¿Qué es Automox?

Basado en la nube y disponible a nivel mundial, Automox gestiona los parches de sistemas operativos y de terceros, las configuraciones de seguridad y las secuencias de comandos personalizadas en Windows, Mac y Linux desde una única consola intuitiva. Los departamentos de TI y SeCops pueden obtener rápidamente el control y visualizar conjuntamente terminales locales, remotos y virtuales sin necesidad de implementar una infraestructura costosa.

¿Quién usa Automox?

Sirve a equipos de TI y seguridad de cualquier tamaño, ya que gestionan parches de nivel empresarial, implementación de software y control de configuración a través de una consola en la nube centralizada.

¿Dónde se puede implementar Automox?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Windows (local), Linux (local)

Sobre el proveedor

  • Automox
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Automox
  • Fundada en 2015
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Imágenes y vídeos de Automox

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Automox

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Funciones de Automox

  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de vulnerabilidades
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Escaneados automáticos
  • Gestión de configuración
  • Gestión de dispositivos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de parches
  • Gestión de políticas
  • Gestión de puntos de terminación
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de restauraciones
  • Gestión de toda la red
  • Implementación automática de parches
  • Integraciones de terceros
  • Monitorización y gestión remota
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Priorización
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguridad de aplicaciones

Alternativas a Automox

Patch Manager Plus es un software de administración de parches automatizado para parchear Windows, Mac, actualizaciones de Linux y más de 300 aplicaciones de terceros.
NinjaOne (anteriormente NinjaRMM) es una solución de gestión de TI todo en uno, muy fácil de usar y muy útil para proveedores de servicios gestionados y profesionales de TI. Descubre más sobre NinjaOne
Administración de vulnerabilidades sin parches Descubre más sobre TOPIA
Pulseway es una galardonada plataforma de gestión de TI que te ofrece control total sobre todo lo relacionado con TI. Descubre más sobre Pulseway
Addigy proporciona una excelente plataforma de gestión de TI basada en la nube para administrar ecosistemas de Apple.
Supervisión y gestión remotas (RMM), automatización de servicios profesionales (PSA) y acceso remoto: felicidad informática en un solo lugar. Descubre más sobre Atera
Next-generation Apple device management for macOS, iOS, iPadOS, and tvOS.
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Modular system for automated OS and software deployment, patching, compliance, device inventory & configuration, MDM, backup/restore.
SolarWinds® RMM es una plataforma de gestión y supervisión a distancia diseñada para facilitar la administración, mantenimiento y protección de TI. Descubre más sobre RMM

Opiniones de Automox

Evaluación media

General
4,7 (55)
Facilidad de uso
4,8 (55)
Atención al cliente
4,8 (55)
Funciones
4,5 (55)
Relación calidad-precio
4,8 (55)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
80%
4
16%
3
2%
2
2%
Nathan K.
Nathan K.
Sr. Network Security Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Seguros, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Finally a software deployment tool that just works

5,0 hace 3 años

Comentarios: We had a very successful POC which showed how much time we would be saving using their platform.
Automox can automatically deploy patches endpoints need for OS or third-party applications.
I'm also very excited about the features they will be adding to their platform.

Puntos a favor:

I love how responsive the product is for being agent-based. Multi-platform support makes it easy to use one product for your patching and software deployment needs. Automatic scanning which uncovers which patches are needed for installed applications/OS. Their live dashboard makes it easy to determine the level of compliance. Their built-in live chat makes it easy to connect with Support to resolve issues.

Puntos en contra:

Their current reporting makes for troubleshooting deployment issues difficult sometimes but their support is top-notch and I've been told this is being addressed as is on their roadmap.

Respuesta de Automox

hace 3 años

Thanks for the great review, Nathan! We're glad to hear you're having a great experience with Automox. Reporting updates are absolutely on the roadmap. Stay tuned for exciting reporting updates coming soon!

Chris D.
Head of IT en RU
Telecomunicaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Excellent patch management tool, that needs better dashboards and integrations.

5,0 hace 8 meses

Comentarios: It's been a blessing, especially now all our workers are allowed to work remotely as much as they like. Without it, we'd have a real problem managing patches and enforcing certain system settings that used to require a VPN connection (sometimes rarely connected) or being in the office.

Puntos a favor:

It's really easy to use and configure, which is great when you're a small team with a limited budget, but the thing I love most is that it's cross-platform, so we don't need 3 or 4 tools, scripts, or manual updates to manage all different Operating Systems and applications we use.

Puntos en contra:

The dashboard is, well, pretty ugly, and doesn't really offer any customisation. I'd love to see UI update and custom charts based off search criteria.

Courtney K.
IT Manager en EE. UU.
Relaciones gubernamentales, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Tickets will go unanswered

3,0 el año pasado

Comentarios: The tool was great at first but when we tried to patch devices we kept having errors. The help desk takes weeks to respond and they can't seem to get issues resolved. There's too much back and forth and issues not getting fixed.

Puntos a favor:

The dashboard is nice and allows a user to see what devices need to be patched.

Puntos en contra:

The Help desk is hard to get in touch with. The help desk takes a long time to respond to issues. They need to manage a better help desk. Tickets go unresolved for weeks or months and devices can't be patched.

Jason B.
IT Manager en RU
Construcción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Exactly What We Needed

5,0 hace 4 meses

Comentarios: It has been a good experience and their teams are very helpful and responsive.

Puntos a favor:

It covers the most popular software packages on the market and allows us to address anything not picked up it our other products

Puntos en contra:

Needs more APi to some of the other platforms we use but they are always willing to accept and add others to their list.

Mike M.
IT Director en EE. UU.
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Automox

5,0 hace 2 años

Comentarios: Outstanding. Product has done exactly what is advertised (patch management) at a fair price. Support has also been great for the few times I had needed to reach out. They stayed on top of the ticket until it was resolved.

Puntos a favor:

As a very small department with hundreds of computers with various software packages installed, I needed a way to top-down see the patch cadence. Automox was quick to deploy and quick to start getting results that I could take action on.

Puntos en contra:

The core patch anagement features are great, but since there's an agent there may be some additional capability that could be added: Send message to user, shutdown computer, uninstall software, etc.

Respuesta de Automox

hace 2 años

Thanks for the review Mike! We do actually have the ability to do the things you listed in the Cons section using the Worklets feature. Check out the Worklets category on our community where we have Worklets to send messages, shut down computers and remove unwanted software. If you need help getting a Worklet written to accomplish a task, please reach out to us and we're happy to help.