¿Quién usa Jira Service Management?

Los equipos de TI y soporte que buscan un software de centro de atención con todas las funciones, fácil de usar y de configurar, desarrollado en la plataforma JIRA a una fracción del costo de los competidores.

¿Qué es Jira Service Management?

JIRA Service Desk está calificado como el software de ITSM más popular y asequible.

Basado en el software JIRA de Atlassian, líder del mercado en ayudar a los equipos a realizar su trabajo, JIRA Service Desk hace que a tus clientes les resulte fácil obtener ayudar, es simple de usar para los agentes y administradores y representa solo una fracción del costo y el tiempo de configuración de los competidores.

Información sobre Jira Service Management

Atlassian

https://www.atlassian.com

Fundada en 2002

Vídeo de Jira Service Management
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Jira Service Management dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Jira Service Management está disponible a partir de 20,00 US$/mes.


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Jira Service Management: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • Instalado: Mac
  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows

Formación

  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Jira Service Management

  • Auditoría de problemas
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias

Lista completa de Herramientas de seguimiento de problemas

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Admite metodos ágiles
  • Admite método Scrum
  • Gestión de carteras
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tests y de control de la calidad
  • Hoja de ruta del producto
  • Priorización
  • Seguimiento de errores
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión de proyectos informáticos

  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Clasificación de quejas
  • Enrutamiento
  • Gestión de casos
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de formularios
  • Gestión del control de calidad
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de quejas de clientes
  • Supervisión de redes sociales

Lista completa de Software de gestión de quejas

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

  • Alertas y alzada
  • Asistente virtual
  • Base de conocimientos
  • Chat en vivo
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Integración de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de servicio al cliente

  • Auditoría de problemas
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Programación del mantenimiento

Lista completa de Software para gestión informática

  • Catálogo de servicios
  • Creación de informes de servicio
  • Gestión de contratos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de versiones
  • Gestión del conocimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software para servicios informáticos

Alternativas a Jira Service Management

Más alternativas a Jira Service Management

Opiniones de Jira Service Management

Todas las opiniones

Calificación general

4,4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,2
Atención al cliente 4,3
Funcionalidades 4,3
Relación calidad-precio 4,2

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Josemaria G.
Vice Director for External Affairs
Aprendizaje en línea, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/4/2019

"From the Trusted Atlassian"

Comentarios: In a crowded space for helpdesk apps, Jira Service Desk stood out because of the company that backs it up, its family of related apps and, the current integrations with existing third-party apps out there. Jira SD is well worth trying out.

Puntos a favor: From the same company of my favorite and trusted apps like Trello and Jira... We then gave Jira Service Desk a try. The user interface has a modern look and feel and is intuitive enough even for a novice user or admin. It has a pretty standard set of tools to run your usual IT Helpdesk and Support roles straight out of the box (Incident management, Problem, Change, SLA management, etc.). In fact, you can set up your helpdesk well within an hour (of course not counting the per company nitty-gritty). Default setup works, but it's also super customizable based on your company needs. The Dashboard has all the at-a-glance metrics, statistics and graphs to keep you up to speed with the overall status. Again, coming from Atlassian, it has a ton of possibilities in terms of integration with other apps. I feel the constant stream of dev improvements and updates.

Contras: Even though I mentioned that the third party apps can be easily integrable, we find the documentation for creating one's own integration apps a bit lacking. Also, the creation of tickets can be more streamlined or simplified (perhaps with the minimum number of fields and button clicks) to make it easier or faster to create and then further details can follow.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/4/2019
Usuario verificado
Post Production Engineer
Entretenimiento, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2020

"Powerful and Capable, but easy to over complicate things"

Comentarios: Initial setup can be complex but it can also be super powerful if you are able to configure it properly. It's visual scripting and workflow tool is really capable and easy to learn

Puntos a favor: Its flexibility. It's a simple statement, I agree, and you're probably reading this wondering why I'm being so vague. But JIRA software is a bit hard to summarize simply because it's just so flexible. There's no "correct" way to use it. It's rest API is pretty powerful too and very easy to extend Jira to "integrate" with 3rd party applications that doesn't have an official Jira integration.

