¿Qué es Statii?

Diseñado para los negocios de fabricación más pequeños. El sistema Statii es posiblemente uno de los paquetes más simples de ERP/MRP del mercado. El sistema basado en la nube con una muy buena valoración incluye todas las capacitaciones y asistencia. La suscripción mensual de bajo costo y un contrato simple de 30 días hacen de Statii una opción de bajo riesgo. Solución de software completa que incluye cálculo/estimación, compras, control de inventario, planificación de la producción y programación, captura de datos en el taller, distribución y facturación. Obtén tu prueba gratis.

¿Quién usa Statii?

Pequeñas y medianas empresas de fabricación que buscan optimizar las operaciones comerciales y organizar la información.

Vídeo de Statii
Statii Software - 1 Statii Software - 2 Statii Software - 3 Statii Software - 4 Statii Software - 5

¿No estás seguro sobre Statii? Compara con una alternativa popular

Statii

4,6 (180)
Statii
No disponible en tu país
130,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
72
No se han encontrado integraciones
4,5 (180)
4,6 (180)
4,9 (180)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
381
13
3,9 (530)
4,0 (530)
3,6 (530)
¿Por qué estoy viendo esto?

Alternativas a Statii

Patrocinado
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para satisfacer todas las necesidades de su empresa. Descubre más sobre Odoo
NetSuite es un sistema ERP en la nube que ofrece visibilidad y control para tomar decisiones estrategícas y favorecer el crecimiento de su negocio con total confianza. Descubre más sobre NetSuite
MRPeasy es un software de gestión de producción basado en la nube, asequible y fácil de usar para pequeños fabricantes (de 10 a 200 empleados). Descubre más sobre MRPeasy
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube en el que los equipos dirigen sus proyectos y trabajos diarios, ya sea en la oficina, desde casa o en cualquier lugar. Descubre más sobre monday.com
Manufacturing ERP system that enables SMEs to increase efficiency & capacity. Manage sales, finances, production, quality, stock & more
Software de gestión de tareas y proyectos fácil de usar. Redbooth os facilita a ti y a tu equipo la planificación y el rastreo de vuestro trabajo.
Solución de gestión empresarial integrada que automatiza los procesos financieros, de relaciones con los clientes y de la cadena de suministro.
El software Unleashed proporciona una plataforma potente para gestionar con precisión tu inventario en tiempo real.
Sage 100cloud es una plataforma de ERP para distribuidores y fabricantes de tamaño mediano y en crecimiento.
Fraction ERP is a cloud hosted ERP software designed for small to medium size manufacturing companies.
Based in Singapore, we offer an IoT and cloud-based solutions in a single platform for an easy implementation and management experience
Programa reuniones 10 veces más rápido. Elimina la etiqueta de correo electrónico para encontrar una fecha para programar citas. Programación de Google Calendar sin intervención.
Software ERP para talleres, fabricantes de modo personalizado y mixto y fabricantes a pedido.
QT9 ERP is an easy-to-use, cloud-based ERP suite with FDA 21 CFR Part 11 electronic approvals. See a demo & start a Free Trial today!
JobBOSS proporciona las herramientas de software empresarial necesarias que necesitas para mantener tu tienda eficiente, productiva y rentable.
El software de contabilidad líder para pequeñas empresas. Acceso instantáneo a la información de clientes, proveedores y empleados.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
Solución ERP moderna y completa con contabilidad, distribución, CRM y más. SaaS o en servidores propios. Móvil incluido, sin precio por usuario.
Aplicación de gestión de inventarios y producción simple y visual creada para fabricantes, artesanos y empresas manufactureras que venden en línea (por ejemplo, Shopify).
Shop Management ERP system for job estimating, cost tracking, scheduling, inventory, receiving, shipping, and accounting.

Opiniones de Statii

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,9
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
60%
4
36%
3
3%
2
1%
Mark
Mark
Finance Director en RU
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Statii Review

5,0 hace 4 años

Comentarios: We are introducing Statii into the business in stages and are approximately 75% of the way through the process with most departments now accessing the system. The Statii experience to date is very positive and the software has already enabled us to clear away many of the paper and spreadsheet systems that ran throughout our business, so that we are now all working from one platform.

