18 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

¿Qué es Optimy?

¿Buscas un software de gestión de subvenciones? Con Optimy, obtendrás un sistema y un servicio de asistencia personalizados. Gestionarás hasta 50 000 proyectos por año porque ahorrarás el 50 % del tiempo que dedicas a tareas recurrentes. El software de administración de subvenciones de Optimy te permite recibir y seleccionar solicitudes de subvenciones y administrar e informar sobre las elegidas.
¿Por qué Optimy? Porque esta compañía cree en la interacción humana y la coloca en el centro del trabajo. Además, este software es 100 % seguro.

¿Quién usa Optimy?

Este software modular ayuda a empresas, fundaciones, gobiernos, organizaciones sin ánimo de lucro que otorgan subvenciones o realizan actividades de patrocinio, asociación, organizan eventos o tienen proyectos de responsabilidad social corporativa (CSI).

¿Dónde se puede implementar Optimy?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Optimy
  • Ubicado en Toronto, Canadá
  • Fundada en 2011

Asistencia de Optimy

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Austria, Brasil, Bélgica y otros 24

Idiomas

alemán, español, francés, inglés, italiano y otros 1

Precios de Optimy

Precio inicial:

530,00 US$/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sin versión gratuita

Optimy no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Optimy está disponible a partir de 530,00 US$/mes.

Planes de precios

Sobre el proveedor

  • Optimy
  • Ubicado en Toronto, Canadá
  • Fundada en 2011

Asistencia de Optimy

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Austria, Brasil, Bélgica y otros 24

Idiomas

alemán, español, francés, inglés, italiano y otros 1

Imágenes y vídeos de Optimy

Optimy Software - 1
Optimy Software - 2
Optimy Software - 3
Optimy Software - 4
Optimy Software - 5
Ver 6 más
Vídeo de Optimy
Optimy Software - 1
Optimy Software - 2
Optimy Software - 3
Optimy Software - 4
Optimy Software - 5

Funciones de Optimy

  • Acceso móvil
  • Búsqueda de subvenciones
  • Comentarios/notas
  • Control de procesos de aprobación
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Donaciones en línea
  • Donación recurrente
  • Email Reminders
  • Evaluación
  • Formularios personalizables
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de membresías
  • Gestión de recibos
  • Gestión de revisores
  • Gestión de subvenciones
  • Gestión de voluntariado
  • Herramientas de colaboración
  • Medición de impacto
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de candidatos
  • Procesamiento de pagos
  • Ratings/Reviews
  • Recordatorios
  • Registro único
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de donaciones
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de pagos
  • Seguimiento del tiempo

Alternativas a Optimy

La solución de otorgamiento de Benevity te permite escalar las inversiones de tu comunidad y tomar decisiones inteligentes de otorgamiento de subvenciones.
Gestión de subvenciones online para aceptar y revisar cualquier tipo de contenido digital. Agiliza tu proceso de subvenciones y tu trabajo en equipo.
AFAS Software ofrece una solución integral de software para automatizar todos los procesos empresariales.
EveryAction ofrece herramientas digitales y multicanal para recaudación de fondos, organización y defensa en un CRM unificado.
¡Una solución de recaudación de fondos integral que incluye páginas de donaciones en línea, marketing por correo electrónico y más de una docena de complementos para elegir!
La plataforma en línea segura, enriquecida en características y fácil de usar de Submit.com ofrece a las organizaciones una solución de gestión de subvenciones sin interrupciones.
Good Grants es un moderno software de subvenciones para que los donantes administren las solicitudes de manera integral y online y para que tomen buenas decisiones de otorgamiento de fondos. Descubre más sobre Good Grants
Wrike es un software de gestión de proyectos empresariales con plantillas, control del tiempo, diagramas de Gantt, tablas Kanban, etc.
Solución de gama alta, diseñada para ventas, colaboración, comunicación, redes sociales y gestión de flujos de trabajo.

