¿Qué es Drift?

Drift es la primera y única plataforma de marketing conversacional del mundo. Los clientes utilizan Drift para proporcionar una experiencia de compra moderna a los clientes potenciales, generar clientes potenciales mejor calificados y acelerar drásticamente el ciclo de ventas. A diferencia del software tradicional de marketing y ventas que se basa en formularios, llamadas en frío e innumerables correos electrónicos de seguimiento, Drift conecta a las empresas con los visitantes del sitio web en tiempo real mediante bots e inteligencia artificial.

Comienza a usarlo gratis hoy mismo en drift.com.

¿Quién usa Drift?

Drift puede ayudar a cualquier empresa o individuo con un sitio web que quiera capturar más clientes potenciales y chatear con personas en tiempo real.

¿Dónde se puede implementar Drift?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil)

Sobre el proveedor

  • Drift
  • Ubicado en Boston, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5

Idiomas

alemán, chino, coreano, danés, español y otros 14

Sobre el proveedor

  • Drift
  • Ubicado en Boston, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5

Idiomas

alemán, chino, coreano, danés, español y otros 14

Imágenes y vídeos de Drift

Drift Software - 1
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Drift Software - 5
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Vídeo de Drift
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Versión gratuita
Prueba gratis
38,00 US$/mes
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Prueba gratis
10,00 US$/mes
Versión gratuita
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14,90 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Drift

  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Analítica aumentada
  • Análisis predictivo
  • Asistencia al cliente
  • Asistente virtual
  • Automatización de marketing
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat en vivo
  • Chat proactivo
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Confirmación y recordatorios
  • Conversaciones en tiempo real
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Desarrollo sin código
  • Detección del idioma
  • Distribución de clientes potenciales
  • Editor WYSIWYG
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Formulario sin conexión
  • Formularios online
  • Geosegmentación
  • Gestión de campañas
  • Gestión de campañas de email
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de transcripciones/chat
  • IA y aprendizaje automático
  • Identificación de cuenta de destino
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería individualizada
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones de clientes potenciales
  • Notificaciones push
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para pequeñas empresas
  • Personalización
  • Priorización
  • Procesamiento de lenguaje natural
  • Programación automatizada
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Reconocimiento de voz
  • Reserva en línea
  • Respuestas automáticas
  • Robot preconfigurado
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Segmentación por público
  • Seguimiento ROI
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Sincronización de calendario
  • Sugerencias de consultas
  • Transferencias/enrutamiento
  • Traspaso a agente
  • Varios idiomas
  • Visualización de datos

Alternativas a Drift

User.com es un sistema avanzado de marketing y ventas que ayuda a automatizar la comunicación personalizada y a optimizar los procesos comerciales.
EngageBay es un software de marketing todo en uno sencillo y asequible para adquirir, atraer, consolidar y cerrar clientes potenciales. Descubre más sobre EngageBay
Proporciona a las empresas soluciones de IA conversacional rentables a través de chat, correo electrónico y voz para transformar la interacción con el cliente.
Solución de gama alta, diseñada para la colaboración efectiva, la comunicación, las redes sociales y el flujo de trabajo y la gestión del conocimiento. Descubre más sobre Bitrix24
La principal plataforma de marketing para pymes. Demo de marketing GRATIS
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Zoho CRM otorga a las organizaciones una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes. Descubre más sobre Zoho CRM
Plataforma de marketing digital con todas las funciones creada para agencias de marketing.
Smith.ai Live Chat combines live agents & AI to provide 24/7 virtual receptionist service for chats & texts — for all businesses.
Saphyte leads in technological disruption with its most advanced and innovative features designed to help your business grow.
Agile CRM es un paquete completo de ventas, marketing y servicios diseñado para permitir a las PYME vender y comercializar como las Fortune 500. Descubre más sobre Agile CRM
MailChimp te brinda las herramientas de marketing para ser tú mismo en un escenario más grande.
The All-in Automotive Messaging Software connecting Dealerships and Top car brands and their customers.