Puntos a favor:

The Statii software is generally easy to use with help readily available. Statii links together all the departments in the business and the Statii team are very open to the needs of our business for the ongoing development of the program. Once fully implemented we will begin to gain insights into our business that were never possible with our old systems.

Puntos en contra:

The scheduling side of the software isn't quite there yet, but I understand that the Statii Team are working on an update to improve this.

Respuesta de Statii

hace 4 años

Thanks for the update Mark. Took us a while to get to 75%, hopefully the last part for full implementation will be in sight.

George
Project Engineer en RU
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Highly recommended system

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overall is a high recommended system which improves all the processes in a small or medium businesses with very competitive cost.

Puntos a favor:

The low price and how easiness to use even if you are not computer literate

Puntos en contra:

Some of the functionalities and slow response of the software

Merill
Production & Profiles Manager en RU
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

An easy to use, entry level MRP/ERP software

3,0 hace 2 años

Comentarios: We are starting to see a benefit with using Statii when processing the same items for customers as we are able to create them as inventory items which we can then adjust to suit their unique requirements.

Puntos a favor:

Statii is a very simple laid out software, and easy to use. It's online based system allows for easy use in or out of office.

Puntos en contra:

It doesn't allow you to easily record downtime/non-profitable jobs ie. logistics, cleaning workshops, etc. I have been advised to create a works order for this and then the members of staff can clock on but not the best solution. You can't record rejections and reasons why, and issue paperwork to use in reports. Staff need to clock onto their breaks, as opposed to auto clock off/on based upon inputted working hours within the office. When creating delivery notes, no information pulls through onto the delivery note so has to be copied and pasted to show what has been made (information from the specification) There is no way to record health and safety issues (accident reports)

Respuesta de Statii

hace 2 años

Thanks for your useful insight into your Statii experience Merill. We are currently working on a 'TOP SECRET' revamp of the system with lots of brand new features. One of the features includes a Non Productive button on the shop floor tablets. The rejects is already a feature that we can show you if you wish to call our office at your convenience. Every client has different needs on their documents if you need something pulling onto the delivery note from somewhere, let me know and we can look at customising the document for a small bespoke work charge. Look forward to hearing back from you.

Greg
Production Director en RU
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Statii for Manufacturers

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: A very user-friendly bit of kit at a very affordable price. The Statii team are more than helpful to assist, and the response times to queries is very quick.

Puntos a favor:

The colour coded dashboard is easy to navigate, and it visually shows at a glance all late purchase orders or works orders to chase/prioritise.

Puntos en contra:

Having used other MRP products including SAP, Filemaker, and Orderwise, they all needs to be a better solution for processing items which are neither solely a BUY or MAKE item, but are a combination of both. For instance, a free issued part that goes out to a supplier as a raw turning but comes back anodised, painted or plated, or a part sent out to sub-contractor to have a process or assembly applied. A hybrid purchase/works order would resolve this.

Curtis
Administrator / Junior Design Technician en RU
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Cheap and effective

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Very straight forward to use and manage all business ops effectively. Support are very helpful and even implemented a feature upon our request.

Puntos a favor:

I was not here when our business integrated this ERP System however I was told it was very straight forward. The Administrator before me logged everything in database files and somehow this data was integrated into Statii. Before, U-Roof used many spreadsheets to manage business operations and it was very fragmented and unorganised. This is why we decided to invest in an ERP.I like how functional the Software is and it was incredibly easy to start using the first time I touched it. From Purchase Orders to Invoicing - we use most features Statii offer at U-Roof. We plan on utilising the Inventory Management feature the Software offers in the near future. All in all - all the features you require to run a business are available with this Software and I highly recommend it.

Puntos en contra:

The User Interface is not the most attractive - I feel like I am using an application from the early 2000s. I do, however, LIKE the simplicity of the User Interface as it makes the Software easier to use and learn once I first started using it. Probably a + for people that aren't as Computer literate as others.