Opiniones de Optimy

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
61%
4
34%
3
5%
Linda
Governance Manager en RU
Investigación, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Good product - excellent staff support

4,0 hace 10 meses

Comentarios: Over all, the implementation experience has been smoother than I expected. Don't underestimate how much time it takes to set up the forms and templates, but the more you do upfront, the easier the process of working with the system will be once it's live.

Puntos a favor:

This is the first time we've had a dedicated off-the-shelf grants management product so I was a bit apprehensive. However, Optimy is more intuitive than I expected, once you understand the logic behind the system (and I'm not a systems/technical person!) The dashboard is cleaner than some other products we looked at, and the functionality is more sophisticated than we actually need. The system seems flexible and can be customised to our needs.

Puntos en contra:

Our grants require one or two academic references to support each application and that's not something that the system as it is now was set up to manage. The evaluation platform is a bit clunky as is the manual workaround. However, Optimy staff have been helpful in working out how we can do what we need to do, and the product is being developed further so hopefully this is something that can be built in later.

Respuesta de Optimy

hace 9 meses

Hi Linda, Thank you so much for your review of Optimy on Capterra! Your feedback means a lot to us and helps us enhance our platform. Even more exciting? Your review has helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for being part of our journey and making a positive impact! Best regards

LINDSAY
Senior Advisor Community Investment en Canadá
Servicios, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Our Optimy Experience

4,0 hace 5 años

Comentarios: The Optimy team works very closely with us to help identify solutions within the tool for our programs. Everyone that we have dealt with on the team have been excellent to work with and the transition to the new tool has been seamless.

Puntos a favor:

Being able to make personal edits to the software is a huge improvement in our efficiency.

Puntos en contra:

There are some automated features that were available in our previous solution which are not available in the Optimy tool.

Alternativas consideradas previamente: Benevity

Razones para elegir Optimy: The new tool that we were required to move to did not meet our needs. In addition, the customer service levels had significantly declined over the years and it became increasingly difficult to manage our system.

Razones para cambiar a Optimy: Ability to personally customize the tool Customer service

valentine
Content & Sponsoring manager en Bélgica
Comercio minorista, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

overal good but not personalized enough

4,0 hace 5 años

Comentarios: so far ok but not using for that long

Puntos a favor:

pro: easy to use, nice UX, reactivity support

Puntos en contra:

"cons": not flexible enough => still need manual workload

sylvaine
Finance en Francia
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Review Review

5,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

The professionalism, kindness Very well built tool

Puntos en contra:

the 20% of the development price which must be paid every year

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Sylvaine, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards, The Optimy Marketing Team.

Wade
Director of Corporate Philanthropy en EE. UU.
Automoción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

High-quality product and professionals

5,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

Implementing Optimy, after a rigorous search process for the most features at the most competitive price, has been extremely easy. The implementation team was professional, but fun; expert, but accessible. The product is east to navigate and has all of the functions that I need to stand up a new CSR department at a global company, and it can be easily scaled to meet the growing demand for our work within the company.

Puntos en contra:

Honestly, I didn't spend much time with the implementation team because the product is so easy to set up and use.

Alternativas consideradas previamente: Benevity

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

" Hi Wade, A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards, The Optimy marketing team

Julia
Programme Officer en RU
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Optimy Review

5,0 hace 9 meses

Puntos a favor:

Optimy is very user-friendly and offers various ways to keep tracks of grants and gifts. Their customer success team is supportive, responsive, and open to discuss solutions and any possible customization of the site.

Puntos en contra:

The filters and functions for exporting projects can be a little unclear.

Respuesta de Optimy

hace 9 meses

Hello Julia! A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards, The Optimy Marketing team

Jackie
Sr. Manager, Community Involvement en EE. UU.
Automoción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

New User, Never Going Back

5,0 hace 11 meses

Comentarios: I am loving using the Optimy system and it has made our efforts so much more streamlined.

Puntos a favor:

The team that helped implement our Optimy platform was incredible. Now using the system has been very user-friendly, easy and a quick adoption.

