué es Freshservice?
Mantén un inventario de los activos de TI y no TI de tu organización, como contratos, hardware y software, y haz un seguimiento de los detalles de los activos a lo largo de su ciclo de vida con la administración de activos de Freshservice. La herramienta ofrece una experiencia de usuario refrescante además de potentes funciones de administración de activos y tickets, como el descubrimiento automático de nuevos recursos, la potente administración de configuración y el análisis de impacto mejorado.
Información sobre Freshservice
Freshworks
http://freshservice.com
Fundada en 2010











Resumen de precios de Freshservice
Consulta los planes de preciosFreshservice no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Freshservice está disponible a partir de 19,00 US$/mes.
Precio inicial
19,00 US$/mes Ver precios
Versión gratuita
No
Prueba gratis
Freshservice: implementación y asistencia
Asistencia
- En horario ininterrumpido (atiende un representante)
- Horas laborables
- En línea
Implementación
- En la nube, SaaS, web
Formación
- En persona
- En directo en línea
- Seminarios web
- Documentación
Funciones de Freshservice
Herramientas de seguimiento de problemas
- Auditoría de problemas
- Gestión de alzadas
- Gestión de asignaciones
- Gestión de la base de conocimiento
- Gestión de proyectos
- Gestión de tareas
- Panel de comunicaciones
- Problemas recurrentes
- Programación de incidencias
Herramientas para el cambio organizacional
- Calendario de cambios
- Flujo de trabajo de aprobación
- Gestión de la conformidad
- Gestión de la formación
- Gestión de tareas
- Gestión de versiones
- Planificación de cambios
- Priorización
- Registro de auditoría
Lista completa de Herramientas para el cambio organizacional
Software de ITSM
- Gestión de configuración
- Gestión de contratos o licencias
- Gestión de incidentes
- Gestión de la disponibilidad
- Gestión de problemas
- Gestión de proyectos
- Gestión de publicaciones e implementaciones
- Gestión del cambio
- Portal de autoservicio
- Seguimiento de activos
Software de gestión de activos informáticos
- Gestión de adquisiciones
- Gestión de auditorías
- Gestión de configuración
- Gestión de contratos o licencias
- Gestión de inventarios
- Gestión de proveedores
- Gestión de requisitos
- Gestión del mantenimiento
- Seguimiento de costes
- Seguimiento de la conformidad
Lista completa de Software de gestión de activos informáticos
Software de gestión de incidentes
- Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
- Conformidad con la OSHA
- Creación de informes de incidentes
- Gestión de incidencias informáticas
- Gestión de incidentes de seguridad
- Gestión de investigaciones
- Gestión de tareas
- Recuperación de desastres
- Registro de auditoría
Software de gestión de proyectos informáticos
- Admite metodos ágiles
- Admite método Scrum
- Gestión de carteras
- Gestión de problemas
- Gestión de recursos
- Gestión de requisitos
- Gestión de tareas
- Gestión de tests y de control de la calidad
- Hoja de ruta del producto
- Priorización
- Seguimiento de errores
- Seguimiento de estado
- Seguimiento de hitos
- Seguimiento de porcentaje de progresión
- Seguimiento horas/gastos
Lista completa de Software de gestión de proyectos informáticos
Software de gestión de quejas
- Acciones correctivas (CAPA)
- Clasificación de quejas
- Enrutamiento
- Gestión de casos
- Gestión de comentarios
- Gestión de encuestas
- Gestión de formularios
- Gestión del control de calidad
- Portal de autoservicio
- Seguimiento de problemas
- Seguimiento de quejas de clientes
- Supervisión de redes sociales
Software de gestión del conocimiento
- Búsqueda de texto completo
- Catalogación/Categorización
- Colaboración
- Foros de discusión
- Gestión de contenidos
- Gestión de la base de conocimiento
- Portal de autoservicio
- Árbol de decisión
Software de help desk
- Alertas y alzada
- Almacenamiento de documentos
- Chat en tiempo real
- Comunicación multicanal
- Configuración de flujos de trabajo
- Control/Acceso remoto
- Creación de informes/análisis
- Creación de marca personalizable
- Enrutamiento automatizado
- Gestión de SLA (Service Level Agreement)
- Gestión de centros de atención telefónica
- Gestión de la base de conocimiento
- Gestión de recursos informáticos
- Gestión de tickets
- Integración de correo electrónico
- Integración de redes sociales
- Macros y modelos de respuestas
- Portal de autoservicio
- Seguimiento de interacciones
- Supervisión de redes
Software de seguimiento de activos
