¿Qué es Atera?

Atera es una plataforma de gestión de TI basada en la nube que brinda una solución todo en uno diseñada para proveedores de servicios gestionados y personal de asistencia de TI. Atera ofrece supervisión y gestión remotas (RMM), automatización de servicios profesionales (PSA), mesa de ayuda y acceso remoto en una solución poderosa. La plataforma innovadora de Atera es simple de usar, lo que permite que la incorporación sea rápida. El modelo de precios disruptivo de Atera permite a los usuarios pagar por técnico con agentes ilimitados, ofreciendo precios transparentes y predecibles.
Se ofrece una versión de prueba gratis por 30 días, ¡así que regístrate ahora y comienza a usarla de inmediato!

¿Quién usa Atera?

Los clientes que usan este sistema son proveedores de servicios gestionados (MSP), empresas de asistencia de TI, revendedores de valor agregado (VAR) y personal de soporte de TI. Para los clientes, Atera no es solo un software todo en uno, sino una solución que cambia todo su modelo comercial.

¿Dónde se puede implementar Atera?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Atera
  • Ubicado en Tel Aviv, Israel
  • Fundada en 2011

Asistencia de Atera

  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Argentina, Australia, Austria, Brasil y otros 23

Idiomas

alemán, francés, inglés

Precios de Atera

Precio inicial:

99,00 US$/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sin versión gratuita

Atera no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Atera está disponible a partir de 99,00 US$/mes.

Planes de precios consigue una prueba gratuita

Sobre el proveedor

  • Atera
  • Ubicado en Tel Aviv, Israel
  • Fundada en 2011

Asistencia de Atera

  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Argentina, Australia, Austria, Brasil y otros 23

Idiomas

alemán, francés, inglés

Imágenes y vídeos de Atera

Atera Software - 1
Atera Software - 2
Atera Software - 3
Atera Software - 4
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Vídeo de Atera
Atera Software - 1
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Atera Software - 3
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Funciones de Atera

  • Acceso desatendido
  • Alerta de límites
  • Alertas en tiempo real
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de redes
  • Análisis de vulnerabilidades
  • Asistencia al cliente
  • Auditoría de problemas
  • CRM
  • Catálogo de servicios
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de informes de uso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes para TI
  • Creación de informes/análisis
  • Escaneados automáticos
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de implementación
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de parches
  • Gestión de políticas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de restauraciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de toda la red
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Gestión del conocimiento
  • Gestor de línea de base
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de diagnóstico
  • Implementación automática de parches
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Monitorización y gestión remota
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para MSP (Proveedores de servicios gestionados)
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Protocolo simple de administración de red (SNMP)
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del comportamiento
  • Supervisión CPU
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de redes
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del uso de internet
  • Supervisión en tiempo real
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla

Alternativas a Atera

Administra datos de productos, comparte información de diseño, automatiza flujos de trabajo y mejora la colaboración entre ingeniería y fabricación.
Proporciona copias de seguridad de disco automatizadas en tiempo real, creación de imágenes de disco, copia de seguridad a nivel de archivos y restauración completa para servidores y estaciones de trabajo de Windows.
Samanage en la solución ITSM que comprende lo que se necesita para administrar con éxito los activos de TI y no TI en toda tu organización.
Datto RMM is a secure, single platform for MSPs to remotely monitor, manage and support endpoint devices across your customer base.
Datto es el proveedor líder de soluciones integrales de copia de seguridad de datos, recuperación y continuidad empresarial.
El software de mesa de ayuda de asistencia y la herramienta de gestión de activos incluyen base de conocimiento, gestión de SLA, seguimiento de billetes y gestión de inventarios.
Ayuda a los administradores a automatizar, estandarizar, proteger y auditar su red de Windows. Desktop Central ahora también es compatible con MDM. Descubre más sobre ManageEngine Endpoint Central
SolarWinds® RMM es una plataforma de gestión y supervisión a distancia diseñada para facilitar la administración, mantenimiento y protección de TI. Descubre más sobre N-sight
Automatiza tu negocio. Simplifica tu vida. Tigerpaw es una solución completa de automatización de negocios de extremo a extremo.

