¿Qué es NetSuite?

NetSuite es una solución única de gestión empresarial en la nube que ayuda a más de 32 000 empresas a operar de manera más efectiva al automatizar los principales procesos y al proporcionar visibilida d en tiempo real acerca del rendimiento operativo y financiero. En una única plataforma puede integrar aplicaciones para gestionar sus tareas de contabilidad, de procesamiento de pedidos, de gestión de inventarios, de producción y de cadena de suministro. NetSuite ofrece visibilidad clara sobre su negocio, lo que favorece un control eficiente.

¿Quién usa NetSuite?

Desde empresas recien creadas hasta PYMES utilizan NetSuite para automatizar los procesos principales y obtener información en tiempo real sobre el rendimiento operativo y financiero.

Vídeo de NetSuite
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NetSuite

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NetSuite
476,00 €
mes
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Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
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¿Por qué estoy viendo esto?

Alternativas a NetSuite

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Opiniones de NetSuite

Evaluación media

General
4,1
Facilidad de uso
3,8
Atención al cliente
3,7
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
3,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

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Encontrar opiniones por puntuación

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Apeksha
Sr Accounting Manager
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best ERP out there

5,0 el año pasado
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Erika
Analista en México
Banca, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

El mejor ERP en nube

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Facilidad para la toma de decisiones, me permite obtener informes de todas las áreas para el análisis.

Puntos en contra:

La implementación es complicada, pero una vez instalado es de gran utilidad

Jerson
Tecnico de Campo en Ecuador
Almacenamiento, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Estrategia d mano

4,0 hace 2 semanas Nuevo

Puntos a favor:

Bueno lo q agrada de esta herramienta es su facilidad de uso en la cal podemos puntuar la visibilidad y oportunidades para nuestro negocio

Puntos en contra:

No he encontrado fallas en este servicio solo un poco retrasado en la respuesta a consultas pero es muy bueno este software

Respuesta de Oracle

la semana pasada

Thanks for taking the time to leave a review, Jerson! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Víctor
Víctor
CS Lead en España
Usuario de Linkedin verificado
Recursos Humanos, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

It is a great ERP but it is not for everyone

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Accounting, Trasury. Reporting (but we ended up doing the reporting outside the ERP)

Puntos a favor:

Netsuite has a lot of potential when automating processes. It is a great ERP for big Companies or big startups.

Puntos en contra:

There is not much literature about netsuite or learning material. Because of this, you are trapped with Consultants. Sometimes you might get lucky but sometimes no. I had both experienceThe ERP is complex to implement. It has become popular in the startup world but it´s complexity does not make it ideal for everyone. Yes. the potential is great but you really need to do a good research before jumping to implement this ERP

Respuesta de Oracle

la semana pasada

Thanks for taking the time to leave a review, Victor! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Joannie
Financial Analyst en Canadá
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Overall a great accounting software for medium-sized businesses

4,0 hace 5 días Nuevo

Comentarios: Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With most menial tasks automated or semi-automated, it freed up more time to audit our data and be more proactive with our accounting in general. Revenue management, which used to be a 100% manual, line-by-line nightmare, is now almost fully automated. Human errors were greatly reduced. Our sales opening process is almost fully automated thanks to the seamless Salesforce integration. Overall we are very satisfied with our switch.

Puntos a favor:

The Revenue Management feature is amazing, a bit tricky to understand but once you get the hang of it it saves a ton of time.Multi-subsidiary and multi-currency work extremely well. We have 8 different subsidiaries in 3 currencies and it's made our lives so much easier to have them all in one place, with automatic currency conversion and automated end-of-month eliminations.Having automations like monthly postings to our GL, amortization calculations for our numerous IT purchases and monthly subscriptions, and the great reconciliation tool has saved us a ton of time during month's end.Integration with Salesforce was a breeze with an out-of-the-box connector.Support is generally very knowledgeable, problems are quickly fixed and answers quickly answered. There is a great Help tool (SuiteAnswers) where we find an answer to most of our problems, as well as a very active Enhancements Requests database.

Puntos en contra:

Some features lack flexibility, like revenue recognition posting, but there are workarounds.User adoption can be slow because the system is very different from most mainstream systems, with it being so automated.Sales taxes management for Canada isn't totally adapted since they replicated American functionalities with Canadian codes, but there are also workarounds to this.

Usuario verificado
CEO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Alternativas consideradas:

Small Retail and Internet Businesses Beware

1,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: On paper things looked good. Two years down the road and I am running the company by gut instinct and need to overview every order to make certain it is covered. Inventory is a mess. Projections are not available. And COGS are often zero. ACS is a ripoff- most jobs were not completed within a quarter- and we still have hours remaining. Job not done? Too bad. Use ACS for install only and then bite the bullet after the first year. Their hourly charges are ridiculous. I am uncertain if Netsuite even remotely cares about small accounts- this is an 80K program. And it is costing us approx 200K yearly including lost revenue due to inventory, additional staff, and lost productivity. Language has been an issue. Even our quote from netsuite for renewal has needed careful overview. Finally we were instructed by netsuite to hire an outside party to get the jobs done that someone else could do. At $145 per hour. Fingers crossed. Netsuite assumed zero responsibility for anything. So, if you are a small business that is growing and changing reasonably quickly I would strongly urge you to seek another program. The program has kept our company dead in the water. For at least 18 months. My experience with Dynamics, which also has difficulties, was better with high functionality within 12 months. Needless to say, we are signing the contract with Netsuite but will switch once it is expires and we are more prepared. They simply do not provide adequate service to smaller businesses.

Puntos a favor:

I would assume it would be good if it worked. AS is the only functionality we have are additional integrations. Ones that cost 9K.

Puntos en contra:

Customer service is pretty awful. Jobs simply were not done. It was similar to playing the game telephone. While our rep is sympathetic they have little or no power to do anything.

Respuesta de Oracle

hace 3 semanas

Thank you for taking the time to leave a review. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at lauren.dattilo@oracle.com so we can connect directly with you on feedback.

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