Puntos en contra:

N/A

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Jackie, Thank you so much for your review of Optimy on Capterra! Your feedback means a lot to us and helps us enhance our platform. Even more exciting? Your review has helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for being part of our journey and making a positive impact! Best regards The Optimy Marketing Team

Muriel
In charge of a portfolio of associations within TotalEnergies foundation en Francia
Servicios medioambientales, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Review 2023 & 2024

5,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

The helpdesk service (very good support of [sensitive content hidden])

Puntos en contra:

Need to parameter many things when we do a development

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Muriel, Thank you so much for taking the time to review Optimy on Capterra! Your feedback is incredibly important to us, and we truly appreciate your support. Not only have you helped us improve, but you've also contributed to saving a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Best regards, The Optimy Marketing Team.

Anouska
Programme Development Manager en RU
Museos e instituciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Reliable and Efficient

4,0 hace 10 meses

Puntos a favor:

Excellent customer service, always responded quickly with an effective solution to queries. Wonderful to work with, thank you!

Puntos en contra:

Some aspects were less customisable than we had hoped for the plan level we had.

Respuesta de Optimy

hace 9 meses

Hi Anouska, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards,

Jan
Senior Scientific Officer en Alemania
Filantropía, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Great customizable product

5,0 hace 7 meses

Puntos a favor:

The software is easy to understand and user-friendly. The initial setup of a form is possible without further IT knowledge and the support is always helpful.

Puntos en contra:

Some features that we would have liked are currently not possible to implement.

Patrice
Responsable de l'Action Sociale en Francia
Seguros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Un logiciel performant

5,0 hace 12 meses

Comentarios: Optimy nous a permis de gérer plus rapidement des demandes d'aide

Puntos a favor:

La simplicité de la mise en place, la clarté des menus et du du tableau de bord, la rapidité, la possibilité d'envoyer des mails automatiques, le centre d'aide, la réactivité des services

Puntos en contra:

L'exportation des projets est parfois lente

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Patrice, Thank you so much for your review of Optimy on Capterra! Your feedback means a lot to us and helps us enhance our platform. Even more exciting? Your review has helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for being part of our journey and making a positive impact! Best regards, The Optimy Marketing Team.

Isabella
Responsabile di Segreteria en Italia
Filantropía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Ha potenzialità, ma non di facile utilizzo

3,0 hace 10 meses

Comentarios: Sicuramente è uno strumento utile di gestione dei progetti, però non di semplice utilizzo se si vuole modificare qualche funzione. Inoltre, spesso compaiono errori nell'interfaccia utente

Puntos a favor:

Mi è piaciuto come strumento di gestione dei progetti e di classificazione delle informazioni

Puntos en contra:

Non è di semplice utilizzo, in quanto le modifiche per personalizzare le funzionalità non sono facili da effettuare. Spesso inoltre ci sono errori nell'interfaccia dell'utente che fa application

Respuesta de Optimy

hace 9 meses

Hi Isabella, Thank you so much for taking the time to review Optimy on Capterra! Your feedback is incredibly important to us, and we truly appreciate your support. Not only have you helped us improve, but you've also contributed to saving a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Best regards,

Mathilde
Chargee des Finances et de l'Administration en Francia
Organización cívica y social, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Un outil évolutif complet

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Le dashboard et les statuts personnalisables : cela permet d'avoir à la fois une vision globale et une vision précise de l'avancement des dossiers Les possibilités infinies offertes par la personnalisation des formulaires La gestion en API pour transfert des données vers un logiciel externe

Puntos en contra:

Le système de gestion des "organisations" qui est encore à revoir Les exports de données qui restent à être améliorer L'implémentation d'une photothèque ou l'intégration avec une solution existante

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Mathilde, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards, The Optimy Marketing team.

