¿Qué es Help Scout?

Help Scout es capaz de escalar como cualquier otro centro de ayuda, pero la experiencia del cliente es tan personalizada como el correo electrónico. Help Scout es ideal para empresas de todos los tamaños y es adecuado para empresas con más de 500 usuarios. Las funciones de organización de Help Scout mantienen la comunicación entre los equipos. Con la mejor creación de informes de su clase, base de conocimientos integrada, una API sólida, montones de integraciones y una aplicación gratuita para iPhone que ayuda a los clientes en todo momento, Help Scout permite que tu equipo se concentre en lo que realmente importa: sus clientes.

¿Quién usa Help Scout?

Empresas pequeñas y grandes que quieren ofrecer una experiencia inmejorable a sus clientes. Cuenta con la confianza de 8000 clientes como Basecamp, Buffer, GrubHub, AngelList y Timbuk2, en más de 70 países.

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Help Scout

4,7 (183)
Help Scout
20,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
75
79
4,7 (183)
4,5 (183)
4,7 (183)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
49,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
184
245
4,3 (3.285)
4,1 (3.285)
4,2 (3.285)
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Alternativas a Help Scout

Patrocinado
Zendesk permite a las empresas brindar asistencia, escalar con autoservicio y diferenciarse con un compromiso proactivo. Descubre más sobre Zendesk Suite
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La gestión de atención al cliente de ServiceNow está diseñada para una economía de servicios digitalmente conectada.
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Una destacada plataforma de atención al cliente que está diseñada para brindar herramientas innovadoras y datos unificados a los empleados de servicio.
La solución que proporciona es de alta gama, diseñada para una colaboración eficaz, comunicación en el chat, redes sociales y workflow, también la gestión del conocimiento.
EcholoN, un conjunto de software de gestión de servicios, representa una solución integral para servicio, asistencia y atención al cliente.
Kustomer es una plataforma de gestión de clientes omnicanal centrada en brindar experiencias increíbles, no en resolver tickets.
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Plataforma de participación del cliente omnicanal: Chat en vivo, integración de texto SMS, gestión de casos de atención al cliente, base de conocimientos, Facebook y más.
Powerfront's INSIDE is an omni-channel customer service software that replicates in-person experiences online seamlessly.

Opiniones de Help Scout

Evaluación media

General
4,7
Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
69%
4
27%
3
4%
Greg
Greg
Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Veterinaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Completely changed our business - for the better

5,0 hace 6 años

Comentarios: Most companies using Help Desk software are in software development, tech or online commerce of some kind. We're in the boring, traditional business of veterinary medicine practice, and deal with hundreds of emails a day from clients and the rest of the outside world. We're the only vet company I know of that uses a help desk, and we use Help Scout - and absolutely LOVE it. We did use Zendesk previously, but found that it's way too complicated and not very personal. Pet owners don't want to be given a ticket # and feel like they're speaking to a robot. Help Scout solved that immediately when we switched. We have a lot of complex conversations via email that require multiple people being involved, communicating internal messages to each other about certain threads, etc. etc. Help Scout is absolutely fantastic, because it's very elegant in it's simplicity - but tremendously powerful in it's capability. On top of that, we've found their support team to be kick ass, highly responsive and always eager to try and figure out a solution to any issue we bring them. We are very loyal Help Scout clients, and plan to be for a long time.

Puntos a favor:

- extremely simple to use and understand as a user - treats communications like human beings and provides a much more personal feel to communication (as opposed to making people feel like numbers) - fantastic support team that's very responsive and solution focused - solid API that allows you to bring in data from other apps so that you have a consolidated view of a client, beyond just their email history

Puntos en contra:

- wish that the interface could be a little more customized for our specific needs - really don't have any downsides to it - it's a great product

Laurène
Head of Customer Success en Francia
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Help Scout is great for small teams looking for a simple and inexpensive shared inbox

4,0 hace 3 meses

Comentarios: Help Scout is a great option for small to medium teams who do not want and overly complicated and pricy Help Desk software. It lacks some nice-to-have features but it will still help you provide great customer service.

Puntos a favor:

Help Scout is great for our 4-person Customer Success Team. We have been using it for over a year and it helps us provide high-quality customer support. It is easy to use, our customers like it because our emails look just like normal emails. Their support team is great, we always get quick and relevant answers.

Puntos en contra:

I think the reporting feature could really be improved, and we would appreciate a few more features to improve the daily management of support tickets.

Usuario verificado
Director of Customer Success en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Good for a temporary fix.

3,0 hace 12 meses

Comentarios: It's a good basic system. If you are looking for a ticket system this is a great choice.

Puntos a favor:

Ease of use Knowledgebase was easy to implement Ticket system works as it should

Puntos en contra:

Our business needed customer management and HelpScout was not a good solution for that.

Celeste
Customer Support Lead en Hungría
Impresión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great customer focused company to work with!

5,0 hace 3 años

Comentarios: Excellent. While there is some admittedly cool functionality that other CRMs offer at higher prices, they don't make sense for our current business needs and you really can't beat Helpscout when it comes to their customer service and help resources. It's excellent working with a team who really care what their customers and their customers' customers think.

Puntos a favor:

Their entire philosophy is centered around customer satisfaction and success. This mirrors our own approach and it's great seeing that in action. They are also great at handling questions and service requests, and I love all the support and information resources they offer.

Puntos en contra:

I wish the reporting functions were better and more detailed. Sometimes when something wasn't functioning in a way that worked for it, their response was suggesting a work around that would require a service plan upgrade when I figured out a work around that could work at our current level, but that is a very minor gripe.

Jakub
Customer Success Manager en Polonia
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

One of the best products I've ever used

5,0 hace 2 meses

Comentarios: It was truly great: managing emails and knowledge base, getting reports, adding in-app tooltips - all of that worked flawlessly, and in rare occasions in which I had to contact their support, it was one of the best experiences as well. If I could choose the tool to handle customer support again, I would go for Help Scout - and I suggest you (aka the reader) to do just that!

Puntos a favor:

It makes managing incoming cases feel good - I've tried and seen other tools used primarily for customer support, and none of them were comparable to Help Scout for me. In Help Scout the entire UI puts the focus on serving the customer right, being light on unnecessary noise. Might sound cheesy, but somehow lets you connect better with the person on the other side of the screen.

Puntos en contra:

That I had to stop using it recently :( Other than that I didn't really find anything that I disliked there.