Contras: Creating workflows can easily become very confusing and you can easily break how your projects in Jira work if you aren't careful. With every Jira production license you also get a free dev license so that you can set up an isolated dev/staging environment. This is invaluable and highly recommended. The downside is that there is no easy way to migrate any of your changes from dev to production. But there are 3rd party plugins for that.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/11/2020
Angel S.
LMS Systems Analyst
Aerolíneas/aviación, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Funcionalidades
    1 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 17/5/2019

"Cannot Manage Our Own Users"

Comentarios: JIRA customer support has been extremely unhelpful. Several tickets and requests have been issued (from several customers) in their customer portal with no response or solutions offered.

Puntos a favor: I loved this software when we first implemented. We were able to mass upload our users, use custom user IDs, set their passwords, and link their email address through a simple file upload. We were also able to change their email addresses, and edit their names as needed.

Contras: Over time, JIRA has made changes to the service that have led us to terminate our service. We are no longer able to edit anything but our users full name. We cannot change their email addresses to meet business needs, nor can we assign them a user ID - instead having to incorporate their ID into their name in order for us to find them in the system the service desk was designed for.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 17/5/2019
Usuario verificado
Vice President, HR Operations and Insights Manager
Banca, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/10/2020

"Great Service Desk for Human Resources"

Comentarios: Jira has transformed our 12-person HR department. We can now easily track incoming requests, are not reliant on email for communication, can create canned responses for consistency and efficiency, and we have the ability to operate 100% paperlessly.

Puntos a favor: Jira is extremely customizable, scalable, and easy to implement when compared with other SD platforms. Out of the box, it can be used as a tool to track incoming requests, however, paired with the thousands of compatible plugins, it is unparalleled. Jira SD has allowed our HR team to take our daily operations to the next level, transitioning antiquated, clunky paper processes into a 100% paperless experience.

Contras: My only complaint is when custom fields are added, you have to update every field configuration you have, individually. This is extremely time-consuming when adding multiple custom fields in an effort to create "forms" within Jira.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/10/2020
Chirag S.
CITO
Seguros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2020

"Efficient service desk for companies small, medium or large"

Comentarios: Prior to using Jira Service Desk, were using a combination of Excel and SharePoint with workflows. We couldn't get great reports. It was hard to customize. Workflows broke without a reason because, you know, it's SharePoint. And the entire process of serving customers was dead slow. We brought in Jira Service Desk as a test bed. Within 2 hours, we were testing and customers were putting in tickets. While we used most of the default settings, the value we were generating was way beyond we ever had. Then, we set up SLAs and watch reports for a few days. We were able to see everything we wanted - who reported the issue, when, what was the priority, how many comment exchanges happened, how much time did we spend, did we meet SLAs, what was the solution, etc. Fast forward 2 years. We are now able to create strategies to service internal and external customers better based on the data from Jira. It has helped us go from making gut-feel decisioning to data-centric decisioning. Good data wins debates. Jira helped us with good data. We are also utilizing Jira's excellent searching, dashboarding and API functionality to feed data to other systems and drive changes beyond just customers.

Puntos a favor: Jira Service Desk was very easy to get started with. You could literally sign up for it and begin using it within an hour. Ticketing system is very customizable and powerful. Customers can be added in bulk and customers can sign up for entering issues. We were able to create different projects (or service queues) so that customers could send requests for IT help, or administrative help, or help with projects. Each such project/queue had different fields. Metrics are all built into the software, so we can know how often Service Level Agreements were breached, who breached them etc. The sheer amount of customizability is a joy. However, without discipline and thoughtfulness, it is very easy to customize it the wrong way.

Contras: We feel that the price point could be lower and the speed could be a little faster. Atlassian has made improvements with speed. If a company had 5 people manning different queues and the issue volume is low, the cost would be ~1500/year for those 5 users. So, it would may not be cost effective for a small company that is watching their costs closely. We also felt that a Wiki is not built in. So, if a common solution needs to documented that spans multiple tickets, there's no way to do so. We could buy Confluence from Atlassian for an additional cost.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2020