Karin
Chargée de projet en Alemania
Organización cívica y social, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Avis sur Optimy

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

La souplesse de l'outil qui peut s'adapter à nos besoins sans avoir à faire appel aux services d'Optimy

Puntos en contra:

L'ouverture des documents téléchargés qui est devenue plus laborieuses et occasionne plus de clicks et donc plus de travail

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Karin, Thank you so much for taking the time to review Optimy on Capterra! Your feedback is incredibly important to us, and we truly appreciate your support. Not only have you helped us improve, but you've also contributed to saving a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Best regards, The Optimy Marketing Team

Marie-Louise
Executive Assistant en Francia
Ingeniería industrial o mecánica, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Idemia & Optimy partnership

5,0 el año pasado

Comentarios: It's been a great experience! Looking forward to our 2024 exchanges!

Puntos a favor:

We appreciate the continuous support and improvement concerns from all Optimy teams, from the 1st contact with the salesperson to the technical teams. It's been a 2 years regular conversation on the tool and how to make it more user friendly for the 1st time users and more impacttful for the reporting.

Puntos en contra:

I have no negative comment on Optimy (teams or tool)

Respuesta de Optimy

el año pasado

Dear Marie-Louise, We are so grateful for your kind words and excellent rating! We cannot wait to continue working with you in 2024 and the years to come 😊

Neli
Communications Associate en Canadá
Productos farmacéuticos, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Volunteer Management

5,0 hace 11 meses

Comentarios: Optimy has been a game-changer in how I manage our company's volunteer program. I'm still learning how to use the dashboard but the functionality is easy to use and it provides everything I need to manage registrations for our volunteer experiences. [sensitive content hidden] is fantastic to work with. She is always available when I need her. She expedites any issues that I experience with the Optimy customer service team. She offers tips and shortcuts which makes my work so much more efficient.

Puntos a favor:

- easy to use - replaces manual management of volunteer registration - reporting functionality - good user experience

Puntos en contra:

- I'm still learning how to use the tool but so far, it's met my expectations

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Neli, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards, The Optimy Marketing Team.

Madison
Executive Assistant en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Success with Optimy

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Optimy has been a lifesaver to track sponsorship requests including budget, table attendees, marketing materials, etc.

Puntos en contra:

I have no problems with Optimy. It has been a great software and the Optimy team are fantastic to work with -- [sensitive content hidden] is the best; hands down! :)

Respuesta de Optimy

hace 10 meses

Hi Madison, A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards, The Optimy Marketing Team.

GIORGIO
Responsabile Comunicazione en Italia
Filantropía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Utile ma migliorabile

3,0 hace 10 meses

Puntos a favor:

La semplicità per la gestione dei progetti e per la reportistica

Puntos en contra:

non facile personalizzazione e modifica; spesso errori nell'interfaccia dell'utente (es. caricare più file per sbloccare passaggio successivo)

Respuesta de Optimy

hace 9 meses

" Hi Giorgio, A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards

Eva
Spezialistin en Alemania
Seguros, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Guter zweckmäßiger Einsatz

5,0 hace 2 años

Comentarios: Für unseren Einsatzzweck gut geeignet.

Puntos a favor:

Die Nutzungsform ist sehr gut sowie die Einbindung in unsere IT-Landschaft war einfach.

Puntos en contra:

Das Tool ist vielleicht zu vielschichtig bei der eigenen Gestaltung der Formulare. Hier bedarf es einiges an Kenntnisse im Umgang mit dem Tool.

Felix
Projektmanager en Alemania
Filantropía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Super für Projektmanagement

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Optimy ist einfach zu bedienen und übersichtlich

Puntos en contra:

Einzelne Optionen in Optimy sind nicht intuitiv

Roy
Referent Sponsoring und Spenden en Alemania
Servicios, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Optimierung des Sponsoring- und Spendenmanagement

5,0 hace 4 años

Comentarios: Über Optimy wickeln wir unser komplettes Engagement ab. Die Hoffnungen, die wir als Unternehmen an die Software hatten, haben sich bisher voll erfüllt. Es hat sich herausgestellt, dass wir mit dem Tool weitere Prozesse integrieren können, die wir im Vorfeld nicht im Blick hatten. Mit dieser Integration werden weitere Prozesse verschlankt, Schnittstellen und Fehlerquellen reduziert.

