¿Qué es Maintenance Care?

La edición gratuita es gratis para siempre. ¿Órdenes de trabajo ilimitadas de forma gratuita? ¡Sí! Comienza hoy mismo para ver lo que puede hacer por tu instalación.
Maintenance Care es un software de gestión de mantenimiento con todas las funciones diseñado para un uso sencillo. Este CMMS móvil y de escritorio permite a otros enviar solicitudes, recibir notificaciones y gestionar solicitudes online. Enterprise Edition permite administrar todas las órdenes de trabajo y el mantenimiento preventivo, además de proporcionar amplias soluciones de seguimiento de activos con más de 1000 integraciones.

¿Quién usa Maintenance Care?

Todos los sectores, incluidos, entre otros, atención a personas mayores, educación, hostelería, fabricación, campos de golf, administración de propiedades y pequeñas empresas. Herramientas para todo, desde órdenes de trabajo hasta programación.

¿Dónde se puede implementar Maintenance Care?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Maintenance Care
  • Ubicado en Cambridge, Canadá
  • Fundada en 2003
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Maintenance Care
  • Ubicado en Cambridge, Canadá
  • Fundada en 2003
  • Asistencia telefónica
  • Chat

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Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Maintenance Care

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Maintenance Care

75,00 US$
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Funciones de Maintenance Care

  • Acceso móvil
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de propiedades inmuebles
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de servicios
  • Integraciones de terceros
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos

Alternativas a Maintenance Care

MaintainX es un software móvil de digitalización de procedimientos y órdenes de trabajo que aumenta la eficiencia y la información en tiempo real. Descubre más sobre MaintainX
Llega la revolución del sector de CMMS gracias a una plataforma que es más rápida, más fácil y más asequible que el software obsoleto de tus jefes.
Esta solución de órdenes de trabajo organiza solicitudes de servicio; programa tareas recurrentes; rastrea activos, tiempo y materiales y cuenta con capacidades de creación de informes.
Un software empresarial diseñado para maximizar la productividad y la eficiencia con el personal de campo, lo cual hace que tu oficina no utilice papel.
The Asset Guardian (TAG) es el único CMMS que presenta una integración perfecta en Microsoft Dynamics con un calendario editable con la función de arrastrar y soltar.
Un CMMS basado en la nube que optimiza la orden de trabajo y la administración de las instalaciones. Crea proyectos, asigna órdenes de trabajo y administra activos.
Una solución de software de mantenimiento fácil de usar y móvil que te permite administrar fácilmente activos, MP, WOS (órdenes de trabajo, por sus siglas en inglés) y mucho más.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
eBASE provides education institutions, municipalities, and corporations with a robust, easy-to-use facility management software suite.
FlowPath exists to empower Facilities and Operations professionals to bring greater value and support to their organization.
Cetaris Fleet es una solución de software de mantenimiento de flotas que está diseñada para supervisar, medir y optimizar tus operaciones. Desarrollada con el ROI como prioridad.
AIMS 3 is a complete CMMS system for managing all types of assets found in healthcare institutions.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.

Opiniones de Maintenance Care

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,8
Funciones
4,4
Relación calidad-precio
4,8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
67%
4
24%
3
9%
David
Director of Facilities & Plant Operations en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Maintenance Care at FMU

5,0 hace 2 años

Comentarios: Maintaining over 850,000 square feet with a staff of 40 had proven to be difficult without a CMMS system. Since using Maintenance Care over the past year there is more accountability from facilities creating a very efficient and cost saving department.

Puntos a favor:

Web-based - no support needed from IT. User friendly for those opening work orders and those receiving the work order - no major learning curve necessary. Excellent customer service and support.

Puntos en contra:

We have not experience any major issues using the software. Would like to see a more streamlined process of notifying external vendors of assigned work orders.

David
Director of Asset Management en Canadá
Hostelería, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Maintenance Care Review for Retirement Living

4,0 el año pasado

Comentarios: We have had a great experience so far with Maintenance Care and have received very good feedback from our team members on site. We are now reporting on tasks stats to get better insight into where our time is being spent and how we can better serve and assist our teams.

Puntos a favor:

The ease of use for our end users at the home levels. Our company did not have a digital platform previously to manage maintenance, and so it was crucial for us to choose a platform that would be very easy to manage for all levels of skill.

Puntos en contra:

Some of the admin functions within the system aren't as user friendly to navigate. Reporting (creation of reports) could be a little clearer, and the functionality of digital check sheets to keep everything integrated into one system would be beneficial.

Rhianne
Maintenance Office Co-Ordinator en Canadá
Hostelería, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Great support

3,0 hace 3 años

Comentarios: We have solved huge problems related to communicating on task exsistance, progress, parts needed, completion date and by who and when. I link invoices to tasks in comments and therefore track what we buy and need to invoice out for each task which also alerts employees to the arrival of parts. We can check our assigned to list and know who has the ball on tasks. The customer support is always there and friendly even if they cannot do anything to solve the problem:)

Puntos a favor:

The ease of tracking jobs. the variety of search options and trackable inputs. The ability to assign jobs and track progress. The idea of having all information in one place. The top result is a way more streamlined way to communicate with the whole team on a variety of aspects.

Puntos en contra:

It is unrefined. The usability of the app (there is no way to search)Also, no way for 3rd parties to search the request look-up page list. The spacing in the notes! and how new comments are added to top and bottom inconsistently. There are millions of small improvements that could be attended to that would make my job twice as nice, for instance, reports to be able to be auto generated with details included. Parts list population via excel import (rather than 2 weeks of manual input). There is no way to track billed and non billed tasks and I can't use the invoicing feature due to lack of PST. Also invoicing cannot split coding/costs for parts and labour. I was led to believe that my guys on the ground would have access to a wiki of information about assets and common problems but they cannot even access the space center from their mobile devices.

Respuesta de Maintenance Care

hace 3 años

Hi Rhianne, Thanks for the comments. I will try to respond to some of your comments on here (but there is a limit of characters), but I think many of your concerns can be addressed by speaking with one of our Support Techs (I will have one connect with you). The notes spacing issue on the app was a bug that is fixed, the Parts Excel upload is available. There is a way to track Billed or non-Billed jobs using Task Class, and your team should be able to access attached documents from the app, so I'm not sure why they are not able to. Again, I'm guessing our Support Techs may be able to help here. I am confident that we are able to resolve most if not all of your issues listed.

Natasha
Mgr of Property Administration en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria comercial, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Excellent product

5,0 el año pasado

Comentarios: Absolutely wonderful experience. Communication is easy, answers are quick.

Puntos a favor:

Creating new work orders is quick and easy. Overall use is easy to learn and execute.

Puntos en contra:

You can't see enough lines of work orders. You can only see 15 jobs at once, then you have to scroll down. Also, I'd like to see ALL 'new' work orders (including the older ones) when I run a report.

Daniel
Facilities Manager en EE. UU.
Vino y licores, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Great and easy to use software

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Maintenance Care is very easy to use and navigate. Work orders can be generated and delegated very quickly and easily. The work order request link for other departments works great and requires little input to make a request.

Puntos en contra:

I wish the program had the ability to assign due dates for work orders. It would be nice if the work order template was customizable, the ability to add a company logo and select which fields are printed on the order.