Opiniones de Atera

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,5
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
65%
4
30%
3
2%
2
2%
1
1%
Carl
IT Manager
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Possibility to be Great

4,0 el año pasado
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Carlos
Network And Systems Administrator en EE. UU.
Producción de alimentos, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

I have been using atera and its been one of the greatest tool I ever used

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Overall is a great experience, as a sole IT admin this tool is fantastic!, i cant even learn all its features it has so many features, one of the best things that you can have is the free webinars, and constant developing and upgrading, thats what makes a software company great!

Puntos a favor:

the fact that you are able to remote to any computer from anywhere to everywhere is excellent!, the web based interface is nice and it refreshes station information very quickly, the easiest thing to do is to install the service, you can do it in various ways, one of the easiest is by running a line of code on CMD so you dont have to download anything, its automatic!!!

Puntos en contra:

I don't like 2fA if you're in a rush and don't have access to your phone, or if you have issues with the connection, you wont be able to remote to any computer, additionally sometimes when you try to login from mobile android or ios the service doesnt work , but that rarely happens , you have to delete cache and try again

Alternativas consideradas: TeamViewer

Razones para elegir Atera: Lack of real remote capabilities

Razones para cambiar a Atera: Pricing

Respuesta de Atera

hace 2 meses

Hey, thanks so much for this 10 out of 10 review! I am so happy to hear that you are taking full advantage of our remote connection, and that you find installing the Atera agent so easy. That's the goal, so I'm glad to hear we are succeeding with you! I understand your hesitations about 2FA and that it can take some extra time. However, Atera takes security extremely seriously, and it is for this reason that it is mandated. If you ever have any problem though, please reach out to our support team at support@atera.com and they will be happy to look into those mobile login issues. I hope you continue to enjoy our services, and keep on using Atera to it's fullest potential!

Paul
Paul
Technical Manager en Emiratos Árabes Unidos
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Mid-level RMM and PSA solution

4,0 hace 7 meses

Comentarios: The combination of the helpdesk and RMM/PSA features means we don't use multiple systems to achieve our support objectives. The product is maturing and in active development, while not without a few issues. They are usually resolved fairly easily by Atera's support team.

Puntos a favor:

The cost is per technician created in the system, and it doesn't matter whether you have 5 or 5000 endpoints in your customer base. Pricing is predictable and stable. Atera has a features board where subscribers can see what features are recently added, approved for development, being considered or have just been requested, and of course can submit requests as well after checking through existing requests to avoid duplication.

Puntos en contra:

The helpdesk does not allow the technician to truncate the message trail when replying, so it often happens that the messages being sent between technician and customer get very long. Periodically, it would be helpful to truncate a reply so that only the last few messages are trailing the active reply. Reporting is an improving feature but there are not enough options to get reports just the way you might want them.

Alternativas consideradas: ManageEngine ServiceDesk Plus y Autotask PSA

Razones para elegir Atera: LogMeIn was charged per endpoint and Freshdesk didn't have alerts because there was no RMM or PSA component. We were using the free product at the time. We were looking for a unified package with easy costing and integration between RMM/PSA and helpdesk systems.

Software anterior: Freshdesk y Join.Me

Razones para cambiar a Atera: The low cost was more appealing and the feature set looked like it was worth pursuing.

Respuesta de Atera

hace 4 meses

Thank you for your review and for being a loyal Ateran! Glad to see that you are getting the value for money with our all-in-one Remote Monitoring and Management (RMM) solution and that you found onboarding to be easy. And yes, the unlimited endpoints, is a HUGE draw for our customers. Thanks again for your review!

