ConnectWise Automate

ConnectWise Automate

¿Qué es ConnectWise Automate?

ConnectWise Automate, anteriormente LabTech, ha colaborado estrechamente con los mejores proveedores de copias de seguridad, almacenamiento y recuperación de datos de TI con amplias líneas de productos que ofrecen una variedad de características y funcionalidades. A través de estas integraciones, las soluciones de copia de seguridad y almacenamiento de Automate pueden proporcionar protección y recuperación de datos desde máquinas físicas y virtuales, incluida la nube. Ya sea en Windows o Linux, tienes respaldo. Haz tu recorrido hoy mismo.

¿Quién usa ConnectWise Automate?

Proveedores de servicios de TI y MSP (proveedores de servicios gestionados, por sus siglas en inglés).

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ConnectWise Automate

4,2 (120)
ConnectWise Automate
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No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
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3,6 (120)
3,9 (120)
3,7 (120)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
99,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
132
14
4,6 (247)
4,7 (247)
4,5 (247)
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Alternativas a ConnectWise Automate

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Opiniones de ConnectWise Automate

Evaluación media

General
4,2
Facilidad de uso
3,6
Atención al cliente
3,7
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

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3%
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Usuario verificado
IT Operations en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

If you have the money to spend, spend it.. if not.. there is other options`

5,0 hace 2 años

Comentarios: Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you work in a critical industry, I wouldn't recommend this as being your only source of remote access since support is very slow and very unhelpful in most situations.

Puntos a favor:

The best part of this software is how robust the software is. When you purchase this software, you receive control and "WSUS" as part of your package. The software contains reports, pulls data on each computer, provides some integration and overall is a great automation and remote access tool.

Puntos en contra:

Support is very slow to respond. Getting credits for downtime on their hosted web server is like pulling teeth. When you get into the chat queue, you may be waiting an hour or more for someone overseas who doesn't know how to fix the issue anyway. Then you have to wait until someone gets back with you when they "open a ticket." Honestly.... the only reason I WOULDN'T buy this software is their support system lacks ability for true support!

Jared
Jared
NOC Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

RMM to the stars

5,0 hace 3 años

Comentarios: We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!

Puntos a favor:

The feature set has been astounding from day one. With the big rebrand and integration with ConnectWise Manage the duo are now all that much better, complementing each others previous, non-focused features.

Puntos en contra:

Truly forward progress was the main issue. During the time we actively used LabTech/Automate was during the transition years of the name and aesthetic. Things are definitely driving into the right, unified direction for all of their tools and that is exciting to see! Learning the tool, like most ConnectWise products, can be daunting but there are lots of resources to pull from and well worth the investment. Again, I suspect due to the years of bringing the tools together, Automate seemed to somewhat stall/lag on added features for awhile. They certainly had the most initially so it wasn't a drastic fall-behind, but new tools were taking the slow moving to catch up and the market is certainly competitive again.

Daren
Daren
President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Connectwise Automate

5,0 hace 3 años

Comentarios: We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

Puntos a favor:

There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.

Puntos en contra:

Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.

Mike
VP of Sales and Marketing en EE. UU.
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Automate - IT automation software for IT Service Providers

5,0 hace 4 años

Comentarios: I work for an MSP, and we have the luxury of having a full time guy that is our Automate administrator. He's amazing, and has made this software do some really incredible stuff for us. It had good functionality out of the box, but we've been adding scripts and automation to it for 5 years at this point. The sky is the limit on what you can do, but you will need to invest the time and energy into doing it.

Puntos a favor:

We love Automate. We use it to manage patches and updates across thousands of computers. We also use it for customized monitoring and alerting on workstations and servers. Monitoring is really robust and granular. It does a great job of gathering a TON of data about the network, and that data is searchable. There are a bunch of different reports built in. Integrates with Manage, Control, and other applications. It does a ton of stuff out of the box, and has endless customization options.

Puntos en contra:

It may not do quite as much as you want right out of the box, and it will take some work to set it up. You'll need someone on your team willing to invest the time and energy into making this software do everything you want.

Chris
Senior Technician en RU
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Software with a great learning curve

4,0 hace 6 años

Comentarios: I've been using it for 2 years now. Overall I'm impressed with the software. "Screenconnect" software is brilliant, fast and reliable connections to your managed agents. Pricing is competitive for what it delivers however it is expensive. Make sure you NEED all of it's features before investing otherwise your potentially just burning money you don't need too. However the learning curve required to get the best from this software is vast, documentation is sparse. The documentation that does exist is out of date. For example the knowledge base article regarding configuring the agent to utilise a proxy server doesn't seem to match up with the latest version. You're left either fending for your self on the forums or waiting in line for a chat with their tech support, which to be fair once you get there is very good. Looking elsewhere simply because of two price rises in 2016 with more likely in 2017.

Puntos a favor:

Screenconnect - A real asset to the platform. Scripting Tunnel options - Can tunnel into your customer network using the agent. Powerful Automation and patch management

Puntos en contra:

Complex Growing expense Out of date knowledge base / manuals.