Puntos a favor:

Wir haben einen Weg gefunden, alle Anfragen über einen Eingang zu kanalisieren. Zudem konnten wir interne Vorgaben mit Hilfe des Tools umsetzen. Weiterhin sind Kontaktdaten (Adressen, E-Mail, Telefon) nun in vernünftiger Qualität hinterlegt. Das erspart unnötige Recherche via Internet. Listen für die einzelnen Unternehmensbereiche stehen schnell und einfach per Klick (mit entsprechender Vorlagefunktion) zur Verfügung. Durch die Digitalisierung vieler Prozesse entfallen Portokosen für Briefe, Ausdrucke gehören der Vergangenheit an. Der Arbeitsaufwand (Antrag - Antwort - Zahlungsprozess) hat sich sowohl zeitlich als auch bei materiell verringert.

Puntos en contra:

Da wir noch nicht alle Funktionen nutzen, kann diese Frage (noch) nicht beantwortet werden. Problem für die Implementierung war die Umsetzung der DSGVO.

Nils
Responsable concours et relations institutionnelles en Francia
Organización cívica y social, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Un outil de référence

4,0 hace 5 años

Comentarios: Optimy est notre outil unique de gestion des projets :
- dépots des candidatures
- edition des documents
- gestion du projet
- reporting
Optimy permet également d'éditer une carte de nos projets (développée sur mesure)

Puntos a favor:

Un outil au rapport qualité / prix tout à fait correct. Une antériorité qui permet de répondre aux principaux besoins des fondations. Nombreuses fonctionnalités. Une relations commerciale et clientèle très à l'écoute et très précieuse dans la durée. Près de 8 ans de fidélité en ce qui me concerne (sur 2 structures différentes)

Puntos en contra:

Besoin de renforcer la technique : - une réponse serveur trop lente (export des données, consultation en masse via listes) - un délai de mise en œuvre technique parfois lente dans la résolution des bugs indépendamment du service client - une nouvelle interface moins intuitive. Pas mal d'options payantes qui peuvent alourdir la facture. Une anticipation des besoins qui pourraient être plus rapide.

Chelsey
Marketing & Events Manager en EE. UU.
Banca, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

A great tool for streamlining and managing requests

5,0 hace 5 años

Comentarios: My experience has been very positive and filled with great customer service and support at every stage.

Puntos a favor:

I like the organization of the structure and how easily it streamlines the many requests for sponsorship and event support that we receive. The customer service is always very responsive and great at assisting with any questions or customization.

Puntos en contra:

The software has a bit of a learning curve when setting up forms. There are small features I'd like to see that would make the process more seamless, such as being able to automatically forward an attachment PDF of the request through the messaging tool. Overall, the software continues to improve and roll out new features.

Alain
Partnership Officer en Bélgica
Medios de difusión, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

RELIABLE

5,0 hace 5 años

Comentarios: We are ruling all partnership events (commercial and non commercial) through this tool.

Puntos a favor:

You can find all the information you nedd at any time, anywhere, as far as you have connection on the internet. Powerful reminder which gives you peace of mind. Tasks are scheduled and the tool reminds you when you have to do it. Very useful when you handle hundreds of files simulteanously. Gives you also the Opportunity to find "Who dit What" in any of your file

Puntos en contra:

Some changes are set up without correct information of the client. One day you discover a tool different of what it was the day before. Not very intuitive.

Pablo
Coordinateur de la CER-UNIL en Suiza
Investigación, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Optimy for the Ethics Commission of the University of Lausanne

5,0 hace 5 años

Comentarios: Optimy is used at the University of Lausanne to evaluate the ethical aspects of research projects. It is used by 8 different commissions (at central and faculty level). The system works well and meets expectations.

Puntos a favor:

The software is easy to use for both administrators and end users. It was quick to get started. Today the system works well.

Puntos en contra:

It should be possible to work with several people on a project (edit fields simultaneously). A notification e-mail could be sent when projects are submitted. Evaluators are not considered as "project submitter" (a similar status should exist in the system).