- Códigos de barras/RFID
- Gestión de eliminaciones
- Gestión de la amortización
- Gestión de reservas
- Registro de auditoría
- Registro de entrada/salida
- Seguimiento de actividades
- Seguimiento de ubicación
Software de service desk
- Acceso móvil
- Base de conocimientos
- Configuration Management Database (CMDB)
- Control remoto
- Gestión de SLA
- Gestión de adquisiciones
- Gestión de incidentes
- Gestión de recursos informáticos
- Gestión del cambio
- Portal de autoservicio
Software para CMDB
- Cartografía de relaciones
- Descubrimiento automático de dispositivos
- Gestión de configuración
- Gestión de impactos
- Gestión de licencias
- Gestión de recursos informáticos
- Gestión del cambio
- Seguimiento del comportamiento
- Visualización de datos
Software para Proveedores de servicios (MSP)
- Acceso remoto
- Asistencia técnica
- CRM
- Chat en vivo
- Copia de seguridad y recuperación
- Facturación
- Gestión de parches
- Gestión de problemas
- Gestión de proyectos
- Panel de comunicaciones
- Programación
Lista completa de Software para Proveedores de servicios (MSP)
Software para gestión informática
- Auditoría de problemas
- Control/Acceso remoto
- Controles o permisos de acceso
- Gestión de capacidades
- Gestión de inventarios
- Gestión de la conformidad
- Gestión de licencias
- Gestión de parches
- Programación del mantenimiento
Software para servicios informáticos
- Catálogo de servicios
- Creación de informes de servicio
- Gestión de contratos
- Gestión de incidentes
- Gestión de recursos informáticos
- Gestión de tickets
- Gestión de versiones
- Gestión del conocimiento
- Portal de autoservicio
Alternativas a Freshservice
Más alternativas a FreshserviceOpiniones de Freshservice
Todas las opinionesCalificación general
Evaluación media

Rich K.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 9/10/2018
"Simple to use and has all the features you actually need."
Comentarios: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.
Puntos a favor: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.
Contras: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 9/10/2018
Braden J.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio4 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 24/9/2020
"Great IT software"
Comentarios: love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!
Puntos a favor: The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all
Contras: They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all
- Fuente de la reseña
- Publicado el 24/9/2020
Usuario verificado
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnicaSin valoración
-
Relación calidad-precioSin valoración
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 24/11/2020
"Task Management"
Comentarios: Overall, this was an easy software to learn and helped our team be more collaborative, efficient, and productive.
Puntos a favor: When I became the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for our school district, this is the first ticket management system I've ever used. It took a while to get our employees used to putting in help requests, but now they know this is the fastest way for them to get service. The workflow management helps get requests to the right person, and we love the parent/child ticket option. Most companies don't offer this and it has really helped when we have multi-layer tasks to accomplish. For the cost, this is a great product to keep your team efficient and productive!
Contras: It didn't seem to integrate our inventory as seamlessly as we liked and we prefer a more visual and user-friendly dashboard.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 24/11/2020
Usuario verificado
-
Valoración global2 /5
-
Facilidad de uso3 /5
-
Funcionalidades1 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precio1 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Fuente: GetApp
- Publicado el 13/6/2017
"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"
Puntos a favor:
Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.
Contras:
Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.
- Fuente de la reseña
- Fuente: GetApp
- Publicado el 13/6/2017
Mel W.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 25/9/2020
"Implementation and Management"
Comentarios: I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.
Puntos a favor: There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.
Contras: I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 25/9/2020