Optsy

Por Optsy

4 / 5 11 reseñas
Optsy

¿Quién utiliza este software?

We provide customized field service solutions for small to medium-sized businesses, from industries such as HVAC to IT and telecommunications.

Valoración media

11 reseñas
  • En general 4 / 5
  • Facilidad de uso 3.5 / 5
  • Atención al cliente 3.5 / 5
  • Funciones 3 / 5
  • Relación calidad-precio 3 / 5

Detalles del producto

  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis No
  • Implementación Instalado: Windows
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables

Datos del proveedor

  • Optsy
  • http://www.optsy.com
  • Fundada en 2015

Sobre Optsy

Offers field service solutions for managing routine service calls, service agreements, advanced project management and more.

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Funciones de Optsy

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Facturación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Acceso móvil
  • Base de datos de contactos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Enrutamiento
  • Expedición
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de contratos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Reloj de tiempo
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Catálogo de servicios
  • Creación de informes de servicio
  • Gestión de contratos
  • Gestión de entradas
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de versiones
  • Gestión del conocimiento
  • Portal de autoservicio
  • Acceso móvil
  • Calendario de planificación
  • Compras
  • Control de inventario
  • Facturación
  • Gestión de calibración
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de técnicos
  • Mantenimiento preventivo
  • Programación
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento del historial de servicios
  • Base de datos de clientes
  • Citas recurrentes
  • Control de inventario
  • Enrutamiento
  • Gestión de contratos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Mantenimiento preventivo
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación

Las reseñas más útiles de Optsy

Optsy Field Service Software - Functional and Never Flashy

Traducir con Google Revisado el 13/2/2019
Amber M.
Accounting Admin
Servicios para instalaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
3/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
2 / 5
Asistencia técnica
3 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Optsy has enabled my company to have a clear picture of our profit and loss by effectively scheduling, creating and billing work orders for our field technicians. It is a workhorse that provides a day to day software that is fairly easy to use and manipulate. While the finer points are lost on Optsy, it manages to provide the basic functions with ease. Small errors and too many windows can reduce productivity if not implemented correctly. Training of users is definitely necessary and it would be very difficult to just pick up and go with this product.

Puntos a favor: Optsy provides syncing ability to our accounting software (QuickBooks) with relative ease. It also provides every facet of field service management; scheduling, work order creation, billing, purchase orders, etc. It has a fairly simple interface that is user friendly, with no flashy, unnecessary accouterments. The Optsy Mobile App is great for our field service technicians and dispatching staff.

Contras: Optsy's reporting function is difficult to use and the default report templates are generic and often unhelpful. We have often run into connection issues with this software for desktop and mobile users. There have been many little catches in the programming that throw off errors that are often difficult to diagnose and clear up without very technical knowledge or support that end up wasting time for the end user.

Has Potential but really works best with small companies who do not have a large customer base.

Traducir con Google Revisado el 7/6/2017
Robin S.
Technician/Sales and Service
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
3/5
En general
2 / 5
Facilidad de uso
1 / 5
Características y funcionalidad
2 / 5
Asistencia técnica
2 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Optsy allows us to schedule and organize our technicians while they are out in the field.

Puntos a favor: Fairly easy to create new customers, edit their info, and assign jobs. Pulling previous Invoices and Work Orders works well. Integration between processed parts, inventory, and PO's is well done.

Contras: Customizing almost anything that prints out is a nightmare. Templates are ver finicky and don't work well at all. CRM does not have a search feature, which is a very big downfall when you have large clients that you need to retain sizable notes/information on. The search functions across the board for this software, leave a lot to be desired.
Trying to do more than one thing at a time can cause issues as well. Program is very linear and doesn't like adjusting more than 1 thing at a time on quotes or orders. You always need to make a change to an item change, then close and re-open the same order to make another change. Can be very time consuming.

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