¿Quién utiliza este software?

Fabricación, administración de instalaciones, flota, hoteles, petróleo y gas, construcción, municipios, distribución, almacenamiento, restaurantes, servicios públicos, iglesias, educación, procesamiento de alimentos, embalaje.

Valoración media

979 opiniones
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4.5 / 5
  • Atención al cliente 5 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.5 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida 29,00 US$/mes
    Ver precios
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • UpKeep Technologies
  • http://www.onupkeep.com
  • Fundada en 2014

Sobre UpKeep

El CMMS de UpKeep es una solución moderna de mantenimiento y administración de activos para tu equipo. Desde tu escritorio hasta tu teléfono e incluso tu tableta, se puede acceder fácilmente a UpKeep desde cualquier lugar y en cualquier momento. Crea órdenes de trabajo en el momento, recibe notificaciones cuando las tareas estén actualizadas y recibe alertas directamente desde tu aplicación cuando los activos disminuyan, haciendo que tu negocio se ejecute más eficientemente que nunca.

Funciones de UpKeep

  • Alertas y notificaciones
  • Gestión de reserva de habitaciones
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Varias ubicaciones
  • Análisis de causa raíz
  • Análisis de tendencias
  • Benchmarking
  • Control de calidad
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Métricas de rendimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de tiempo de inactividad
  • Acceso móvil
  • Compras
  • Control de inventario
  • Gestión de calibración
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Contabilidad de activos
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de documentos
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de inventario
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Asignación
  • Código de barras
  • Códigos SKU y UPC
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de artículos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Previsión
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de números de serie
  • Creación de informes/análisis
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Gestión de envíos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración contable
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Planificación de necesidades de material (MRP)
  • Presupuestos y estimaciones
  • Computer Maintenance Management Software (CMMS)
  • Gestión de equipos
  • Gestión de garantías
  • Gestión de instalaciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la energía
  • Gestión de licencia de software
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de piezas
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del mantenimiento
  • Programación del mantenimiento preventivo
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Online Time Clock
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Equipamiento
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Optimización de inventario
  • Previsión
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Gestión de inventarios de piezas
  • Gestión de neumáticos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Historial de mantenimiento
  • Información sobre vehículos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de reparaciones
  • Seguimiento del carburante
  • Acceso móvil
  • Compras
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mantenimiento predictivo
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Supervisión de condiciones
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión de reservas
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de ubicación
  • Control de inventario
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de equipos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de visitantes
  • Gestión del espacio
  • Mantenimiento preventivo
  • Para colegios
  • Planificación de instalaciones
  • Programación de salas
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Base de datos de clientes
  • Costes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Seguimiento de activos

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Las opiniones más útiles de UpKeep

Great for our medium sized business!

Publicado el 2/3/2019
Liam L.
Facilities and IT Manager
Servicios e instalaciones recreativas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall UpKeep is a great piece of software that continues to improve with regular feature updates. I would recommend it to anyone managing a medium to large sized business facility or multiple properties.

Puntos a favor: UpKeep is a great service for managing work orders, tracking assets and scheduling your teams time. The request portal and phone app make it easy for our managers to submit maintenance requests and for our maintenance team to prioritize and respond in a timely fashion. The asset system is great for tracking parts and preventative and reactive maintenance that has been performed on individual items such as HVAC units. The Ability to upload pictures and other files such as repair manuals, to work orders and assets is also a huge plus. All around UpKeep is a great piece of software that I would recommend to anyone with a medium to large size business or anyone managing multiple properties.

Contras: UpKeep offers the ability to generate PDF invoices to submit to clients however there is no way to save or return to a generated invoice within the software; once the invoice is exported as PDF and you close the window you can no longer return. I would love to see an invoicing feature that is more similar to the work order system. As a country club we not only track our internal maintenance, but maintenance performed on members golf carts and other items. The ability to generate invoices more fluidly would be much better than having to utilize an integration. I'm also disappointed that the ability to track additional costs related to a work order are only offered in the business plus plan, rather than the professional or starter plans. There are many times where I want to add an individual expense with a description attached to it, without having to input it in the parts and inventory section.

Respuesta de proveedores

por UpKeep Technologies el 20/6/2019

Hi Liam, I'm so glad you're finding UpKeep both easy to use and valuable to your business! Additionally, we appreciate your detailed feedback in features you would like to see and how they would benefit you. Please know that we take all this feedback to heart and continue to work on releasing new features that will support you and your team!

Using upkeep for solar farm maintenance reporting.

Publicado el 22/2/2019
Simon A.
Solar Technician
Energías renovables y medio ambiente, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Upkeep has helped hugely in showing clients what we actually do and giving them real times as to how long process may take. Before a list of times and costs were all clients received as to now a full report which shows the lengths taken to complete the tasks .

Puntos a favor: The software is very easy to use on many different formats. Being able to report in real time is very helpful in the field and reports can be generated very easy for instant use. The end reports are very professional and and look the part. Photos added to reports are a good for clients to be able to see the works carried out and being able to add many photos to as many different topics i may need is great.

Contras: The application needs to have either 3g, 4g or wifi for real time this is great in areas with these capabilities but most solar farms in the middle of no where meaning i need to take photos and write my reports after i have done my job and returned to an area with wifi etc. Also only being able to upload 1 photo at a time makes the process drawn out as you have to keep going back to the report and then finding the photo you need...... There have also been instances when working in areas with 4g etc that reports that have been worked on have lost all info meaning they have to been done again.