Opiniones de Drift

Evaluación media

General
4,5 (162)
Facilidad de uso
4,4 (162)
Atención al cliente
4,3 (162)
Funciones
4,3 (162)
Relación calidad-precio
4,1 (162)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
65%
4
26%
3
5%
2
2%
1
2%
Rob C.
Rob C.
Content & SEO Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Expensive but awesome

5,0 hace 3 años

Comentarios: With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Puntos a favor:

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Puntos en contra:

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Respuesta de Drift

hace 2 años

Hi Rob, Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date. Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you! All the best - Julie Hogan, VP - Customer Experience

Usuario verificado
Assistant Manager Marketing en India
Usuario de Linkedin verificado
Servicios de información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Drift-The new way of conversational marketing!

5,0 el año pasado

Comentarios: Overall I can say we are satisfied with their services. It ultimately filters genuine leads from the universal traffic on the website and that too with high buying intent. Chat bot, Playbooks, Analytics and Integrations are just icing on the cake.

Puntos a favor:

-Playbooks- Setting up of chat bot and customizing it based on the page and target market becomes very easy with drift's playbook feature. You can very easily set up chat bot and start receiving genuine leads. -Analytics and Integrations- The deep analysis of the tool always keeps you on your toes and helps in pointing out various scope for improvement. You can also measure the efficiency of your chat agents as well. Also, it provides integration with your marketing CRM as well for lead handling purpose. -Customer Service- You are facing any issue with drift? Do not worry. Customer service is just a chat ping away. They are always attentive and help you proactively

Puntos en contra:

-Price- This was the main concern while evaluating various chat tools. Drift is follows a premium pricing which might not make it suitable for Small businesses. -No Forms- Drift takes pride on omitting the forms from the chat and enabling their conversational way of marketing. I think, they should make that optional. They should forms as well. -They should also have a feature in which chat transcripts can be emailed as well.

Respuesta de Drift

hace 12 meses

Hi there, Thanks for taking the time to write such a thoughtful review for Drift! It sounds like you're having a great experience on the product and we're thrilled to hear it. We'll absolutely take your feedback into account and hope you continue to provide us feature suggestions in the future. - Sarah Haberman, Senior Customer Advocacy Manager

Usuario verificado
Head of sales Northern Europe en Israel
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

A solid component in your marketing automation strategy

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overall, I think it's a great tool

Puntos a favor:

I really loved how super easy Drift is to both implement and use as chatbot tool (that does way more than that) we've rolled it out for our SDRs to be able to capture leads and respond to any presales questions quickly. and the integration with Hubspot and salesforce makes it really easy to not only capture but also to personalise our response as a part of our overall marketing automation strategy.

Puntos en contra:

- it's not cheap - the stage that you'd be importing the lead into Sales Cloud (SFDC CRM) can be tricky as the definition of stages aren't really aligned.

Respuesta de Drift

hace 4 semanas

Hi, thanks for taking the time to review your experience with Drift and sharing your feedback on how we can improve our lead importing! - Sarah Haberman, Senior Customer Marketing Manager

Usuario verificado
CEO en Israel
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Drift could be Intercom, but it isn't...

3,0 hace 2 años

Comentarios: We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.

Puntos a favor:

We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.

Puntos en contra:

Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.

Respuesta de Drift

hace 2 años

Hi there, Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at jhogan@drift.com. All the best, Julie Hogan, VP - Customer Experience

Mark A.
Mark A.
Head of Marketing en Australia
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

I use the free version for my consultancy

4,0 hace 2 meses

Comentarios: I have a side-hustle consultancy, and needed a way for my website visitors to get in touch. This was a really simple, free solution.

Puntos a favor:

Really simple setup, haven't had to touch a thing since implementing it.

Puntos en contra:

Having to switch between the app and the browser for different functionality - either have it all in app or dont.

Respuesta de Drift

hace 2 meses

Hi Mark, glad to hear you got Drift up and running without a hitch. Appreciate your feedback on our app vs. browser functionality I'll make sure this gets in the right hands. Thanks for your review! - Sarah Haberman, Senior Customer Marketing Manager