¿Quién utiliza este software?

El software de código abierto Odoo existe para ayudar a todos, desde personas que solo necesitan un blog hasta grandes empresas que necesitan un ERP completo. El software es flexible y se puede adaptar a las PYMES o a las grandes corporaciones.

Valoración media

221 reseñas
  • En general 4 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 3.5 / 5
  • Funciones 4 / 5
  • Relación calidad-precio 4 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida $20/mes
    Ver precios
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación Instalado: Mac
    En la nube, SaaS, web
    Instalado: Windows
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Odoo
  • https://www.odoo.com
  • Fundada en 2005

Sobre Odoo

Odoo es un conjunto de aplicaciones de negocios de código abierto que ayuda a las empresas a hacer crecer su negocio. Más de 2 millones de personas usan Odoo para aumentar sus ventas, administrar sus operaciones, organizar actividades de marketing, aumentar la productividad y potenciar sus recursos humanos. Odoo proporciona una solución de software completa para cada nivel de tu negocio.

Es un conjunto de aplicaciones de negocios integradas: CRM, POS, creador de sitios web, comercio electrónico, ventas, facturación, contabilidad, fabricación, almacén, recursos humanos, proyectos, herramientas de marketing ¡entre otros!

Funciones de Odoo

  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de documentos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la cadena de suministro
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proveedores
  • Nomenclaturas
  • Production Scheduling
  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas
  • Compras
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión 3PL
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de pedidos
  • Previsión
  • Receiving/Putaway Management
  • Sincronización en tiempo real
  • Varias ubicaciones
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Código de barras y RFID
  • Equipamiento
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Optimización de inventario
  • Previsión
  • CRM
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la cadena de suministro
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Integración contable

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Las reseñas más útiles de Odoo

Covers most of the organisational needs but need customization as well

Traducir con Google Revisado el 6/11/2018
Selvakumar S.
Technical Team Lead
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidad
3 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Have experience of consulting and over seeing the implementation ( 14 Implementations) of Odoo from version 8 to 11 for the past 4 years.

Puntos a favor: 1) Opensource and SaaS option
2) Easy to use - Maintained uniformity across modules
3) Availability of Third Party apps
4) OCA community support
5) No other opensource ERP covers Inventory (Product master - ability to handle product variance / Inventory valuation / Landing Cost) and Recruitment functionality like odoo
6) Odoo Enterprise Accounting reporting is a plus
7) Easy to customize or develop new module using Odoo Studio if your an enterprise customer
8) Developing new module even in enterprise will not take much time
9) Partners availability across globe is a plus
10) Having Ecommerce functionality in an ERP is great advantage

Contras: 1) Need customization for localization ( Both HRMS - End of service calculation and Taxation)
2) Must to have functionalities are moved from community to enterprise form Odoo version 9 onward till odoo 12
3)Must to have accounting reports moved to Odoo enterprise
4)Not providing incremental update to the existing version is minus
5) Different pricing for different region
6) Document management features could have been better even-though they released few more functionalities in Odoo 12

Respuesta de proveedores

por Odoo el 16/11/2018

Thanks for the review Selvakumar! We appreciate the 10/10 for recommendation. Your key points in both areas were informative to read. We like to see the Pros in order to understand where our community finds the most value, as well as the Cons to see where we can improve. Note for some of these (such as Documents management) that our software is constantly being updated and improved by a global team of awesome developers to bring features like this to our users. If you are on the SaaS platform, these features are delivered to you automatically without any need to update or reconfigure (we like to make things simple and easy). Hope to see you at our next Odoo event to learn more about your experience! :)

Extensive ERP for a small to medium sized business.

Traducir con Google Revisado el 8/5/2018
Thabo P.
Managing Director
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
4/5
En general
2 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
3 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Having everything in one app is the major benefit to me. I don't have to use different software for Sales and Purchases; for Contacts; fr Projects etc. Another benefit for me is the ability to attach documents to each transaction for tax purposes at the end of the financial year.

Puntos a favor: Odoo is an Opensource ERP with a free Community Edition and a paid Enterprise edition. It is packed with features like Accounting, Project Management, Customer Management, Employee & Recruitment Management, Inventory & Warehouse, Sales and Purchase and POS to name a few.
I like the Dashboard where one can get an bird's eye view of the status of any task or activity that needs attention. Plenty of additional modules (called Apps) are also available on the Odoo Store.
Odoo uses Postgresql as database. It offers plenty of customisation options. Some countries' standard Chart of Accounts are available by default, or you can create your own. Overall a very useful ERP.

Contras: I'm reviewing the Community Edition: On the downside, it has a relatively big learning curve. Setup and initial configuration is crucial. I would have liked to choose between mySQL and Postgresql as some hosting providers does not offer Postgresql. Some minor frustrations is the fact that an invoice can only be created after a quotation, then an order. I would've liked to be able to enter an invoice without an quote or order; for example monthly regular contractual invoices. Having said that, depending on how your business work, it might not affect you that much. Secondly, recording expenses is cumbersome - expenses are recorded either through the employer expense module (which is not always related to an employer, like rent), or through billing. Either way, you need to create a "product or service" for expenses before entering them. Where and how you enter them, also affects your expense reporting. I would also like to see more reporting options like traditional desktop apps. Customer support for the Community Edition are limited to the forums and some manuals for older editions.

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