Housecall Pro

¿Quién usa Housecall Pro?

Housecall Pro es útil para todos los profesionales de empresas de servicios en las principales categorías del sector: fontanería, electricidad, limpieza de alfombras, climatización, limpieza, mantenimiento, limpiacristales, cerrajería, etc.

¿Qué es Housecall Pro?

Housecall Pro es una aplicación de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a los profesionales de servicios automatizar sus procesos comerciales y flujos de trabajo. La aplicación más valorada es una solución de gestión empresarial todo en uno que permite a los profesionales de servicios administrar y hacer crecer su negocio desde su smartphone. La plataforma incluye una amplia gama de funciones como programación de trabajos, distribución, facturación automática, notificaciones por SMS a clientes, procesamiento de pagos, marketing, reservas online y mucho más.

Información sobre Housecall Pro

Housecall Pro

http://www.housecallpro.com

Fundada en 2013

Resumen de precios de Housecall Pro

Housecall Pro dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Housecall Pro está disponible a partir de 49,00 US$/mes.

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Precio inicial

49,00 US$/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Housecall Pro

Programas para electricistas
Acceso móvil
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de pedidos de trabajo
Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del tiempo
Costes de trabajo
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Programación
Seguimiento de equipos
Seguimiento de garantías
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Control de inventario
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Programación del mantenimiento
Seguimiento del historial de servicios
Base de datos de costes
Comercio e industria
Ensamblaje premontado
Estimación de costes generales
Estudio de materiales
Gestión de montaje
Importación y exportación de datos
Para contratistas generales
Pedidos de cambio
Presupuestos y ofertas
Acceso móvil
Base de datos de contactos
Cobro de pagos en el terreno
Enrutamiento
Facturación
Firma electrónica
Gestión de contratos
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de tiempo en línea
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Base de datos de clientes
Citas recurrentes
Gestión de reserva de habitaciones
Pagos en línea
Programación automatizada
Programación de grupos
Recordatorios de citas
Reserva en línea
Sincronización de calendario
Varias ubicaciones
Aplicación móvil
Base de datos de clientes
Enrutamiento
Facturación
Gestión de expediciones
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de trabajos
Gestión de técnicos
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento del historial de servicios
Base de datos de costes
Comercio e industria
Estudio de materiales
Facturación
Gestión financiera
Importación y exportación de datos
Mantenimiento de equipos
Presupuestos y ofertas
Programación
Tarifas de trabajo

Opiniones de Housecall Pro

Mostrando 5 de 2421 opiniones

General
4,7/5
Facilidad de uso
4,7/5
Atención al cliente
4,8/5
Funcionalidades
4,5/5
Relación calidad-precio
4,7/5
Paul M.
Owner
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/3/2020

"Great Product!"

Comentarios: CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision. Great Job Guys! Really, I mean it.

Puntos a favor: I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Contras: The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/3/2020
Jacob H.
Vice President
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/7/2020

"Housecall Pro Rocks"

Comentarios: The best part about Housecall Pro is the fact that we have all of our information for the entire business in one spot. It is one stop shop. It also integrates with Quickbooks Online, so we do not have to mess with transferring everything every time. It automatically does it for us. The customer service is also great, as they are quick to find an answer if they cannot fix it right away. I would highly recommend this company and software.

Puntos a favor: This software brings our entire company together. It helps us with all the scheduling needs that we have, and definitely helps keep all of your information together in one spot. You can also access this from your mobile devices too which is huge! We wouldn't be where we are today in our company if it wasn't for Housecall Pro.

Contras: There are a few features missing, that could make some delegations a little easier, but after while, when they hear from a bunch of people that they want this option added, they will add and integrate it to the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/7/2020
Paul D.
Operations Manager
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/9/2019

"Marginally useful for scheduling"

Comentarios: Extremely disappointing. Huge mistake for us.

Puntos a favor: HCP is marginally useful for scheduling.

Contras: 1) No way to document when a client accepts your proposal, which means No CONTRACT. Even if your customer accepts your estimate, you have no documentation of such. This, of course, means that you do not have a contract with the customer, and you have no hope of being paid for the work you did. Kind of a huge problem.
2) Inability to control alerts and messages to customers. It's either ON or OFF -Customers receive annoying alerts every single day you're on the job -at least a half-hour before you begin work...so like 6:30 every morning...Or, no alerts at all. That's your only choice
3) Every interaction with Customer Support ends with "No you're not able to do that, but we'll forward this to our engineering team." Every single interaction. All of them end like this. Nothing is ever resolved -at least in our experience.
4) The product development team keeps churning out more and more features to charge for -when the infrastructure of what they've already built is woefully lacking in usability.
5) When a job takes more than one day to complete, there's an option to add what they call a Segment. You can add as many segments as you like for multiple-day jobs, but each successive segment is blank. So if you want your crews to know what their scope of work is -or if you want them to have access to the attachments you added -you have to re-attach and resubmit your scope of work for every single segment you add.
6) I could go on and on -but I think my time would be better spent

Respuesta de proveedores

por Housecall Pro el 10/9/2019

We would love it if you would reach out to the chat team and ask for a call to go over the features. It looks like we just need to go over them in better detail so you can get the most from them. We'd be happy to help you better utilize our software!

Every time a customer approves or declines an estimate it shows up on the estimate details page.

Customers can only receive 5 types of automated notifications:
1. When a job or estimate is scheduled.
2. When you press the "on my way" button
3. When you press the "finish" button
4. When payment is made (they receive a receipt via email)
5. Any re-marketing emails or postcards that you (manually) set up

You control the daily "on my way" and "finish" messages (you do not have to press them).

When you create a new segment try "Copy to new segment" and all attachments will carry over.

Lastly, our chat team forwards feature requests to development so they can be considered for work. It's the best path to being worked on.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/9/2019
Ryan A.
CEO
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2020

"Housecall Pro changed my life!"

Comentarios: My overall experience with Housecall Pro has been fantastic. Even more so since I upgraded to the XL

Puntos a favor: Having the ability to track time, movement, KPI's, reviews, payments, scheduling etc is so powerful!

Contras: There are some things that yhe other juggernauts in the industry have that this software doesn't but I am confident they will get there, and I'm happy to have gotten in at basicalky the ground floor.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2020
Taylor C.
Secretary
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/6/2020

"Great functionality!"

Comentarios: Housecall Pro was so easy to setup and has been a breeze to use ever since. I've has a wonderful experience with the program and don't feel the need to seek further programming. Housecall was definitely the right choice for our company.

Puntos a favor: The best thing about this program is the simplicity. It takes no time to figure out how to learn something new with this program. The customer support is great to work with and can figure most things out rather quickly. It's is so nice having such a great program with all the essentials built in one.

Contras: There isn't much to not like. The program is always updating features. They always takes suggestions, which is nice. If you'd like to see something, it's usually there within a few months.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/6/2020