Respuesta de proveedores

por UpKeep Technologies el 20/6/2019

Hi Simon, Thank you so much for taking the time to leave a review! I'm so excited that UpKeep has improved your ability to show all the hard work that you and your team are doing!!! Our mission is to empower you all in exactly that way to help you to get recognition for the work that might otherwise go unnoticed. In terms of the app needing 3G, 4G, or WiFi, the reason for this is to be able to send and receive updates in real time, especially in cases where team members may be spread across different locations. Providing more offline services may be something we can do in the future, but we hope it's not too much of an inconvenience at the time!

Using this software, our company has increased workflow radically

Publicado el 3/7/2018
Steven B.
Regional Maintenance Coordinator
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: The first point is the ability to categorize work orders, we have been able to pin point the major issues and delivery fast and effective solutions to our care homes. Tracking the progress and being able to update the work order and receive this valuable information direct to a mobile device, whether it be a line of text or a picture. I have noticed that the UpKeep scheduler is now up and running, this is going to save me a lot of time, currently I am taking the jobs and distributing these to the team via a excel spreadsheet, really looking forward to this addition to an already complete package. The overdue work orders are also a great plus for our company, it shows where we are failing and possible target training to an individual who is struggling. The main plus is having the data to analyse on a month by month basis. It show how well the performance of the team and individuals are coping with the work load, what home uses our Regional teams service the most and what areas of expertise are mainly required, again perfect for targeting training to the maintenance operative in the home. We have also used this system to compare our response time to a request, labour cost all against using out side contractors, this itself has ben an eye opener and has saved us.

Contras: The updates are only available for the users and not the requestors, this is a big issue for us as we are constantly asked 'What's happening' by the general managers of the homes. If there was a way that when the regional team assigned to the task could share the update, ie waiting for parts, called away etc..

Respuesta de proveedores

por UpKeep Technologies el 20/6/2019

Hi Steven, Thank you for your review! It sounds like the reporting features have been especially great for you! Thank you as well for your feedback on how some features - or lack thereof - are affecting you and your team in real time. We're dedicated to constant improvement and learning from situations like these!

UpKeep for a Multiple Facility Manufacturer

Publicado el 12/3/2019
Gary C.
Process Improvement Specialist
Maquinaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: This the first full CMMS our organization has ever used.
UpKeep was chosen after trying a number of CMMS systems against some basic goals.
UpKeep is competent, easy to implement, easy to use and has the best Customer Service team

Puntos a favor: The customer service is the best! Fast and competent replies to issues and feature requests.
Ease of use for everybody. Setup and maintaining the system was intensive since we have over 1000 assets spread out over 6 locations and 13 buildings and UpKeep is fast, easy and simple build the database with. The template uploads helped get us going and the inline editing was a great addition.

Contras: The "View Only" account is a free account. Since we have nearly 50 supervisors and leads, this free account could be the answer for communication and information. They can see open work orders so that they don't double a request. They can see the Preventive Maintenance calendar to plan their production around servicing of the machines. They can see the performance of the maintenance team in their departments. They can do reports. They can see everything.
The problem is if one of these "View Only" users submits a work request, they cannot comment on the work order. Commenting on ones work order is only allowed on the free "Requester" account or the paid accounts.
At first this wasn't much of a deterrent but having to call or send email to maintenance after submitting a request into UpKeep just to make a comment is tedious when the comment section is already in a work order.
It is even worse on mobile because it will let a person type a comment only to pop up a flag saying this is not allowed when pressing "Send". There have been a few frustrated users at this point.
I continue hope that the UpKeep team will resolve this and have a communication system that is the best!

UpKeep: A Fantastic Tool for Maintenance

Publicado el 11/4/2019
Alexander J.
Director
Hostelería, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
4 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall, UpKeep was incredibly valuable to my teams, which were dispersed across several locales. It helped keep my maintenance team much more organized than they would have been without it. I highly recommend it.

Puntos a favor: UpKeep is an excellent tool to help you keep your maintenance projects organized, prioritized, and clearly communicated, particularly when working across dispersed locations. UpKeep allows you to centralize communication into on central database where you can communicate repairs, maintenance, and regularly scheduled preventative maintenance in once location. You have the capacity to analyze all repairs that have occurred historically, log expenses against those repairs, and make intelligent decisions on whether to repair or replace based on that information. This eliminates the need for phone calls, emails, texts, and every other communication method that can confuse maintenance supervisors. It helps prioritize so that your maintenance team can be most effective. You can also add as much detail into the repair requests to make sure the repair needed is very clear. Plus you can add photos.

Contras: Like most tools, the ramp up and learning stages take a bit of time. If you want to use the tool to its fullest, you'll need to manually input significant amounts of data and have access to historical data on expenses, SKUs, etc. A second challenge is that your maintenance team may feel as if they are pulled away from actual repair work in order to perform the administrative work needed to maintain the tool.

Respuesta de proveedores

por UpKeep Technologies el 18/6/2019

Hi Alexander, Thanks for the review! I completely understand the learning curve can be frustrating when learning a new software. However, I am confident that if you compare it to other apps in the CMMS space, you'll find it fairly intuitive. Also, we have loads of video tutorials on our YouTube channel (https://www.youtube.com/channel/UC4ewS5K1zt6TOpZBfXx8Yfw/featured) and an amazing customer support team that's available for you if you need more support! Don't hesitate to reach out at https://www.onupkeep.com/support.

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