¿Qué es Device42?

Rastrear y administrar todos tus activos de TI y no TI es ahora más fácil. El software Device42 permite a las empresas descubrir, visualizar y comprender su infraestructura y sus interdependencias, todo desde un único tablero. Haz un seguimiento del ciclo de vida completo del activo, además de licencias de software, contratos de servicio, certificados SSL, recordatorios de renovación y más. Genera códigos de barras y códigos QR compatibles para dispositivos móviles y no te olvides de una creación de informes sólida, un seguimiento de auditoría completo y una extensa API basada en REST.

¿Quién usa Device42?

Centros de datos de más de 2000 pies cuadrados y más de 100 dispositivos son candidatos de nivel de entrada para Device42. Device42 también se adapta a cientos de miles de dispositivos.

¿Dónde se puede implementar Device42?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (local), Linux (local)

Sobre el proveedor

  • Device42
  • Ubicado en West Haven, EE. UU.
  • Fundada en 2010
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 18

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Device42
  • Ubicado en West Haven, EE. UU.
  • Fundada en 2010
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 18

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Device42

Device42 Software - 1
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Device42

1499,00 US$/año
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
19,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/A
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Device42

  • API
  • Auditoría de problemas
  • Cartografiado jerárquico
  • Cartografía basada en la ubicación
  • Cartografía de relaciones
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes para TI
  • Creación de informes/análisis
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Exportación de mapas
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Importación y exportación de datos
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de comunicaciones
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del comportamiento
  • Símbolos/códigos en color
  • Visualización de datos

Alternativas a Device42

EcholoN, un conjunto de software de gestión de servicios, representa una solución integral para servicio, asistencia y atención al cliente.
Deepser es una solución ITSM desarrollada para optimizar la gestión de solicitudes de soporte, procesos organizativos y actividades.
Addigy proporciona una excelente plataforma de gestión de TI basada en la nube para administrar ecosistemas de Apple.
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.
Supervisión y gestión remotas (RMM), automatización de servicios profesionales (PSA) y acceso remoto: felicidad informática en un solo lugar. Descubre más sobre Atera
Samanage en la solución ITSM que comprende lo que se necesita para administrar con éxito los activos de TI y no TI en toda tu organización.
BOSS Solutions Suite es una galardonada solución de ITSM totalmente integrada y disponible para instalación tanto local como en la nube.
Canfigure es una solución modular ITSM e ITAM (gestión de activos de TI, por sus siglas en inglés) basada en los principios de ITIL. Canfigure puede implementarse en la nube o de forma local.
Enterprise solution for: IT Network Monitoring, Log & Data Management and IT Asset Management. Available on premise, on cloud and SaaS.
Full lifecyle configurable IT asset management with SAM, discovery, and integration to all systems including SCCM and cloud services
Seguimiento integral de problemas del servicio de asistencia para el usuario final de TI y la asistencia al cliente.
Workplace digital ágil y seguro

Opiniones de Device42

Evaluación media

General
4,8
Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,9
Funciones
4,7
Relación calidad-precio
4,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
86%
4
10%
3
4%
Ernest W.
Sr Infrastructure engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ocio, viajes y turismo, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best Find in a while!

5 hace 3 años

Comentarios: Great experience and would recommend to anyone in need of asset tracking.

Puntos a favor:

Easy to use, if you need a feature just request it and they usually get right to it, and customer support very responsive!

Puntos en contra:

Had to build new VM for upgrade! This took some time, and a little help from CS, i had to go to a certain version, then upgrade to the new, a little confusing!

Usuario verificado
Infrastructure Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

One of the best DCIM platforms out there with an API that allows great possibilities

5 hace 4 años

Comentarios: This has become a tool to nearly everyone in the organization. It has allowed us to keep track of a very dynamic environment and ultimately improved user workflows. These types of benefits improve our quality of work and allow us to save time in many ways for other aspects of our business.

Puntos a favor:

One of the best things about Device42 is their amazing customer support; they are very quick to address issues and are always implementing feature improvements. Device42 also offers a one-stop-shop for all things DCIM, a robust IPAM, Password management, and additional add-ons such as power monitoring that has ultimately helped improve our workflow and organizational capabilities. Their auto-discovery tools are quite in-depth at pulling information from our devices.

Puntos en contra:

With all software, there will be bugs and issues to workout, but Device42's willingness to tackle and improve upon their platform constantly is what keeps us coming back. Auto-discovery can be difficult to implement depending on the complexity of the environment but the addition of remote collectors has definitely helped.

Kriss A.
Process developer en Suecia
Redes informáticas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Useful, rough and improving

3 hace 3 años

Comentarios: We use it for DCIM and network discovery. Does a good job at both and the value for money is there. Support has been very helpful, development seems overworked - don’t except a quick resolution to the issues that are present. Would definitely recommend the product. As a side note, they are offering cash payouts for five star reviews, so I’d encourage taking any reviews with a grain of salt.

Puntos a favor:

The feature set is decently well thought out and it does what it says on the tin. We rolled it out to cover 1200 devices (60 or so models) inside if two months, which is a very good clip - most stuff worked out of the box and we managed to work around annoying (but minor) issues to get workflow integration going.

Puntos en contra:

The UI is the weakest point, both in terms of usage and documentation - a good portion of it is undocumented or under documented. The password vault offering may be useful in some scenarios but is insecure by design, would not store anything actually sensitive in it. If you use bonding/port channels, expect that most of the network visualisation breaks down.

Usuario verificado
IT Operations en Francia
Usuario de Linkedin verificado
Materiales de construcción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Device42 review

5 hace 3 años

Comentarios: The support is great and helps us when we have both large and small questions. The dependency chart is
appreciated by our change manager.

Puntos a favor:

Great tool with many features, you can start with one area and populate it and then move on to next area until all is linked together. We started with the IPAM area to get away from our Excel spreadsheets. I realy like the feature that lets me populate something and then export that data into Excel. In Excel I can quickly add more rows of same type of information and then import it back into Device42. We have also started to leverage the welldocumented and powerfull API. The ability to add custom fields helps you to make sure you can add business specific information.

Puntos en contra:

The autodiscovery features are really powerfull and sometimes picks up unneaded information. An improvment here would be to bbe able to exclude som information and connections.

Usuario verificado
IT Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Petróleo y energía, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Best value DCIM with open API. Solid customer support.

5 hace 4 años

Puntos a favor:

For us, Device42 is really one of the best data center infrastructure management platform out there in terms of flexibility. It’s extensive RESTful API offers wonderful possibilities and has allowed us to integrate into our internal systems as well as a number of other areas in our organization including VMware vRealize Automation It’s a highly accessible inventory and asset management application that offers a lot of functionality with minimal hassle and a reasonable cost. And the best part is it just keeps getting better with every iteration.

Puntos en contra:

At the moment, bringing up connections on a single device or rack can be done easily without a hitch, but we’d like to see more of it in a much larger scale. Their customer support has been really good though in addressing all other issues and they promised to get back to us if this gets included in development.