Brandon
CTO en EE. UU.
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great MSP Product

5,0 hace 9 meses

Comentarios: I was doing 14 hour shifts dealing with maintenance and patch management as I couldn't find a tool that functioned for me like I needed it to. With Atera I still put in a few hours here and there, but the automation process went from a 24 hour job, to looking at a report for an hour and making sure everything worked as it should have. If it didn't I recall the automation script and run it again without my need to sit and watch it roll. That is just one major piece of my overall experience. I do know there are plenty of tools out there that do similar, if not the same type of thing, but I was already using specific tools, and products, and Atera has an integration with those tools, so my comfort level was much greater as I already knew how to use most of the offerings. All in all, Atera has been the best product for my company!

Puntos a favor:

The software is very easy to use, and can replace multiple tools with one location. Very simple to setup, and can automate 90% of tasks.

Puntos en contra:

If we had a tier for billing/managing that was included in a Tech license that would be great. If I could get my CFO access we would most likely switch to Atera for all our time tracking and billing as well, but justifying the cost for a non-tech person to see anything is a hard pill to swallow.

Alternativas consideradas: Auvik, SolarWinds Service Desk, NinjaOne, Autotask PSA, LionDesk y Zendesk Suite

Razones para elegir Atera: I needed something with more options, and functionality.

Software anterior: Spiceworks

Razones para cambiar a Atera: Mainly pricing, but I continue to stay with Atera as they all seem invested in the community, and making a better product.

Respuesta de Atera

hace 8 meses

Thank you for the very kind and detailed review, Brandon! You are one of treasured customers, who we can resonate with our automation mindset and smart IT, and drive us to innovate further, and we are thrilled to hear you tell us about the real life time savings that you were able to accomplish. In regards to our pricing tiers, we try to hit the sweet spot beetween offering the best bang for your buck feature-wise, while also following our financial plans, but we are always listening to feedback for potential improvements.

Andre
Owner en Canadá
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great value. The features and functions continue to grow and get better all the time.

4,0 hace 2 años

Comentarios: Extremely happy. I have sent several feature requests. Support team responds very quickly even if I just have a quick question. Very clean interface. I don't like cluttered screens and this one has just enough info to not be overwhelming.

Puntos a favor:

Deployment is very using using Group Policy and provided MSI. You can create a custom MSI for each client. Alerts are immediate. Remote access is extremely fast and reliable. Customized branding looks great!. Create your own Power Shell scripts and schedule or launch when needed. Saves a tonne of time. Monitor SNMP devices and Network devices. Glad I no longer have to host this my self. It's nice to have this service in the cloud.

Puntos en contra:

Reports need improving. Very limited. I'd like the ability to cherry pick what I want in the report. Example: Computer Name, CPU, RAM, HDD or SSD, OS ver, Date Last Seen. Although I can export a report that contains this info, it also contains all other info that needs to be trimmed down in Excel. Reporting should be a quick process.

Paolo
Owner/technician en Italia
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Great value for money

5,0 hace 2 años

Comentarios: Just one word: great. I arrive in the morning, I go in the global devices seen and I immediately have the day organized. Just seconds. Alarms are in real time nd highly configurable. Thank you.

Puntos a favor:

Simple, I love the way I can have everything at a look; RMM with small customers is critical for us. The way we can check, manage remotely machines (desktop but also scripts and commands) is all we really need. Integration is good also. And, the live chat is something great. We had Solarwinds RMM for many time. Yes, the product is more comprehensive and granular, but it's really too much for us and the cost is.... well, not sustainable.

Puntos en contra:

At a first glance the seen is more similar to a videogame than to a professional product, but it's functional enough. It's the worst aspect of this wonderful software, but also the only one not completely convincing. I think that a more functional seen option should have offered to customers.

Alternativas consideradas: Kaseya VSA y Datto SIRIS

Razones para elegir Atera: Too expensive.

Software anterior: N-sight

Razones para cambiar a Atera: More user friendly